davayı bilenler portakal atıp anlatsınlar meraktan çatlarım.

ikincisi ise böyle bir olay yaşanması saçmalıktır. saçmalık.
devamını gör...

ahmet hakan'dan sonrasını okumadığım başlık.
size de aynısını tavsiye ediyorum, şiddetle hem de.
devamını gör...

deli deli olma filminde mişka'nın piyano eşliğinde söylediği rus manisini anımsatan başlıktır.

bir sarmaşık olsaydım,
sıkıca tutunsaydım bir yere.
sökülüp atılmasaydım,
köklerimi salsaydım derinlere.

bir sarmaşık olsaydım,
dolasaydım gövdemi döne döne.
günlerce aynı yerde kalsaydım,
hareketsizlikten uyusaydım.

bense ayrık otuyum,
her çıktığı yerden sökülen.
sarmaşık olmak isteyip de;
basit bir ot bilinen.

bir ayrık otuyum,
kökü olmayan, sevilmeyen.
sarmaşık olmaya özenen
.
devamını gör...

annemle konuşurken çok duyarım bunu.
-çene yarıştırcağına elin çalışsaydıı...
-bir kere de altta kal be,hep bi çene yatıştırma peşindesin*

ayrıca yerine göre gayet eğlenceli bir şey.milleti çileden çıkarmak hoş olabiliyor.bunu bildiğimden kimsenin bende bu hazzı yaşamasına izin vermem.gerçi hıncını alamayan kişi daha çok hırslanıyor ama konu bu değil.*


kaytsz ukdesi
devamını gör...

sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin,
sana kafir dediler, diş biledim hak'ka bile


tamam; buraya yazmak haddim değil ama naçizane bir kaç kelam edeyim, hissettiklerimi söyleyeyim. bir ara benim de aşkıma çirkin demişlerdi. darılmadım zira onlarda güzelliği görecek göz yoktu.

elbette güzel olmak hayata bir sıfır önde başlatır hem er kişiye hem de kadına. meriçlik gibi olmasın ama, çirkinlik, kadının kendine yakışanı şey etmemesidir. bunu bütün kalbimle söylüyorum efendiler; ruhu güzel olan çirkin olamaz, zeki kadın çirkin olamaz. bir kadının/erkeğin ruhu çirkinse işte o zaman çirkinlikten bahsedebiliriz. vicdan muhasebesi yaptığınızda içiniz rahatsa kesinlikle ve kesinlikle güzelsinizdir.
devamını gör...

yeni canlar.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
beyefendinin ismi minik ...
devamını gör...


"normal" olmak nedir? her zaman iyi midir? eğer çevremizdeki herkes anormalse ve tek normal olan bizsek, aslında bu bizi mi anormal yapar?

bu muhteşem hortlak hikayesini ray bradbury yazmış, dave mckean resimlemiş. daha ne olsun?

kendi alanlarının en iyilerinden iki isimin bir araya getirildiği bu baskı bence kesinlikle kitaplıkta bulunması gereken bir eser.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

köşe kapmaca
devamını gör...

marmaris/uzunyalı
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel


kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kendi içmez,içeni kınamaya bayılır.
yüzünden aldatmayla sahtekarlık yayılır
şarap içmiyor diye kasılıp gezer ama
yedikleri yanında şarap meze sayılır.
ömer hayyam
devamını gör...

khaled hosseini'nin uçurtma avcısı kitabını severek okumuştum. hatta hızımı alamayıp aynı yazarın bin muhteşem güneş ve ve dağlar yankılandı kitaplarını da hemen okuyup bitirmiştim.
devamını gör...

ülkede çoğu insanın düşüklük olarak gördüğü bir söz.
hatasını kabul etmek ve af dilemek bu topraklarda ne yazıkki zayıflık göstergesi.
halbuki gerçek böyle değil.
özür dilemek karşı tarafı yüceltmek, el etek öpmek değildir.

tüm egomu bastırdım, tüm kibrimi bastırdım ve hatamı anlayıp gelip senden af diliyorum demektir.
kusurumu kabul etmek benliğim için inanılmaz zordu ama bu aptallığım ve aptallığımı haksız yere savunan benliğim senin kalbinden, hissettiklerinden değerli değil demektir.
kibrim değil adilliğim ve vicdanım benim kıblemdir demektir.
devamını gör...

bebeklerdeki eksikliğinin yürüyememesine, ve kalıcı gelişim geriliğine sebep olduğunu öğrendiğimizde beynimizden vurulmuş gibi hissetmemize yol açan vitamindir kendisi. durumu tesadüfen ve neyse ki erken dönemde öğrenerek üstesinden geldik.

ilaçların, spreylerin işe yaramamasıyla bu vitamini anne sütünden alabileceğini ve bunun için de annenin de b12 sinin yükselmesi gerektiği bilgisine uzun araştırmalar sonucu ulaştık. anne sütü kesilince mecburen sık sık ve ömür boyu o iğneyle bir bağı olacak.
devamını gör...

okuma ve yazma konularina oldukca ilgi besledigini dusundugum yazarimiz. yazdigi siire de kalbimi birakmis bulunuyorum. kaleminin murekkebi bol olsun ki yazdiklarini bizimle de paylassin. "hos geldin" sayin yazar
devamını gör...

clostridium botulinum bakterisi tarafından ürettiği bir toksinden kaynaklanan gıda zehirlenmesidir. insan ve hayvan sinir sitemini etkiler. böylece solunum ve kas felcine sebep olabilir.
nedeni genel olarak gıdaların düşük sıcaklıkta pişirilip, sonrasında konserve edilmesi ile yenilen besinlerden kaynaklanır. genellikle, yeşil fasülye, ıspanak, mantar, pancar, konserve ton balığı, isli balık, sucuk, salam ve sosis gibi besinlerde görülür.
c. botulinum bakterisi sporları oksijensiz solunum yaptığından; 85c* sıcaklıkta en az 5 dakika pişirme suretiyle ölür.
türkiyede çok sayıda vaka görülmektedir. özellikle süzme yoğurt, yeşil fasülye, domates salçası konservelerini evde yapan bir kaç kişi teşhis edilmiştir.
o sebeple konservelerinizi iyi pişirin arkadaşlar, tüp fiyatları pahalı, farkındayım ama, kaynar kaynamaz ocaktan indirip konserve yapmayın, kapak tutsa da oksijensiz ortamda üreyebiliyor meretler... iyice yüksek ateşte pişirip, öyle kavanozlayın...
kötü bir örnekle tezimizi perçinleyelim.
2017 yılında adana'lı bir aile domates konservesi ile menemen yapmış, rahatsızlanmış ve hastaneye kaldırılmıştır. botulizm hastalığı teşhisi konulan 4 kişilik ailenin tüm fertleri ne yazık ki, 1.5 ay yaşam savaşı verdikten sonra hakkın rahmetine kavuşmuştur.

www.sabah.com.tr/yasam/2017...
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

sincaplar hakkında kısa bir yazı yazıp gideceğim sevgili okurlar. çok tatlı hayvanlardır.*


sincaplar gömdükleri yiyeceklerin yerlerini nasıl hatırlıyor?
sonbahar gelip hava serinlediğinde ihtiyatlı sincapları bir telaş sarar. bulabildikleri kadar sert kabuklu yemişi toprağa gömerek yiyecek bulmanın zor olacağı kış mevsimine hazırlık yaparlar.
kış için yiyecek depolayan bu tatlı canlıların bazıları yiyeceklerinin tamamını tek bir yerde saklar. gömdükleri yiyecekleri bulurken sincapların sadece koku duyularına güvendikleri düşünülüyordu. ancak güncel araştırmalar, sincapların birbirine çok yakın konumlanmış stoklardan sadece kendilerine ait olanları açtıklarını ortaya çıkardı. bu durum, sincapların yiyecek gömerken uzamsal ipuçlarından da faydalandıklarını gösteriyor.
gelişmiş olaysal (epizodik) bellekleri, koku duyusunun işe yaramadığı kar altındaki yiyeceklerini bulmada sincaplara avantaj sağlıyor. kendilerini izleyen türdeşlerini kandırmak için kazdıkları sahte depoları da uzun süre hatırlayabilen sincapların yaşadıkları bölgenin detaylı zihinsel haritasını çıkarabildiği düşünülüyor.
sincapların her bir depolama ünitesine farklı türde yiyecek saklaması da bir süre sonra küçük depolarının yerlerini hatırlamalarını kolaylaştırıyor. yiyecekleri bulmada %95 başarı gösteren sincaplar, bulamadıkları tohumlarla doğaya yeni ağaçlar kazandırıyor.


kısacası sincapları sevelim.* ve onlar gibi biz de doğaya yeni fidanlar dikerek katkıda bulunabiliriz.

kaynak: tübitak bilim ve teknik dergisi mart 2019* sayısı syf. 36 yazan: mesut erol.
devamını gör...

... denilir.
fakat dünya'nın benimsediği bir olgu var, kader.
fazla kullanılmaması gerek yine de.
aşırı kendinden eminlik içerir.
devamını gör...

kökünün fascis olduğu ve mussolini yönetiminde fasces simgesi kullanıldığı bilinmektedir. fasces, roma imparatorluğu döneminde rütbeye göre taşınıp şimdiki adıyla bakanların taşıdığı bir baltayken, bazen de yaralanıp kahraman olmuş askerler tarafından taşınmıştır. fasces taşıyan kişi halka korkutucu bir güç gösterirken -diktatörler tarafından- roma imparatorluğu'nda cezaların bu baltalarla verildiği de görülmüştür. italyan faşizmine olan yakınlığı da buradan gelirken aynı zamanda fasces adalet sağlayıcı olarak görülmüştür. yine de şunu söylemekte fayda var; roma imparatorluğu'nda fasces'in baltalarının etkisi çok uzun zaman önce yitirilmiş ve romalı diktatörlerce sadece gelenek olarak taşınmıştır. günümüzde ise 20. yüzyıl itibariyle italya'da köylü kooperatifleri ve işçi sendikalarında birlik sembolü olarak kullanılmaktadır. modern anlamıyla birliği simgeleyen bu çubuklar amerika'da ise hakimiyet-adalet simgesi olarak devlet binaları, mühürler, bayraklar ve heykellerde görülmektedir.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim