1.
herkes isterki onun gibi yaşlanabilsin, yıllara meydan okuyabilsin. karakterini yaşam tarzını hiç yakından takip etmedim tanımam etmem ama kendine iyi davrandığına eminim.
devamını gör...
2.
yakında 3 basamaklı sayılara ayak basacak olan gençlik iksiri.
devamını gör...
3.
giit giit giiit me duuur ne olursun diyerek ciğerimi götüren şarkıcı
devamını gör...
4.
onun yerinde olmak istemekle istememek arasındaki ince çizgide bazı geceler bir tarafa bazı geceler diğer tarafa doğru kaydığım müthiş kadın. uzun ömürler diliyoruz efendim.
devamını gör...
5.
ben çocukken olan ve ben yaşlandıkm o hala genç kız gibi olan hatun.
devamını gör...
6.
türkiye’nin yetistirdigi en donanımlı sarkicilardan biridir bence. 70li yıllardaki avrupa’daki ünü, olympia da sahne almiş olması ve fransızca şarkılarının mükemmelligi ile benim gibi dalida ve mina hayrani bir genc kizi bile kendine hasta edebildi. keske hep fransada kalıp philips ile calismaya devam etseymis. japonca plaği bile vardir kendisinin, sesinin ve kendisinin güzelligi de cabası. bence yaşından ziyade işleri ile anılması gerlwen bir cevher. kalbimin yarisi bebegim canım iyi ki var olmus.
devamını gör...
7.
8.
tarkan'la yaptığı düet şarkı "yakar geçerim"de kullandığı 1974 oldsmobile delta 88 den çok daha klasik süperstarımız.
devamını gör...
9.
3 neslin hayran olduğu dünyadaki ender insanlardan.
devamını gör...
10.
''süperstar'' diye konumlandırdığımız kadın şarkıcı.
bu içeriği başka bir platform için hazırlıyordum ama demo halini burada paylaşayım. fotoğrafla ilgili bir kaç kişinin hoşuna gidebilir.
süperstar olmak bilindiği üzere sadece ses ile mümkün olmuyor. hatta ses bu işin yüzde onu kadar etkili oluyor. duruş, vizyon, tutarlılık, verilen kararlar, şans vs onlarca etken var. kapak fotoğrafları üzerinden bir süper star için yıllar nasıl geçmiş bakalım.*
ajda pekkan (1968)
albüm kapağı yok. baskı alınmamış olabilir.
fecri ebcioğlu sunar: ajda pekkan(1969)
evet hızlı bir başlangıç. fotoğraftaki kişinin ajda pekkan mı olduğu hala bir muamma*. o yıllarda çıplaklık kadın sanatçılar için gayet normal ve aradan sıyrılmak için kestirme bir yol. yeni çıkış yapan bütün sanatçılar* bu yolu tercih ediliyor. kendilerini göstermek için çok kısıtlı bir alan var ve bunlardan en önemlisi albüm kapakları. zaten prodüktörler karar veriyor genelde. bana çok pornografik gelmedi daha çok özgürlük teması kullanılmış gibi.
ajda pekkan vol. 3 (1972)
oryantal bir kıyafetle karşımızda bu kez süperstarımız. yatakta uzanıyor. o yılların klasik çekici kadın imajı var. daha çok pavyonlarda sahne aldıkları için tema gayet uygun. ağız açıklığı ilk gözüme batan nokta. genelde modeller kullanır bu taktiği. eğer kadın kişisi fotoğrafta biraz ağzını açarsa görselde olduğu gibi. bu bize seksi çağrıştırıyor.* ajda bu taktiği hep kullanacak ilk kullandığı albüm kapağı bu. eller kollar çok garip duruyor, model olarak henüz tam olmamış. ama belli ki süperstarımız kendini geliştirmekte. sex sattırır kafasında ilerliyoruz bakalım.
süper star (1977)
evet beş yıl sonra çıkan albümde artık tanınırlığı armış olacak ki gittiği yoldan bir u dönüşü yapıyor ajda hanım ve temasını tamamen değiştiriyor. daha avrupai bir imajla karşımızda.
pour lui (1978)
avrupai gidişata daha da yükleniyor ve pantolona geçiyor. saçlarını o zamanlar türk kadınına çok uzak olan bir şekilde topluyor. fotoğraftaki ajda günümüzdeki bir insana benziyor. neden süperstar olduğunu anlıyor muyuz yavaş yavaş ? yere uzanıp fotoğraf çekinmek o sıralar amerika'da büyük moda. bir albümde değineceğiz buna. bunun yanında fotoğraf çöp.
süper star 2 (1979)
yine ajda yine ağız açıklığı. yine avrupai ajda. artık vücudunu açık etmekle uğraşmıyor. onun yerine eliyle saçlarına dokunarak bize ne kadar çekici olduğunu gösteriyor *.
yeni bir dünya (1979)
modelliğini konuşturuyor. sevdiğim kapaklardan bir tanesi. artık eskisi gibi çok açık giyinmiyor daha sağlam bir yol izliyor. onu da şöyle yapıyor çok küçük bize bir detay sunuyor ve gerisini beynimiz tamamlıyor. buda çok kullanılan bir taktik. mesela düğünde çekici fotoğrafınız olsun isterseniz bir bacağınızı yırtmaçtan çıkarmanız bu amaç uğrunda fotoğrafınıza katkı sağlayacaktır. yine ağız açıklığını kullanıyor tabi ki. ayrıca bir eliyle bacağına dokunuyor oda bizi bir tık yükseltiyor.
sen mutlu ol (1981)
80 darbesi sonrası etkisi var. bu yıl çok az ölbüm çıkıyor ve sex satmak azda olsa zorlaşıyor. ülke depresif bir havada. albüm depresif bir havada. sonuç olarak kapak fotoğrafı da depresif bir havada. dikkatimi çeken şey şu artık kamera karşısında ne yapacağını bilen bir tavrı var. süperstar olmak için çok iyi bir model oluyor. bu kapak ilk örneklerden. ayak ve ellerin duruşu inanılmaz estetik. like.
(b: sevdim seni (1982))
eldivenler ve saç dikkat çekici. çünkü doksanlar başı modası aslında bu tip. ama süperstar olmak bunu gerektirir modayı ilk yakalayanlardan. yine bir ajda klasiği ağzımızı biraz açıyoruz. ne öğrendik fotoğraflarda çekici çıkmak istiyorsak birazcık ağız açıklığı kullanabilirz.*
süperstar '83 (1983)
iki fotoğrafımız var. ilki klasik ajda ağız açıklığı ve ajda ile baş başayız. ilk kez fotoğraflarda rötuş ve efekt bu kadar yoğun kullanılmış*
ikinci fotoğraf en sevdiğim albüm kapağı. bakınca içimde bir gülümseme oluyor. klas diye özetlerim bu kapağı. bir diğer süperstardan çakma olması hiç bir şeyi değiştirmiyor benim için. o da şu oluyor. *
ajda pekkan ve beş yıl önce on yıl sonra (1985)
teknoloji devrede bütün dünyada.
süperstar 4 (1987)
,
söylemeye gerek var mı saça dokunurum ağzımı açarım. hala çekiciyim. saçlarım doksanlara göz kırpıyor.
ajda 1990 (1990)
doksanların başı direk modaya uyum kot cekete geçilmiş. ilginç değil mi ajda ilk defa çekici bir hareket yapmıyor. o zaman albümün arka kapağına bir bakalım.
şimdi oldu.
seni seçtim (1991)
çok ufaktan yaşlanma görüyoruz. şimdi herkesin peşinden koştuğu konverseler değil mi lan onlar ? artık çok ünlü olduğu için imkanları sınırsız. teknik ışık stüdyo tasarım anlamında bu fotoğraf en iyilerinden biri.
ajda '93 (1993)
ajda'nın hafiften arabesk müziğe yanladığı yıllar. ajda için çok basit bir kapak. ama ağzımızı yine bi minik açarız ölmedik daha.
ajda pekkan (1996)
yorumsuz.
cool kadın (2006)
göz kanatan.
aynen öyle (2008)
hayatını her alanda yaratıcılıkla geçirmiş bir insan olarak nasıl karşı çıkmadın bu fotoğrafa ajda hanım ? gerçekten aklım almıyor.
farkın bu (2011)
yıllara meydan okurum fotoğrafı. yine de eller bakışlar iyi duruyor hala bir model.
bu içeriği başka bir platform için hazırlıyordum ama demo halini burada paylaşayım. fotoğrafla ilgili bir kaç kişinin hoşuna gidebilir.
süperstar olmak bilindiği üzere sadece ses ile mümkün olmuyor. hatta ses bu işin yüzde onu kadar etkili oluyor. duruş, vizyon, tutarlılık, verilen kararlar, şans vs onlarca etken var. kapak fotoğrafları üzerinden bir süper star için yıllar nasıl geçmiş bakalım.*
ajda pekkan (1968)
albüm kapağı yok. baskı alınmamış olabilir.
fecri ebcioğlu sunar: ajda pekkan(1969)
evet hızlı bir başlangıç. fotoğraftaki kişinin ajda pekkan mı olduğu hala bir muamma*. o yıllarda çıplaklık kadın sanatçılar için gayet normal ve aradan sıyrılmak için kestirme bir yol. yeni çıkış yapan bütün sanatçılar* bu yolu tercih ediliyor. kendilerini göstermek için çok kısıtlı bir alan var ve bunlardan en önemlisi albüm kapakları. zaten prodüktörler karar veriyor genelde. bana çok pornografik gelmedi daha çok özgürlük teması kullanılmış gibi.
ajda pekkan vol. 3 (1972)
oryantal bir kıyafetle karşımızda bu kez süperstarımız. yatakta uzanıyor. o yılların klasik çekici kadın imajı var. daha çok pavyonlarda sahne aldıkları için tema gayet uygun. ağız açıklığı ilk gözüme batan nokta. genelde modeller kullanır bu taktiği. eğer kadın kişisi fotoğrafta biraz ağzını açarsa görselde olduğu gibi. bu bize seksi çağrıştırıyor.* ajda bu taktiği hep kullanacak ilk kullandığı albüm kapağı bu. eller kollar çok garip duruyor, model olarak henüz tam olmamış. ama belli ki süperstarımız kendini geliştirmekte. sex sattırır kafasında ilerliyoruz bakalım.
süper star (1977)
evet beş yıl sonra çıkan albümde artık tanınırlığı armış olacak ki gittiği yoldan bir u dönüşü yapıyor ajda hanım ve temasını tamamen değiştiriyor. daha avrupai bir imajla karşımızda.
pour lui (1978)
avrupai gidişata daha da yükleniyor ve pantolona geçiyor. saçlarını o zamanlar türk kadınına çok uzak olan bir şekilde topluyor. fotoğraftaki ajda günümüzdeki bir insana benziyor. neden süperstar olduğunu anlıyor muyuz yavaş yavaş ? yere uzanıp fotoğraf çekinmek o sıralar amerika'da büyük moda. bir albümde değineceğiz buna. bunun yanında fotoğraf çöp.
süper star 2 (1979)
yine ajda yine ağız açıklığı. yine avrupai ajda. artık vücudunu açık etmekle uğraşmıyor. onun yerine eliyle saçlarına dokunarak bize ne kadar çekici olduğunu gösteriyor *.
yeni bir dünya (1979)
modelliğini konuşturuyor. sevdiğim kapaklardan bir tanesi. artık eskisi gibi çok açık giyinmiyor daha sağlam bir yol izliyor. onu da şöyle yapıyor çok küçük bize bir detay sunuyor ve gerisini beynimiz tamamlıyor. buda çok kullanılan bir taktik. mesela düğünde çekici fotoğrafınız olsun isterseniz bir bacağınızı yırtmaçtan çıkarmanız bu amaç uğrunda fotoğrafınıza katkı sağlayacaktır. yine ağız açıklığını kullanıyor tabi ki. ayrıca bir eliyle bacağına dokunuyor oda bizi bir tık yükseltiyor.
sen mutlu ol (1981)
80 darbesi sonrası etkisi var. bu yıl çok az ölbüm çıkıyor ve sex satmak azda olsa zorlaşıyor. ülke depresif bir havada. albüm depresif bir havada. sonuç olarak kapak fotoğrafı da depresif bir havada. dikkatimi çeken şey şu artık kamera karşısında ne yapacağını bilen bir tavrı var. süperstar olmak için çok iyi bir model oluyor. bu kapak ilk örneklerden. ayak ve ellerin duruşu inanılmaz estetik. like.
(b: sevdim seni (1982))
eldivenler ve saç dikkat çekici. çünkü doksanlar başı modası aslında bu tip. ama süperstar olmak bunu gerektirir modayı ilk yakalayanlardan. yine bir ajda klasiği ağzımızı biraz açıyoruz. ne öğrendik fotoğraflarda çekici çıkmak istiyorsak birazcık ağız açıklığı kullanabilirz.*
süperstar '83 (1983)
iki fotoğrafımız var. ilki klasik ajda ağız açıklığı ve ajda ile baş başayız. ilk kez fotoğraflarda rötuş ve efekt bu kadar yoğun kullanılmış*
ikinci fotoğraf en sevdiğim albüm kapağı. bakınca içimde bir gülümseme oluyor. klas diye özetlerim bu kapağı. bir diğer süperstardan çakma olması hiç bir şeyi değiştirmiyor benim için. o da şu oluyor. *
ajda pekkan ve beş yıl önce on yıl sonra (1985)
teknoloji devrede bütün dünyada.
süperstar 4 (1987)
,
söylemeye gerek var mı saça dokunurum ağzımı açarım. hala çekiciyim. saçlarım doksanlara göz kırpıyor.
ajda 1990 (1990)
doksanların başı direk modaya uyum kot cekete geçilmiş. ilginç değil mi ajda ilk defa çekici bir hareket yapmıyor. o zaman albümün arka kapağına bir bakalım.
şimdi oldu.
seni seçtim (1991)
çok ufaktan yaşlanma görüyoruz. şimdi herkesin peşinden koştuğu konverseler değil mi lan onlar ? artık çok ünlü olduğu için imkanları sınırsız. teknik ışık stüdyo tasarım anlamında bu fotoğraf en iyilerinden biri.
ajda '93 (1993)
ajda'nın hafiften arabesk müziğe yanladığı yıllar. ajda için çok basit bir kapak. ama ağzımızı yine bi minik açarız ölmedik daha.
ajda pekkan (1996)
yorumsuz.
cool kadın (2006)
göz kanatan.
aynen öyle (2008)
hayatını her alanda yaratıcılıkla geçirmiş bir insan olarak nasıl karşı çıkmadın bu fotoğrafa ajda hanım ? gerçekten aklım almıyor.
farkın bu (2011)
yıllara meydan okurum fotoğrafı. yine de eller bakışlar iyi duruyor hala bir model.
devamını gör...
11.
zamanında fransız biriyle aşk yaşayıp fransızca şarkıları türkçeye uyarlaması ve aranje etmesi takdire şayandır.
aynı zamanda bu ülkenin oldukça güzel zamanlarını, en güzel şekilde yaşamış gerçek yıldızlardan biridir.
aynı zamanda bu ülkenin oldukça güzel zamanlarını, en güzel şekilde yaşamış gerçek yıldızlardan biridir.
devamını gör...
12.
kadın yıllara ulti ata ata gidiyor beni de gömer bu gidişle
devamını gör...
13.
teyzemle aynı yaşta olup teyze kızımdan genç görünen kadın.
devamını gör...
14.
babannemle yaşıt olmasına rağmen yaptığı modifiylerle genç kalmayı başaran sevdiğim bir teyze.
devamını gör...
15.
16.
ilk olarak 14. yy'ın ortalarında, eflak bölgesinde dönüştürülmüştür. atasının kim olduğunu bilmiyoruz. günümüze gelen el yazmaları oldukça eksik.
ancak 15. yy'ın sonlarında, yolunun dracula vlad ţepeş ile kesiştiği tahmin ediliyor.
ebedi gençliği günümüzde de devam etmektedir.
ancak 15. yy'ın sonlarında, yolunun dracula vlad ţepeş ile kesiştiği tahmin ediliyor.
ebedi gençliği günümüzde de devam etmektedir.
devamını gör...
17.
torunlarıma onu tanıtırken benden genç görüneceğini düşünüyorum
devamını gör...
18.
gergin bi ablamız.
devamını gör...
19.
bütün şarkılarının müziği çalıntı olan emek hırsızı.
devamını gör...
20.
çocukluğumdan beri gözlerinin neden hep boş baktığını anlayamadığım ve korktuğum sanatçı..
estetiksiz hali çok daha güzelmiş..
estetik bence herkes için iyi bir şey değil.
cerrahi estetik operasyonları geçtim... onlar zaten çok ürkütücü de... hani en basiti olarak gördüğümüz botoks gibi uygulamalar bile bence çok korkutucu ve hiç de akıl karı değil.. bildiğiniz zehir enjekte ediyorlarmış...
bağışıklık sistemine etkisi nedir?
ya da cilt üzerindeki zararlı etkileri?
şahsen ben gergin bir suratla dolaşsam hüngür hüngür ağlardım. psikolojim bozulurdu.
en ufak bir gerginlik hissi, bir tuhaflık beni kesinlikle hasta ederdi. işkence gibi gelirdi şahsen bana.
estetiksiz hali çok daha güzelmiş..
estetik bence herkes için iyi bir şey değil.
cerrahi estetik operasyonları geçtim... onlar zaten çok ürkütücü de... hani en basiti olarak gördüğümüz botoks gibi uygulamalar bile bence çok korkutucu ve hiç de akıl karı değil.. bildiğiniz zehir enjekte ediyorlarmış...
bağışıklık sistemine etkisi nedir?
ya da cilt üzerindeki zararlı etkileri?
şahsen ben gergin bir suratla dolaşsam hüngür hüngür ağlardım. psikolojim bozulurdu.
en ufak bir gerginlik hissi, bir tuhaflık beni kesinlikle hasta ederdi. işkence gibi gelirdi şahsen bana.
devamını gör...