1.
aristoteles mantığının merkezi kavramlarından biri olan ''en alt tür'' anlamında infima species... platon'dan keskin olarak ayrıldığı yer burasıdır.
aristo'nun* kategorilerinin* kime ait olduğu tartışma konusudur. şimdi oraya girmeyelim. (ancak şunu söylemeli, otoriteler 5-9. bölümlerin aristo'ya nispeti kesin görülmekte, 10-15. bölümler sahte kabul etmekte)
aristo'nun kaleminden çıkmadığı düşünülen bölümlerde genellikle belli başlı kategorilerin ve tözün ayırt edici özellikleri ortaya konmaya çalışılır. karşılaştırma metnidir.
aristo, birincil tözü kabul eder, ancak merkeze ikincil töz'ü alır. 'tek' varlıkları* "birincil tözler" olarak kabul eder. dış dünyada gerçek bir varlığa tekabül ettiğini söylediği en alt türleri ise* " ikincil tözler" olarak niteler. platon'dan burada ayrılır. bilgiyi 'dünyevileştirme'nin ilk hareketi olarak kabul edilir. meşhur michelangelo tablosu 'atina okulu'nda platon'un yukarı, aristo'nun 'burayı' işaret etmesinin anlamı buradadır.
aristo'ya göre mantık, düşüncelerin incelenmesidir ve bireysel varlığın kendine has doğası haricinde veya o doğanın ötesinde sahip olduğu şey, içinde somutlaştığı özel maddesinden dolayıdır. bu metafizik anlayış düşünce kalıplarına sığmaz. bilinebilir olması hasebiyle bir 'infima species'*in bütün birimleri birbirine özdeştir ve bilimin kavrayabileceği onların doğalarında ileri gelen özellikleridir.*
aristo'nun* kategorilerinin* kime ait olduğu tartışma konusudur. şimdi oraya girmeyelim. (ancak şunu söylemeli, otoriteler 5-9. bölümlerin aristo'ya nispeti kesin görülmekte, 10-15. bölümler sahte kabul etmekte)
aristo'nun kaleminden çıkmadığı düşünülen bölümlerde genellikle belli başlı kategorilerin ve tözün ayırt edici özellikleri ortaya konmaya çalışılır. karşılaştırma metnidir.
aristo, birincil tözü kabul eder, ancak merkeze ikincil töz'ü alır. 'tek' varlıkları* "birincil tözler" olarak kabul eder. dış dünyada gerçek bir varlığa tekabül ettiğini söylediği en alt türleri ise* " ikincil tözler" olarak niteler. platon'dan burada ayrılır. bilgiyi 'dünyevileştirme'nin ilk hareketi olarak kabul edilir. meşhur michelangelo tablosu 'atina okulu'nda platon'un yukarı, aristo'nun 'burayı' işaret etmesinin anlamı buradadır.
aristo'ya göre mantık, düşüncelerin incelenmesidir ve bireysel varlığın kendine has doğası haricinde veya o doğanın ötesinde sahip olduğu şey, içinde somutlaştığı özel maddesinden dolayıdır. bu metafizik anlayış düşünce kalıplarına sığmaz. bilinebilir olması hasebiyle bir 'infima species'*in bütün birimleri birbirine özdeştir ve bilimin kavrayabileceği onların doğalarında ileri gelen özellikleridir.*
devamını gör...