bunun haricinde sansar salvo'nun 21 gram mixtape'inde yer alan, kanser dönemini yansıtan çok güzel bir şarkısıdır. ahmet kaya'nın şarkısının üzerine okunmuştur.
kırsalın flash tv'si misali. yarın kıyamet kopsa yine türkü çalarlar. anadolu'da baya izlenir. yarım saat programın ardından gökhan'ın bir saat süren çay, bıçak reklamları olmasa ben de belki seveceğim ya, işte.
trt'nin güncel olarak da hala işe yarayan birkaç kanalından biri. çeşitli yörelerde bilinen, bilinmeyen türküleri dinleten, türkülerimiz ve o türkülerin hikayeleri, o türkülerle ilgili geleneklerimiz hakkında bilgi veren güzel kanal. uzun yolculukların vazgeçilmezi.
hayatını anadolu'nun dört bir yanından türkü derlemeye adamış, bildiğimiz bilmediğimiz binlerce türküyü arşivimize katan büyük insan. trt türkü dinleyicileri iki türküden birinde "muzaffer sarısözen'in bilmemnere yöresinden derlediği" şeklindeki tanıtım kısımlarından dolayı adını ezbere bilirler.
"türkiye %3 türk", "törkifikeytıd griiks end ermeniyıns" zihniyetiyle gayet bilimsel bir şekilde mücadele eden, modern türk halkının oğuz türkmenleri ile yerleşik anadolu halkının dengeli bir melezi olduğunu anlatmaya çalışan güzel oluşum. konu hakkında pek bilgi sahibi olan birisi değilim ama batıda benzer şekilde çalışan oluşum/oluşumlar var mı, şüpheliyim.
son dönemde sürekli konuyu saptıran uyuz ermeni ve yunan milliyetçilerine zorla laf anlatmaya çalışıyorlar. kendini milliyetçi olarak tanımlamayan bir türk olarak kendilerine destek veriyorum, kendisini milliyetçi olarak tanımlayan herkesin de destek vermesi gerektiğini düşünüyorum.
her ne kadar son 3-4 ayda boktan bir ekşi sözlük klonuna dönmeye başlasa da kült başlıklarıyla, kaliteli yazarlarıyla, mizahi ortamıyla türkiye'de hiphop konuşulabilecek tek ortam. türkiye'nin en büyük aktif hiphop portalı.
bugün domain çökmüş galiba ya. uzun uğraşlar sonunda girebildim, tam başlığımı açıyordum olayla ilgili, yine çöktü. sabaha hallederler galiba, gariplerim.
lgbt, hdp diye özelliştirmektense direkt "marjinaller" olarak bakmak lazım bence sözü edilen güruha.
elbette isteyen lgbt'yi savunabilir, elbette isteyen sınırı geçmemek suretiyle kürtler başta olmak üzere türkiye'deki azınlıkların hakları için mücadele edebilir. sorun bence bu değil.
türkiye'de genel fikirlere muhalif olmayı, aşırı fikirleri marifetmiş gibi savunan büyük bir güruh var. başlıkta kastedilen de o aslında.
isteyen haklı olduğunu düşündüğü amaca hizmet eden her türlü protestoya da katılabilir, sorun bu da değil. geçmişte milli görüşçülerin sol eylemlerine katıldığına, solcuların başörtülülerin protestolarına destek verdiğine de şahit olduk. ama onlar ne amaçla neyin protestosunda bulunduğunun bilincindeydiler. gidip ne amaca hizmet ettiği fark etmeksizin sol/muhalif protestolarda kürdistan bayrağı açarsan baltalamış olursun. çok net.
iyi rap tekniğini yaşamak öldürür gibi kült sayılabilecek eserler vermek yerine önüne gelene dalaşmakla, içyüz, infaz gibi adamları disslemekle harcamıştır.
yıllarca pop kültürünün boktanlığından, lirikaliteden bahsetmiş, sonra o ses türkiye'ye katılmış ve hadise'yi seçmiştir. *
dinleyici kitlesi de malum kitleden hallicedir, %90'ının adamakıllı bir rap bilgisi yoktur, mete erpek hazretleri ne anlatırsa o doğrudur, siz rapten anlamayan bir khontkar dinleyicisisinizdir.
buraya daha çok şey yazılır ama bu adam üzerinde düşünüp derin derin analizler yapmak da bir hata. bu rap tekniğini ve kapasiteyi içi boş battle parçalarla harcadığına yanarsın, o kadar.
eğer rapi ve müziği şimdikine oranla tabanı görürse türkçe rap'in hasan cihat örter'i olacağından korktuğum şahıs. işin kötüsü bu adamın azımsanmayacak bir kitlesi hala var olacak.
geriye dönüp baktığımızda ortaya koyduğu "kült" ceza, fuat ergin ve sagopa kajmer'le kıyaslanacak seviyede olan efsanevi rapper. sürekli tarz değiştirmesinden "bu adam bozdu be." muhabbetlerine en çok maruz kalan türk mc'lerden biri olmuştur. *
onu bu noktaya getiren tekniği değil, bir ergenin yazamayacağı ciddiyette sağlam lirikleri ve vokaliyle verdiği eşsiz hissiyat olmuştur. müthiş bir üretkenliğe sahip olup bir tane kötü şarkı çıkarmadığı müthiş bir dönem geçirmiştir. sanki ruhunu şeytana satmış gibi. verdiği featleri vs. katarsak eski piyasanın ta kendisi bile denilebilir.
2010'dan sonra da iyi işler çıkardı. kayıtdışı mixtapeolgunlaşmış bir lirikaliteyle çıkarılan müthiş bir işti, kendisinin en iyi işi bile olabilir. 24. şarjör de iyi bir albümdü, sorgu gibi tam bir eski sansar işini barındırıyordu.
ama sonra bir şeyler oldu, sanki şeytanla anlaşmasını kesmiş gibiydi. şimdi sans gibi hesabı verilemeyecek leş bir işe imza attı. o albümden bugüne kadar iyi denilebilecek işler çıkardı ama yine de hep bir şeyler eksikti, 1-2 tane işe doya doya "işte bu olmuş." diyebilmiştik. en son teklisi çakala kurda çok ümit verdi.
ekincan abi, eğer buraları okuyorsan sana türk rap kitlesi olarak birkaç diyeceğimiz var.
1) alkol, uyuşturucu, sigara veya her ne zararlı madde kullanıyorsan azaltarak bırakmaya çalış abi. sosyal medyadaki hal hareketlerinle günde 5 saat ayık gezmiyormuşsun gibi bir izlenim veriyorsun.
2) sen sansar salvo'sun abi. bunun farkına var. kimse korumadı bizi son dönemde yaptığın en iyi iş olacakken beat kurbanı oldu. türk rap kitlesinin büyük kısmı senin şarkılarınla büyüdü, seninle çalışmayacak prodüktör yok. kimseyle düet yapma zorunluluğun da yok. biraz kenara köşeye çekil, rahatla.
3) bu kadar boğuk okumana gerek yok abi, korkma, şurada okuduğun şarkılar stüdyo performansından iyi. eğer birileri sana böyle yapmanı söylüyorsa yapma abi, bildiğini oku. ha, dum taka dumun bu kadar tutmuş olması seni bu yola götürüyorsa, o şarkı ergenlerin tesadüfen popüler ettiği, senin kalibrene göre bok gibi bir şarkı üstad. onlar 2010 öncesi sansarı bilse kalp krizlerinden giderler, kendini sevdirdiğin yanlarına yenilik katarak devam et üstad.
özellikle *türk diliyle icra edileni en hakim olduğum müzik türüdür. hiphop ağacının 4 dalından biridir ve en dikkat çekenidir.
evet, gerek vokal tarzıyla gerek altyapılarıyla belki de en basit müzik türüdür ama basitlik kötülük göstergesi değildir. ilkel kabilelerin basit ritimlerle söylediği basit şiir ve şarkıların müzik olarak sayıldığını da hesap edersek bal gibi de müziktir. müzik amaçlı yapılmaktadır ve müziktir. ayriyeten günümüz müzik endüstrisinde diğer türlerle kaynaşmasını da düşünürsek müzikal anlamda her geçen gün çeşitlenmekte ve müzikalitesi artmaktadır.
kimsenin böyle müzik/sanat mı olur amk demesine karışamayız ama her türlü * sanat ve müzik kümesi içerisinde değerlendirilmelidir.
gayet ortalama bir toplu parça. türk tarihinin en anlamsız linçlerinden birine maruz kalmıştır. bunun için üç sebep sıralayabiliriz galiba.
1) norm ender'in müthiş pr çalışması ve algı yeteneği.
2) killa hakan'ın şarkı öncesinden yayınladığı o "garip" video. az yaşının adamı ol be adam!
3) yabancı piyasada yüzlerce örneği bulunan üst düzey mc'lerin * popüler wack'lerle düet yapmasına * "kültür savunucuları" tarafından gösterilen tepki. sonra norm'u da gördük tabii. *
başlığın başında dediğim gibi türkçe rap için gayet ortalama bir toplu parça. beğenmeyenler "sperm dolu ağızlarıyla konuşmasın, yüzerler deniz sanıp." *
normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz.
Daha detaylı bilgi için çerez ve
gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.
online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.