köy enstitüleri
en değerli öğretmenleri yetiştiren güzide kurum.
devamını gör...
8 bira 5 duble rakı içip eski sevgiliyi aramak
8 bira 5 duble rakı içersem kendi varlığımı unutacağım için asla yapamayacağım olaydır. (bkz: 2 bira içince sarhoş olan insan)
devamını gör...
sözlük içi mesajlaşma kapatılsın kampanyası
benim icin açık-kapalı fark etmiyor. ıki-üç günde bir, biri yazar. o da max yarim saat-bir saat sohbet ya da tanım hakkında olur. konuşanlara hiç lafım yok. yapabiliyorsanız yapın arkadaşım.
devamını gör...
istanbul
büyükşehir nitelemesi hafif kalır. megakent nitelemesi yapılıyor, hatta başlı başına bir ülke. bir uçtan bir uca başlayıp bitmesi bir gece sürüyor. tekirdağ il tabelasını görene kadar seferi sayılırsınız.
türkiye'nin kalbinin attığı yerdir. türkiye'nin bütün vilayeti,ilçesi, kasabası, köyünden ve dünyanın da hemen hemen bütün ülkelerinden insanların da bulunduğu kozmopolit bir yapısı vardır.
insanlar, bu devasa şehirde yaşamaktan çok bir mücadele ve koşturmaca içindedirler. sabah başlar başlamaz sokaktaki her kişi telaşlıdır. derse yetişenler, vapura yetişenler, işe yetişenler, otobüsler tıklım tıkış, esnaf kepenklerini açar, herkesin acelesi var, kimse kimsenin yüzüne bakmaz, birbirinden bihaber insanların zihninden fırlayan binlerce düşünce havada birbiriyle çarpışır.
bütün bunlara karşın da unutmamak gerekir ki kendisi en yeni, en lüks, en pahalı binalarıyla değil, tarihi ve kültürel yapılarıyla ön planda olmuştur. 2000'li yılların başında new york timesve financial times gibi saygın ve etkin yayın organları, ziyaret edilmesi gerekli şehirler listesinde istanbul'a üst sıralarda yer verirlerdi. bu sebeptendir ki beyoğlu sokakları'nda türkçe'den başka diller de yankılanır oldu.
türkiye'nin kalbinin attığı yerdir. türkiye'nin bütün vilayeti,ilçesi, kasabası, köyünden ve dünyanın da hemen hemen bütün ülkelerinden insanların da bulunduğu kozmopolit bir yapısı vardır.
insanlar, bu devasa şehirde yaşamaktan çok bir mücadele ve koşturmaca içindedirler. sabah başlar başlamaz sokaktaki her kişi telaşlıdır. derse yetişenler, vapura yetişenler, işe yetişenler, otobüsler tıklım tıkış, esnaf kepenklerini açar, herkesin acelesi var, kimse kimsenin yüzüne bakmaz, birbirinden bihaber insanların zihninden fırlayan binlerce düşünce havada birbiriyle çarpışır.
bütün bunlara karşın da unutmamak gerekir ki kendisi en yeni, en lüks, en pahalı binalarıyla değil, tarihi ve kültürel yapılarıyla ön planda olmuştur. 2000'li yılların başında new york timesve financial times gibi saygın ve etkin yayın organları, ziyaret edilmesi gerekli şehirler listesinde istanbul'a üst sıralarda yer verirlerdi. bu sebeptendir ki beyoğlu sokakları'nda türkçe'den başka diller de yankılanır oldu.
devamını gör...
sözlük yazarlarının yaşları
şapka inkılabı civarı doğdum. 97 diyelim düz olsun.
devamını gör...
29 nisan 17 mayıs arası tam kapanma
lebaleb kongrelerin faturasını kesiyorlar. turizm sezonuna mı hazırlık bu? turizm için eve kapanan insanlar başka yerlerden gelen turistlerden hastalık kapmayacak mı? el insaf!
pandemi var, iş yok. maddi yardım da yapmıyor nasıl geçinecek bu insanlar?
geçinemeyen insan topluma isyan etse kim, ne diyebilir?
pandemi var, iş yok. maddi yardım da yapmıyor nasıl geçinecek bu insanlar?
geçinemeyen insan topluma isyan etse kim, ne diyebilir?
devamını gör...
sözlükte gözlemlenenler
bir sözlükte yazar olan insanlar, sözlük yazarlığını çok önemli bir şey gibi görmekteler. örneğin 3-4 tane madde yazalım;
1- sözlükte arkadaş edinemediği için üzülenler ve bir de bunun için başlık açanlar
2- deli gibi puan kasıp 3 k entryim var ehehe demek isteyenler.
3- sözlük yazarıyım e o halde elitim tarzı davrananlar...
.....
yazsak daha bir çok madde çıkar.
evladım sen pc başında en fazla 300 ₺ lik klavyenden naçizane görüş bildiriyorsun. eğlenelim fikir paylaşalım olayı bu. neden kendini lord zannediyorsun?
gerçekten sözlüklerdeki insanlar " ben önemli biriyim tamam mı herkes farkımda olsun !!! herkes bana dm atsın !!! " diye bağırıyor.
(bkz: so what)
1- sözlükte arkadaş edinemediği için üzülenler ve bir de bunun için başlık açanlar
2- deli gibi puan kasıp 3 k entryim var ehehe demek isteyenler.
3- sözlük yazarıyım e o halde elitim tarzı davrananlar...
.....
yazsak daha bir çok madde çıkar.
evladım sen pc başında en fazla 300 ₺ lik klavyenden naçizane görüş bildiriyorsun. eğlenelim fikir paylaşalım olayı bu. neden kendini lord zannediyorsun?
gerçekten sözlüklerdeki insanlar " ben önemli biriyim tamam mı herkes farkımda olsun !!! herkes bana dm atsın !!! " diye bağırıyor.
(bkz: so what)
devamını gör...
evcil hayvanı olan yazarlar
iki adet muhabbet kuşu sahiplendim. fahiş fiyata kafes aldım. bir dediklerini iki etmiyorum. en kaliteli yemlerle besliyorum. ne elime ne de omuzuma konuyorlar. kafesin kapağı açık ama çıkmıyorlar. beni gördüklerinde dönüp hakkımda birbirlerine birşeyler söylüyorlar. ne diyorlarsa artık. yaklaşınca çığlık çığlığa kaçışıyorlar.
ulan diyorum ki millette ne kuşlar var. siz de havada iki tur atıp gelip avucumdan yem yiyin. arada kulağımı boynumu gagalayın. canımmm cicimmm filan diyip beni mesud edin. yok işte. canları sağolsun.
ulan diyorum ki millette ne kuşlar var. siz de havada iki tur atıp gelip avucumdan yem yiyin. arada kulağımı boynumu gagalayın. canımmm cicimmm filan diyip beni mesud edin. yok işte. canları sağolsun.
devamını gör...
normal sözlük’te vaktin nasıl geçtiğini anlamayan insan
akışa dalmış gitmiş kişidir.
devamını gör...
gereksiz abartılan şeyler
aşk... o kadar büyütüyoruz ki, bittiğinde altında kalıyoruz.
devamını gör...
yaklaşık bir senedir virüsle uğraşıyor olmamız
öyle böyle koskoca bir sene virüsle gecti....
devamını gör...
ruh sağlığı için uzak durulması gereken şeyler
her şeyi aşırı kafaya takmak.
eski sevgiliyi stalklamak.
sürekli geçmişte yaşamak.
insanlarla muhatap olmak.
aşırı fanatik insanlar.
her konuyu kavgaya bağlayan insanlar.
bağırmadan iletişim kuramayan insanlar.
eski sevgiliyi stalklamak.
sürekli geçmişte yaşamak.
insanlarla muhatap olmak.
aşırı fanatik insanlar.
her konuyu kavgaya bağlayan insanlar.
bağırmadan iletişim kuramayan insanlar.
devamını gör...
moderasyonun yazar kayırması
mümkün olan durumdur. kgb den imzalı kağıdınızın önlü arkalı fotoğrafını dm den modlara atıyorsunuz, halloluyor. bana bir allah'ın kulu bir şey diyemiyor.
devamını gör...
william shakespeare
vazgeçtim bu dünyadan
tek ölüm paklar beni
değmez bu yangın yeri
avuç açmaya değmez.
tek ölüm paklar beni
değmez bu yangın yeri
avuç açmaya değmez.
devamını gör...
ekmek almaya giderken katledilen sezen kaplan için adalet
hayır şu başlığı akışta tutup tepki göstermek bu kadar mı zor? millet bazı olaylara gelince aslan kesiliyor, kasmadığı duyar kalmıyor ama şöyle bi başlık rağbet görmüyor. pes ya, gerçekten pes…
katledilen bi kadın var diyorum, katili de elini kolunu sallaya sallaya geziyor diyorum yani bir şey söylemek ister misiniz???
katledilen bi kadın var diyorum, katili de elini kolunu sallaya sallaya geziyor diyorum yani bir şey söylemek ister misiniz???
devamını gör...
sinan cemgil
68 kuşağının en yakışıklı devrimcisidir nurhak dağlarında haince öldürülmüştür. kendisi mdd yi savunmuştur ama tartışmalardan uzak durmayı tercih etmiştir komer’in arabasını yakanlardandır. eylemde birlikte yer aldığı arkadaşı mustafa taylan özgür’ün istanbul’da öldürülmesi üzerine ankara’da atatürk anıtı önünde toplanan kalabalığa, aranıyor olmasına karşın şöyle hitap edecektir:
"bir devrimci kardeşimiz polis kurşunu ile kahpece öldürülmüştür. devrimci şehitlerin matemini tutacak zamanımız yoktur. devrimcilerin postunu ucuza satmayacağız."
kürecik radar üssü’ne yapacakları baskın öncesinde sinan cemgil ve arkadaşları, inekli köyü muhtarının ihbarı üzerine kuşatılır. 31 mayıs 1971’de nurhak dağlarında kadir manga ve alpaslan özdoğan ile birlikte askerlerle çıkan çatışmada öldürülür. naaşını almaya anne ve babası gelir. annesi oradaki köylülere şunları söyler:
"bu oğlum sinan. bunlar da onun arkadaşları kardeşleri. onlar da oğullarım. bu çocuklar, bu oğullar; bu ülkeyi, halkı, sizleri sevdiler. başka bir istekleri yoktu. her biri birer dehaydı. her biri üstün zekalı güzel çocuklardı. dileselerdi, düzenin adamları olsalardı, şimdi burada cansız yatmazlardı. birer milyoner olurlardı. ama onlar, halkı, sizleri sevdiler. sizin sorunlarınızı omuzladılar.
"bir devrimci kardeşimiz polis kurşunu ile kahpece öldürülmüştür. devrimci şehitlerin matemini tutacak zamanımız yoktur. devrimcilerin postunu ucuza satmayacağız."
kürecik radar üssü’ne yapacakları baskın öncesinde sinan cemgil ve arkadaşları, inekli köyü muhtarının ihbarı üzerine kuşatılır. 31 mayıs 1971’de nurhak dağlarında kadir manga ve alpaslan özdoğan ile birlikte askerlerle çıkan çatışmada öldürülür. naaşını almaya anne ve babası gelir. annesi oradaki köylülere şunları söyler:
"bu oğlum sinan. bunlar da onun arkadaşları kardeşleri. onlar da oğullarım. bu çocuklar, bu oğullar; bu ülkeyi, halkı, sizleri sevdiler. başka bir istekleri yoktu. her biri birer dehaydı. her biri üstün zekalı güzel çocuklardı. dileselerdi, düzenin adamları olsalardı, şimdi burada cansız yatmazlardı. birer milyoner olurlardı. ama onlar, halkı, sizleri sevdiler. sizin sorunlarınızı omuzladılar.
devamını gör...



