israil'in mescid-i aksa'ya saldırması
hem insanlık adına, hem müslümanlar adına lanetlenecek bir eylemdir. insanlar ibadetlerini yaparken onlara saldırmak, onları sakat bırakmak ki dünyadan çekindikleri için ateşli silah kullanmıyorlar yoksa siyonistler için kutsal olan yaşam sadece kendilerine aittir ve diğer insanların canları, malları, namusları önemsizdir ve istediklerinde alabilirler. insanların evlerini ellerinden alıp yahudi vatandaşlarını yerleştiriyorlar, şüphelendikleri insanları kadın, erkek, çocuk demeden vurup öldürüyorlar. kudüste yaşayan müslümanlara ambargo uygulanıyor, ilaç bile bulmakta zorluk çekiyorlar. kafalarına göre istedikleri evi, hastaneyi uzaktan bombalıyorlar. ve kudüs halkı doğumlarından ölümlerine kadar bu zulmü çekiyor. hakkaniyetli yahudiler dahi bu terörist eylemlere karşı durmaktadırlar.
“kılıç hakkı” denilmiş, “kuranı kerimde söyleniyor siyonistlere vaat edilmiş topraklar” denilmiş. belli ki konuyla alakanız yok. o zaman yorum yapmasanız daha iyi olur.
bir zümre müslümanlara olan nefretiyle “kim müslümanın karşısındaysa onu kutsarım” mantığı ile hakkaniyetten vazgeçiyor, insanlığını bir kenara bırakıp nefretinin esiri oluyor. bu zulümü hakkı göstermeye çalışanlar dilerim ki insanlıkları galip gelir hatalarından dönerler. bugün baktığımızda dünyaca ünlü yıldızlar bile israilin bu yaptığı zulmü alenen eleştiriyorlar, kınıyorlar, lanetliyorlar. çünkü tarafsız bir gözle bakınca ne olursanız olun eğer insanlık vasıflarınız gelişmişse ortada bir zulüm olduğu apaçık bellidir.
“kılıç hakkı” denilmiş, “kuranı kerimde söyleniyor siyonistlere vaat edilmiş topraklar” denilmiş. belli ki konuyla alakanız yok. o zaman yorum yapmasanız daha iyi olur.
bir zümre müslümanlara olan nefretiyle “kim müslümanın karşısındaysa onu kutsarım” mantığı ile hakkaniyetten vazgeçiyor, insanlığını bir kenara bırakıp nefretinin esiri oluyor. bu zulümü hakkı göstermeye çalışanlar dilerim ki insanlıkları galip gelir hatalarından dönerler. bugün baktığımızda dünyaca ünlü yıldızlar bile israilin bu yaptığı zulmü alenen eleştiriyorlar, kınıyorlar, lanetliyorlar. çünkü tarafsız bir gözle bakınca ne olursanız olun eğer insanlık vasıflarınız gelişmişse ortada bir zulüm olduğu apaçık bellidir.
devamını gör...
kahvaltıda kahve içen insan
benim tüm kahvaltim kahve olduğu için benim. mutluyum, günüm ayıyor.
devamını gör...
kuzenine aşık olan insan
some ortadoğu problems dizimizin bu bölümünde.
devamını gör...
bir ebeveynin çocuğuna yapacağı en büyük iyilik
kesinlikle ve kesinlikle onu el bebek gül bebek yetiştirmemek ve hayatı öğrenmesini sağlamaktır. ayrıca mutlaka paranın nasıl ve ne kadar zor koşullarda kazandırıldığı da incitilmeden öğretilmelidir.
çocuğun ilgi alanını keşfetmesi için ona destek olunmalıdır.
tanım: bir ebeveynin çocuğuna yapabileceği en büyük iyilikleri paylaştığımız başlıktır.
çocuğun ilgi alanını keşfetmesi için ona destek olunmalıdır.
tanım: bir ebeveynin çocuğuna yapabileceği en büyük iyilikleri paylaştığımız başlıktır.
devamını gör...
kayseri'de kendini asarak intihar eden genç
insanların tahammülü kalmadı maalesef dayanacak güçleri kalmadı.
acaba nasıl bir çaresizlik içindeydi kaç gece avazı çıktığı kadar bağırdı içine içine haykırdı.
babasının yetişemedim feryadı.
diyecek söz çok ama ne desek boş olacak başlıklardan.
huzur içinde uyusun.
acaba nasıl bir çaresizlik içindeydi kaç gece avazı çıktığı kadar bağırdı içine içine haykırdı.
babasının yetişemedim feryadı.
diyecek söz çok ama ne desek boş olacak başlıklardan.
huzur içinde uyusun.
devamını gör...
şener şen replikleri
aganın pokunun ustune pok olur mu ?
tanım : kibar feyzo filminde geçen şener şen repliği:
tanım : kibar feyzo filminde geçen şener şen repliği:
devamını gör...
ucuz kulaklık
belki de ucuz olduğu için bozuluyordur
devamını gör...
japon denince akla gelen ilk şey
japon yapıştırıcısı.
devamını gör...
evanescence
fallen albümündeki bring me to life şarkısı hayatımda büyük yer edinmiş hard rock grubu. sene 2005 daha metrobüsün m'si yok ortalıkta. beylikdüzü'nden 30 km gidiş 30 km dönüş ile profesyonel toplu taşıma yolculuğu yaparak her gün eve dönüyorum. kulağımda amy çok güzel söylüyor.
"how can you see into my eyes like open doors?"
"how can you see into my eyes like open doors?"
devamını gör...
strobogramatik sayılar
fiziksel olarak 180 derece ters çevrildiklerinde herhangi bir değer değişikliği yaşamayan sayılara strobogramatik sayılar (sg) sayılar denir.
örneğin; 0, 1, 8, 11, 69, 88, 96… sayıları sg sayılardır. sg sayılardan biraz daha ilginç olanı sg eşitlikleridir. eğer bir eşitlik sg özelliğini sağlıyorsa, eşitliğin işlem tarafı 180 derece çevrildiğinde eşitlik yine aynı sonucu verecektir. mesela; (68+68+61) = 197’dir. şimdi eşitliğin işlem tarafını 180 derece çevirelim: ( 89+89+19) = yine 197′ dir.
yani; ( 68+68+68 ) = (89+89+19)
bunlar dışında üs alma işlemi de sg eşitliği yaratmada kullanılabilir;
9^(9-6) = (9-6)^6
son olarak işte birkaç sg eşitliği;
(91-16+8) = (8+91-16)
(98+18+19) = (61+81+86)
kaynak
örneğin; 0, 1, 8, 11, 69, 88, 96… sayıları sg sayılardır. sg sayılardan biraz daha ilginç olanı sg eşitlikleridir. eğer bir eşitlik sg özelliğini sağlıyorsa, eşitliğin işlem tarafı 180 derece çevrildiğinde eşitlik yine aynı sonucu verecektir. mesela; (68+68+61) = 197’dir. şimdi eşitliğin işlem tarafını 180 derece çevirelim: ( 89+89+19) = yine 197′ dir.
yani; ( 68+68+68 ) = (89+89+19)
bunlar dışında üs alma işlemi de sg eşitliği yaratmada kullanılabilir;
9^(9-6) = (9-6)^6
son olarak işte birkaç sg eşitliği;
(91-16+8) = (8+91-16)
(98+18+19) = (61+81+86)
kaynak
devamını gör...
biricik şarabı
eskiden it öldüren diye yüzüne bakmadığımız, şimdi ise ''hmm aroması ege'nin antik dokusunu andırıyor, etin ağızda bıraktığı hisle (et a-101 kıyması) bir bütün oluşturuyor '' dediğimiz şarap.
devamını gör...
sevilen şey için ölmeye değer mi sorunsalı
aynı şey mi ? ölçüsüne bağlı tabiki. bir şeyi az sevmek var, çok sevmek var, uğruna ölecek kadar sevmek var. sakız çiğnemeyi seviyorsun diye sakız için ölür müsün ?
devamını gör...
rus romanlarının genel özellikleri
-çiçek bozuğu yüzler
-cepteki üç beş kopek
....verst uzaklıktaki kaplıcalar
-troyka ve briçkalar
ve olmazsa olmaz, 12. dereceden memur.
-cepteki üç beş kopek
....verst uzaklıktaki kaplıcalar
-troyka ve briçkalar
ve olmazsa olmaz, 12. dereceden memur.
devamını gör...
kitap önerileri
andy weir - artemis
stefan zweig - satranç
stefan zweig - satranç
devamını gör...
18 şubat 2021 apartman boşluğu yayın
(bkz: entel feridun)
devamını gör...
geceye bir şarkı bırak
devamını gör...
20 temmuz 2021 normal sözlük bayramlaşması
tüm islam aleminin kurban bayramı mübarek olsun.
sözlük yaralarımız içinde bayramı yaşayan herkese sevdikleriyle, mutlu, huzurlu, neşeli bir bayram diliyorum.
sözlük yaralarımız içinde bayramı yaşayan herkese sevdikleriyle, mutlu, huzurlu, neşeli bir bayram diliyorum.
devamını gör...
tağutu inkar etmek
tağut; allah'tan başka hüküm koyan, ibadet edilen, medet umulan, şefaat beklenen.. canlı ya da cansız her şey olabilir.
kabe'nin sahibinden değil de, direkt taşından örtüsünden dilenmek, onu tağut edinmek ve şirk koşmak olur.
yüzünü kabeye dön! zaten allah'ın emri olduğu için bir sıkıntı yok yani.
kabe'nin sahibinden değil de, direkt taşından örtüsünden dilenmek, onu tağut edinmek ve şirk koşmak olur.
yüzünü kabeye dön! zaten allah'ın emri olduğu için bir sıkıntı yok yani.
devamını gör...
anonim yazar
(bkz: tülay geri dön)
devamını gör...
winx'in winx olduğu yıllar
2004-2009 yıllarına tekabül ediyor. kalan yıllarının çöp olduğunu düşünüyorum. hele son çıkan filmi beni boğdu boğdu duvara attı. ben nasıl affedeceğim şimdi bu senaristleri, yapımcıları, yönetmenleri ve kalan ekibi? çok üzgünüm sözlük, çok.
devamını gör...