beni beğeneni ben beğenmem
benim beğendiğim ise beni beğenmez
yoksa ben zurna mıyım?
devamını gör...

1957 yılında ralp berger tarafından kurulan bir motorsiklet çetesidir hell's angels
16 yaşında bir çocukken, sen tut orduya katılabilmek için evrakta sahtecilik yapıp yaşını büyüt. bu ortaya çıkınca ordudan atılıyor. ve 19 yaşındayken kuruyor çeteyi. ilk logoyu çok aramama rağmen bulamadım internette, bence o çok daha havalı şimdikinden. bulan başlık altında paylaşırsa seviniriz.
bunlar büyüdükçe büyüyorlar. ve organizasyon yeteneklerini kaybetmeye başlıyorlar. bir çok suça karışan bir örgüt haline dönüşüyorlar.
uyuşturucu ve torbacılık faaliyetleri ile uğraşıyorlar. özellikle lsd nin verdiği halüsünasyonlar ve psikotik şiddet eylemleri ile iş çığrından çıkıyor.
california baş savcısının hazırladığı bir rapora göre montrey'de toplu tecavüz vakasından bu örgütü sorumlu tutuyor.
dahası her yerleşkede meleklerin şubeleri bulunuyordu, şubeler arasında rekabette artıyordu. şubeler arasında savaşta çıkmıştı.


1985'te tarihe lennoxville katliamı olarak geçen olayda, bir şube diğer şubeyi lennoxville, quebec'te bir binaya davet ediyor. davete icabet eden üyeler kafalarının arkasından vurularak, lawrance nehrine atılıyorlardı.
1994'yılında ise uyuşturucu dağıtımı tamamen şubeler arasında savaşa dönüşmüştü.
halen aktif bir gruptur kendileri...

the rolling stones ile ilgili mazileri için; #1122484
jefferson airplane ile ilgili mazileri için, #1122596
''
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel''

en.wikipedia.org/wiki/Lenno...
en.wikipedia.org/wiki/Sonny...
en.wikipedia.org/wiki/Hells...
devamını gör...

"herkese karşı güçlüyüm, ancak sana karşı değil" demektir. bu bilgi genelde istismar edilir.
devamını gör...

erkin koray-cemalim
cem karaca-gecenin karasını

şunları dinlerken büyülenmemek elde değil.
devamını gör...

pame'yle yolculuk bu kez dünyanın öbür ucuna!

baharın kendini yavaş yavaş yaza bırakmaya hazırlandığı şu günlerde akdeniz havasını latin müziğine katıp ortalığı şenlendirmeye geliyoruz. cha cha'lar,rumbalar, salsalar ve hatta sambaların gizlendiği yunanca şarkılar, bu haftaki pame'nin temasını oluşturuyor.

yunan müziği içinde latin tınılarının varlığı hayli eski. bu yolculuğun başladığı taş plak kayıtlarından yakın zamanlı şarkılara kadar günümüze erişmiş hareketli tınılar içinizi kıpır kıpır edecek. ayrıca yeni nesil genç sanatçıların farklı türleri başarıyla harmanladığını biz dinleyenlere kanıtlayan şahane örneklerle kulakların pasını atacağız.

pazar gününü eğlenerek, hatta dans ederek bitirmek için sizleri bu akşam 22:30'da sözlük radyosuna bekliyoruz.

radyo.kafasozluk.com
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

---
edit: programın çalma listesine erişebileceğiniz liste şöyle:
youtube.com/playlist?list=P...
devamını gör...

gurur duymuyoruz da sağlıklı olduğumuzu düşünüyoruz.
ayrıca kirli kanı değil rahim duvarını kanla döküyoruz. yanlış bilgilendirmeyin insanları.


kadın üreme hücresi olan yumurtanın, yumurtalık rezervinde olgunlaşmasıyla birlikte rahmin iç dokusu da kalınlaşmaya başlar. döllenmenin olmaması durumunda kalınlaşan doku, dökülür ve bir miktar kanla birlikte vajinal yoldan vücut dışına atılır. 


morumsugibi'nin #178056 tanımını okuyabilirsiniz.

edit: ekleme.
devamını gör...

ja hich sorma enichte, burda tomaten taneynen satılıyo falla.
devamını gör...

ne diyordu sevgili montaigne; mutsuzluğunuzun nedenini düşünerek mutlu olamazsınız.
(denemeler)
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kafa sözlükte yeni yazarları okuyorum
önce hafiften bir midem bulanıyor
yavaş yavaş baş ağrısına çalıyor
o twitler, başlıklara tanımsız
uzaklarda dm kutumda
entellerin bitmek bilmeyen isyanları
kafa sözlüğü dinliyorum, erkekler engelli

kafa sözlüğü dinliyorum, erkekler engelli
yeni yazarlar, başlıklar açıyor heyecanlı
online listesinin tepesinde yoldaş
noluyor lan bu sözlüğe der gibi
bir kadın memesi bir entelin dinmeyen aşk acısı
kafa sözlüğü dinliyorum, erkekler engelli
devamını gör...

yazdıklarının okunacağı bilincinde olan ve bu bağlamda özenli bir yazma stili geliştirmiş saygıdeğer yazardır. yazılarını pek keyifle okuyup, beğenirim. gönülden tebrik eder ve daim olmasını dilerim. *
devamını gör...

bir diyetisyen olarak bu konu hakkında şunları söyleyebilirim:
ilk olarak veganlık daha sağlıklıdır demek için çok fazla araştırma yok. fakat tam tersi sağlıksız olduğunu söylemek için de yeterli araştırma yok.
protein konusunda çekinceniz olmasın. gayet bitkilerden de protein ihtiyacınızı tam olarak karşılayabilirsiniz. (ilk 1-2 ay bir diyetisyenden yardım almanızı öneririm.)
söz konusu yaratmış olduğumuz kirlilikler olduğunda bunda en çok payı olan şeylerden biri de çiftlik hayvanları...
ve tabii ki salgın hastalıklar insanların şimdiye kadar geçirdiği neredeyse tüm salgın hastalıklar hayvanlardan geçmiştir.
canan karatay'ın söylediği gibi 'veganların beyni çalışmaz. doğaya bakın et yiyen hayvanlar ne kadar zeki ot yiyenler aptal' sözü tam bir saçmalıktır. doğada bize en yakın beyin yapısına sahip hayvanlar orangutanlardır. ve büyük çoğunluğu yalnızca bitkisel kaynaklarla beslenir. (çok nadiren et tüketen guruplarla karşılaşılmış fakat bu gurupların insanları taklit ettiği düşünülüyor.)
ağır metal birikimi konusuna gelirsek:
basit lise biyoloji bilgisiyle bu konuyu yanıtlamak mümkün aslında. ağır metal birikimi
en az bitkiler (yalnızca su içinde bulunan metal)
orta düzeyde otcul canlılar(ot ile beslendikleri için otların içinde bulunan ağır metal +su ile aldıkları metal)
yüksek düzeyde : etçil canlılar( otcul canlı+su)
en yüksek düzeyde ise : hepçil canlılarda olur.
dolayısıyla vegan olmak ağır metal alımınızı en aza indirecektir.
gdo konusu :
bu da başka bir saçmalık bitkiler gdo'lu yemememiz gerekir...
her ülkenin gdo konusunda uyguladığı prosedürler vardır.
bir tohumun insan gıdası olarak işlenebilmesi için :
avrupa ülkelerinde %0,9
türkiye'de ise %0,8' inin gdo' lu olması lazım
peki bu sınırların üzerinde olan tohumlara ne oluyor?
hayvan gıdası... (gdo ürünler de bizlere söylendiği kadar zarar vermez . öyle ki gdo olmasaydı hepimiz aç kalırdık.)
seçim senin...
devamını gör...

yazan ve yönetenin reha erdem aslında hiçbir şey anlatmadığı ama entel dantellerin alakasız anlamlar çıkardığı filmlerden. reha erdem izlerken o anki gerçekliği bir kenera bırakacaksınız. anlam aramayacak sadece estetik tat almaya odaklanacaksınız. aslında amaç bu değil ama reha erdemin tercihi bunu gerektiriyor. size ne oldu bu filmde, hangi kafayla çekildi anlatayım: birçok edebi metin okundu, birçok film izlendi, birçok felsefeci okundu, imge nedir öğrenildi ve filmde de bunların hepsi birbirine gelişigüzel karıştırılarak birbirinden kopuk bir "şey" oluşturuldu. filmdeki tüm metaforları anlayabilecek donanımda olmak imkânsız. filmde kullanılan sanat eserleri ayrı ayrı güzel ve duygulu, bir şeyler anlatan nitelikte ama filmde olduğu gibi kendilerinden bir bütün oluşturulmaya çalışılınca çok zorlama ve bir o kadar anlamsız oluyor.

yönetmenine şimdi filmi sorduğunuzda; büyüsü kaçar açıklayamam, herkes kendi anlamını çıkarır, ben de bilmiyorum aslında gibi romantik cevaplar alacağınız filmlerdendir.

yönetmenin çekerken her şeyi kafasında oturtmuş olduğu ama aradan yıllar geçince onun da ne anlattığını hatırlamayacak kadar zayıf alegoriler kullandığı filmlerdendir.

bu, sanatçı açısından bir tercih meselesidir, kendi çapında bir sanatsever olan benim de nefret etmeyi seçtiğim bir şeydir.

kimi, burjuvazi ve aristokrasi arasında sıkışan kızın dramı demiş, kimi dine dair bir sorgulama (bkz: her gördüğünü gösterebilir misin, rûyanın fotoğrafını çekebilir misin?), kimi psikolojiden dem vurmuş, kimi demiş ki hz isa, kimi demiş doğu batı (bkz: bir tarafta ezan bir tarafta vivaldi)...

hiçbiri. bu film hiçbir şeyi anlatıyor. sinematografisi ve deneyselliği hatrına, yedi verdiğim film. filmden hiçbir şey anlamayacak kadar yetersiz olduğunuz hissiyatına kapılmayacak ve hiçbir şey anlamamanıza rağmen zevk alabilecek ve vakit kaybı gözüyle bakmayacaksanız izleyin. ha bir de reha erdemin filmi çektiği dönemde kullandığı eserlerin hepsini en iyi şekilde biliyorsanız adeta paralel bir evrendeki bir reha erdem iseniz.
devamını gör...

boş korku anlamına gelen vehimin çoğulu olan kelime.
devamını gör...

cumhuriyetin ilk yıllarında öz türkçe kelimelerin kullanımına önem verilmesi sebebiyle, yahudi kelimesi yerine musa'nin dinine inananlar anlamına gelen musevi kelimesi türetilmiştir. aslında yahudi ve musevi kelimeleri arasında anlam olarak bir fark yoktur.
devamını gör...

çıldırmak işten bile değil!
devamını gör...

insancıklar dostoyevski
devamını gör...

fransızca olan bu kelime, kafede bir kahve içerek masada saatlerce oturma anlamına gelir. "teras lordu" olarak çevrilir.
devamını gör...

istanbul boşken ne güzel bir şehirsin.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim