1.
tıpkı amorphis'in tuonela albümü gibi üniversiteye başladığım 1999 senesinde tanıştığım ve hala favori albümlerimden olan opeth imzalı morningrise'ın mükemmel açılış şarkısıdır; arada bir fark var tabii, amorphis'in ilgili albümü zaten 1999 çıkışlıyken opeth'in bu 2. stüdyo albümü 1996 çıkışlı ama işte ben 1999'da keşfetmiştim. iki albümü birbiriyle benzetmiyorum, ki benzemiyor da sayılırlar zaten müzikal tarz olarak ama işte ikisi de beni gençliğimde şekillendiren sanat eserlerinden.
morningrise'ın cidden çok ağır fanıyım ve hem entelektüel bakımdan sofistike hem de çok ruhlu, hem sade hem gösterişli, hem mistik hem de alabildiğine çıplak, hem karanlık hem de aydınlık, hem vahşi hem de duygusal bazda derin, hem statik hem de dinamik buluyorum bu albümü; dikotomik bağlamda eşsiz bir yapıtla karşı karşıyayız yani. bu da albümün tüm bunları yansıtan harbiden nefis açılış şarkısıdır.
morningrise'ın cidden çok ağır fanıyım ve hem entelektüel bakımdan sofistike hem de çok ruhlu, hem sade hem gösterişli, hem mistik hem de alabildiğine çıplak, hem karanlık hem de aydınlık, hem vahşi hem de duygusal bazda derin, hem statik hem de dinamik buluyorum bu albümü; dikotomik bağlamda eşsiz bir yapıtla karşı karşıyayız yani. bu da albümün tüm bunları yansıtan harbiden nefis açılış şarkısıdır.
devamını gör...