normal sözlük yazarlarının lakapları
bir keresinde arkadaslarla oturuyoruz. hava kararmış ve eve gitmem gerekiyor. ama ortam nasıl güzel anlatmam. şakalar, espriler, kahkahalar havada uçusuyor. biz üç avanak sohbet ederken havanın karardığının farkına varmamışız tabii. bir de aydın'dan izmir' e döneceğim ve son otobüse kalmamam lazım çünkü daha aktarma yapacağım. annem aradı neredesin diye. ben de aklıma ilk gelen yalanı oldukça profesyonelce söylemiş bulundum. arkadaşlarım ben telefonu kapatır kapatmaz koyuverdiler kahkahayı ve o günden sonra lakabım* yalancı yarim'e çıktı. o günden beri arkadaşlarımın telefonunda dahi o şekilde kayıtlıyım ve yalandan nefret ettiğimi bildikleri için beni sinir etmek istedikleri zaman "yalancı yarim"derler.
devamını gör...
boşanma aşamasındaki eşini öldüren adamın tezahüratla karşılanması
ülkenin geldiği durum ortada. istanbul sözleşmesi kaldırılınca işte bu tiplerin ensesine vurulup arkandayız mesajı veriliyor. sembolikte olsa bu ülkede kadınların hiç bir değeri kalmamıştır.
boşanma aşamasında olduğu eşini öldüren besat doğan adliye önünde tezahüratla karşılandı: “adamsın adam, kralsın”
antalya’nın alanya ilçesinde motosikletle giderken takibe aldığı boşanma aşamasındaki rabia doğan’ı (34) tabancayla ateş ederek öldüren, yanındaki h.b. adlı erkeği de yaralayan besat doğan (52), adliyeye sevk edildi. besat doğan, adliyeye getirildiği sırada kendisine “adamsın adam, adamın kralısın” diyen arkadaşına, “bu memlekette gezdirmem kimseyi rahat ol sen” diye seslendi.
işlediği suç nedeniyle 4 yıldır bulunduğu cezaevinden koronavirüs sürecinde izinli olarak çıkan besat doğan, boşanma aşamasında olduğu rabia doğan ve h.b. adlı erkeğin bulunduğu 07 ham 27 plakalı motosikleti, pazar gecesi otomobiliyle takibe aldı. kısa süren takip sonrası besat doğan, hareket halindeki motosikleti kullanan h.b. ve rabia doğan’a tabancayla ateş etti. devrilen motosikletteki rabia doğan ve h.b. yaralanırken, besat doğan ise kaçtı.
buradan
boşanma aşamasında olduğu eşini öldüren besat doğan adliye önünde tezahüratla karşılandı: “adamsın adam, kralsın”
antalya’nın alanya ilçesinde motosikletle giderken takibe aldığı boşanma aşamasındaki rabia doğan’ı (34) tabancayla ateş ederek öldüren, yanındaki h.b. adlı erkeği de yaralayan besat doğan (52), adliyeye sevk edildi. besat doğan, adliyeye getirildiği sırada kendisine “adamsın adam, adamın kralısın” diyen arkadaşına, “bu memlekette gezdirmem kimseyi rahat ol sen” diye seslendi.
işlediği suç nedeniyle 4 yıldır bulunduğu cezaevinden koronavirüs sürecinde izinli olarak çıkan besat doğan, boşanma aşamasında olduğu rabia doğan ve h.b. adlı erkeğin bulunduğu 07 ham 27 plakalı motosikleti, pazar gecesi otomobiliyle takibe aldı. kısa süren takip sonrası besat doğan, hareket halindeki motosikleti kullanan h.b. ve rabia doğan’a tabancayla ateş etti. devrilen motosikletteki rabia doğan ve h.b. yaralanırken, besat doğan ise kaçtı.
buradan
devamını gör...
daha daha nasılsınız
tıkanan sohbeti açma sorusu. vidanjörlüğe soyunan kişi daha çok tıkadığının farkında değildir.
devamını gör...
türkiye’de eksikliği en çok hissedilen şey
saygı..
devamını gör...
geceye ingilizce bir söz bırak
whatever happens, happens.
(bkz: cowboy bebop)
(bkz: cowboy bebop)
devamını gör...
güne bir erkek yalanı bırak
kızım sorunlarım var benim anlatamayacağım şeyler...
devamını gör...
ezgi mola
sessizce şunu bırakıp gidem.
devamını gör...
evde ingilizce öğrenmek
eğitiminiz için ingilizce öğrenmek istiyorsanız kesinlikle güzel bir eğitim kursu alın. udemy kursu olur cambly üyeliği olur. cambly sayesinde karşılıklı konuşma öz güveni kazanırsınız.
eğer eğitiminiz iyi düzeyde ve gündelik konuşma kalıplarını geliştirmek ve konuşma öz güvenini kolayca kazanabilmek için dil öğrenen kişilerin katıldığı mesajlaşma platformları var. mektup arkadaşı sitesi olarak geçerler çoğunlukla. lakin dikkat edilmesi gereken bir husus var ki bu sitelere girdiğiniz anda yapmanız gereken ilk iş hangi milletten kişilerin size yazmasını engellemek istiyorsanız o ayarı bulup türkiye'yi seçmeniz olacaktır. malum format dışı flört için kullanıyor türkler. güzel arkadaşlıklar edinebilirsiniz, birlikte günlük konuşarak pratik yapabilirsiniz, tabiki dikkatli olun insanlarla konuşurken. şanslıysanız iyi kişiler çıkabiliyor karşınıza. bu şekilde çok arkadaş edindim tabi artık o platformlardan konuşmuyoruz birbirimizi whatsapp üzerinden bile ekleyecek yakınlığa ve güvene eriştik.
eğer eğitiminiz iyi düzeyde ve gündelik konuşma kalıplarını geliştirmek ve konuşma öz güvenini kolayca kazanabilmek için dil öğrenen kişilerin katıldığı mesajlaşma platformları var. mektup arkadaşı sitesi olarak geçerler çoğunlukla. lakin dikkat edilmesi gereken bir husus var ki bu sitelere girdiğiniz anda yapmanız gereken ilk iş hangi milletten kişilerin size yazmasını engellemek istiyorsanız o ayarı bulup türkiye'yi seçmeniz olacaktır. malum format dışı flört için kullanıyor türkler. güzel arkadaşlıklar edinebilirsiniz, birlikte günlük konuşarak pratik yapabilirsiniz, tabiki dikkatli olun insanlarla konuşurken. şanslıysanız iyi kişiler çıkabiliyor karşınıza. bu şekilde çok arkadaş edindim tabi artık o platformlardan konuşmuyoruz birbirimizi whatsapp üzerinden bile ekleyecek yakınlığa ve güvene eriştik.
devamını gör...
tanımların sonuna nokta koyma gerekliliği
yazarken imla kurallarına uyanlar için sıradan bir olaydır.
devamını gör...
nasılsın sorusu
“dert etmeyeceği halde nasılsın, diye sormak, münafıklıkta bir mertebedir.” der imam gazali
devamını gör...
şubat 2021 chp belediyeleri grevleri
kadıköy, ataşehir, kartal ve maltepe'nin ardından bugün itibariyle beşiktaş belediyesinin disk'e bağlı genel-iş sendikasının başlattığı grevler silsilesidir. son seçimde oy vermeme rağmen beşiktaş'ta sırf chp organize olamadı diye çöpler içerisinde yaşayacaksam şu pandemi döneminde, başlarım böyle işe!
ortada ilginç rakamlar dönüyor. belediyelerin twitter hesapları tüm yan ödemeler hariç yaklaşık 5000₺'lik maaşın kabul edilmediğini öne sürüyor. grev sonucunda bu ilçelerden dağ gibi çöp yığını olmuş sokak görüntüleri gelmeye başladı.
bir yandan yıllarını eğitimine harcamış, dil öğrenmiş ve özel sektörün baskısı altında ezilen ve çok daha düşük maaşlarda çalışmak zorunda kaldığı için söz konusu maaşları duyunca içinde infial oluşan kesim; öbür yanda "işçinin parasında niye gözünüz var, rahatsız oluyorsanız siz de grev yapın" diyen, sorunu yüksek işçi maaşında değil düşük özel sektör maaşında gören diğer kesim var.
ben burada chp'yi yürekten kutluyorum, eline biraz güç geçip de oylarını yükseltmeye başlamışken sokakların rezalet bir şekilde çöp dolduğu görüntülerin verilmesini engelleyemediği için. abuk sabuk sol gerici marjinal grupları pışpışlamanın cezasını çekiyorlar.
istediğiniz kadar bunun diğer partilerini oyunu olduğunu, kabahatin chp'de olmadığını savunun. sen işçinin kışkırtılmasını engelleyemeyip, yıllardır aktrollerin "sokaklar cehabe döneminde çöbdoluydu" argümanını destekleyecek tuzağa düşüyor ve benim sana verdiğim oyun değerini koruyamıyorsan; seni seçmiş halka ne olursa olsun çöp dolu sokaklar ile karşılık veriyorsan, atatürk'ün kurduğu partiyi belirli mezhep ve memleketlilerin dayanışma lokaline çeviriyorsan, iktidar olduğunda oyunun büyüğü ile mücadele edemeyeceksin demektir. dilerim mevcut durumdan bir ders çıkartırlar.
ben burada bir oyun olmadığını iddia etmiyorum. o kadar güçlü ve kontrollü olunmalıydı ki, oyun olsa bile tuzağa düşülmemeliydi. sonuçta bu tehlikeli güreşten galip çıkamayınca cezayı sana oy verenler çekiyor.
ortada ilginç rakamlar dönüyor. belediyelerin twitter hesapları tüm yan ödemeler hariç yaklaşık 5000₺'lik maaşın kabul edilmediğini öne sürüyor. grev sonucunda bu ilçelerden dağ gibi çöp yığını olmuş sokak görüntüleri gelmeye başladı.
bir yandan yıllarını eğitimine harcamış, dil öğrenmiş ve özel sektörün baskısı altında ezilen ve çok daha düşük maaşlarda çalışmak zorunda kaldığı için söz konusu maaşları duyunca içinde infial oluşan kesim; öbür yanda "işçinin parasında niye gözünüz var, rahatsız oluyorsanız siz de grev yapın" diyen, sorunu yüksek işçi maaşında değil düşük özel sektör maaşında gören diğer kesim var.
ben burada chp'yi yürekten kutluyorum, eline biraz güç geçip de oylarını yükseltmeye başlamışken sokakların rezalet bir şekilde çöp dolduğu görüntülerin verilmesini engelleyemediği için. abuk sabuk sol gerici marjinal grupları pışpışlamanın cezasını çekiyorlar.
istediğiniz kadar bunun diğer partilerini oyunu olduğunu, kabahatin chp'de olmadığını savunun. sen işçinin kışkırtılmasını engelleyemeyip, yıllardır aktrollerin "sokaklar cehabe döneminde çöbdoluydu" argümanını destekleyecek tuzağa düşüyor ve benim sana verdiğim oyun değerini koruyamıyorsan; seni seçmiş halka ne olursa olsun çöp dolu sokaklar ile karşılık veriyorsan, atatürk'ün kurduğu partiyi belirli mezhep ve memleketlilerin dayanışma lokaline çeviriyorsan, iktidar olduğunda oyunun büyüğü ile mücadele edemeyeceksin demektir. dilerim mevcut durumdan bir ders çıkartırlar.
ben burada bir oyun olmadığını iddia etmiyorum. o kadar güçlü ve kontrollü olunmalıydı ki, oyun olsa bile tuzağa düşülmemeliydi. sonuçta bu tehlikeli güreşten galip çıkamayınca cezayı sana oy verenler çekiyor.
devamını gör...
kişisel gelişim kitapları zırvalığı
genelde satanların zengin olup kişisel gelişimini tamamladığı kitaplardır.
devamını gör...
sözlük mağazası
karma puanlarınızın kullanılabileceği alandır. sözlük özellikleri ve rozetler olarak iki bölümden oluşur.
kişisel ileti özelliği ve takipçilerini görme dışındaki sözlük özelliklerinin kullanım süresi bir ay ile sınırlıdır.
not : kafa store'da aldıklarınız karma puanınızı düşürmez.
kişisel ileti özelliği ve takipçilerini görme dışındaki sözlük özelliklerinin kullanım süresi bir ay ile sınırlıdır.
not : kafa store'da aldıklarınız karma puanınızı düşürmez.
devamını gör...
biyolojik takvim
normal takvim hangi zamanı gösterirse göstersin esas önemlisi bizim de kişisel bir takvimimiz var. doğumumuzla başlayıp ecelimizle sona erecek bir takvimdir bu. bu takvimin döngüsü ne güneştir ne de ay. insanı merkez alan ve ölçü birimi nefes olan bir takvim.
devamını gör...
başlayınca durdurulamayan şeyler
taviz vermek*.
devamını gör...
kitaplar yakılıyor
bertolt brecht tarafından kaleme alınmış, arkasında gerçek bir hikaye yatan şiir. tarih 1933 yılını gösterdiğinde almanya'da "bozguncu" adı altında pek çok şair ve yazarın eserleri bir bir yasaklanıyor ve toplatılıp meydanlarda yakılıyordu. fahrenheit 451 kitabından fırlamış gibi dehşet verici ve distopik bu ortamda alman yazar oskar maria graf oldukça trajik bir durumun ortasında buldu kendini. kitapları yakılmak ve yasaklanmak şöyle dursun beyaz listeye eklenmiş ve okunması gerekliliğine karar verilmişti dönemin hükümeti tarafından. o dönemler ülkesinde bulunmayan graf hükümete bir mektup yazdı. aşağı yukarı şöyle diyordu mektupta graf: " ben kitaplarımda her zaman doğruları söyledim, beni de yakılacaklar listesine alın. kitaplarımı yakın çünkü ben sizden değilim. ben yalanlar anlatmıyor, doğruları söylüyorum!"
brecht bu olay üzerine die bücherverbrennung yani kitaplar yakılıyor şiirini yazmaya karar veriyor. die gedichte von bertolt brecht in einem band isimli şiir derlemesinin 694. sayfasında yer alan şiir mehmed kemal'in acılı kuşak kitabının 142.sayfasında karşımıza çıkıyor ve orada şiir kitap yakılıyor ismi ile okuyucuya sunuluyor.
buyurunca hitler hazretleri
zararlı fikirlerle dolu kitapların yakılmasını
halkın önünde, alanlarda,
öküzler odun yığınlarına araba araba kitap taşıdı.
gözden düşmüş şairlerden biri,
hem de en iyilerinden biri,
şöyle bir göz gezdirdi yakılacak listesine,
gitti aklı başından:
unutulmuştu kendi adı.
hemen seğirtti çalışma odasına,
sanki öfkesinden kanatlanmıştı.
o saat bir mektup karaladı zorbalara:
'benimkileri de yakın! ' dedi. 'benimkileri de!
yapamazsınız bana bu kötülüğü,
kenarda bırakamazsınız beni!
ben de hep gerçeği söylemedim mi kitaplarımda?
neden davranırsınız bana yalancıymışım gibi?
yakın benimkileride! '
brecht bu olay üzerine die bücherverbrennung yani kitaplar yakılıyor şiirini yazmaya karar veriyor. die gedichte von bertolt brecht in einem band isimli şiir derlemesinin 694. sayfasında yer alan şiir mehmed kemal'in acılı kuşak kitabının 142.sayfasında karşımıza çıkıyor ve orada şiir kitap yakılıyor ismi ile okuyucuya sunuluyor.
buyurunca hitler hazretleri
zararlı fikirlerle dolu kitapların yakılmasını
halkın önünde, alanlarda,
öküzler odun yığınlarına araba araba kitap taşıdı.
gözden düşmüş şairlerden biri,
hem de en iyilerinden biri,
şöyle bir göz gezdirdi yakılacak listesine,
gitti aklı başından:
unutulmuştu kendi adı.
hemen seğirtti çalışma odasına,
sanki öfkesinden kanatlanmıştı.
o saat bir mektup karaladı zorbalara:
'benimkileri de yakın! ' dedi. 'benimkileri de!
yapamazsınız bana bu kötülüğü,
kenarda bırakamazsınız beni!
ben de hep gerçeği söylemedim mi kitaplarımda?
neden davranırsınız bana yalancıymışım gibi?
yakın benimkileride! '
devamını gör...



