kimseyi aldatmadim, tiktok indirmedim, biri yanimdayken hıckıra hıckıra aglamadim ama yapmadığımız ya da yapamadigimiz o kadar cok sey var ki bu liste uzayıppp gider dostlar.
devamını gör...

bu tarz sorularda hemen aklıma reşat nuri gültekin'in "en uzun, en çaresiz geceni düşün. sabah olmadı mı?" sözü geliyor. her acı geçer vesselam.
devamını gör...

siz evliliği ne zannediyorsunuz ya? yaşamsal faaliyetlerin yürütülmesinin durdurulması kararı mı?

ya da içten içe aşırı derecede beş para etmezin teki olduğunuza inandığınız için sizinle ancak size zindan bir hayat yaşatabilecek kadar basit ve hayatsız birinin evlenebileceğini düşünerek mi evlilik hakkında bu mesnetsiz ithamlarda bulunuyorsunuz?

layık olduğunuzu düşündüğünüz evlilikleri ‘evlilik hayatı genellemesi’ olarak kaktırma çabanız gülünçlük derecesinde acınası.
devamını gör...

burada entel dantel halkların kardeşliği, mağduruz, akp şöyle böyle diyen kürtçülerin ve fularlı sözlük abilerinin ne ağlaklığına ne de ikiyüzlü tavırlarına inanın.
akp’nin atatürk cumhuriyeti karşıtı tüm eylemlerini desteklemiş şimdilerde ise yüzsüz yüzsüz muhalifcilik oynayan bu kanser kitlenin sizleri kandırmasına izin vermeyin.
akp bugün çağırıp önlerine kemik atsa dilleri dışarıda koşup kemalistler, faşistler, ulusalcılar diye karşı mahalleden size diş göstereceklerdir.
o sürekli eleştirdikleri ulusalcılar ise tıpkı dün nasıl onurlu bir direnişin simgesi oldularsa bugün de aynı yerde aynı inançla durmaktalar.
hdp’nin boykot kararının altındaki sahtekarca gizli evet destekçiliği için zamanın basınında çıkan bazı haberler;
yetmez ama evetçi sezai temelli
hdp’nin kalesi olan illerde zafer evet’in

ek: meydanlarda ''biz boykot ettik abe'' diye şişip kapalı kapılar ardında ''yetmez ama evet'' diye avuç ovuşturdukları ortaya çıkınca ne alçaklığımız ne de yalancılığımız kalmış. bu köpek sürüsü böyledir işte. kuyruklarına basınca kuduz it gibi saldırganlaşırlar. haberin linkine tıklasa orada hamasi bir tespitin değil istatistik biliminin konuştuğunu anlayacak heval.
**
doğu’da hdp oyları eridi, zafer ‘evet’in
doğu anadolu bölgesi’nde 14 ilde yüzde 57,85 evet, yüzde 42,15 hayır oyu çıktı. evet cephesi, van, muş ve hakkari gibi hdp’nin güçlü olduğu illerde oyunu 10 puan artırdı
‘başkanlık anayasası’na doğu anadolu bölgesi’nde bulunan 14 ilde yüzde 57,85 oranında destek çıkarken, doğu anadolulu seçmenin yüzde 42,15’i “hayır” dedi. referandumda van, muş, hakkâri gibi kürt seçmenin yoğun yaşadığı ve hdp’nin güçlü olduğu illerde “evet” cephesinin 10 puandan fazla oy artırması dikkati çekti.
devamını gör...

pame'de bu hafta değişime dair şarkılar var.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

kimi değişimler mecburiyettendir, bir şekilde alışmaya çalışırız. kimileri canımız istediğindendir, başladığında eskiyi zaten terk etmişizdir. bazı değişimlere inanamayız, inanamadığımız gibi alışmamız zaman alır. bazı değişimler ise zaman içinde ve büyük etkili olur, öyle ki fark ettiğimizde çoğu kez çok geçtir ya da zaten olup bitene alışmışızdır. onca şeyden sonra fark ettiğimiz ise, insan doğasının hiçbir değişime direnemediği ve her şeyin geçici oluşudur.

değişimin rüzgarını biraz sakin biraz hareketle hissedeceğimiz, değişimlerin hayatımızdaki izlerine değinen farklı türlerden yunanca şarkılarla müzikal bir yolculuk bizleri bekliyor.

pame radyo yayını, saat 22:30'da sözlük radyosunda.
devamını gör...

çal kemancı/ ispanya '18
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

utangaçtır. saflıkla salaklık arasında gidip gelir. eğer bu gidip gelme boyutunu ileri seviyeye taşımazsa sevdiceği gözlerinin önünden süzülüp gidebilir.
devamını gör...

okullarda zorunlu olması gereken bir dersin adı. mitolojinin bir diğer adı efsane bilimidir. toplumların efsanelerini araştırır.
devamını gör...

istop, yakan top, körebe, dalya, beştaş, saklambaç, mendil kapmaca, yağ satarım bal satarım, köşe kapmaca...
bir de benim kendi başıma oynadığım bir oyunum vardı, toprağı kazır solucan çıkartır onları incelerdim. merak biz doğarken bizimle doğan bir durumsa demek. *
devamını gör...

hep giderler.
devamını gör...

karalayalım hadi defteri.

kalktım sofradan, adıma yaşıma kurulmuş sofradan, çünkü neden olmasın?

yeter bana, adam olana çok bile.
çok güzel, çok neşeli, çok hüzünlü bir gündü benim için, yok; yaş alma, yaşlanma vs derdim bile değil, o işleri bırakalı çok oldu.
şurada, şu sözlükte geçirdiğim bilmem kaç ay boyunca ne güzel insanlar tanımışım, ne güzel insanlar bana dokunmuş onu gördüm. açık açık yazanlar kadar bir de özel mesaj ile yazanlar oldu, inanın çok şaşırdım, çok mutlu oldum, çok utandım. benim doğum günüm çocukluğumda bile unutulan bir tarihti, alışık değildim, sadece bir kadın hiç unutmazdı, onu da ben hıyarlığım yüzünden kaybettim, her nerede ise mutlu olsun, hep mutlu olsun.

her ne ise, hepinize teşekkür ederim, eyvallah!

efharisto para poli!

kalkın oynucaz!
devamını gör...

kendi öz vatandaşları hariç herkesin refah içinde yaşadığı ülke.
devamını gör...

sevişme umuduyla yanıp tutuşan hamal erkektir.
veya iyi kalpli yardım sever bir erkektir.
insan kadın dostunun evini taşımak için yardımcı olabilir. iyi kalpli erkektir.
devamını gör...

oluyor oluyor. sadece özel mesaj ile konuşmaktan ötürü de değil. sözlüğün güzel abileri ablaları, şöyle profilimde baştan aşağı tanım okumaca yapacak da çok affedersiniz yazmayıp * tanımları görecek diye çekinmiyor değilim. millet, milyar milyon tanım girmiş, 200'lerde kalmışım.* halbuki ben hepinizden çok okuyorum.*

bazen güzel güzel yazıyorum böyle, yani en azından bir şeye benziyor. bazen de veled* modumu açıyorum, şöyle başlıklara boş spitleyesim* geliyor ama tanımı yazıyorum, henüz göndermeden diğer bir başlığa sıçrıyorum; canım sözlük uyarıyor: bak gider bu yazdıkların, sıçramanı iyi yap.* bakıyorum bir şey yazmamışım, * yazmamışım yani.

şunun da derdini yanam şuralardan, biraz bağdaşıyor: arkadaş sözlükte bana mesaj atan adamlar* niye ben istanbul beyefendisiymişim hâlet-i ruhiyesine giriyor.* tamam, kabul ediyorum kibar bir beyefendi olabilirim,* şikayetçi değilim bu yanımdan. kibarlık güzeldir, kibar olunuz* ancak çok acayip şeyler oluyor sözlük: hemen, aman efendim hoş geldiniz beş gittiniz, muhterem beyefendi falan. olgun dolgun bir tarafım olmakla beraber* gayet çocuk ruhlu genç bir adamım ben yahu! lütfen kendinize geliniz.*

(bkz: yıktın formatı eyledin viran)
devamını gör...

seneler boyu ince ele sık doku şiarı ile biriktirdiğim dostluklar bana yetiyor. sayıları çok mu derseniz , bir elin parmaklarını geçmez. topu topu 4 kişi.

onca senede ancak bu birikimi yapabilmişim. son dönemlerde dışarıdan gözlemlediğim ise şu; bizim bu kadar senede biriktirdigimizi, millet 2 bilemedin 3 ayda harcıyor.

böyle bir tüketimin olduğu ortamda macera aramaya gerek yok. kabuğumuza çekildik, bekliyoruz.
devamını gör...

twitter--> çirkin erkekler ölsün bi zahmet.
devamını gör...

“ üzgünüm birbirimizi tamamlayabileceğimizi sanmıyorum. “
devamını gör...

(bkz: sen çaldır funda arar)
devamını gör...

13. ve 15. yy.de ingiltere kırsallarındaki müşterek kullanım alani olan topraklara aristokrasi tarafından el konulduğu ve özel mülkiyete tabi kılındığı yasal hareketin adı. amaç geniş topraklarda daha iyi tarım ve hayvancılık yapılacağı iddiasıdır.

küçük çiftçi ve köylülerin şehirlere göçe zorlandığı bu durum, özellikle 18.yy. de ingiltere parlamentosunun çıkardığı yasalarla desteklenerek sanayi devriminin ucuz emek ve işgücü ihtiyacını karşılamış ve tüm avrupa'ya yayılmasına öncülük etmiştir. bu anlamda hareket amacına ulaşmış ve büyük sermaye birikimine yol açmıştır.
devamını gör...

su içmek için kullanılan bardak.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel


görselde gördüğümüz bardağa ve bunun düz modeline hepimiz aşinayız sanırım. bir yere gitmiş oluyorum, su istiyorum ya su. tutup buna su koyup getiriyorlar. ben de 'neden' demek istiyorum? neden beni 200ml sıvıya hapsediyorsun. ne oldu kardeş, evinde su mu bitti? iki dakika sonra bu hizmeti tekrar vermek mi istiyorsun ? böyle olmaz *mk kaşıkla içir bana suyu. hele bu bardakta bazen önüme meşrubat falan geliyor, çıldırmalık. lan bir yudum lan bu bardak. neden olum neden ? bak güzel kardeşim bunun doğrusu nedir, 330 ml'dir. bu çoktan standart oldu. neden rahat rahat büyük bardaklarda içmek varken bu bardağı herkes tercih ediyor? neden her yerde karşıma çıkıyor? bu tasarım özrü araç nasıl olabilir de herkesin evine, iş yerine girmiş olabilir gerçekten hayret ediyorum.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim