sözlük yazarlarının yetenekli olduğu konular
bakarım ama görmem.
devamını gör...
şili diyeti
tövbe bismillah tosbağa diyet başlığı mı açmış diyenleri şimdiden uyarayım bu diyeti evde tek başınıza uygulamayınız zira biraz farklı ve zor bir diyet.
sene 1962, şili milli takımı dünya kupasının b grubunda isviçre, italya ve almanya ile eşleşiyor. ilk maç isviçre ile. artık kimin aklına nasıl geldi, niye geldi ise abiler totemin dibine vuruyor ve maç öncesi yemekte tüm takım isviçre peyniri yiyiyorlar. maçta da isviçre'yi 3-1 yenip turnuvaya galibiyetle başlıyorlar. bakıyorlar ki totem etkili, italya maçı öncesinde de spaghetti partisi yapıyorlar. spaghetti'leri mideye indiren şilili futbolcular bu seferde italya'yı 2-0 yenerek olayı başka bir boyuta taşıyorlar. tabi rehavet kötü şey almanya maçı öncesi totem yapmaya gerek duymuyorlar. ne bir alman yemeği yiyorlar ne de bira içiyorlar. hal böyle olunca da almanlar şili'yi 2-0 yeniyor.
totemin eksikliğinin kendilerine pahalıya mal olduğunu gören şili'li oyuncular çeyrek final'de sscb ile eşleşince bu sefer hataya cevaz vermiyor ve 2 şişe smirnoff içip sovyetlerin karşısına çıkıyorlar. ve beklenen oluyor. şili sscb'yi 2-1 yeniyor. totem uygulandığı her maçta işe yaradığı için şililer mevzuyu iyice içselleştiriyorlar.
ve yarı final günü geliyor çatıyor. karşılarında brezilya var. brezilya kahvesi içip maça çıkıyorlar. ama bu sefer beklenen olmuyor. brezilya şili toteminin üzerinden buldozer gibi geçiyor ve şiliyi 4-2 yeniyor. acaba samba falan yapsalar paçayı kurtarırlar mıydı diyeceğim ama o brezilya'nın önünde durmak biraz zordu diye düşünüyorum. zaten dünya şampiyonu da oldular. ama şunun altını çizmek lazım şili dünya kupalarındaki en başarılı derecesini bu turnuvada yaptı. yugoslavları da aynı metotla 3.lük maçında yendiler ve dünya üçüncüsü oldular. yani brezilya ortalarda olmasa adamlar totemle işi götürüp, dünya kupasını alacaklarmış. cidden enteresan.
sene 1962, şili milli takımı dünya kupasının b grubunda isviçre, italya ve almanya ile eşleşiyor. ilk maç isviçre ile. artık kimin aklına nasıl geldi, niye geldi ise abiler totemin dibine vuruyor ve maç öncesi yemekte tüm takım isviçre peyniri yiyiyorlar. maçta da isviçre'yi 3-1 yenip turnuvaya galibiyetle başlıyorlar. bakıyorlar ki totem etkili, italya maçı öncesinde de spaghetti partisi yapıyorlar. spaghetti'leri mideye indiren şilili futbolcular bu seferde italya'yı 2-0 yenerek olayı başka bir boyuta taşıyorlar. tabi rehavet kötü şey almanya maçı öncesi totem yapmaya gerek duymuyorlar. ne bir alman yemeği yiyorlar ne de bira içiyorlar. hal böyle olunca da almanlar şili'yi 2-0 yeniyor.
totemin eksikliğinin kendilerine pahalıya mal olduğunu gören şili'li oyuncular çeyrek final'de sscb ile eşleşince bu sefer hataya cevaz vermiyor ve 2 şişe smirnoff içip sovyetlerin karşısına çıkıyorlar. ve beklenen oluyor. şili sscb'yi 2-1 yeniyor. totem uygulandığı her maçta işe yaradığı için şililer mevzuyu iyice içselleştiriyorlar.
ve yarı final günü geliyor çatıyor. karşılarında brezilya var. brezilya kahvesi içip maça çıkıyorlar. ama bu sefer beklenen olmuyor. brezilya şili toteminin üzerinden buldozer gibi geçiyor ve şiliyi 4-2 yeniyor. acaba samba falan yapsalar paçayı kurtarırlar mıydı diyeceğim ama o brezilya'nın önünde durmak biraz zordu diye düşünüyorum. zaten dünya şampiyonu da oldular. ama şunun altını çizmek lazım şili dünya kupalarındaki en başarılı derecesini bu turnuvada yaptı. yugoslavları da aynı metotla 3.lük maçında yendiler ve dünya üçüncüsü oldular. yani brezilya ortalarda olmasa adamlar totemle işi götürüp, dünya kupasını alacaklarmış. cidden enteresan.
devamını gör...
normal sözlük’ün artık bitmiş olması
acaba sözlüğü kendi haline mi bıraksanız ?
acaba yönetimin uzun vadede düşündüğü sözlük, sizin düşündüğünüzden çok farklı mı ?
ne zaman vazgeçeceksiniz falanca ile karşılaştırmaktan ?
defalarca yazıldı bu minvalde açıklamalar ama bazılarınız anlamakta işkence çekiyorsunuz. sözlük kimseyi zorla tutmuyor, kimseye zorla tanım yazdırmıyor. beğenmiyorsanız, farklı düşünüyorsanız çıkabilirsiniz bu kadar basit.
bir yeri kendi kalıplarınıza sokmak yerine yardımcı olsaydınız zaten başka birileri olurdunuz muhtemelen.
ama siz kolay yolu seçmeye devam ediyorsunuz.
seçimler kişileri bir yola götürür ama pişmanlıkları yanına almadan...
acaba yönetimin uzun vadede düşündüğü sözlük, sizin düşündüğünüzden çok farklı mı ?
ne zaman vazgeçeceksiniz falanca ile karşılaştırmaktan ?
defalarca yazıldı bu minvalde açıklamalar ama bazılarınız anlamakta işkence çekiyorsunuz. sözlük kimseyi zorla tutmuyor, kimseye zorla tanım yazdırmıyor. beğenmiyorsanız, farklı düşünüyorsanız çıkabilirsiniz bu kadar basit.
bir yeri kendi kalıplarınıza sokmak yerine yardımcı olsaydınız zaten başka birileri olurdunuz muhtemelen.
ama siz kolay yolu seçmeye devam ediyorsunuz.
seçimler kişileri bir yola götürür ama pişmanlıkları yanına almadan...
devamını gör...
bobby fischer
tarihini yanlış hatırlamıyorsam eğer 2011 yıllarında çekilmiş bobby fischer against the world isimli bir belgesele sahip efsanevi satranç oyuncusu. kendisinin satranç üzerine yazdığı kitaplar bulunmaktadır bildiğim bir kaç tanesini alta not düşeceğim. zamanında ortalığı fırtına gibi yıkıp geçmiş bir efsane fischer, bazı efsaneler toza bazıları ise altına dönüşür ve biz biliyoruz ki bu tozdan kurulmuş bir imparatorluk değil.
(bkz: my 60 memorable games)
(bkz: the games of robert j. fischer)
(bkz: bobby fischer teaches chess)
(bkz: my 60 memorable games)
(bkz: the games of robert j. fischer)
(bkz: bobby fischer teaches chess)
devamını gör...
normal sözlük'ün başarılı olma nedeni
devamını gör...
hicligindansi
pek bi neşeli yazar. kulağıma çok iyi kitap özetleri çıkardığı da geldi kendisi hakkında. doğru olduğuna eminim:> umarım en yakın zamanda biz de faydalanırız o engin birikiminden diyor ve hep yazmasını temenni ediyorum.
devamını gör...
taner tolga tarlacı
çalışmadan sabah akşam yiyip içen gezen şahıs. bu paranın kaynağı nereden geliyor ne hayatlar var be.
devamını gör...
dibe vurmuş insanlara tavsiyeler
dipte bir süre vakit geçir. yukarı çıkmak için acele etme. bazen acılara tutunmak lazım.
dibe vurduğunu sanıp bir dip daha olduğunu kesfedebiliyordu insan...
charles bukowski
dibe vurduğunu sanıp bir dip daha olduğunu kesfedebiliyordu insan...
charles bukowski
devamını gör...
mutlu olmayı beceremeyen insanların ortak özellikleri
çok düşünmek. ya geçmişi ya geleceği. bir yerde saplanıp kalmak. arabanın çamura saplanması gibi patinaj çekmek. anı kaçırmak. haliyle yol alamamak. ne demişler yarını düşünmek için erken, dünü düşünmek için geç ama anı düşünmek için tam zamanı. haliyle mutluluk bakış açısı ile alakalı. beyindeki sızlayan düşünceleri susturabilmekle. kolay değil. kimisi bastırır bir şekilde kimisi desteğe ihtiyacı vardır. çaresi olmayan dertler var ama bu gibi sorunlarda bakış açısını değiştirmek,kendini öz varlığının farkında olmak gerekir. dönüşüme başlamak, mutlu olacağım mutluluk benim hakkım demekle,kafada başlar.
devamını gör...
ülkenin refah seviyesini artırmak için yapılacaklar
edirne’den hakkari’ye bi hortumla su vursak sıkıntı kalmaz. cenabet çok ondan bence.
devamını gör...
cemal süreya
internet ortamında kendisine ait olmayan şiirler sözler sanki kendisine aitmiş gibi paylaşılan şair.
devamını gör...
platonik aşk
tam bir delilik.
insanın gerçeği görememesi ama yanlış anlasa dahi gördüğü her şeyi fazla detaylı yorumlamasına sebep oluyor.
"bana mı baktı? neden yanımdan geçti?" sorularına kendince cevaplar vererek* duygularını daha da körüklediği bir çocukluk hali.
benim duygularım tanıyana kadar sürmüştü. tanıyınca uçtu gitti ahah
insanın gerçeği görememesi ama yanlış anlasa dahi gördüğü her şeyi fazla detaylı yorumlamasına sebep oluyor.
"bana mı baktı? neden yanımdan geçti?" sorularına kendince cevaplar vererek* duygularını daha da körüklediği bir çocukluk hali.
benim duygularım tanıyana kadar sürmüştü. tanıyınca uçtu gitti ahah
devamını gör...
intihar etmek
twitterda yasaklı olan, hesap kilitleyen ifade.*
dün bir psikiyatrist, tam kapanma yetmez, yas da ilan edilmesi gerekir diye tweet attığı için bence intihar edelim tam olsun diye tweet attım. hesabım kilitlendi, twitter bana beni önemsediğini ve yardım almam gerektiğine dair, uzun bir mail attı.*
dün bir psikiyatrist, tam kapanma yetmez, yas da ilan edilmesi gerekir diye tweet attığı için bence intihar edelim tam olsun diye tweet attım. hesabım kilitlendi, twitter bana beni önemsediğini ve yardım almam gerektiğine dair, uzun bir mail attı.*
devamını gör...
iyi arkadaş olunan birinden zamanla uzaklaşmak
zamanla kullanıldığınızı hissettiğinizde, sahte samimiyete tahammül edemediğinizde, yapılan yanlışlara rağmen şans verdiğinizde ve iyi niyetiniz defalarca suistimal edildiğinde yapılan eylem.
devamını gör...
gençlerde işsizlik diye bir kaygının bulunmaması
yaşım 20. halen üniversite eğitimime devam etmekteyim. okula gidebildiğim süreçte part-time olan zaman zaman full time da dahil olmak üzere birçok farklı işte çalıştım. şimdi bu başlığı açan arkadaşın anlamadığı şey şu öğrencilik yıllarında bu işler problem değildir günü kurtarmak adına çalışırsınız ama mezun olduktan sonra neden anketörlük yapmaya devam edeyim? yıllarca bir alana bağlı eğitim aldıktan sonra neden yani neden?
hadi bunları geçtim şuan memleketimdeyim. iş yok arkadaş burada iş. fabrikada çalışamam malum askerliğe daha çok var. ee diğer işler desen her yer kapalı zaten küçük bir ilçe, yasak olmasa da iş yok. köyde zeytinlik ile damda bulunan birkaç koyun ile oyalanıyorum işte ne yapabilirim başka? çiftçilikte benim öğrenim gördüğüm alanın dışında bir meslek lakin babam topraktan ve hayvandan anlar. çocukluğundan beri çobanlık yapıp zeytin ağaçlarıyla uğraşmış adam. yaşamak için. ondan öğrendiklerim ile beraber çiftlik kurmayı hayal etmeyi denedim ama olmuyor edemiyorum. bunun sebebini uzun uzadıya yazmaya hacet yok. sadece şunu bilin devletten destek istemiyorum vergiler ile köstek olmasın yeterli.
uzaktan bakıp gençler hakkında atıp tutmak kadar kolay bir şey yok. konuşun bol bol konuşun. orhan veli'nin dediği gibi "hava bedava su bedava" konuşmakta bedava bundan sonra. *
başlık için tanımı şöyle bırakayım.
(bkz: bir yeni nesil söylencesi; boş yapmak)
hadi bunları geçtim şuan memleketimdeyim. iş yok arkadaş burada iş. fabrikada çalışamam malum askerliğe daha çok var. ee diğer işler desen her yer kapalı zaten küçük bir ilçe, yasak olmasa da iş yok. köyde zeytinlik ile damda bulunan birkaç koyun ile oyalanıyorum işte ne yapabilirim başka? çiftçilikte benim öğrenim gördüğüm alanın dışında bir meslek lakin babam topraktan ve hayvandan anlar. çocukluğundan beri çobanlık yapıp zeytin ağaçlarıyla uğraşmış adam. yaşamak için. ondan öğrendiklerim ile beraber çiftlik kurmayı hayal etmeyi denedim ama olmuyor edemiyorum. bunun sebebini uzun uzadıya yazmaya hacet yok. sadece şunu bilin devletten destek istemiyorum vergiler ile köstek olmasın yeterli.
uzaktan bakıp gençler hakkında atıp tutmak kadar kolay bir şey yok. konuşun bol bol konuşun. orhan veli'nin dediği gibi "hava bedava su bedava" konuşmakta bedava bundan sonra. *
başlık için tanımı şöyle bırakayım.
(bkz: bir yeni nesil söylencesi; boş yapmak)
devamını gör...
küçük şeylerden mutlu oluyorum insanı
çaresizlikle acizlikle ne alakası var bunun? ufak şeylerden mutlu olan insan yaşamaktan zevk alıyordur. pozitif bakmayı biliyordur. mütevazidir. asıl sizler, mutlu olanı, pozitif olanı yargılayacak kadar acizsiniz.
devamını gör...
23 kasım 2021 dolar kuru
an itibarıyla modum gibidir.
bir yükseliyor, bir alçalıyor. değişik.
buraya şu an yazsam değişecek.
sonuç olarak ekonomi çok eyi almanlar kıskanıyor falan.
bir yükseliyor, bir alçalıyor. değişik.
buraya şu an yazsam değişecek.
sonuç olarak ekonomi çok eyi almanlar kıskanıyor falan.
devamını gör...
türk kızlarının etli butlu olmasının nedeni
ülkemizin mutfağından kaynaklı bir durumdur. sadece kadınlar değil erkekler de böyle.
devamını gör...
geceye bir bilgi bırak
genel bilinenin aksine türk medeni kanunundan evlenme yaşı 17 olarak düzenlenmiştir. tmk 124 "erkek veya kadın onyedi yaşını doldurmadıkça evlenemez."
devamını gör...
29 ekim cumhuriyet bayramı
hala içimizde bir ilkokul öğrencisi şiir okuyor bu bayramda. bunca yıllık coşku, heyecan ve gurur asla silinmiyor. cumhuriyetimiz var olsun, bayramımız kutlu olsun. mustafa kemal atatürk'e, silah arkadaşlarına ve ismini bilemediğimiz tüm askerlere, sonsuz minnet ve saygıyla....
devamını gör...