zaman tüneli
hem atatürkçü hem erdoğancı olmak
2000'lerde gayet normaldi yani akplilerin çoğunluk kesmi bundan ibaretti.
devamını gör...
hem atatürkçü hem erdoğancı olmak
ben bunu eylemsel bir zaruriyet olarak görüyorum. ideolojik detaylarda boğulan, beynini taşımaktan boynu kırılan herif olmanın bir manası yok. atatürk kurucu liderimiz ve babamız, erdoğan da mevcut başkomutandır.
hatası yok mu ? çok var.
şu anda doğru bir yolda mı ?
kesinlikle evet.
hatası yok mu ? çok var.
şu anda doğru bir yolda mı ?
kesinlikle evet.
devamını gör...
beklemeyi sevmek (kısa film)
" gidersen, senden geriye kalan ne varsa ben de bulur onu severim. "
filmde geçen bir söz.
kim tarafından yönetildiğine ve oyuncu bilgisine dair bir bilgi verilmemiş olan kısa film; 2023 yılında ve yavuz medya adlı youtube kanalı üzerinden yayınlanmıştır.

artık var olmayan birini beklemenin ızdırap dolu yanlarını genç bir adamın bekleyişi üzerinden ele alıyor.
geri dönmeyeceğini ya da istese de dönemeyeceğini bildiğimiz insanları sabırla beklemeye devam edişimiz üzerine etkileyen ve düşündüren bir kısa filmdi.
genç adam manzarası güzel bir yere gelip çayını demliyor, gelen giden yok, belki de hiç olmayacak, şairler dahi "dönen yok seferinden " dememiş miydi?
genç adamın daha sonra orada güneşi batırdığı görülüyor, saatler boyu beklemiş ve aslında o da biliyor kimsenin gelmeyeceğini, ama bir umuttur yaşatan insanı, beklemeyi seviyor insan, beklemek bazen insanın derisinin yüzülmesi kadar acı vericidir, o da çekiyor bu acıyı, sonra hatırlıyor yaşananları, beklediği insanın sesini duyuyor birden, onunla olan sohbetini hatırlıyor, gidersen, senden geriye kalan ne varsa ben de bulur onu severim " diyor.
bu cümle benim için etkileyiciydi, film üzerine yazmamın en önemli sebebi belki de bu cümle idi, gitmiş olanın, ölmüş olanın, artık burada olmayanın yokluğunda ondan geriye kalan her anıyı hatırlamaya çalışmanın acısı üzerine düşündüren, etkileyen bir sözdü benim için.
daha sonra ise genç adamın el mecbur gitmeye karar verdiği görülüyor, ardına bakmadan gitmek zor diyor şarkı, sadece sevmiş olanlar mı ardına bakar giderken?
şimdi ise filmimizin sonlarına geliyoruz.
ana fikir bence şuydu;
bağlar kopabilir, kopar ve kopacaktır, çünkü hayat böyle bir şeydir bazen, bazen giden sen olursun, bazen kalan sen, gitmiş olanı döndürmeye gücün yetmiyorsa anılar vardır geride, onlarla avunmaktan başka çare mi var?
insan, sevdiği insanı nerede kaybettiyse onun artık hep orada olduğunu sanıyor bazen, hiç gitmediğine inanmak istiyor, onun orada olmadığını ancak o yok olduğunda görebiliyor...
oraya yeniden giderse ondan bir iz bulmak istiyor ama zaman geçip gider, izler de kalmıyor, yalnız senin içinde kalır izler...
hiç geri dönmeyeceğini bildiğin birini ölene kadar bekledin mi?
filmde geçen bir söz.
kim tarafından yönetildiğine ve oyuncu bilgisine dair bir bilgi verilmemiş olan kısa film; 2023 yılında ve yavuz medya adlı youtube kanalı üzerinden yayınlanmıştır.

artık var olmayan birini beklemenin ızdırap dolu yanlarını genç bir adamın bekleyişi üzerinden ele alıyor.
geri dönmeyeceğini ya da istese de dönemeyeceğini bildiğimiz insanları sabırla beklemeye devam edişimiz üzerine etkileyen ve düşündüren bir kısa filmdi.
genç adam manzarası güzel bir yere gelip çayını demliyor, gelen giden yok, belki de hiç olmayacak, şairler dahi "dönen yok seferinden " dememiş miydi?
genç adamın daha sonra orada güneşi batırdığı görülüyor, saatler boyu beklemiş ve aslında o da biliyor kimsenin gelmeyeceğini, ama bir umuttur yaşatan insanı, beklemeyi seviyor insan, beklemek bazen insanın derisinin yüzülmesi kadar acı vericidir, o da çekiyor bu acıyı, sonra hatırlıyor yaşananları, beklediği insanın sesini duyuyor birden, onunla olan sohbetini hatırlıyor, gidersen, senden geriye kalan ne varsa ben de bulur onu severim " diyor.
bu cümle benim için etkileyiciydi, film üzerine yazmamın en önemli sebebi belki de bu cümle idi, gitmiş olanın, ölmüş olanın, artık burada olmayanın yokluğunda ondan geriye kalan her anıyı hatırlamaya çalışmanın acısı üzerine düşündüren, etkileyen bir sözdü benim için.
daha sonra ise genç adamın el mecbur gitmeye karar verdiği görülüyor, ardına bakmadan gitmek zor diyor şarkı, sadece sevmiş olanlar mı ardına bakar giderken?
şimdi ise filmimizin sonlarına geliyoruz.
ana fikir bence şuydu;
bağlar kopabilir, kopar ve kopacaktır, çünkü hayat böyle bir şeydir bazen, bazen giden sen olursun, bazen kalan sen, gitmiş olanı döndürmeye gücün yetmiyorsa anılar vardır geride, onlarla avunmaktan başka çare mi var?
insan, sevdiği insanı nerede kaybettiyse onun artık hep orada olduğunu sanıyor bazen, hiç gitmediğine inanmak istiyor, onun orada olmadığını ancak o yok olduğunda görebiliyor...
oraya yeniden giderse ondan bir iz bulmak istiyor ama zaman geçip gider, izler de kalmıyor, yalnız senin içinde kalır izler...
hiç geri dönmeyeceğini bildiğin birini ölene kadar bekledin mi?
devamını gör...
islam düşmanlarına epstein şoku
evet epstein belgeleri ve fotoğraflarına bakarak gerçek müslolar zalimmiş.
evet canım aynen evet.
neydi ha evet muhammed 6 yaşındaki kızla aynen aynen.
sürekli müslümanlara ve islam'a sallayıp da diğer kavimlere bir şey demeyen tipleri gördükçe delleniyorum.
amacım burada işte şu kavim daha zalim bu kavim daha masum demek falan değil. kötülük falan yarıştırmak hele hiç değil.
ama burada kötülüğün dini olmadığını, kötülüğün sadece şahıs merkezli olduğunu vurgulamaya çalışıyorum.
mesela bir yahudi bir yavşaklık yapsa kimse çıkıp da yahudilik kötü, musa zalim, ishak zalim demiyor. yahudilerin alayı zalim demiyor. ya da tevrat'tan ayet falan uydurmuyor.
ya da bir hristiyan yavşaklık yapsa kimse çıkıp da hristiyanlık zalimliktir. isa zalim. incil korkunç falan da demiyor.
ama bir müslüman yavşaklık yapsa adamın allahına, peygamberine her şeyine giydiriliyor. ve oradan buradan ayet ve hadis uyduruluyor.
işte buradaki ikiyüzlülüğe tepki gösteriyorum. kötünün dini yoktur.
evet canım aynen evet.
neydi ha evet muhammed 6 yaşındaki kızla aynen aynen.
sürekli müslümanlara ve islam'a sallayıp da diğer kavimlere bir şey demeyen tipleri gördükçe delleniyorum.
amacım burada işte şu kavim daha zalim bu kavim daha masum demek falan değil. kötülük falan yarıştırmak hele hiç değil.
ama burada kötülüğün dini olmadığını, kötülüğün sadece şahıs merkezli olduğunu vurgulamaya çalışıyorum.
mesela bir yahudi bir yavşaklık yapsa kimse çıkıp da yahudilik kötü, musa zalim, ishak zalim demiyor. yahudilerin alayı zalim demiyor. ya da tevrat'tan ayet falan uydurmuyor.
ya da bir hristiyan yavşaklık yapsa kimse çıkıp da hristiyanlık zalimliktir. isa zalim. incil korkunç falan da demiyor.
ama bir müslüman yavşaklık yapsa adamın allahına, peygamberine her şeyine giydiriliyor. ve oradan buradan ayet ve hadis uyduruluyor.
işte buradaki ikiyüzlülüğe tepki gösteriyorum. kötünün dini yoktur.
devamını gör...
ölüler neden diriltilemiyor
bu sözün yanlış olduğunu vallaha ölünce anlayacak kim diyorsa çünkü elfazı küfür eğer tövbe etmeden ölürse
devamını gör...
ölüler neden diriltilemiyor
evet neden diriltilemiyor ?
hadi dinler yalan. allah yok ya hani. ee dirilt ölüyü.
niye diriltemiyorsun ?
tamam işte. engel ol hücre ölümüne. engel ol kalbin durmasına. engel ol beynin ölümüne. hadi.
hadi dinler yalan. allah yok ya hani. ee dirilt ölüyü.
niye diriltemiyorsun ?
tamam işte. engel ol hücre ölümüne. engel ol kalbin durmasına. engel ol beynin ölümüne. hadi.
devamını gör...
geceye bir şarkı bırak
bıraksalar bir milyon yıl sarılabileceğimiz insanla 24 saat geçiremeden gideceğiz bu dünyadan…
devamını gör...
scaremongering
marjinal olmak için 40 takla atıp durmayın be.
devamını gör...
sözlüğün kuantum durumuna geçmesi
çoğu yazarın varla yok arasında gidip gelmesiyle vuku bulan olay.
devamını gör...
topuk törpüsü
ömür törpüsü değil dikkat.
muhteşem bir icat.
pambık gibi yapıyor topukları. topuklar mühim.
muhteşem bir icat.
pambık gibi yapıyor topukları. topuklar mühim.
devamını gör...
kişisel bakım
(bkz: kaşçı bıyıkçı)
devamını gör...
psikologların ruhen diğer insanlardan daha sağlıklı olmaması
“de ki ruh rabbimin emrindedir” bunu biliyorsanız tartışma bitmiştir
devamını gör...
gulmekicinyaratilmis (yazar)
defalarca yazdım. bayılıyorum tarzına. ahahahhaaahhaah o kadar umursamaz ki ama o kadar umursuyor da olabilir ki. sevgiler saygılar.
devamını gör...
psikologlara güvenmemek
2022’den sonra benim yaptığım iştir.
devamını gör...
psikologlar insan psikolojisini biliyor mu sorunu
hayır çünkü kur-an’a göre bu konuda insana az bilgi verilmiştir.
devamını gör...
nick vermeden bir yazara seslen
dayıyı bile kaçıran bu sözlük kim bilir kimleri daha kaçırır?* dayı gel sen de ya artık, ayıp ediyorsun ama.*
devamını gör...
nick vermeden bir yazara seslen
eskiden günler çok güzeldi çünkü günleri yapan güzel bir kişi vardı. şimdi geceler soğuk ve yalnız. iyi geceler.. *
devamını gör...
olacakları kabullenmek
böyle filmler yapmak istemiştim.
düşünsene bir okyanustasın. gemin batmış. suyun içindesin ve etrafına ağır ağır köpekbalıkları geliyor. işte o aradaki 30 saniyede 1 dakikada insan nasıl bir korku duyar. nasıl bir kabulleniş yaşar.
dostoyevski ye göre insan bir saniye daha fazla yaşamak için neleri feda etmez. yaşamak her şeye rağmen yaşamak.
bir idam mangasının önüne götürüldün. bence gözlerinin bağlı olması daha iyi. gözlerin açık olsan her şeyi görüyorsun. gözlerin kapalı tüfek kurma sesini duyarsın ve ölürsün. o arada neleri kabullenirsin.
basit şeyleri insan kabullenir. işini okulunu sevdiğini sevilmediğini ölümünü sevdiklerinin. çünkü buna mecburdur. mecbur kalır . çoğu insan bizim gibi toplumlarda sadece kendisi için yaşamaz. sevdikleri de vardır öncelikli.
bileklerini kesip ölümü bekleyen bir şair vardı kimdi o .
ocak gazını açıp bekleyenler oluyor. yüksekten atlayanlar.
o atlayış arasında düşünceler ve sonra acı.
bu nasıl kabulleniş.
din için örneğin çarmıha gerilenler derisi yüzülenler.
hayvanlarda da var bu. hemen pusma yatma kaçma .
hayvan çünkü biliyor elinden bir şey gelmeyecek işe yaramayacak ne yapsa.
insan işte bir çok şeyi de kabul etmek istememiş. ve bilim ilerlemiş. doğaya bakmış. dağları delmiş yol yapmış.
baraj yapmış. ev yapmış. hastalanmış ölmeyi kabullenemediği için ilaç yapmış.
düşünsene bir okyanustasın. gemin batmış. suyun içindesin ve etrafına ağır ağır köpekbalıkları geliyor. işte o aradaki 30 saniyede 1 dakikada insan nasıl bir korku duyar. nasıl bir kabulleniş yaşar.
dostoyevski ye göre insan bir saniye daha fazla yaşamak için neleri feda etmez. yaşamak her şeye rağmen yaşamak.
bir idam mangasının önüne götürüldün. bence gözlerinin bağlı olması daha iyi. gözlerin açık olsan her şeyi görüyorsun. gözlerin kapalı tüfek kurma sesini duyarsın ve ölürsün. o arada neleri kabullenirsin.
basit şeyleri insan kabullenir. işini okulunu sevdiğini sevilmediğini ölümünü sevdiklerinin. çünkü buna mecburdur. mecbur kalır . çoğu insan bizim gibi toplumlarda sadece kendisi için yaşamaz. sevdikleri de vardır öncelikli.
bileklerini kesip ölümü bekleyen bir şair vardı kimdi o .
ocak gazını açıp bekleyenler oluyor. yüksekten atlayanlar.
o atlayış arasında düşünceler ve sonra acı.
bu nasıl kabulleniş.
din için örneğin çarmıha gerilenler derisi yüzülenler.
hayvanlarda da var bu. hemen pusma yatma kaçma .
hayvan çünkü biliyor elinden bir şey gelmeyecek işe yaramayacak ne yapsa.
insan işte bir çok şeyi de kabul etmek istememiş. ve bilim ilerlemiş. doğaya bakmış. dağları delmiş yol yapmış.
baraj yapmış. ev yapmış. hastalanmış ölmeyi kabullenemediği için ilaç yapmış.
devamını gör...
nick vermeden bir yazara seslen
o kadar küfrettin bana ama halen empati/sempati kuruyorum hadi bu kadar sinirlenme
devamını gör...
