kimi ni todoke
şirin mi şirin bir shōjo animesidir. 2006 yılında yayımlanmaya başlayan mangası, 2009 yılında animeye dönüştürülmüştür. 2 sezondan oluşur ve konusu arkadaşlık, ilişkiler ve romantizmden oluşur.
sawako kuronuma liseye giden, arkadaşı olmayan çekingen ve içe kapanık bir kızdır. ancak kimse onun bu kimliğini bilmez çünkü görünüşünden mütevellit insanlara halka filmindeki sadako karakterini anımsatır. tabii ki bu da insanlara korku yayar. sawako'nun okuldaki lakabı sadako olarak geçer ve insanlar onunla arkadaş olmak istemez. ancak kendisi oldukça arkadaş canlısı, insanlara ulaşmak için çabalayan bir kızdır. bunun farkındalığına ilk varan, herkese eşitlikçi bir tavır takınarak davranan ve sınıfa uyum sağlayamayanları yalnız bırakmayan shota kazehaya'dır.
sawako, kazehaya'nın kendisine olan iyi tavırları karşısında onu iyice gözünde büyütür, ileride ondan hoşlanması kaçınılmaz olacaktır. tabii ki onun sayesinde kendisinin farkına varabilir, elbette burada işin çoğunluğu sawako'ya düşer. chizuru ve ayane adında iki tane kız arkadaş edinebilir. insanlara ulaşmaya başladıkça, çabaları artar ve birçok kişiye yardımı dokunur. fakat uzun zamandır süregelen sawako'nun kötü itibarı öyle bir anda bitecek değildir. dizi boyunca bununla nasıl baş ettiğini, kendi düşüncelerinin doğru-yanlış ayrımını, insanların gerçek hislerinin ve düşüncelerinin farkına varmaya çalışmasını izleriz. bazen sawako saflığı ve toyluğuyla izleyeni sinir eder. ama her şey onun farkındalık alanını genişletmek amacıyla yaşanan olaylar ve sawako'nun olaylar karşısında sergilediği tavırlardan ibarettir. izlediğiniz her bölüm, her karakter kendi içinde tutarlı ve iyi yüreklidir. kanımca ilk sezonu ikincisine göre daha iyidir. ama ikinci sezonda sawako'yu ve çevresindekileri farklı bir havada izleriz. çünkü doğal olarak yaşadıkları tüm karakterleri değiştirmiştir.
çerezlik bir dizi olarak izlenilebilir, ama çoğu zaman fazlasıyla duygulanacak ve yeni bir bölüme geçmek için an kollayacaksınız.
sawako kuronuma liseye giden, arkadaşı olmayan çekingen ve içe kapanık bir kızdır. ancak kimse onun bu kimliğini bilmez çünkü görünüşünden mütevellit insanlara halka filmindeki sadako karakterini anımsatır. tabii ki bu da insanlara korku yayar. sawako'nun okuldaki lakabı sadako olarak geçer ve insanlar onunla arkadaş olmak istemez. ancak kendisi oldukça arkadaş canlısı, insanlara ulaşmak için çabalayan bir kızdır. bunun farkındalığına ilk varan, herkese eşitlikçi bir tavır takınarak davranan ve sınıfa uyum sağlayamayanları yalnız bırakmayan shota kazehaya'dır.
sawako, kazehaya'nın kendisine olan iyi tavırları karşısında onu iyice gözünde büyütür, ileride ondan hoşlanması kaçınılmaz olacaktır. tabii ki onun sayesinde kendisinin farkına varabilir, elbette burada işin çoğunluğu sawako'ya düşer. chizuru ve ayane adında iki tane kız arkadaş edinebilir. insanlara ulaşmaya başladıkça, çabaları artar ve birçok kişiye yardımı dokunur. fakat uzun zamandır süregelen sawako'nun kötü itibarı öyle bir anda bitecek değildir. dizi boyunca bununla nasıl baş ettiğini, kendi düşüncelerinin doğru-yanlış ayrımını, insanların gerçek hislerinin ve düşüncelerinin farkına varmaya çalışmasını izleriz. bazen sawako saflığı ve toyluğuyla izleyeni sinir eder. ama her şey onun farkındalık alanını genişletmek amacıyla yaşanan olaylar ve sawako'nun olaylar karşısında sergilediği tavırlardan ibarettir. izlediğiniz her bölüm, her karakter kendi içinde tutarlı ve iyi yüreklidir. kanımca ilk sezonu ikincisine göre daha iyidir. ama ikinci sezonda sawako'yu ve çevresindekileri farklı bir havada izleriz. çünkü doğal olarak yaşadıkları tüm karakterleri değiştirmiştir.
çerezlik bir dizi olarak izlenilebilir, ama çoğu zaman fazlasıyla duygulanacak ve yeni bir bölüme geçmek için an kollayacaksınız.
devamını gör...
keyifli sözlükler
sözlüğümüzün sakinlerinin bir hoş temennisi.
çok garip bir tabir bana göre.
böyle sanki kelimeler birbirine uyumlu degil. elma ile armudu zımbalamışsın gibi.ama kullanmaktan keyif alıyorum.
herrrkese *keyifli sözlükler dilerim.
çok garip bir tabir bana göre.
böyle sanki kelimeler birbirine uyumlu degil. elma ile armudu zımbalamışsın gibi.ama kullanmaktan keyif alıyorum.
herrrkese *keyifli sözlükler dilerim.
devamını gör...
insanları etkilemenin en basit yolu
etkilenmesi hedeflenen bireyin buna ne kadar açık olduğuna göre değişecek yöntemlerdir.
bütün iyi özelliklerinize rağmen sizden etkilenmeyen biri için yapabileceğiniz bir şey yok maalesef.
bütün iyi özelliklerinize rağmen sizden etkilenmeyen biri için yapabileceğiniz bir şey yok maalesef.
devamını gör...
kavganın ortasında seni seviyorum demek
iyi halt ediyorsun der, kavgaya devam ederim. romantik komedi filmi mi çekiyoruz burada aluminyum!
devamını gör...
kitap kazanmak için kendini kasmayan yazar
eğer kabul ederse 101. kişiye ben hediye etmek istiyorum. içimden geldi.
devamını gör...
lhermitte bulgusu
multipl skleroz hastalığında görülen baş fleksiyonda iken(çenemizi göğsümüze değdirdigimiz hareket) vertebrada aşağıya inen elektrik çarpma hissi bulgusuna verilen isimdir.
devamını gör...
kabullenildiğinde olgunlaştıran acı gerçekler
insanlar yanınızda olmak isterlerse bir yolunu bulur.istemezlerse bir çok bahane...
devamını gör...
whisperer vs whisper
ikisi de sözlüğün yazarı.
neden ve niye karşılaştırılıyoruz anlamadım * bizi karşılaştırmayın. bizi okuyun,oylayın, birazcık sevin bee.
ayrıca ben yan çarıma da kefilim. onu da takip edin.
mütevazilik mii? işte o bizden sorulur.
hesabımı bırakayım mı uygun karma puana whisperer?
neden ve niye karşılaştırılıyoruz anlamadım * bizi karşılaştırmayın. bizi okuyun,oylayın, birazcık sevin bee.
ayrıca ben yan çarıma da kefilim. onu da takip edin.
mütevazilik mii? işte o bizden sorulur.
hesabımı bırakayım mı uygun karma puana whisperer?
devamını gör...
normal sözlük yazarlarından aforizmalar
insan için hareketsizlik diye bir kavram söz konusu değildir, eğer ilerleyemediğini düşünüyorsan bunun sebebi geriliyor olmandır.
devamını gör...
24 mayıs 2021 mehmet ceyhan’a dava açılması
ne has oldu ona.
içimin yağları eridi.
daha devam etmeyeyim.
içimin yağları eridi.
daha devam etmeyeyim.
devamını gör...
bilgi içerikli tanım girmek
bilgi altındır, cehalet ise mutluluk.
ıyi kötü bir makale veya araştırma yazısı yazmış birisi, litaratür taraması nasıl yapılır bilir. sözlüğünde büyük kısmı biliyordur muhtemelen kaynakça oluşturmayı. anlayacağınız becerilemediğinden değil ama keyfi olarak girilmiyor olabilir bilgi içerikli entry fazla. aynı zamanda mizah da gayet eğitici, eğlendirici, düşündürücü olabilir. tartışma kültürüde çok önemlidir aslında akademide. bilgiyi sabitlemenin en güzel ve eğlenceli yollarından biridir tartışma. yani sadece bilgi içerikli tanım girmek de bir gösterge değil. kaliteli ve seviyeli bir tartışma ortamında yakışır sözlüğe. çok güzel tanım giren yazarlarda var. eğer ilginiz oysa bu yazarları da takip edebilirsiniz.
ıyi kötü bir makale veya araştırma yazısı yazmış birisi, litaratür taraması nasıl yapılır bilir. sözlüğünde büyük kısmı biliyordur muhtemelen kaynakça oluşturmayı. anlayacağınız becerilemediğinden değil ama keyfi olarak girilmiyor olabilir bilgi içerikli entry fazla. aynı zamanda mizah da gayet eğitici, eğlendirici, düşündürücü olabilir. tartışma kültürüde çok önemlidir aslında akademide. bilgiyi sabitlemenin en güzel ve eğlenceli yollarından biridir tartışma. yani sadece bilgi içerikli tanım girmek de bir gösterge değil. kaliteli ve seviyeli bir tartışma ortamında yakışır sözlüğe. çok güzel tanım giren yazarlarda var. eğer ilginiz oysa bu yazarları da takip edebilirsiniz.
devamını gör...
normal sözlük’ün normal olmayan yazarları veri tabanı
(bkz: sen gach beni tanıdılar)*
devamını gör...
çok entry girenler gerçek hayatta çok konuşanlar mıdır sorunsalı
çok konuşanlar yazmaz. çok yazanlar da konuşmaz...
devamını gör...
güzel kitap isimleri
yeraltından notlar.
devamını gör...
brothers düğüm salonu radyo yayını
"kendini beş yıl sonra nerede görüyorsun?"
var mı böyle bir şey ya... bu ülkede beş yılını öngörebilen var mı gerçekten? neyin kafası?
var mı böyle bir şey ya... bu ülkede beş yılını öngörebilen var mı gerçekten? neyin kafası?
devamını gör...
flawsome
kusurlarını sahiplenip yine de müthiş olduğunu bilen kimse.
devamını gör...
okuduğun bölümü söylediğinde sorulan garip sorular
''zaten türkçe bilmiyon mu neden türk dili okuyon, osmanlıca konuşabiliyor musun, arapça biliyor musun'' şeklinde sorular.
devamını gör...
hata
tolstoy; "başkalarının hatalarından ders alın. insan, bütün hataları kendi yapacak kadar uzun yaşamıyor". der
sartre ise şöyle destekler: "yaşamda yapılacak o kadar çok hata var ki aynı hatada ısrar etmenin anlamı yok."
sartre ise şöyle destekler: "yaşamda yapılacak o kadar çok hata var ki aynı hatada ısrar etmenin anlamı yok."
devamını gör...
karadut
ilk okuduğumda beni çok etkilemiş ve çok beğendiğim şiirlerden biridir. bu şiir hakkında başka bir tanımımda üzüntümü söylemiştim. keşke bedri rahmi eyüboğlu bu şiiri yasak aşkına değil de onu hep seven çocuğunun annesi eren hanıma yazmış olsaydı. ama işte ne olursa olsun şiir çok güzeldir. tamamı bırakılmamış şaşırdım doğrusu hemen şuracığa bırakıyorum. kesinlikle bilinmesi gereken bir şiir.
karadut
karadutum, çatal karam, çingenem
nar tanem, nur tanem, bir tanem
agaç isem dalımsın salkım saçak
petek isem balımsın a gülüm
günahımsın, vebalimsin.
dili mercan, dizi mercan, dişi mercan
yoluna bir can koyduğum
gökte ararken yerde bulduğum
karadutum, çatal karam, çingenem
daha nem olacaktın bir tanem
gülen ayvam, ağlayan narımsın
kadınım, kısrağım, karımsın.
ıı
sigara paketlerine resmini çizdiğim
körpe fidanlara adını yazdığım
karam, karam
kaşı karam, gözü karam, bahtı karam
sıla kokar, arzu tüter
ılgıt ılgıt buram buram.
ben beyzade, kişizade,
her türlü dertten topyekün azade
hani şu ekmeği elden suyu gölden.
durup dururken yorulan
kibrit çöpü gibi kırılan
yalnız sanat çıkmazlarında başını kaşıyan
artık otlar göstermelik atlar gibi bedava yaşayan
sen benim mihnet içinde yanmış kavrulmuşum
n’etmiş, n’eylemiş, n’olmuşum
cömert ırmaklar gibi gürül gürül
bahtın karışmış bahtıma çok şükür.
yunmuş, yıkanmış adam olmuşum.
karam, karam
kaşı karam, gözü karam, bahtı karam
sensiz bana canım dünya haram olsun.
bu arada bedri rahmi eyüboğlu bu şiiri mari gerekmezyan'a yazmıştır.
karadut
karadutum, çatal karam, çingenem
nar tanem, nur tanem, bir tanem
agaç isem dalımsın salkım saçak
petek isem balımsın a gülüm
günahımsın, vebalimsin.
dili mercan, dizi mercan, dişi mercan
yoluna bir can koyduğum
gökte ararken yerde bulduğum
karadutum, çatal karam, çingenem
daha nem olacaktın bir tanem
gülen ayvam, ağlayan narımsın
kadınım, kısrağım, karımsın.
ıı
sigara paketlerine resmini çizdiğim
körpe fidanlara adını yazdığım
karam, karam
kaşı karam, gözü karam, bahtı karam
sıla kokar, arzu tüter
ılgıt ılgıt buram buram.
ben beyzade, kişizade,
her türlü dertten topyekün azade
hani şu ekmeği elden suyu gölden.
durup dururken yorulan
kibrit çöpü gibi kırılan
yalnız sanat çıkmazlarında başını kaşıyan
artık otlar göstermelik atlar gibi bedava yaşayan
sen benim mihnet içinde yanmış kavrulmuşum
n’etmiş, n’eylemiş, n’olmuşum
cömert ırmaklar gibi gürül gürül
bahtın karışmış bahtıma çok şükür.
yunmuş, yıkanmış adam olmuşum.
karam, karam
kaşı karam, gözü karam, bahtı karam
sensiz bana canım dünya haram olsun.
bu arada bedri rahmi eyüboğlu bu şiiri mari gerekmezyan'a yazmıştır.
devamını gör...
