çocukken ansiklopedi okumak
çocukken yapmaktan en hoşlandığım aktivitedir. her türlü ansiklopediyi karıştırmak o kadar zevkliydi ki. şu anki çocukların bunu yaşayamaması çok üzücü.
devamını gör...
bohemian rhapsody
queen'in en sevdiğim şarkılarından biridir. panic at the disco bu şarkıya inanılmaz bir cover yapmıştır. freddie, "müziğimle ne isterseniz yapın sadece onu sıkıcı bir hale getirmeyin" demiş ve panic at the disco tam da freddie'nin dediğini yapmış yani sıkıcı hale getirmemiş. dinlemek isterseniz;
buradan
buradan
devamını gör...
benim vergimle maaş alıyorsun diyen tip
ben senden daha fazla maaş aldığım için senden daha çok vergi verip daha önce vergi dilimine giriyorum asıl sen benim vergimle maaş alıyorsun diyerek karşılık verdiğim tiptir. sonrada arkamda bırakarak pis pis sırıta sırıta giderim. kahrolur.
devamını gör...
gerçek başarının ne olduğu sorunsalı
hayatta mutlak başarı her zaman söz konusu degilse de verilen mücadelenin sonunda kalbin rahatlaması başarı adına kâfidir..
*
*
devamını gör...
en son alınan iltifat
"gamzen beni benden aldı, düştüm sanırım*" şeklinde gelen iltifattır efendim. şahsın benden üç yaş küçük olması da şahanedir. *
devamını gör...
arcane: league of legends
league of legends 10. yıl dönümü etkinliklerinde duyurulan, oyundaki mücadelenin ana temasını oluşturan; piltover ve zaun evreninde yaşanacakları bize aktaran animasyon dizisidir. animasyon hizmetleri sağlayan paris merkezli bir fransız stüdyosu olan riot games ve fortiche tarafından üretildi. 7 kasım 2021 tarihinde netflix adlı platforma ilk 3 bölümü yayınlandı. internet movie database(imdb) reytingi an itibariyle 9.4/10 olarak güncellenmiştir.
2. sezonun başından beri-artık eskisi kadar oynamasamda- league of legends hayatımın bir köşesinde duruyor. o yüzden karakterlere, hikayelerine ve hangi tarafta yer aldıklarına biraz aşinayım. bu serinin en güzel yanı ise iyi-kötü karakterlerin motivasyon kaynağını bize yansıtacak olması gibi duruyor. yani animasyonlar, içerik, seslendirme falan her şey çok güzeldi şuraya ekleyecek kötü bir yorum bulamıyorum... ama mevcut bir beklentim var mı derseniz var. bölüm sayısını uzatarak çok fazla karakterin psikolojik altyapısını incelese muazzam bir iş çıkar diye düşünüyorum. yani yıllardır çoluk çocuk oyunu olarak geçiyor ama gerçekten temelinde çok epik bir hikaye var bunun kullanılması lazım. bilgilendirme amaçlı söylüyorum ama spoiler da var sanırım şu ana kadar dizide işlenen karakterler
vi, jinx,ekko,jayce, heimerdinger, viktor
kaçırdıklarım ya da dikkat edemediklerim varsa yazar arkadaşlar beni de bilgilendirirse sevinirim.
sonuç olarak animasyon sevenler için tatmin edici olmasının yanı sıra league of legends ile hayatının herhangi bir kısmında tanışmış olan kişiler için ayrı bir yeri var arcane'in. izleyin izlettirin, iyi seyirler...
2. sezonun başından beri-artık eskisi kadar oynamasamda- league of legends hayatımın bir köşesinde duruyor. o yüzden karakterlere, hikayelerine ve hangi tarafta yer aldıklarına biraz aşinayım. bu serinin en güzel yanı ise iyi-kötü karakterlerin motivasyon kaynağını bize yansıtacak olması gibi duruyor. yani animasyonlar, içerik, seslendirme falan her şey çok güzeldi şuraya ekleyecek kötü bir yorum bulamıyorum... ama mevcut bir beklentim var mı derseniz var. bölüm sayısını uzatarak çok fazla karakterin psikolojik altyapısını incelese muazzam bir iş çıkar diye düşünüyorum. yani yıllardır çoluk çocuk oyunu olarak geçiyor ama gerçekten temelinde çok epik bir hikaye var bunun kullanılması lazım. bilgilendirme amaçlı söylüyorum ama spoiler da var sanırım şu ana kadar dizide işlenen karakterler
vi, jinx,ekko,jayce, heimerdinger, viktor
sonuç olarak animasyon sevenler için tatmin edici olmasının yanı sıra league of legends ile hayatının herhangi bir kısmında tanışmış olan kişiler için ayrı bir yeri var arcane'in. izleyin izlettirin, iyi seyirler...
devamını gör...
neo
değiştirilmesi hatta teklif edilmesi dahi mümkün olmayan değerli mi değerli rütbem.
devamını gör...
ilginç genel kültür bilgileri
müzik noktalarının manaları:
do: dominus - "yaratan"
re: rerum - "madde"
mi: miraculum - "mucize"
fa: familias planetarium - "gezegenler"
sol: solis - "güneş"
la: lactea via - "samanyolu"
si: siderae - "gökler"
do: dominus - "yaratan"
re: rerum - "madde"
mi: miraculum - "mucize"
fa: familias planetarium - "gezegenler"
sol: solis - "güneş"
la: lactea via - "samanyolu"
si: siderae - "gökler"
devamını gör...
diderot etkisi
istiyoruz, çünkü iyi reklam yapıyorlar. ayrıca eşyaların sınıfsal simgeler olması da çok etkili bunda! starbucksa gidince modern gözükeceğini bilmek, hissetmek gibidir bu. oturduğunuz semt bile etkili bunda, sınıfsal simgeler.
devamını gör...
şart teorisi
almancası äquivalenztheorie olan ceza hukuku kavramı.
neticeyi meydana getirmek için varlığı zorunlu her şartı, neticenin sebebi sayan bu teori, şartlar arasında herhangi bir ayrım yapmamaktadır. neticenin herhangi bir şartını gerçekleştiren kişi, yalnızca gerçekleştirdiği bu şarttan sorumludur.
örneğin, araba sürüyorsunuz ve hemen önünüzdeki otomobil çok çok yavaş gitmekte. bu yüzden onu sollamak ihtiyacı duydunuz aceleniz olduğundan. fakat karşınızdaki aracı geçer geçmez bir yaya karşınıza çıkıveriyor ve ona çarpıyorsunuz. yaya ölüyor veya yaralanıyor. bu bağlamda yayanın uğramış olduğu zarardan hem siz hem de karşınızdaki otomobil sorumludur. şart teorisi işte bunu söylemektedir. tabii biz hukukumuzda bu teoriyi kabul etmiyoruz. ve modern hukuk da bildiğim kadarıyla bu teoriyi kabul etmemekte.
neticeyi meydana getirmek için varlığı zorunlu her şartı, neticenin sebebi sayan bu teori, şartlar arasında herhangi bir ayrım yapmamaktadır. neticenin herhangi bir şartını gerçekleştiren kişi, yalnızca gerçekleştirdiği bu şarttan sorumludur.
örneğin, araba sürüyorsunuz ve hemen önünüzdeki otomobil çok çok yavaş gitmekte. bu yüzden onu sollamak ihtiyacı duydunuz aceleniz olduğundan. fakat karşınızdaki aracı geçer geçmez bir yaya karşınıza çıkıveriyor ve ona çarpıyorsunuz. yaya ölüyor veya yaralanıyor. bu bağlamda yayanın uğramış olduğu zarardan hem siz hem de karşınızdaki otomobil sorumludur. şart teorisi işte bunu söylemektedir. tabii biz hukukumuzda bu teoriyi kabul etmiyoruz. ve modern hukuk da bildiğim kadarıyla bu teoriyi kabul etmemekte.
devamını gör...
metin altıok
'bu yaşa geldim içimde bir çocuk hâlâ
sevgiler bekliyor sürekli senden.
insanın bir yanı nedense hep eksik
ve o eksiği tamamlayayım derken,
var olan aşınıyor azar azar zamanla.
anamın bıraktığı yerden sarıl bana.
anılarım kar topluyor inceden,
bir yorgan gibi geçmişimin üstüne.
ama yine de unutuş değil bu,
sızlatıyor sensizliği tersine.
senin kim olduğunu bile bilmezken.
sevgiden caydığım yerde darıl bana.'
sevgiler bekliyor sürekli senden.
insanın bir yanı nedense hep eksik
ve o eksiği tamamlayayım derken,
var olan aşınıyor azar azar zamanla.
anamın bıraktığı yerden sarıl bana.
anılarım kar topluyor inceden,
bir yorgan gibi geçmişimin üstüne.
ama yine de unutuş değil bu,
sızlatıyor sensizliği tersine.
senin kim olduğunu bile bilmezken.
sevgiden caydığım yerde darıl bana.'
devamını gör...
ak partili yazarlar veri tabanı
hangi parti olursa olsun, farklı renkler farklı düşünceler bir arada yaşamayı öğrenmek zorundayız.
haa yok beceremiyorsak da, şartları zorlamak, birbirimize üstünlük kurmaya çalışmak yerine, fikrimizi söyleyip, saldırmadan kenara çekilmeyi pekala yapabiliriz.
ben şimdi burada kafadan 5 tane nick yazarım, sırf benimle farklı görüşte olduğu için, yazdığım her entrye, başlığa ileri geri muhalefet eden. ama gerek yok, yazmiycam. onlar kendini biliyor zaten.
evet, ben muhalifim.
atatürk'ün kurduğu ama tüm eksiklerine rağmen benim düşüncelerimi yansıttığı için, chp'liyim. bunu söylemekten hiiç çekinmiyorum.
haa yok beceremiyorsak da, şartları zorlamak, birbirimize üstünlük kurmaya çalışmak yerine, fikrimizi söyleyip, saldırmadan kenara çekilmeyi pekala yapabiliriz.
ben şimdi burada kafadan 5 tane nick yazarım, sırf benimle farklı görüşte olduğu için, yazdığım her entrye, başlığa ileri geri muhalefet eden. ama gerek yok, yazmiycam. onlar kendini biliyor zaten.
evet, ben muhalifim.
atatürk'ün kurduğu ama tüm eksiklerine rağmen benim düşüncelerimi yansıttığı için, chp'liyim. bunu söylemekten hiiç çekinmiyorum.
devamını gör...
utandıran evlilik teklifleri
herkesin içinde yapılan bütün evlilik teklifleri
devamını gör...
yavrum
tdk'deki tanımına göre:
yavrum!
sevecen bir biçimde söylenen bir seslenme sözü.
benim içinse, babaannemin hitap kelimesi. yavrum gel bir sarılayım, mis kokunu içime çekeyim derdi hemen ardından. uzun uzun, koklaya koklaya öperdi sonrasında da.
tanımadığı arkadaşlarımıza ya da doktora falan gidince onlara da siz benim evladım yaşındasınız, yavrum sayılırsınız, yanlış anlamayın deyip 'yavrum' diye hitap ederdi.
çok özledim. sıkı sıkı sarılmayı. "oh misss kokunu güzelce içime çekeyim." deyip sarmalamayı bırakmayaşını.
yavrum!
sevecen bir biçimde söylenen bir seslenme sözü.
benim içinse, babaannemin hitap kelimesi. yavrum gel bir sarılayım, mis kokunu içime çekeyim derdi hemen ardından. uzun uzun, koklaya koklaya öperdi sonrasında da.
tanımadığı arkadaşlarımıza ya da doktora falan gidince onlara da siz benim evladım yaşındasınız, yavrum sayılırsınız, yanlış anlamayın deyip 'yavrum' diye hitap ederdi.
çok özledim. sıkı sıkı sarılmayı. "oh misss kokunu güzelce içime çekeyim." deyip sarmalamayı bırakmayaşını.
devamını gör...
ekşi sözlük
doğuşu, gelişimi ve çöküşü açısından tam bir ak partidir.
2008 top noktalarıydı, ben de pek keyif alarak yazar çizerdim. 2011'e kadar yine fena değildi, ana akım medyada kendine ciddi yerler bulmaya başlamıştı.
bu döneme kadar açılın ben ekşi sözlük yazarıyım nidalarıyla az ekmek de yemedik hani.
sonraları sözlük gitgide büyüyen ve ciddi rakamlara ulaşan dijital reklam pastasından daha çok nemalanmak istedi, yazar kadrosunu genişletip arama motorlarından daha çok ziyaretçi kazanıp bannerlarının reklam değerini arttırmak istedi. büyümeyi de
e hali ile büyüdükçe de kalite düştü. vasıfsız aptal saptal yazarlarla doldu taştı sözlük. sonra trollere müsade edildi, cinsiyetçi başlıklar, ırkçılık o bu derken şimdi tamamen rezil rüsva bir halde. aykut kocaman ersun yanal sözlükteki en büyük bilimsel tartışma halini aldı.
parayla tanım satın alan mankenler, oyuncular, şirketler, her başlıkta fink atan marketing hesapları falan cidden kusası geliyor artık insanın.
2008 top noktalarıydı, ben de pek keyif alarak yazar çizerdim. 2011'e kadar yine fena değildi, ana akım medyada kendine ciddi yerler bulmaya başlamıştı.
bu döneme kadar açılın ben ekşi sözlük yazarıyım nidalarıyla az ekmek de yemedik hani.
sonraları sözlük gitgide büyüyen ve ciddi rakamlara ulaşan dijital reklam pastasından daha çok nemalanmak istedi, yazar kadrosunu genişletip arama motorlarından daha çok ziyaretçi kazanıp bannerlarının reklam değerini arttırmak istedi. büyümeyi de
e hali ile büyüdükçe de kalite düştü. vasıfsız aptal saptal yazarlarla doldu taştı sözlük. sonra trollere müsade edildi, cinsiyetçi başlıklar, ırkçılık o bu derken şimdi tamamen rezil rüsva bir halde. aykut kocaman ersun yanal sözlükteki en büyük bilimsel tartışma halini aldı.
parayla tanım satın alan mankenler, oyuncular, şirketler, her başlıkta fink atan marketing hesapları falan cidden kusası geliyor artık insanın.
devamını gör...
sorunsal yerine kullanılabilecek kelimeler
-ması ekiyle* biten cümlelere ekstradan "sorunsal" eklenmemesiyle çözülebilen durum.
örn: sigara dumanının göze kaçması sorunsalı (yanlış)
sigara dumanının göze kaçması (doğru)
(bkz: sigara dumanı göze kaçmışken tanım girmek)
örn: sigara dumanının göze kaçması sorunsalı (yanlış)
sigara dumanının göze kaçması (doğru)
(bkz: sigara dumanı göze kaçmışken tanım girmek)
devamını gör...
mutlu olduktan sonra sırada ne var sorunsalı
şükür, hamd.
devamını gör...
hangi yazar gözünde nasıl canlanıyor sorusu
melting


...still melting, on the left, no-no-no, on the right

hatta şarkısı bilem var: melting lannn meltinggg
bu şarkı insana kötü şeyler yaptırıyor arkadaşlar. yok yok black ice değil, ama bunu da diriliş alarmınız yapmayınız, sonra dinlemek istediğinizde irkiliyorsunuz. bununlan beraber, hortlatıp durmayalım arkadaşlar, tutamıyorum kendimi, bozuşacağım bütün sözlükle.
evet hincime:


...still melting, on the left, no-no-no, on the right

hatta şarkısı bilem var: melting lannn meltinggg
bu şarkı insana kötü şeyler yaptırıyor arkadaşlar. yok yok black ice değil, ama bunu da diriliş alarmınız yapmayınız, sonra dinlemek istediğinizde irkiliyorsunuz. bununlan beraber, hortlatıp durmayalım arkadaşlar, tutamıyorum kendimi, bozuşacağım bütün sözlükle.
evet hincime:
devamını gör...
yüz prezentasyonu
doğum sırasında bebeğin ilk olarak yüzünün çıktığı durumdur.
başın en ileri defleksiyon halidir.
nedenler arasında en sık sebep makrozomik bebek yer almaktadır.
eğer bebek mentum posterior(çenenin arkada olduğu pozisyon) vajinal doğum mümkün değildir, sezaryan doğum yapılmalıdır.
başın en ileri defleksiyon halidir.
nedenler arasında en sık sebep makrozomik bebek yer almaktadır.
eğer bebek mentum posterior(çenenin arkada olduğu pozisyon) vajinal doğum mümkün değildir, sezaryan doğum yapılmalıdır.
devamını gör...
