bir tanrıya inanıp, kutsal kitapları okumamak daha yaygın olduğu için garipsenen durum.
devamını gör...
gayet mantıklıdır ki aklını kullanabilmenin bir yolu da budur. yetiştirilen, kişiye dayatılan bir dinden ise mantığa uygun gelen din yeğlenmelidir.
devamını gör...
bir tanrıya inananlarında yapması gereken davranış.
devamını gör...
fantastik kitap okumak gibidir
devamını gör...
kutsal kitapları okuduktan sonra bir tanrıya inanmayan kişi olması lazım. *
devamını gör...
bir tanrıya inanarak kutsal kitap okumaktan daha verimlidir.

daha objektif değerlendirme imkanı bulursunuz böylece.
devamını gör...
üç şekilde yapılabilen olay.
1) ergence "höhöh tonro borodo hoto yopmoş" diyebilmek için iz sürmek.
2) mantıklı gelen yerleri alıp istenilmeyeni almamak. bunu her dinden insan yapıyor, hristiyanlar da müslümanlar da öncüllerinden hoşlarına gidenleri kanıt gösteriyor, sevmeyince "bura tahrif edilmiş" oluyor.
3) mitolojik eser gibi.
devamını gör...
objektif bir bakış açısı ile okunmasını sağlar. dindarların çoğu okuduğunu anlamaz, okuyunca sevap yazılıyor sanar, tek derdi bonus toplamak yani.
devamını gör...
1) inanmazken inanır eder.
2) felsefe tıkandığında metafizikle tanıştırır.
3) efsanevi uygarlıkların süper güçlü ruhbanlarını keşfin tohumlarını atar.
4) kendini (bendini) aştırır.
5) bir kere olsun inanmış onca insana saygı duymayı öğretir.
6) hepsinin bir ve aynı sona bağlandığını keşfettirir.
7) varlık ve inanç gibi bir güzelliğin karşısında inançsızlık ve yokluk peşinde koşmanın kişinin kendi tercihi olduğunu yine o kişinin yüzüne vurur.
8) akletmenin ne kadar değerli olduğunun bu kadar çok tekrarlandığı başka kitaplar olmadığını hatırlatır.
9) nasıl kendimize kendimizin yön verdiğini ve kendi tercihlerimizi nasıl yaptığımızı anlamayı sağlar ki kişiye beşer değil insan olduğunu ve kendini tamamlaması gerektiğini hatırlatır.
10) her şeyin başının sevmek olduğunu hatırlatır. zira bu kitapları severek okuyanla nefretle okuyan arasında çok ciddi bir duyuş görüş biliş idrak ve irade farkı vardır.
...
...
...

ek: bu tanım 19. tanımdır. (u: bgv ( güneş gözlüklüsünden)
devamını gör...
10.
normalde kendini bir aşamaya getirmiş her insanın bir fikre ait olmadan irdelemesi analiz etmesi öğrenmesi düşünmesi gerekir.
devamını gör...
la fonten okurmuş gibi hissetmeye yarayan durum.
devamını gör...
benim. kutsal olduğuna inanılan kitapları okudum. sebebi entelektüel merak ve masallara olan tutkum.
devamını gör...
roman tadında okuyun oğlum işte.. çoklu dil desteği, çoklu karakterler, yer ve mekanlar, anlamsız zamanlar, birbirini tekrar eden cümleler, kim nerede ne zaman nasıl ne şekilde, acılar, kederler, yaptırımlar, hediyeler, büyük aşklar, vb. basit bir romanda olması gereken herşey bu kitaplarda da var.. okuyun işte..
devamını gör...
14.
kutsal kitapları edebi yönden inceleme fırsatı sunar. çelişkileri de(?) kolayca görebilmeyi sağlar.
devamını gör...
dümdüz okumadır bu kadar ardında anlam aramaya gerek yok. bir ara tevratı okumaya başlamıştım. o dönemde insanlar neler yapıyormuş, nasıl düşünüyormuş, tanrıyı nasıl düşlüyorlarmış merak etmiştim. yahudi olacağımdan ya da inanma ihtiyacımdan değil. birazı masal, birazı tarih içerikli olan bir kitabı okumaktan pek farkı yok.
devamını gör...
okuyunca inanmayı bırakıyorsunuz zaten olayı o. bu ne anlatıyor böyle dandik dundik demeye başlıyorsunuz. sonra dur bi de diğerine bakayım diyorsunuz ay aynı saçmalık. ondan zaten ateistler genelde dindarım diyenden daha çok şey biliyor çünkü okumuş oluyor.

benim öyle olmadı gerçi ateist bir ailede yetiştiğim için lisede baş kaldırırken "ben dindar olcam tamam mı" tribine girdim. evet müslümanlıkla kafayı bozmuş, muhafazakar ve baskıcı ailelerin aksine ebeveynlerim beni sadece onlarla aynı fikirde olunca sevmiyorlar ya da aynı fikri desteklemeyince hayatımı cehenneme çevirmeye çalışmıyorlar. o nedenle ne karar alırsam alayım destekleyeceklerini ama bir işe baş koyduysam da oturup iyice araştırıp öğrenmemi tembihlediler. aldım okudum kuranından inciline tevradına çok tanrılı tek tanrılı artık ne varsa yani. sonra baktım ki bunların hepsi affedersiniz ama feci dandik. kendime hakaret edip bu zırvaya inanacağıma onurumla gururumla başka konularda aileme isyan ederim dedim. ama genel kültür oldu sonuçta. şikayetçi değilim.
devamını gör...
arayış içinde olmaktır. kendini aramak, bulma yolunda adım atmaktır. hatta bulamamaktır. tıpkı başka bir dine inanan insanın öbür dinleri derin bir araştırmayla incelemesi gibidir. yani normaldir, normal. bu insanlar neden inanıyor, ne anlatıyor bu din diye sorgulamanın nesi kötü olsun? hata bunun neresinde? yukarıda da söylendiği gibi inanlar sevap yazılıyor der, kutsal kitabın neyden bahsettiğine bakmaz, umursamaz. inanmayanların araştırması ise hoşlarına gitmez.
devamını gör...
18.
gayet normal olan bir durumdur.

kişi meraktan ötürü de okuyabilir, bilgilenmek için de diğer tüm saiklerle de okuyabilir.

insanların hayatına müdahalenin, eleştirinin bir kere başlayınca sonunun gelmeyeceğine inandığım için, önemsiz gördüğümdür.

nacizane.
devamını gör...
üzerine biraz düşünerek okunması gerekir. inanan da inanmayan da okumalıdır. üzerine düşünmeden okuyanlar garip iddialarda bulunabiliyorlar :).

maalesef türkiye'deki çoğu kişi -inançlı veya inançsız fark etmeksizin- okuduğunu anlama konusunda büyük sıkıntı yaşadığından veya direkt okumaya/araştırmaya üşendiğinden komik iddialarla karşılaşabiliyoruz.
üstüne de diğer inançları hiç araştırmadan, kulaktan dolma bilgilerle "bak isa horus hehehe aynılar. horus şunu yapmış isa bunu yapmış" diyerek kendilerini tatmin ediyorlar sanırım. (çevrelerindeki inançlıları bu konuda sürekli yargılayan inançsız kişilerin bu davranışları bizzat kendilerinin sergilemesi de manidar).

bilgili olduğunuzu sanıyor ama kutsal yazıları ve tanrı'nın gücünü bilmediğiniz için yanılıyorsunuz kardeşler/ abiler/ ablalar.
isa mesih şöyle diyor: "nasıl yargılarsanız öyle yargılanacaksınız."
lütfen yargılamadan önce araştıralım :).
devamını gör...
20.
kanımca;
3000 yıl önce antik yunan şehir devletleri gibi başka devletlerin maiyetlerinde de yaşayan halkların, 10'un üzerinde sayıda tanrı olduğu, güneşi helios'un at arabaları ile çektiği ya da dünyanın küp şeklinde veya tepsi gibi farklı şekillerde olduğu inançları gibi antikite'ye ait diğer batıl inançlar da, zaman günümüze gelinceye kadar tel tel dökülmüş ise günümüzde barınan tanrı, şeytan, iblis, lilith, şamil, lucifer, adem, havva, ikinci havva, musa peygamber, isa peygamber, muhammed peygamber ve mucizeleri olarak sıralanan inançlar için tel tel dökülme vadesi, gelecektedir.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"bir tanrıya inanmadan kutsal kitapları okumak" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim