sözlükte + oydan daha da az kullanılan buton. basanı dövüyorlar sanki.
devamını gör...


“ insan istese bile fazla uzağa gidemez.”


küçük prens- antonie de saibt- exuper
devamını gör...

namıdiğer ahmet mahmut ünlü isimli vaiz ve hafız. 7 adet kertenkele öldürenin cennete gideceğini iddia eden kişi. arkadaşlardan deneyip başaranlar varsa bizleri aydınlatabilir mi? mesela aynı anda ikili üçlü öldürürsek combo da geliyor mu?
devamını gör...

*yalnızlık insanın çevresinde insan olmaması demek değildir. insan kendisinin önemsediği şeyleri başkalarına ulaştıramadığı ya da başkalarının olanaksız bulduğu bazı görüşlere sahip olduğu zaman kendisini yalnız hisseder." der jung. belki de yalnızlığın en güzel tanımıdır bu. çünkü yalnızlık bir durumdan öte bir hissiyattır çoğu kez. fikirde yalnızlık, davranışta yalnızlık gibi de çoğaltabiliriz bu durumu. her birimizin bambaşka olduğu bir dünyada birbirimize hiç dokunmayan çizgilerden ibaretmişiz gibi hisseder insan bazen. sorunu kendine sorar, çözemez, boğulur. anlarız ki belki de kaderimizdir yalnızlık.
devamını gör...

arkadaşlarımızla winx oynardık, genelde hep kavgalar çıkardı, yok bloom benim, yok flora, stella benim diye...
gerçi her zaman en sevdiğim peri muisa olmuştur benim*.

onun dışında bu çizgi filmle ilgili farkettiğim bir şey var;
- genelde, küçükken bloom olan kızlar şuan lider, başarılı ve sorumlu
- stella olan kızlar ise sorumsuz, ders çalışmıyor
- flora olanlar fazla duygusal, varoluşsal sancılar çekiyor
- muisa olanlar ise sessiz, kendi halinde

yani en azından çevremden gozledigim kadarıyla böyle.*
devamını gör...

genellikle rus halk şarkısı olarak bilinse de her dinlediğimde tüylerimi diken diken eden sovyet sosyalist cumhuriyetler birliği marşıdır.
devamını gör...

tabii ki de ameriga yegenim! geçen yoldaşı siyah cipe binerkene görmüşler. argasından da cemmır gidiyomuş!
devamını gör...

malazgirt meydan savaşı'nın başlamasını geciktirmiş olan askerdir.

romalı komutan diyojen ve askerleri meydanda beklerken, sultan alparslan'ın başkomutanı çakır bey, asker sayımının yapılmasını ister. sayımda tamı tamına 199 bin 998 baş asker çıkmıştır. bunun üzerine çakır bey:

"nerede o iki münasebetsiz? bre akılsızlar! savaşa geç kalındığı nerede görülmüş! yüzbaşı! gel buraya! nerede bu iki akılsız!" diyerek yüzbaşı samed'i çağırır

yüzbaşı: "beyim yeri bulamamışlar whatsapp'tan konum atar mısınız diyor."
çakır bey: "bir gün önceden malazgirt fatihleri grubunda paylaştık ya yüzbaşı!! densizler!! grubu sessize almışlardır kesin!!"
yüzbaşı: "konumu attım beyim iki dakikaya geliyorlarmış."

bu sebeple malazgirt meydan savaşı, tamı tamına beş dakika gecikmeli başlamıştır. neyse ki bu iki askerin cezası, zafer coşkusundan dolayı arada kaynamıştır.

bazı ünlü tarihçilerin yorumları

danielle de'comp- university of massachusetts gerçekten inanılmaz bir andı! roma'lı diyojen saatine bakıp "erken gelmişiz" dediği rivayet ediliyor.

dimitri vazilesonicsky - lomonosov moscow state university alparsan gerçekten de üst düzey bir komutan. sadece 5 dakikalık rötardan bile mutlak zaferle ayrılmasını bildi. iki askerdeki bu anti-militarist hareket gerçtekten şaşırtıcı.

tatyana sedatova: savaşın seyrini değiştiren iki asker ve anadolu'nun sonsuza kadar açılan kapıları! türkler gerçekten kriz yönetiminde başarılılar. en kritik yerlerde bile, rüzgarı kendilerine çeviriyorlar!
devamını gör...

köyde olduğum durumdur. oturduğum yer şehrin merkezine 40 dakika mesefadedir. hayvanlarla geçim sağlanır. çoğu hane akrabamızdır. herkes birbirine yardım eder. erken kalkılır işler bitirilir. belli saatlerde ağaç diplerinde veya yüksek bir yerde toplanılır ve saatlerce sohbet edilir. bu sohbetlerden çoğu eskiye yönelik olup birbirleriyle alay etme şeklidir. bu saatler en sevdiğim saatlerdir hep ilgiyle dinlerim.
devamını gör...

her seferinde 'bu demir tadı nereden geliyor yav?' diye düşündürtür. karşılıklı olarak dudaklar kontrol edildikten sonra öpüşmeye devam edilir.
devamını gör...

yazmasam deli olacaktım. s. faik abasıyanık
devamını gör...

bilgi icerikli girdigi tanimlarla sozluk’te firtina estiren, kalemine kuvvet denilesi yazar*.
devamını gör...

bu topraklara çok kan, çok gözyaşı döküldü. her biri insan olanı insanlığından utandıracak olaylar yaşandı. yine de güneş doğdu. yine de güldük, umut ettik, yaşadık, yaşıyoruz.

inadına yaşatmak için çırpındığımız umutları katletmeye kararlı bağnaz çomarlara rağmen de umut etmeye, çabalamaya, iyileştirmeye devam edeceğiz. bu şekilde karanlıklardan aydınlığa çıkacağımıza eminim.

t: üstümdeki karamsarlığı salmak için yazdığım başlık.
devamını gör...

herkesin bir yana çekip çekiştirdiği, modern felsefeyi derinden etkilemiş, az bilinen, çok üfürülen karanlık filozof. ne söylediği hakkında herkesin farklı bi fikri vardır. iustinus martys'e göre logos'la yaşamış biridir ve hristiyan sayılmalıdır. heraklit'in fragmanlarını okuyup hristiyan olan insanlardan bahsedilir. lenin'e göre fragmanlar diyalektik materyalizm anlatıyo zaten. niçe ve heidegger'de bilindiği üzere büyük hayranı bu amcamızın. nihal atsız'a göre de bayburtlu bir şairdir ayrıca*

öncelilke fragmanlardan hangisinin heraklit'e ait olduğunu bilebilme imkanımız yok. işin bi kaç uzmanı* 131 pasaj olarak belirlemişler. ayrıca bir diğer önemli problem, heraklit'in bi çok düşüncesi stoacılar tarafından yeniden biçimlendirilmiş. yani bize gelirken stoacı çeşnilerle karışmış olması çok kuvvetli ihtimal.* burada kaynaklarla alakalı şüpheye girersek burayı yıkarlar. çünkü aslında heraklit'in bi şey yazıp yazmadığı konusunda bile bi uzlaşı yok*

fragmanların ekseriyeti metaforik ve simgesel öğelerle doludur. her taraftan paradokslar fışkırır üstünüze başınıza. platon baya dalga geçer bunlarla. özellikle 'devinim' mevzusunun o zamanda ciddi bi kaosa sebebiyet verdiği söylenir. yazılarında bir kahin üslubu vardır. genellikle hakkında konuştuğu kişilerden tahkirle bahseder. genel olarak suçlayıcı bi tarzda konuşur ve bunun merkezinde insanların-modern tabirle- fenomenlerin derin manalarına kör olması vardır. insanlar duyularıyla farkında oldukları şeyleri yorumlayamaz. filozoflar ve şairler falan adam değildir zaten onun gözünde. sadece bilgi biriktirirler ve o bilgilerden de bi cacık anlamazlar. çok bilgi ile bilgelik arasında bir karşıtlık kurmuştur heraklit. kısaca bu amca ''önce kendini bileceksin gardaşım'' mottosuyla yürümüş, logos'a inanmıştır.

edit: o kadar yazmışız adam ne anlatmaya çalışmış bi cacık yok entryde..
herakleitos'un öğretisini anlatmak çok kolay.. tüm varlık alemi birlikten çokluğa doğru sürekli değişim içindedir. bu düzen bazen birlik, bazen yokluk lehine bozulur. düzen diyorum farkındaysanız, çünkü tam bu değişim ve kaotik ortam logos'un hakimiyetinde gerçekleşir. tüm heraklit anlatısı bundan ibaret.
devamını gör...

dik yürüyen insan manasına gelen terim.
alt paleolitik çağın insan türlerinden biri olarak bahsedilen bu tür, 1,9 milyon ile başlayıp günümüzden 100.000 yıl öncesine kadar yaşadığı kabul edilmiştir. homo erectus türü, afrika kıtasını terk eden ilk tür kabul edikmekle birlikte, ateşi kulanıp, mağaralarda yaşayan ilk tür olarak kayıtlara geçmiştir.

ek: hala dik durma konusunda problem yaşayışımızı, buraya bağlasak mı adlı bilimsel teorilerin dolaşıp, konunun nasıl bağlananacağının bilinmemesi de cabası.
devamını gör...

tarımı ihmal eden ülke intihar ediyor demektir. gelişmiş ülkelerin semalarında ne kadar uçağın uçtuğu değil, ne kadar çok arının uçtuğu önemlidir. eğer arılar ölürse, sonraki yıllarda insanlar da ölür.
albert einstein.
devamını gör...

doğuşu, gelişimi ve çöküşü açısından tam bir ak partidir.
2008 top noktalarıydı, ben de pek keyif alarak yazar çizerdim. 2011'e kadar yine fena değildi, ana akım medyada kendine ciddi yerler bulmaya başlamıştı.
bu döneme kadar açılın ben ekşi sözlük yazarıyım nidalarıyla az ekmek de yemedik hani.
sonraları sözlük gitgide büyüyen ve ciddi rakamlara ulaşan dijital reklam pastasından daha çok nemalanmak istedi, yazar kadrosunu genişletip arama motorlarından daha çok ziyaretçi kazanıp bannerlarının reklam değerini arttırmak istedi. büyümeyi de
e hali ile büyüdükçe de kalite düştü. vasıfsız aptal saptal yazarlarla doldu taştı sözlük. sonra trollere müsade edildi, cinsiyetçi başlıklar, ırkçılık o bu derken şimdi tamamen rezil rüsva bir halde. aykut kocaman ersun yanal sözlükteki en büyük bilimsel tartışma halini aldı.
parayla tanım satın alan mankenler, oyuncular, şirketler, her başlıkta fink atan marketing hesapları falan cidden kusası geliyor artık insanın.
devamını gör...

şimdi hayatımda bir şeyleri kökten değiştirmem gereken yerdeyim, biliyorum. ocaktaki patates yemeğine tuz mu atayım? çantamı toplayıp bir yerlere mi kaçayım? bilmiyorum. kalbimin içinde bir yer acıyor. o kadar çok istiyorum ki değişmesini. ağlayarak uyanmayacağım bir yerde olmayı, sabahların güzel olduğu yerler var biliyorum. bilmenin faydası da yok. ağlamak da çözüm değil. bilmiyorum işte. sıkıldım, yoruldum, ağladım. geçmiyor.
devamını gör...

ilk defa sözlerini değil de melodisini çok sevdiğim bir şarkıyı paylaşıyorum.
bazı şarkılar tatlı bir rüzgar esintisi gibi.
güzel bir hava katıyor ortama
ve melodilerin ulaştığı her yerde çiçekler açıyor sanki
her şeyin mis gibi kokmasına sebep oluyor
duyuyor musun?

bazı şarkılardan biri çalıyor, evet tam şuan
nasıl ses gelmiyor ya?
asağıdaki şarkıyı açıp dene bir de..

non c'è niente..

iyiki var bazı şarkılar..
ve bazı şarkıları öylesine dinlersin.
sözlerini bilmeden, melodilerini kimseye benzetmeden. sadece öylesine.
öylesine dinlediğimiz şarkılar daha çok biz değil mi?
bence öyle..
devamını gör...

akıllara (bkz: hasan mezarcı) abimizin bu efsane videosunu getirir.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim