drotrecogin alfa
anti-trombotik, anti-enflamatuar ve profibrinolitik özelliklere sahip olan insan aktive protein c'nin rekombinant bir formudur. drotrecogin alfa (aktive), serin proteazlar sınıfına aittir.
septik şok tedavisinde mortaliteyi azalttığına dair çalışmalar bulunmaktadır.
septik şok tedavisinde mortaliteyi azalttığına dair çalışmalar bulunmaktadır.
devamını gör...
geceye bir şiir bırak
insan hatırlanacaksa bile en azından ahmet erhan dizeleri ile hatırlanmalı.
"hayat, seni çok seviyorum
yattığım zemin, kalktığım zaman belli olmasa da
hayat, seni çok seviyorum
adım nice ölümlere uyak kılınsa da
tünel karanlık, tren yorgun, raylar eski
gönlümde sonsuz bir kaçma isteği
durup durup ölümden konuşuyorsun
kapı önlerinde oğlunu bekleyen bir ana gibi
hayat, seni çok seviyorum
kaybolsun zaman, bedenim uğrun uğrun gitsin
bütün sevgilerim karşılıksız çıksın!"
"hayat, seni çok seviyorum
yattığım zemin, kalktığım zaman belli olmasa da
hayat, seni çok seviyorum
adım nice ölümlere uyak kılınsa da
tünel karanlık, tren yorgun, raylar eski
gönlümde sonsuz bir kaçma isteği
durup durup ölümden konuşuyorsun
kapı önlerinde oğlunu bekleyen bir ana gibi
hayat, seni çok seviyorum
kaybolsun zaman, bedenim uğrun uğrun gitsin
bütün sevgilerim karşılıksız çıksın!"
devamını gör...
haluk levent
kendisi şu güzel şarkısı ile aklımda kalmış, iyi yürekli bir şarkıcıdır.
elfida, bir belalı başımsın.
elfida, beni fark etme sakın.
omuzumda iz bırakma, yüküm dünyaya yakın.
elfida, hep aklımda kalacaksın...
elfida, bir belalı başımsın.
elfida, beni fark etme sakın.
omuzumda iz bırakma, yüküm dünyaya yakın.
elfida, hep aklımda kalacaksın...
devamını gör...
dünyayı kadınlar yönetseydi
şimdi erkek egemen düzen de çok güzel yonetiliyorda.. kadınlara bulasmamayi ne zaman ogreneceksiniz?!? erkeklerden sıra gelirse onu da birgün görür bu dünya.. bakalım hangisi daha adil olacak..
devamını gör...
doğum günü kutlaması istemeyen insan
belli bir yaştan sonra önemi kalmıyor. dün doğum günümdü, pandemi etkisiyle zaten kutlayamazdık. telefonla arayıp kutlayan dostlarımın sesini duymak için bir vesile oldu. ben insanlar için elimden geleni yapmak isterim.
devamını gör...
çocuk yapmanın anlamsız olması
sorumluluk alamayacak ya da kendinden ödün veremeyecek insan için doğru bir önermedir sanırım bende böyle düşünenlerdenim
devamını gör...
türkiye'nin 61 yıldır ab'ye girememesinin sebebi
kokoreç sevmesidir.
devamını gör...
dut
evimizin bahçesinde hem beyazı hem de kırmızısı yetişen çok güzel bir meyve idi. lakin kırmızı olanı kurudu ve kesmek zorunda kaldık. beyaz olanı da benim doğduğum tarihte dikilmişti hatta.
kırmızıdan her sene en az 10 kilo dut çıkardı, beyaz da en az 5 kilo meyve verirdi.
kırmızıdan her sene en az 10 kilo dut çıkardı, beyaz da en az 5 kilo meyve verirdi.
devamını gör...
hiperaljezi
ağrıya karşı duyarlılığın artması durumudur. hiperaljezide ağrı algılanmasında artış görülür.
primer veya sekonder olarak ayrılabilir. primer hiperaljezide, ağrı algılayan reseptörlerin hassasiyeti artmıştır. sekonder hiperaljezide ise omurilikte ağrı iletimi yapan nöronların aktivasyon eşiğinde düşme meydana gelmiştir.
primer veya sekonder olarak ayrılabilir. primer hiperaljezide, ağrı algılayan reseptörlerin hassasiyeti artmıştır. sekonder hiperaljezide ise omurilikte ağrı iletimi yapan nöronların aktivasyon eşiğinde düşme meydana gelmiştir.
devamını gör...
geceye bir nostalji bırak
devamını gör...
azerbaycan türkçesi
bize göre komik bir türkçedir. aslında yaptığımızın sonradan zengin olmuş adamın fakirlerle dalga gecmesinden bir farkı yok. çünkü bize göre çok daha az değişmiş bir türkçeleri var. bizde köylü diline benzediği için komik oluyor.
bu türkçeyi komik bulmayı aşağılayıcı bulmak olarak görmüyorum. ama azerbaycanlı arkadaşlarımızın bir çoğu onları aşağıladığımızı düşünüyor. bence öyle değil.
şu bir gerçek ki azerbaycan'a gidip 10 dakika gülmeden durabiliyorsan ya türkiye türkü değilsindir ya da büyükşehirlerde yaşamıyorsundur.
daha uçağa binerken başlıyor komiklikler. əvvəlcə oksigen maskasını özünüzə, sonra da uşağınıza taxın aga bizde uşak lafını büyükler çocuklara söyler. gelin la buraya uşaklar gibi. adamlar selam demiyor salam diyor. azerbaycan'dan size salam getirmişem lafına gülmeyen de ne bilim... nasılsınız anlamında nicesiiiz? diyorlar. bebek körpe demek. bir dalin şampuan reklamı var ki yerlere yatıyorum her seferinde. dalin şampun dalin şampun... (bkz: swh)
abi bu kıza bitiyorum yaa. mektebe tez get tez get tez get bıktım yaa diyor. anlamakta zorlanabilirsiniz işin özeti şu. kızcağız daha ilkokulda ve erken kalkıp okula gitmekten, ders yapmaktan ödev yapmaktan sıkılmış. dahası daha ilkokuldaki kızcağız büyüyüp evlendiğinde de çocuk bakmak istemiyor. sfsdsf çok şeker yaa. benim burda güldüğüm kıza azerbaycan dili de değil. o küçüçük yaşında hayattan bezmesi. ana olacam yine eziyet olacag lafına her seferinde kopuyorum.
aşağıdaki video da azerbaycan'da dikkat etmeniz gerekenlerle ilgili. en bariz olan bizde yanlış olan ay balam kelimeleri. bala evlat demek. öyle sevgiliye falan söylenen bir şey değil.
bu da azerbaycan reklamları.
siz yine de azerbaycan'a giderseniz ya da ya da azerbaycan vatandaşı ile karşılaşırsanız hiç azwrbaycan dili komikliğinden ya da standart bize komik gelen şeylerden bahsetmeyin hiç. onlara komik gelmekten ziyade kızdırır ve çok anlamsızdır.
küçük bir bilgi: azerbaycan türkçesinde ne a ne de e olan açık e şeklinde okunan bir harf vardır. sembolü ise ə harfi. zengin bir dil aslında. bizde olmayan harfler var.
bu türkçeyi komik bulmayı aşağılayıcı bulmak olarak görmüyorum. ama azerbaycanlı arkadaşlarımızın bir çoğu onları aşağıladığımızı düşünüyor. bence öyle değil.
şu bir gerçek ki azerbaycan'a gidip 10 dakika gülmeden durabiliyorsan ya türkiye türkü değilsindir ya da büyükşehirlerde yaşamıyorsundur.
daha uçağa binerken başlıyor komiklikler. əvvəlcə oksigen maskasını özünüzə, sonra da uşağınıza taxın aga bizde uşak lafını büyükler çocuklara söyler. gelin la buraya uşaklar gibi. adamlar selam demiyor salam diyor. azerbaycan'dan size salam getirmişem lafına gülmeyen de ne bilim... nasılsınız anlamında nicesiiiz? diyorlar. bebek körpe demek. bir dalin şampuan reklamı var ki yerlere yatıyorum her seferinde. dalin şampun dalin şampun... (bkz: swh)
abi bu kıza bitiyorum yaa. mektebe tez get tez get tez get bıktım yaa diyor. anlamakta zorlanabilirsiniz işin özeti şu. kızcağız daha ilkokulda ve erken kalkıp okula gitmekten, ders yapmaktan ödev yapmaktan sıkılmış. dahası daha ilkokuldaki kızcağız büyüyüp evlendiğinde de çocuk bakmak istemiyor. sfsdsf çok şeker yaa. benim burda güldüğüm kıza azerbaycan dili de değil. o küçüçük yaşında hayattan bezmesi. ana olacam yine eziyet olacag lafına her seferinde kopuyorum.
aşağıdaki video da azerbaycan'da dikkat etmeniz gerekenlerle ilgili. en bariz olan bizde yanlış olan ay balam kelimeleri. bala evlat demek. öyle sevgiliye falan söylenen bir şey değil.
bu da azerbaycan reklamları.
siz yine de azerbaycan'a giderseniz ya da ya da azerbaycan vatandaşı ile karşılaşırsanız hiç azwrbaycan dili komikliğinden ya da standart bize komik gelen şeylerden bahsetmeyin hiç. onlara komik gelmekten ziyade kızdırır ve çok anlamsızdır.
küçük bir bilgi: azerbaycan türkçesinde ne a ne de e olan açık e şeklinde okunan bir harf vardır. sembolü ise ə harfi. zengin bir dil aslında. bizde olmayan harfler var.
devamını gör...
yazarların en sevdiği geçiştirme sözcüğü
bakarız.
devamını gör...
asistanının kalçasını okşayan azerbaycan milletvekili
devamını gör...
flechazo
aynı zamanda "ok saplanması" anlamına gelir. eros'un okunu atıp sizi birisine aşık ettiği anı anlatır.
devamını gör...
türkiye'de hakkını arayan insan
samanlıkta iğne aramak eylemi gibi bir zorluk ile karşılaşır. ülkede hak, hukuk hak getirdiği için çoğunlukla zamanını harcadığı ile kalır. şu dönemde ise;
öğrenci ise okuldan atılır,
işçi ise işten atılır,
kiracı ise evden atılır,
muhalif ise hapse atılır,
...
öğrenci ise okuldan atılır,
işçi ise işten atılır,
kiracı ise evden atılır,
muhalif ise hapse atılır,
...
devamını gör...
müslüman olup şeriatla yönetilmemek
bence de müslümanlar seriatle yonetilsin çünkü gerçek müslümanlık tatlı su müslümanlığı değil. bence müslümanlara ayrı kanunlar uygulansin onlar da rahat etsin biz de dünya kaç bucakmis anlasinlar sonra laiklik diye aglamazlarsa ben de ne oliyim. hatta bir çoğu dinden çıkar bence din bu muymus diyip çünkü bi boktan haberleri yok ki. ben müslüman değilim ve eğer yaşadığım ülkeye şeriat gelicek olursa canımı veririm yine de seriatle yonetilmem. şeriat gelecekse eger 18 yaş üstündeki müslümanlar için gelmeli.
devamını gör...
bir öğrencinin gece 12'de öğretmenine soru sorması
haklı-haksız tartışmasında bir yorum yapamayacağım tanım. kişilerin önceki yaşantılarına dair bir paylaşım yok çünkü.
yalnız olaya bir de şu açıdan bakalım. pandemi ile birlikte okuldaki tüm öğrencilerde ve velilerde telefonum var. bu, insanlara istediği zaman ulaşma imkanı tanıyor. * ha bu durum, her istediklerinde yanıtlayacağım ya da yanıtlamak zorunda olduğum anlamına gelmiyor.
ama insanla çalışırken belirli bir kural silsilesi oluşturmak öngörülebilecek sorunları engellemeyi sağlıyor.
şöyle bir anlaşmamız var: istediğiniz saatte sorularınızı atabilirsiniz, ben de ne zaman müsaitsem o zaman yanıtlarım. * yani ulaşılmak istemediğim anda kapatıyorum, olayım bitiyor.
yalnız olaya bir de şu açıdan bakalım. pandemi ile birlikte okuldaki tüm öğrencilerde ve velilerde telefonum var. bu, insanlara istediği zaman ulaşma imkanı tanıyor. * ha bu durum, her istediklerinde yanıtlayacağım ya da yanıtlamak zorunda olduğum anlamına gelmiyor.
ama insanla çalışırken belirli bir kural silsilesi oluşturmak öngörülebilecek sorunları engellemeyi sağlıyor.
şöyle bir anlaşmamız var: istediğiniz saatte sorularınızı atabilirsiniz, ben de ne zaman müsaitsem o zaman yanıtlarım. * yani ulaşılmak istemediğim anda kapatıyorum, olayım bitiyor.
devamını gör...
korona bitince yapılacaklar
bir şey yapmayacağım. bitmeyecek ki.
devamını gör...
uçurum kenarından atlayacak kişiye söylenecek son söz
akp ve mhp oylarıyla reddedildi.
devamını gör...
13 mayıs 2021 turizm bakanlığı'nın yayınladığı video
yemin ederim 3.dünya savaşı olaydı da toplu tüfekli yenileydik, böyle insanını aşağılayarak peşkeş çekmek, bu rezillik katlanılır gibi değil.
devamını gör...
