internet şifresi isteyen komşu
"şifremi vermiyorum" diyemiyorsanız, modem ayarlarından "ssıd gizle" seçeneğini aktif ederek wifi ağınızı gizleyip savuşturabileceğiniz komşu. isteyen komşuya da "biz interneti kapattırdık" dersiniz olur biter.
zyxel modem için anlatım
zyxel modem için anlatım
devamını gör...
ağladıktan sonra yüze gelen güzellik
(bkz: yok öyle bir şey)
gözünüz, burnunuz şişer. kızarır. hiç de güzel değil.
gözünüz, burnunuz şişer. kızarır. hiç de güzel değil.
devamını gör...
günün yorgunluğunu atmanın yolları
duş almak
tek bir şeye daha gerek yok
çarşafları da değiştik mi tüy gibi hafiflenir.
tek bir şeye daha gerek yok
çarşafları da değiştik mi tüy gibi hafiflenir.
devamını gör...
evrim teorisinin çürümüş olması
asılsızdır. bilimsel teorileri burdan çürütemezsiniz üzgünüm ki. çürüttüğünüz tezinizi, makalenizi, araştırmanızı, hadi en kötüsü bir paragrafınızı paylaşın da madem bilime zekanınızla çok büyük bi katkıda bulunun. bu başlığa gelip çürümüştür yazmakla olmuyor.
devamını gör...
büyük antiller
karayiplerin kuzey batısındaki dört büyük ada olan; küba, hispanyola*, jamaika ve puerto rico'dan oluşan adalar grubudur.
devamını gör...
optik
şimdi efenim david hockney diye bir ressam var ..bu adam pop-art resimlere önemli katkıları olmuş bir adamdır.... 20. yy'ın en etkin ressamlarındandır ..
bu ressam arkadaşımız california'da ki evinde güneşlenmeyi ve yüzmeyi çok sever...bu nedenle özellikle havuz temalı, su altında süzülen nesneler, optik etkileri resmetmeye bayılır... özellikle havuz temalılara dikkat etmeniz açısından ''
''
bu arkadaş ışığı, yarattığı kırınım ve efektleri o kadar iyi gözlemlemiş ki; 15 yy dan beri bazı ünlü ressamların eserlerini yaratırken merceklerden yararlanmış olduğunu ileri sürüyor...
bazı basit optik aletlerle bir manzara, tuval üzerine düşürülebiliniyor, ressamda üstünden geçebiliyordu. hockney'e göre; ingres ve caravaggio gibi bazı büyük ressamların dahil olduğu grup, bu optik hilelere başvurmuştu...
geride bazı geometrik izler bırakmışlardı.
bu izlerle ilgili bilgi optikte uzman olan charles falco ile birlikte çalışarak temellendirdiği 'secret knowledge: rediscovering the lost techniques of the old masters' adlı kitapta bu izlere değiniyor ve önemli ressamların 'sanatsal teknik ve becerinin' gelişiminden ziyade , camera obscura , camera lucida ve kavisli aynalar gibi optik aletlerden destek alarak bu resimleri yaptığını ileri sürüyordu
efenim bu olay büyük tartışmalara sebep oldu...
detaylı kaynak bilgi için: en.wikipedia.org/wiki/Hockn...
bu ressam arkadaşımız california'da ki evinde güneşlenmeyi ve yüzmeyi çok sever...bu nedenle özellikle havuz temalı, su altında süzülen nesneler, optik etkileri resmetmeye bayılır... özellikle havuz temalılara dikkat etmeniz açısından ''
''bu arkadaş ışığı, yarattığı kırınım ve efektleri o kadar iyi gözlemlemiş ki; 15 yy dan beri bazı ünlü ressamların eserlerini yaratırken merceklerden yararlanmış olduğunu ileri sürüyor...
bazı basit optik aletlerle bir manzara, tuval üzerine düşürülebiliniyor, ressamda üstünden geçebiliyordu. hockney'e göre; ingres ve caravaggio gibi bazı büyük ressamların dahil olduğu grup, bu optik hilelere başvurmuştu...
geride bazı geometrik izler bırakmışlardı.
bu izlerle ilgili bilgi optikte uzman olan charles falco ile birlikte çalışarak temellendirdiği 'secret knowledge: rediscovering the lost techniques of the old masters' adlı kitapta bu izlere değiniyor ve önemli ressamların 'sanatsal teknik ve becerinin' gelişiminden ziyade , camera obscura , camera lucida ve kavisli aynalar gibi optik aletlerden destek alarak bu resimleri yaptığını ileri sürüyordu
efenim bu olay büyük tartışmalara sebep oldu...
detaylı kaynak bilgi için: en.wikipedia.org/wiki/Hockn...
devamını gör...
80 tl'ye normal sözlük hesabını satan yazar
10 yıl sonra 800 liraya bile zor geri alır, en azından neden olmasındı swh.
düzeltme: 800 lira çok bir para değil artık. keza para da değil. hoş bu yazıyı yazarken de değilmiş zaten.
düzeltme: 800 lira çok bir para değil artık. keza para da değil. hoş bu yazıyı yazarken de değilmiş zaten.
devamını gör...
koronavirüs aşısı ücretsiz mi yapılacak sorunsalı
aşı sağlam olsun da ücretli olsun dedirten sorunsal.
devamını gör...
üniversiteleri fuhuş evine benzeten öğretim üyesi
kuran kursunda çocukları taciz eden, kendi annesine ve öz evladına hallenen, kız çocuğuna evliliği reva gören ve daha nice pisliği makul gören bir güruhun mensubu ağzı salyalı yavşağın beyanıdır.
(bkz: küfür etmeyi sevenler)
(bkz: küfür etmeyi sevenler)
devamını gör...
doğrusunu unutturan sözler
lütfü zivaneli
devamını gör...
normal sözlük'ün yavaşlaması
bir ara bilgisayarımdan şüphe duymama sebep olan yavaşlama. teknoloji katili olmama ramak kalmıştı ki sözlüğün yavaşladığını anladım.
devamını gör...
israil'in 3000 yıldır buradayız tweeti

uluslararası hukuktan bihaber israil oğullarının, 3000 yıl önce tanrılarının ona vadettikleri toprakların(arz-ı mev'ud) 3000 yıldır kendilerinde olduğu iddialarından ibaret tweettir.
israil, 14 mayıs 1948'de, david-ben gurion öncülüğünde tel-aviv'de toplanan yahudi millî konseyi kuruluşunu ilan etmiştir. yani uluslararası hukuk bazında taş çatlasa 73 yıllık bir devlet.
bağnaz olarak adlandırabileceğimiz israil yahudileri bu vaat edilmiş toprakları alamadıkları sürece lanetli olduklarına inanırlar, bin yıllar sonra bile hala... din gerçekten kitlelerin afyonudur. ayrıca yine belirtmek gerekir ki yahudilere indirilen 10 emirden bir tanesi öldürmeyindir. bu sadist ruhlu manyaklar o emri sadece '' yahudileri'' öldürmeyiniz olarak kabul etmişlerdir.
hitler'in gerçekleştirmiş olduğu yahudi katliamının temelindeki fikir ise klasik mağdur edebiyatı üstünden bugünün canisi israil devletini yaratmak ve hitlerden beter katliamlara dünyanın gözü önünde imza atmaktır.
kuran-ı kerim maide suresi 21-26 ayetleri arz-ı mev'ud ile alakalı olarak:
﴾21﴿ ey kavmim! allah’ın sizin için (vatan olarak) yazdığı kutsal topraklara girin, sakın geri dönmeyin, sonra kaybedenler siz olursunuz."
﴾22﴿ dediler ki: "ey mûsâ! orada zorba bir topluluk var, onlar oradan çıkmadıkça biz oraya asla giremeyiz. ama oradan çıkarlarsa biz hemen gireriz."
﴾23﴿ korkanlar arasından allah’ın kendilerine lutufta bulunduğu iki cesur adam şöyle dedi: "kapıdan üzerlerine hücum edin; oraya girdiğiniz an artık kesinlikle siz galipsiniz. eğer müminler iseniz ancak allah’a güvenin."
﴾24﴿ isrâiloğulları, "ey mûsâ! onlar orada bulundukları sürece biz oraya asla girmeyeceğiz. sen ve rabbin gidin savaşın; biz burada oturacağız!" dediler.
﴾25﴿ mûsâ, "rabbim! ben kendimden ve kardeşimden başkasına söz geçiremiyorum. artık bizimle bu yoldan çıkmış kavim arasında sen hükmet" dedi.
﴾26﴿ allah buyurdu ki: "öyleyse onlar yeryüzünde şaşkın şaşkın dolaşmak üzere oradan (kutsal topraklar) kırk yıl mahrum bırakılmışlardır. artık sen yoldan çıkmış toplum için üzülme
edit: katranı kaynatsan olur mu şeker aslını s... aslına çeker. (bkz: israil'in mescidi aksaya saldırması)
devamını gör...
normal sözlük'ten sevgili bulmak
reelde bulmaktan çok büyük bir farkı olmayan eylem.
iş sevgili olma noktasına kadar gelmişse zaten kafalar uymuş, fotoğraflara bakılıp karşı taraf beğenilmiş falan demektir. "acaba fotodaki o mu?" gibi bir şüpheniz varsa, bir görüntülü arama ile kişinin fotoğrafındaki kişi olup olmadığını teyit edebilirsiniz zaten.
karaktere gelince... size burada, aslında olmadığı biri gibi davranıp gerçek yüzünü sevgiliniz olduktan sonra gösterecek olan kişi, bunu reelde de yapabilir. yani aynı risk, aynı piyango... değişen hiçbir şey yok. bu nedenle ne ille de yapılması gereken bir eylem olarak ne de ayıplanacak bir eylem olarak değerlendirilmeli bana göre.
iş sevgili olma noktasına kadar gelmişse zaten kafalar uymuş, fotoğraflara bakılıp karşı taraf beğenilmiş falan demektir. "acaba fotodaki o mu?" gibi bir şüpheniz varsa, bir görüntülü arama ile kişinin fotoğrafındaki kişi olup olmadığını teyit edebilirsiniz zaten.
karaktere gelince... size burada, aslında olmadığı biri gibi davranıp gerçek yüzünü sevgiliniz olduktan sonra gösterecek olan kişi, bunu reelde de yapabilir. yani aynı risk, aynı piyango... değişen hiçbir şey yok. bu nedenle ne ille de yapılması gereken bir eylem olarak ne de ayıplanacak bir eylem olarak değerlendirilmeli bana göre.
devamını gör...
nutuk okumamış türk genci
okuma oranının düşük olduğu ülkede şaşırmayacağımız bir durumdur.
sosyal medyada yorum okuma oranımız daha yüksektir. *
sosyal medyada yorum okuma oranımız daha yüksektir. *
devamını gör...
incendies
finaliyle insana oha ne izledim az önce ben dedirten ve tek bir sahnesinin bile atlanmadan izlenmesi gereken bir film.
birkaç kez izledim. beni en çok etkileyen filmler listesinde ilk sırada. gerçek bir hayat hikayesi mi değil mi bilmiyorum ama bir iç savaş sırasında böyle bir acı yaşanmış olması muhtemel midir? bence muhtemeldir.
film, lübnan iç savaşını konu alsa da esas olarak bu savaş sırasında bir kadının yaşadığı korkunç ve sarsıcı olayları anlatıyor. ama konusunun çarpıcılığı dışında, devamında kafamda yaratmış olduğu sorular nedeniyle de çok etkiledi beni. bir anne, neden evlatlarına böyle bir gerçeği öğrenmelerini vasiyet eder? peki doğru olan bu mudur? ben olsam ne yapardım? çocuklarına böyle bir vasiyet bırakan annenin aslında çocuklarına karşı hissettiği duygu nedir? nefret mi? annem bana böyle bir bilgiyi öğrenmeyi vasiyet etseydi eğer öğrendiğimde ben ne hissederdim ona karşı?
yani filmdeki ana karakterlerle empati dahi yapamadığım ve kafamda oluşan bu soruların doğru cevaplarına defalarca izlememe rağmen bir türlü karar veremediğim çok acı bir hayatın hikayesi incendies. naval'ın kendisinin yaşadığı ve ölene kadar çocuklarına hissettirmediği ama ölümünden sonra çocuklarını da dahil ettiği acı bir hayat.
birkaç kez izledim. beni en çok etkileyen filmler listesinde ilk sırada. gerçek bir hayat hikayesi mi değil mi bilmiyorum ama bir iç savaş sırasında böyle bir acı yaşanmış olması muhtemel midir? bence muhtemeldir.
film, lübnan iç savaşını konu alsa da esas olarak bu savaş sırasında bir kadının yaşadığı korkunç ve sarsıcı olayları anlatıyor. ama konusunun çarpıcılığı dışında, devamında kafamda yaratmış olduğu sorular nedeniyle de çok etkiledi beni. bir anne, neden evlatlarına böyle bir gerçeği öğrenmelerini vasiyet eder? peki doğru olan bu mudur? ben olsam ne yapardım? çocuklarına böyle bir vasiyet bırakan annenin aslında çocuklarına karşı hissettiği duygu nedir? nefret mi? annem bana böyle bir bilgiyi öğrenmeyi vasiyet etseydi eğer öğrendiğimde ben ne hissederdim ona karşı?
yani filmdeki ana karakterlerle empati dahi yapamadığım ve kafamda oluşan bu soruların doğru cevaplarına defalarca izlememe rağmen bir türlü karar veremediğim çok acı bir hayatın hikayesi incendies. naval'ın kendisinin yaşadığı ve ölene kadar çocuklarına hissettirmediği ama ölümünden sonra çocuklarını da dahil ettiği acı bir hayat.
devamını gör...
feyruz
mardin'den göç etmiş bir ailenin kızı, müthiş bir ses ve yorum, dünyaca ünlü bir sanatçı.
devamını gör...
momo
dinlemesini bilen, kitabı okurken içinizde birikenleri dökülmek istediğiniz harika karakter. michael ende müthiş iş çıkarmış ve sadece çocukların değil yetişkinlerin de okurken büyük keyif alacağı bir eser ortaya koymuş.
devamını gör...
süryani
şarabı çok güzeldir dediğim mezhep.
devamını gör...

