ne zaman kolunu kızının boynuna dolamış yürüyen baba kız görsem gözlerimi alamam.
baba ile ilişki,sıcak içten ve daimi olmalı.
5 yaşına kadar bir kızı her birey sever. sevimlidir çünkü. 30 yaşındaki bir kadını peki her yiğit baba sevgisini gösteremez.neden peki? 30 yaşında olan kadın da bir gün 5 yaşında idi. ne değişti. bir babanın kizina sarılması arayıp sorması,halini durumunu öğrenip yardımcı olması ve her zaman senin yanındayım arkandayım demesi çok mu zor. benim babam var ama aslında hiç olmadı.
sevgili babalar; kızlarınizi sevin. onlarla toksit ilişkiler kurunca siz, aynı size benzeyen toksit kişiliklere aşık oluyorlar . kaliteli, sevgi dolu,candan baba olmayacaksaniz bir kızın dünyaya gelişine sebeb olmayın.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

miğferli cüce. maya uygarlığı.
devamını gör...

kağıt kalemi alıp gelin, reçeteyi yazıyorum.*

bu kadını anlamıyorsanız bilin ki sizde bir şey net olarak eksiktir, o da tutku.
bu kadın her şeyden önce tutkukudur. her hareketinin, tavrının itici kuvetti bu kaynaktan gelir. her şeyi de bu yüzden büyük bir coşkuyla yapar.
sevinci, üzüntüsü, mutluluğu, kavgası, hüznü, çoşkusu bu duyguyla çoğalır. böyle olduğunda da hem kendisi tüm bu duyguları çok yüksek perdeden yaşar hem de yaşatır.
kovalamacayı sever, ne avdır ne de avcı. çoğu zaman rolünü değiştirir. tek bir duyguya odaklanmaz, her birini deneyimlemek ister.
ve önce o olmak ister. kapıdan ilk giren, dikkati ilk çeken, bir sürüsü içinde takip edilen, yönlendiren..
ona sahip olduğunuzu zannettiğiniz anla kaybettiğiniz an arasında incecik bir çizgi vardır.. işte o çizgi üzerinde o koşarken en azından siz yürüyebilin ister.. sizinle hep oyun oynar ve bundan haz duyar.
onu kazanmak için kendiniz olmak dışında bir şey yapmamalısınız zira dikkatini çektiyseniz o sizi zaten alacaktır.*
kafasına koyduğu şeyi yapması onun için sadece biraz zaman alır.
derin bir paylaşım yakalayabilirseniz bütün odağı siz olursunuz ve beraber çok eğlenirsiniz. dikkati kolay dağılmaz ama dağıldığında emin olun elinden gelen her şeyi yapmıştır sizin için.
onu kaybetmemeniz içinse tek önerim özgürlüğüne dokunmamanız. yoksa bir anda yok olacaktır hayatınızdan, emin olun.
devamını gör...

berjer diyorum. insanın kitabını okuyabileceği, telefonda konuşabileceği, tüm odanın onun olduğunu hissettiren
taht gibi olanından.
devamını gör...

saçma sapan olan, bir anlamı olmayan paradır.

fakat çoğu yer için zorunludur.
devamını gör...

ilacın atılımı birçok ilacın aksine böbrekler değil karaciğerdir. böbrek hastaları ve hamilelerin kullanabilmesi bu yüzdendir. yan etkisi az ve doz aşımı sınırı ise oldukça yüksektir.
devamını gör...

türk mitolojisinde yeri olan ve oğuzlar tarafından gidilecek, fethedilecek diyarları amaçlayan kızıl elma, ziya gökalp tarafından turan ülküsü ile birleştirilmiştir. tarihte fatih dönemlerinde kızıl elma ile hedeflenen yerin italya toprakları ve roma olduğu söylenir. ama kesin olmayan soyut bir kavramdır.
devamını gör...

2015 yapımı gotik romantik bir guillermo del toro filmi. klişeler ile dolu senaryosu, rahatsız edici düzeyde belirgin hikaye hatları ile insanı bunaltıyor olsa bile; muhteşem mekan tasarımları, çalışkan bir görüntü yönetmeni, kaliteli oyunculuklar, iyi cast seçimi ve dönemi yakalayan kostümleri ile vasatın bir tık üstü bir film. öncelikle; bu ne kadar korku filmi diye pazarlansa da korku filmi değil. filmin ana karakteri edith'in söylediği gibi: "bu hayalet hikayesi değil, içinde hayaletler olan bir hikaye." ki toro pek çok söyleşide dile getirdiği 'korku, türüne bakılmaksızın her filmin bir parçasıdır' fikrini açık ara bu filmde de yansıtıyor ama filmin süresinin kısalığından ve vaktin iyi değerlendirilmemesinden ötürü çok yarım kalmış gibi bir havası var. ne iyi bir senaryo ne de çok katmanlı bir hikaye sunuluyor, sanki film yalnızca izleyiciyi görsel olarak doyurmak üzerine çekilmiş. mantık hataları, kopuk ilerleyen senaryo, verilemeyen bazı duygular derken çok eksiği var ama görsel olarak bu kadar mı iyi olur bir film yahu?

ki gerçek anlamda bir görsel şölenden bahsediyorum. sharpe malikanesi başta olmak üzere filmdeki pek çok mekan tasarımı resmen bir ruha sahip. tablo gibi izlenmek üzerine düzenlenmiş zaten hikayenin yarısını toro bu canlı tablolar üzerinden vermiş ama yine de yetersiz çünkü temeldeki hikaye oldukça zayıf bir ingiliz romantizmi.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
oyunculuklar gerçek anlamda oldukça iyiydi ama senaryonun basitliğinin gölgesinde kalmış gibilerdi. tom hiddleston sen yaşayan bir ilahsın, tüm güzelliğini eski tanrılardan almışsın çiçeğim sen oyunculuk yapamasan da olurdu ama tertemiz iş çıkarmış iki gözümün çiçeği. yüz ifadesinden, bakışlarına kadar rolü oynamış gibi. acınası, hayalperest, baskılanmış ve çocuksu bir adamın tüm ifadesini bir bakışı ile sunuyor. jessica chastain için diyecek tek bir kelime yok, muhtemelen filmdeki en temiz oyunculuk çıkaran kişiydi. mia wasikowska'da bence rolünün altından olması gibi kalktı ama üst düzey bir şey de görmedik.

izlenmeyecek bir film olmamasının yanı sıra türünün hastasını bile biraz sinir edebilir. toro ismini görüp hemen atlamamak lazım geliyor. ben tablo gibi bir film izlemek istiyorum diyenler için listeye eklenilesi.
devamını gör...

sekiz yaşındayım, bir akrabamız tarafından tacize uğramışım. bir şeylerin farkında bile değilim. şimdilerde travma.
devamını gör...

kadın eli değince başka oluyor demek ki.

ama bu ülkelerde yaşayan insanların mentalitesi ile de alakalı bir durum.

onur, şeref ve haysiyet gibi duygular hep ön planda.

adı yolsuzluğa karışsa dahi anında istifa edecek kadar erdemliler.

ülkemizde bulmak epey bir zor. ravzanur tayfasını görüyoruz genel olarak.
devamını gör...

adına boncuk demişler ama 'ramon' olması daha uygun olan kuşçuk.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
atarlı giderli diğer koca kuş ablalarına, abilerine kafa tutan bir adet minnak efe.
kendileri şuan bizim misafirimiz. pek deli dolu pek sesli bir çaçaron.

alayım şundan bir tane diyorum sonra aklıma cokcok ve onun her şeyle oynama aşkı geliyor. içime kaçıyor kuş sevgim.

hayvanlarla ilk iletişimim sanırım kuşlarla başladı. istanbul çocuğu malum nerde bulsun ineği, dinazoru. evimizde asıl, açık mavi bir muhabbet kuşumuz vardı. ama nasıl beyefendi. onu sevmek istediğimiz zaman takım elbisemizi giyiyor, önümüzü inikliyorduk. hee öncesinde tabi bir randevu ayarlıyor kapısına ona göre gidiyorduk.

bir gün evimizin arka tarafındaki camdan sokak kuşlarına* bakarkene ağaçların üzerinden süzülüp yeşil bir kuş kafama kondu. anam bendeki sevinç, bağır çağır haller. anam kadın koş gel 'noldu noldu?' heyecandan kalbi ağzından çıkmak üzere. neyse efem sağa sola haber saldık ses eden olmadı adını yeşim koyduk bizle yaşadı gitti.

çok kısa bir süre sonra ablamlar bize bir papağan getirdi. evde yeğen rahat bırakmamış kuşcağızın tüm kuyruk tüylerini yolmuş. üç muhabbet büyüklüğünde ama nasıl ürkek ve çaçaron. kırmızı, yeşil çeyrek horoz kıvamında bir adam. adı maşuktu. işte bu boncukta aynı maşuk havası var. yani ramon.

maşuk evde deli deli koşardı. uçamazdı hiç. karga edasıyla paytak paytak gezerdi halıların üstünde. bir gün evde biri banu diye bağırdı. anneme gidiyorum ben çağırmadım. ablama gidiyorum ufff git be sılık benim senle ne işim var.

bir iki gün sürdü bu muhabbet gayipten sesler duyduğumu düşünmeye başlamıştım ki. bir sabah abim uyandırdı koş koş seni çağırıyor. balkona bir çıktık bizim maşuk 'banu gel, gel banu gel, banu hadi gel'
sonra zaten söktü konuşmayı. bir çok kelime kullanmaya başladı. 'anne, baba, yemek ye, şiii gel kız buraya, baksana şii şii buraya baksana'

sokaktan geçenler yukarılara bakınıyor 'bu kim yahu?' diyordu. eve ve bize çok alışmıştı maşuk. akıllı ablam çocuğu yıkayıp balkona koyana kadarda böyle devam etti.

ilk arkadaş kaybımı o zaman yaşadım. ertesi gün cansız bedenini kafesinde bulunca uzun bir süre kendimize gelememiştik. ah be maşuk nasıl özlemişim seni şimdi fark ettim. ramon kılıklı boncuk sayesinde seni de anımsadık bugün. özlemle...
devamını gör...

geri dönsen fena olmaz. bırak geçsinler, bırak geçsinler!
devamını gör...

kendi nickaltını kendi açan, tanımları beğenilmeyen ya da hakkında nickaltı açılmamış yazarlar yalakalık diye nitelendirmişler. her şeye bu kadar olumsuz yaklaşmayın.
devamını gör...

tarık akan.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

müzisyen, * şair, yazar, senarist, yönetmen; bu dünyadan olmayan yetenekli sanatçıdır.

çay içmeyi çok sever. kocaman bardaklarda çay içer. sabah akşam mat siyah güneş gözlükleri takar. ah muhsin ünlü mahlasıyla bir adet şiir kitabı vardır.

(bkz: gidiyorum bu)

herkes onu leyla ile mecnun'un yönetmenliğini yapmasıyla tanısa da filmografisi hayli uzun bir listeye sahip kişidir:

2006 - polis
2008 - çocuk
2008 - güneşin oğlu
2009 - beş şehir
2009 - leyla ile mecnun
2011 - celal tan ve ailesinin aşırı acıklı hikayesi
2013 - sen aydınlatırsın geceyi
2014 - itirazım var
2015 - kırık kapler bankası
2015 - ben de özledim
2016 - beş kardeş
2017 - put şeylere
2017 - cingöz recai
2017 - aşkın gören gözlere ihtiyacı yok
2018 - topal şükran'ın maceraları
2018 - gerçek kesit: manyak
2018 - görünen adam

tüm bunların yanında, onur ünlü'nün resulullah'la benim aramdaki farklar şiirinde bir mısrasında şöyle yazar:

"zaten şanslı birisi de değilimdir, filmlerim iş yapmaz..."
devamını gör...

güzel ve anlamlı mesajlarla başladılar. yayınları ve keyifli sohbetleri daim olsun.
devamını gör...

çok sinirli olmak.uyuyamıyorum gün doğana dek.başarabilene imreniyorum.
devamını gör...

bir üstteki arkadaşa cevaben; vücudun dışında bulunma sebebi sperm üretiminin devamı açısından önemlidir. spermler vücut ısısı değişiminden olumsuz etkilenirler, testis sıcaklığı daima vücut ısısından 2 derece daha düşük olmak zorundadır. kabakulak ya da havale gibi çok ateşli hastalıklar geçirmekte olan erkeklerin testislerine buz torbaları koyarlar, kısır kalmasınlar diye.

tanım: orijinalı testis olan bir erkek organı'nın argodaki karşılığı olan kelime. bir diğer alternatif için; (bkz: billur)
devamını gör...

hafif bi kırgınlık.
devamını gör...

edit: robnaja katkılarıyla ebüssüreyya sami'nin amanvermez avni (serisi)
(bkz: peyami safa)
(bkz: osman aysu)
(bkz: ahmet ümit)
(bkz: nihat taştekin)
(bkz: mehmet murat somer)
(bkz: armağan tunaboylu)
(bkz: çağan dikenelli)
(bkz: esmahan aykol)
(bkz: celil oker)
(bkz: hakan karahan)
(bkz: sadık yemni)
(bkz: piraye şengel)
(bkz: emrah serbes)
(bkz: ahmet karcılılar)
(bkz: pınar kür)
(bkz: şebnem şenyener)
(bkz: hakan yel)
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim