1.
fransız aktivist, şair, siyasi teorist.
1953 yılında, yani kendisi 19 yaşında iken gilles iavin takma adını kullanarak, lettirist enternasyonele ve sitüasyonist enternasyonele ilham veren “yeni şehircilik formüleri”ni yazdı. “hacienda inşa edilmeli” lafını da içeriyordu bu eser.
ivan ve arkadaşı henry de bearn yakınlarındanki bir inşaattan çaldıkları dinamitler ile eyfel kulesini patlatmayı plandı. çünkü “ondan yansıyan ışıklar, birlikte paylaştıkları çatı katındaki odalarına geliyor ve onları bütün gece uyutmuyordu”. ardından tutuklandı ve karısı tarafından akıl hastanesine yatırıldı. burada 5 yıl kaldı ve şok terapisi gördü. 1998 yılında öldü.
1953 yılında, yani kendisi 19 yaşında iken gilles iavin takma adını kullanarak, lettirist enternasyonele ve sitüasyonist enternasyonele ilham veren “yeni şehircilik formüleri”ni yazdı. “hacienda inşa edilmeli” lafını da içeriyordu bu eser.
ivan ve arkadaşı henry de bearn yakınlarındanki bir inşaattan çaldıkları dinamitler ile eyfel kulesini patlatmayı plandı. çünkü “ondan yansıyan ışıklar, birlikte paylaştıkları çatı katındaki odalarına geliyor ve onları bütün gece uyutmuyordu”. ardından tutuklandı ve karısı tarafından akıl hastanesine yatırıldı. burada 5 yıl kaldı ve şok terapisi gördü. 1998 yılında öldü.
devamını gör...
2.
şurada bir kamera kaydı mevcut olan.
devamını gör...
3.
mesela:
''neredeyse hepsi giydiklerinin markasına bakarlar. sonra bir gün sen de aynısını yaparsın. işte o gün kendini garip hissedersin çünkü normalde böyle şeyler yapmazsın. oh, la-la! oh la-la! işte bu midemi bulandırıyor! işte bu şey midemi bulandırıyor! bir şey yapmalı! sence çok mu eğleniyorum burda? gençlik. şimdi çok uzaklarda.''
demiş. evet demiş.
''neredeyse hepsi giydiklerinin markasına bakarlar. sonra bir gün sen de aynısını yaparsın. işte o gün kendini garip hissedersin çünkü normalde böyle şeyler yapmazsın. oh, la-la! oh la-la! işte bu midemi bulandırıyor! işte bu şey midemi bulandırıyor! bir şey yapmalı! sence çok mu eğleniyorum burda? gençlik. şimdi çok uzaklarda.''
demiş. evet demiş.
devamını gör...
4.
aslında le vieux monde qui n'en finit pas için de link bırakmak gerek. okumak isteyenler için en alta bir iki link bırakırım amme hizmeti niyetine. ivan chtcheglov'un formulary for a new urbanism'inden dikkate değer ufak bir alıntı:
we are bored in the city, there is no longer any temple of the sun. between the legs of the women walking by, the dadaists imagined a monkey wrench and the surrealists a crystal cup. that's lost. we know how to read every promise in faces-the latest stage of morphology. the poetry of the billboards lasted twenty years. we are bored in the city, we really have to strain to still discover mysteries on the sidewalk billboards, the latest state of humor and poetry. (şehirden bıktık, artık güneş tapınakları yok. yürüyen kadınların bacakları arasında dadacılar bir ingiliz anahtarı, gerçeküstücüler ise kristal bir kupa olduğunu hayal ettiler. bunlar yitip gitti. yüzlerdeki her vaadi nasıl okuyacağımız biliyoruz. biçimbilimin -morfoloji- en son aşaması. reklam panolarındaki şiirin ömrü yirmi yıldı. şehirden bıktık; mizahın ve şiirin en son hâli olan kaldırım kenarlarındaki reklam panolarının gizemlerini hâlâ keşfetmek için kendimizi gerçekten de zorlamalıyız.)
(ing) find your cathedral – blow up the eiffel tower: www.inenart.eu/?p=13830
(fr) le vieux monde qui n'en finit pas: susauvieuxmonde.canalblog.c...
we are bored in the city, there is no longer any temple of the sun. between the legs of the women walking by, the dadaists imagined a monkey wrench and the surrealists a crystal cup. that's lost. we know how to read every promise in faces-the latest stage of morphology. the poetry of the billboards lasted twenty years. we are bored in the city, we really have to strain to still discover mysteries on the sidewalk billboards, the latest state of humor and poetry. (şehirden bıktık, artık güneş tapınakları yok. yürüyen kadınların bacakları arasında dadacılar bir ingiliz anahtarı, gerçeküstücüler ise kristal bir kupa olduğunu hayal ettiler. bunlar yitip gitti. yüzlerdeki her vaadi nasıl okuyacağımız biliyoruz. biçimbilimin -morfoloji- en son aşaması. reklam panolarındaki şiirin ömrü yirmi yıldı. şehirden bıktık; mizahın ve şiirin en son hâli olan kaldırım kenarlarındaki reklam panolarının gizemlerini hâlâ keşfetmek için kendimizi gerçekten de zorlamalıyız.)
(ing) find your cathedral – blow up the eiffel tower: www.inenart.eu/?p=13830
(fr) le vieux monde qui n'en finit pas: susauvieuxmonde.canalblog.c...
devamını gör...