siloksan adı verilen organik moleküllerden oluşan dayanıklı, lastik benzeri kimyasal madde. dayanıklılığı nedeniyle kullanım alanı oldukça geniştir.
devamını gör...

çatalın tabağa değmesiyle birlikte çıkan ses.
devamını gör...

tamamlanabilirse evrene ilişkin her şeyi açıklayabileceği düşünülen kuram.

evrene ilişkin birçok konuyu açıklığa kavuşturan 4 temel kuvvet vardır:
1- zayıf nükleer kuvvet
2- güçlü nükleer kuvvet
3- elektromanyetik kuvvet
4- kütle çekim kuvveti


bunlardan ilk 3 tanesi, kuantum alan teorisi ile, özellikle de atom altı parçacıkları iyi bir şekilde açıklayan standart model ile oldukça uyumludur. ancak kütle çekim kuramı, daha doğrusu genel görelilik kuramı, kuantum dünyası ile henüz uzlaştırılamamıştır.

şu ana kadar ikisinin birlikte doğru kabul edilebileceği ortak bir kuram oluşturulamamıştır. ancak sorun şudur ki, ikisinin de uygulama alanı farklıdır ve ikisi de uygulandığı alanlarda doğruluğu kanıtlanmış kuramlardır. üstelik sicim teorisine göre, evrenin ilk oluşumu sırasında bu 4 kuvvetin zaten birleşik tek bir temel kuvvet olduğu ve zamanla birbirlerinden ayrıldıkları düşünülmektedir. bu durum, evrenin nasıl oluştuğuna ilişkin tüm soruların cevaplanabilmesi için, kütle çekim kuramı ile kuantum kuramının uyumlu şekilde bir araya getirilmesini zorunlu kılmaktadır.

bu hedefe ulaşabilmek adına yapılan "kuantum kütle çekimi" çalışmaları, son yılların en gözde araştırma konularındandır.
devamını gör...

harçlık yerine artı ve favori dağıtılacak bayram.
efenim bayramınız kutlu olsun. sosyal mesafeye dikkat edelim el öpmeye, sarılmamaya bir müddet daha özen gösterelim. kalabalık ortamda kalmamaya çalışalım ki kışın maske yüzümüze yapışmasın. böyle de çok fahrettin koca gibi oldu ama idare edin. tekrardan hayırlı bayramlar.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bazen içine sıkışıp kaldığım düşlerden uyandığımda, her zamankinden daha çok üşüyor ruhum. bu düşlerden uyanıp aynaya bakıyorum, her şey hatırladığımdan çok daha farklı, fakat kabuğumun içine indikçe minicik bir parça kalıyor orada, işte tam orada. onu görüyorum. yanından yöresinden toz fırtınaları geçiyor, kendini nasılda muhafaza etmiş yahu diyorum. bir şişe, içinde artık sararmış bir kağıt ve şişenin etrafı hala ıslak. ah.. anladım muhafaza etmemiş ki, gerek kalmamış onu zaten benden başka görmeye gelen olmamış ki. ama bu göl diyorum tamamen kurumuş, toprak nasılda çatlamış. öyleyse bu şişe nasıl ıslak! nasıl bu göl bu şişeyi yeniden verdi bana?

kızmıyorum. hemde hiç. kendimden başka kimseye kızmam zaten ben fakat bu sefer kendime dahi kızmıyorum. çünkü o şişeyi açıp okumak herkes için zor, banada zor.. yakınıyorum fakat bende okumayacağım işte, özür diliyorum.

yanımdaki kadını tanımıyorum, bembeyaz bir teni var. bu teni de boyayan bir kırmızı.. tam alnının ortasından simetrik bir kesi atılmış. ama diyorum koca adamlara 'yemin ederim ben yapmadım!' nasılda ağlıyorum fakat dinlemiyorlar bile.. 'bakın!' diyorum o yaradan bende de var, bana da yaptılar diyorum.. 'kim yaptı?' bilmiyorum ki işte onu. dolabın içindeydim ki ben. hatta o kadın koydu beni dolaba.. 'bilmiyorum, görmedim, görmedim!' hayır diyor 'sen yaptın! sen yaptın!'
kadın ölmüş..
elindeki şişeye bakıyorum, kırılmış..
ne? şişe mi?
hatırama düşüyor.. 'o adamın yüzüne bu şişeyle geçireceğim!'
'olmaz!' diyorum, şişenin içindeki kağıda bakarak. 'sus sus, gir şu dolaba!'
devamını gör...

kavanoz büyümüş gibi ama gramaj azalmış. büyük zeka işi.

sosyal medyaya düşen görüntülerden beri almadığım markanın yapmış olduğu şey.
devamını gör...

galiba sonundayız uykumuzun.

turgut uyar
devamını gör...

şöyle boş boş yazı yazan tiplere aşırı uyuz alıyorum.kaynak yok bir şey yok facebooktan gördüğü şeylerle başlık açıyor. evet kanada'daki üniversitede sınav yok ama yıllık 100 bin dolar istiyor senden. zengin bir insan değilsen keşke sınav olsaydı dersin.

almanya, norveç gibi ülkelerde üniversiteye sınavsız girme diye bir şey yok. orada liseler 3 gruba ayrılır. 1.gruptaki liseler türkiyede fen liselerine tekabül eder. kaliteli bir üniversiteye girmek istiyorsan en iyi liselerde iyi ortalama yapıp mülakatları geçmen gerekir. öyle hiç çalışmayayım sınavsız istediğim yere gireyim gibi bir şey yok. dünyanın her yerinde kaliteli eğitim almak istiyorsan ya paran olması gerekir ya çalışman. amerika'da ielts, sat ve referans gerekmekte üniler için. sadece youtube da ömür boyu üni kredisini ödemeye çalışan binlerce insan bulabilirsiniz.

ek olarak kanada'da üniversite sınavını geçtim, okuduğunuz lisenin size verdiği bursu kaybetmemek için beden dersini - yanlış duymadınız beden dersi- belirli bir notun üstünde tutmanız gerek. abd ve kanada liberal, hard kapitalist ülkelerdir orada kimse size ücretsiz bir şey sunmaz.

edit :türkiye 'de ücretsiz olarak tıp okuyorum tercih yapmadan önce kanada' ya tıp için gitme planım vardı. görüşmeleri yaptık ve bana konaklama hariç 1 yıl hazırlık dahil toplam 7 yıl eğitim süresi için yıllık 96 bin dolar civarı fatura çıkardılar. hiçbir şey ücretsiz falan değil tabi şöyle bir şey de var. amerika ya da canada gibi liberal ülkelerde doktor olursanız çok ama çok para kazanırsınız.

(bkz: münih teknik üniversitesi)
devamını gör...


kapat gözlerini, fazla uzağa gitmem...
iyi geceler dostlarım, iyi geceler.
devamını gör...

(bkz: söktün formatı eyledin viran)
devamını gör...

kışın güneşli günler olmuyor mu?
devamını gör...

çevremdeki insanlara çok fazla anlam yüklüyorum. çok çabuk güveniyorum, alışıyorum, benimsiyorum. sonrası beklentiler ve hayalkırıklığı... gereksiz üzüntü.
t: kendinde sevmediğin özelliğin
devamını gör...

manzara bu
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

şarkı da bu:


yolun nereye gittiğinin bir önemi yok...
devamını gör...

1642 - 1693 yılları arasında yaşamıştır. babası sultan ibrahimdir. oğullarından ikinci mustafa ve üçüncü ahmed padişah olmuştur.
devamını gör...

%41. çünkü 41 kere maşallah bana.
devamını gör...

10/10luk rezalet.

acin acimdir sevgili pavlov'un göbeği; cigerci kedisi gibi kaldik ey halkim, unutma bizi.
yoldaş benjamin franklin, sen kimsin ya!
devamını gör...

baş ağrısı, maaşın çabuk bitmesi, sevilen yemeklerin kilo aldırması, dizinin heyecanlı yerinde 20 dakikalık reklama girmesi.
devamını gör...

t: rus besteci ve kimyager aleksandr borovin'in prince igor adlı operasının en ünlü bölümü. buradan. hem bozkırda gezdirir hem de savaşa götürür. hem dingin hem de epiktir.

polovets, rusların kıpçaklara verdiği isimdir.* prens igor ise edebiyat derslerinde destanlar bahsinde hepimizin gördüğü igor destanı'nın kahramanıdır. her ne kadar kıpçaklar tarafından mağlup edilse de cesurca savaştığı söylenir.
besteye gelirsek, şiddetle tavsiye edilir.
devamını gör...

kararsız ve istikrarsızım.
devamını gör...

keşke 10 lirayken alsaydım diye hayıflanacağım.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim