telefonun başında sevgilisinin aramasını çaresizce bekleyen bir twitter kullanıcısının acı feryadı.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

sesinize sağlık ya kahkaha attım *
devamını gör...

(bkz: eppur si muove) albümünün kapağında ünlü gökbilimci ve filozof (bkz: galileo galilei)'ye yer veren senfonik metal grubudur.
yine aynı albüm içinde bu yüksek şahsiyete ithafen harika tınıları olan eppur si muove (yine de dönüyor) isimli bir parça bulunur.
grup 2011 yılında eskişehir 222'de efsane bir konser vermiştir.
devamını gör...

evrim teorisi karşıtı dincilerden daha tehlikelidir.**

bunların en güzel örneği şu, dezavantajlı ve azınlık gruplar hakkında* evrimsel olarak şöyleler, genetik olarak bu konuda başarısızlar, doğaları böyle* bik bik diye öten, kaynağı göt olan iddiaları ortaya atan tiplerdir.
hatta geçenlerde sözlükte bence evrimsel olarak kadınlar rererö diyen bir pekin ördeği vardı yanlış hatırlamıyorsam.
şu cümleye iyi bakın: "bence evrimsel olarak", "bence" ve "evrimsel olarak"...
bu ikisini akademik bir ortamda dile getirse t...k oğlanı olacak halbuki haberi yok.*

şunu iyi idrak etmek gerekiyor: evrim dediğiniz şey öyle, tanrı gibi her şeye kılıf ve kaynak olarak gösterebileceğiniz belirsiz, ucu açık bir kavram değil. evrim bilimsel bir olgu ve kaynaklık ettiği iddialar da en az kendisi kadar bilimsel olmak zorunda.
bu konuda hatırı sayılır bir eğitim almamış hiç kimse bu konu hakkında kıçından tespit uydurmamalı ve uyduramaz da zaten; her şeyden önce etik değil bu.
"bence" diye söze başlayıp milyonlarca yıllık biyolojik süreçler hakkında yardıran arkadaşın da odtü'de profesör olmadığı herkesin tahmin edebileceği bir şey.*
(küçük bir not: burada bahsettiğim şey, yorum yapmamak değil. elbette ki insan okuduğu, gördüğü şeyler hakkında yorum yapacak ama önemli olan bunu uzman olmadığı konularda işin gurusuymuş gibi yapmaması. hele ki ayrımcı fikirlerle.)*

yalnız o değil de, dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama bu, evrimsel süreci kendi saçma inanç ve düşüncelerini meşrulaştırmak için kullanan güruh yüzünden evrim ve genetik yeni bir din olmak üzere ki bunun ucu çok pis yerlere çıkabilir. zamanında bilim adı altında kafa tası ölçümlerinden veya beyin büyüklüğünden üstün ırk, cins, millet bilmem ne tespiti gibi akla ziyan uygulamalar vasıtasıyla ne boklar yendiği hepimizin malumu.

son olarak şunu belirteyim: eğer gerçek bir uzmanın bu tür mecralardaki kahvehane teorisyenlerinden ne kadar farklı olduğunu merak ediyorsanız gidip iyi bir üniversitenin ilgili bölümlerinden birinde bir derse konuk olabilirsiniz. *
devamını gör...

mood.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kronik sorunları olan, dengeli, planlı, normal bir hayat.
devamını gör...

meyra-nurtopu
devamını gör...

ön edit: bu tanımın ilk yarısı mage'ler software'in öz evlatları mı ve knightların neden allah belasını veriyor ağlaklığı içermektedir. tadım tuzum kalmadı sözlük.

çivi çiviyi söker mantığı ile yirmilik diş ağrısından daha beter ne olabilir diye düşünüp diş ağrımı unutmak için sorcerer olarak yeniden oynadığım fromsoftware oyunu. 5 yıl önce ilk çıktığında gerekli mecralarda oyun hakkında yeterince ağlamıştım ama sorcerer olarak ilk tecrübem olduğu için - evet adım raistlin olmasına rağmen- biraz da burada ağlamakta beis görmüyorum. bu tanım umutsuzluk, dram ve ağlaklıktan oluşmaktadır.

o değilde neden sorcerer dex kasmak zorunda? sage ring'in gözünü seveyim ama intelligence ve attunement neyimize yetmiyor biri bana neden büyülerimi 3000 yılda yapmamak için dex kasmak zorunda olduğumu açıklayabilir mi? kaç yıllık büyücüyüm -en azından dünya realminde*- böyle rezillik kepazelik görmedim. hayır anlamıyorum biz bu manayı o an ejder kanından damıtıp öyle mi kullanıyoruz büyüleri çünkü 3 ay sürüyor hedeflendiği noktayı bulması. sonrası malum; you died! az önce resmi olarak mage ırkçılığı yaptım muhtemelen. umarım varlığından bile haberdar olmadığım bir oluşumdan linç yemem, teşekkürler.

şimdi gelelim esas meseleye. sorcerer olmak neydi sorcerer olmak emekti, çelik gibi sinirler ve keşiş sabrına sahip olmaktı. oyunun başında manam yetmez hançeri şu undeadlerin sırtına saplayayım olarak başlayan süreç nasıl boss'a üç tane vurayım da ölsün olarak devam ediyor eeeyyy software? eli kolu tutan kimsenin knight, warrior sınıfını falan seçerek başlamaması lazım, sorcerer torpili denen bir şey var oyunda. benim 52 saatlik oyun süremde 126 defa ölüşümün en az yarısına sebep olan dancer of the boreal valley gibi bir ucubeye bu çelimsiz mage nasıl üç tane vurup indirebiliyor? hile! hayır tamam madem indirebiliyorduk bunu böyle ben niye zamanında knight ile kendime işkence çektirdim? ee iyi o zaman kolaysa bu kadar alayına wrath of the gods inadına sunlight spear ne diyeyim.

o değilde sorcerer niye dex kasıyor?

oyunda gerçek anlamda zorlayan tek boss abyss watchers abi olabilir mi böyle bir şey? bütün itlik serseriliğiniz statlarda int'e abanana kadar mıydı? hadi dancer'ı bile yalan edebiliyoruz tamam ama nameless king nasıl bu kadar basit bir şekilde ölebilir? zamanında bu adamı co-op'suz öldürebilen biri tarikat kursa müridi olacak oyuncular biliyorum ben. yine de slotları dark edge, soul greatsword, farron flashsword, old moonlight gibi büyüler ile doldurunca oyundan alınan zevk ciddi anlamda artıyor. tertemiz build. mage olduk diye iki kılıç da sallamayalım mı opsiyonuna bayılıyorum ben. menzilinden kaynaklı ciddi anlamda bosslarda da büyük avantaj sağlıyor. elime uchigatana alıp undeadlerin kafasına vura vura gideyim isteğini de törpülemesi cabası.

o değilde sorcerer neden dex kası... herkes konuyu biliyor bence.

sorcerer oynayın dostlarım çünkü miyazaki abimiz öyle uygun görmüş. güçlü olan kılıç mı yoksa daha havalı duran kılıç mı seçiminde itinayla daha havalı görüneni seçen gariban bir knight olmaktansa sorcerer oynayıp milletin çok zor diye ağladığı oyunu bileğinizi yormadan bitirir, sağda solda hava atarsınız en azından. allah cesur şövalyelerin belasını versin zaten, kim ki onlar! bu oyun artorias the abysswalker ve lord's blade ciaran'ı o mutsuz kadere hapsettiğinde benim için bitmişti zaten. biri artık ağzına tükürdüğümün yakın dövüşte uzman kılıç ustalarını umursayabilir mi?! nefretimi kustum rahatladım, bir beş sene daha oyuna gireceğimi sanmıyorum.*
devamını gör...

doğum gününüz kutlu olsun. nice sağlıklı, huzurlu senelere...
devamını gör...

"erkeklerdeki uzun boy takıntınız kendi kısalığınızdan dolayı mı?kendine ve vücuduna hiç bakmayan kızlar neden kendini aşırı güzel sanıyor?camdan dışarı çıkıp cam silerken korkmuyor musunuz?"

- uzun boy severim ama takıntı derecesinde değil. siz nasıl kadının kalçası, göğüs bölgesi yahut başka yerleri hakkında bir tercihe sahipseniz, kadınların bazıları da boy konusunda aynı tercihe sahip. bu kadar büyütülmemeli bence bu olay.
- kendimi aşırı güzel sanmadığımdan bu sorunun cevabı bende değil.
- korkmaz olur muyuz! hele camlar bizimkiler gibi, pimapen değil eski tipse... ama ben buldum çaresini; akvaryum temizleme süngeri aldım. uzun bir metalin ucuna takılı olduğundan, sarkmaya falan gerek kalmıyor.

***

"neden bu kadar ince eleyip sık dokuyorsunuz, sürekli ilk adımı erkek mi atmalı gerçekten tip sizin için bu kadar önemli mi mantıklı sohbetler, ilgi, yetenek sizleri çok etkiler mi? trip atmak sizin için bir yaşam felsefesi mi araba bir ilişkide aşırı önem taşır mı ? sıraladığım soru bombalaridir."

- ilk adımı erkek atacak diye bir kural yok. kadın da atabilir ama erkeğin atmasında da sıkıntı edilecek bir yan yok. konu reddedilmekten korkmaksa, onun da korkulacak yanı yok. hayatın sonu olmuyor yani. nasıl ki terk edildiğimizde bizim için hayat bitmiyorsa, siz de reddedilince bu kadar takmamalısınız.
- tip benim için önemli değil. yani tabi ki tipine bakınca beni çekecek bir şey bulmalıyım ama bu öyle "aşırı yakışıklı olmalı" türünden bir şey değil. çok çirkin bir adamda da çekici bir yan bulabilirim şahsen. mantıklı sohbetler, ilgi alanı ve yetenekler daha etkileyicidir benim gözümde.
- trip atmıyorum. atan erkekler tanıyorum. atmayın; hiç hoş olmuyor.

***

"sevgilinize kaç kere bitti deyip geri döndünüz?"

- eskiden, yaşım biraz küçükken yapardım bunu. şimdi bitti dersem biter.

***

"kimse sormamış fakat ben sorayım, kızlar nasılsınız iyi misiniz keyfiniz nasıl?"

- iyiyiz çok şükür. sizi sormalı?

***

"köse değilim ama merak ettiğim bir soru, erkekte sakal olması talebi nereden doğdu ?
ilk kim düşündü böyle birşeyi ?
kirli sakal değil de hacı sakalı seven kızlar türedi bir dönem"

- sakaldan nefret ederim. keza bıyıktan da... genelleme yapmamak lazım.

***

"porno izliyor musunuz ? veya ne türleri daha çok izliyorsunuz."

- hiç öyle bir ihtiyaç hissetmiyorum. hayatımda daha çok önemsediğim şeyler var ve vaktimi daha çok onlara harcıyorum.

***

"bir erkeği nasıl oluyorda sizi tavladığına inandırabiliyorsunuz ?"

- öyle mi yapıyormuşuz? haberim yok bundan.

***

"kaslı erkekler mi daha çok ilginizi çekiyor normal vücutlu erkekler mi?"

- benim için böyle bir genelleme yok. birini seviyorsam kasına, kaşına gözüne falan takılmam. fakat tıraş ol, sakalı bıyığı kes diye tutturma huyum var ne yalan söyleyeyim...
devamını gör...

rastgele sanırım tam sırası yok.keşke şu sıra düzenlemesi ile birlikte ss alınca bildirim gelme özelliği gelse. özellikle dikkat ettim ne zaman story atsam ortak tanıdıklarımız olan insanlar takip isteği gönderiyor. bu da demek oluyor ki birileri ss alıp wp gruplarında konuşuyor merak edenler de gelip takip isteği atıyor.
devamını gör...

kitabı temin süresini ve insanların hali hazırda okuduğu diğer kitaplarıda göz önünde bulundurarak, süreyi 15 güne yükseltmenin mantıklı olacağını düşündüğüm başlık.

bunu kitabı okumuş olanlardan bağımsız olarak söylüyorum tabi, onlarda o esnada başka kitaplar bitirirler. *
devamını gör...

henüz 3 aylık falan, emekliyor önce aplası/abisi.
devamını gör...

övünmek gibi olmasın ama öğretmenlerim yazım çok güzel olduğu için defterden koparıp panoya asarlardı.


tanım: ilkokuldan aklımızda kalan şeyleri paylaştığımız başlıktır.
devamını gör...

çayım ve kitaplarım dışında hemen hiçbir şey aramıyorum.
ölüm,hastalık,deprem ve benzeri haberlere tepki vermiyorum.
gereksiz her ses fazlasıyla rahatsız ediyor.
devamını gör...

böyle bir şey mi varmış?

t: o an gelince pek yararlı olmayacağından zaman kaybıdır.
devamını gör...

mango aromalısıyla aşk yaşadığım soğuk içecek türü.
devamını gör...

troll başlıklar bolca olsa da, çok iyi tespitlerin de olduğu, kaliteli yazarlar barındıran, iyisiyle kötüsüyle severek takip ettiğim sözlük.
devamını gör...

sene 2023: rte balkon konuşması yapıyor.
devamını gör...

yerli mobil scrabble uygulaması. karşınızdaki kişi hızlı oynarsa; gayet eğlenceli ve zaman geçirmenizi sağlayan bir uygulama. ancak rastgele eşleşmeler tamamen sıkıntı, 10.saniyede mesaj geliyor.

- slm. erkek misin ?
- evet
oyun sonlandırıldı.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim