insan ömrü
ortalama insan ömrü 2. dunya savaşı sonrası 50 yıl üzerine çıkmış. insanların çoğu uzun yaşamak ister ama önemli olan doğaya uyumlu, insan gibi yaşamaktır.
devamını gör...
herkes doğduğu ilde yaşasaydı ne olurdu sorunsalı
işsizlik oranı şu anki gerçek rakamın 2 katı olurdu ne olacak.
devamını gör...
fatih sultan mehmet
istanbul’u fethetmiş osmanlı padişahı. entelektüel birikimi ondan sonraki bütün padişahların toplamından fazla olan bir farklı tarihi kişilik.
devamını gör...
kendinden kaçmak
mümkün olmayan bir şeydir. kişi sadece kendinden kaçtığını düşünerek kendini kandırabilir. bir süre kendini oyalarsın belki ancak eninde sonunda yüzleşmen gerekir.
--- alıntı ---
“acını yaşa, öfkeni yaşa. ve seyret. kendini sakın bastırma. öyle suyun üstünde akan yaprağa bakar gibi bak, seyret. uzanıp onu almaya kalkışma. kendini suçlama. olacak olandan kaçamazsın. o yüzden hiç bastırma kendini, baskılama. çünkü insan bastırdığı duygunun esiri olur."
― cahit zarifoğlu
--- alıntı ---
--- alıntı ---
“acını yaşa, öfkeni yaşa. ve seyret. kendini sakın bastırma. öyle suyun üstünde akan yaprağa bakar gibi bak, seyret. uzanıp onu almaya kalkışma. kendini suçlama. olacak olandan kaçamazsın. o yüzden hiç bastırma kendini, baskılama. çünkü insan bastırdığı duygunun esiri olur."
― cahit zarifoğlu
--- alıntı ---
devamını gör...
getir'in tottenham ile üç yıllık sponsorluk imzalaması
londra'da hızlı bir şekilde büyümeye devam eden getir'in tottenham hotspur ile imzaladığı sponsorluk anlaşması.
devamını gör...
full makyaj tesettür
beni ilgilendirmiyor demeyi öğrenmemiz gereken başlıklardan.
devamını gör...
kızıl nelson'un her entrysini şikayet eden insan
karşısında beni bulacak insandır. kızıl nelson'un tırnağına zarar gelmesine dahi müsamaha göstermem zira. kızıl nelson'la bir alıp veremediği varsa benimle iletişime geçsin hemen, ona dünyanın kaç bucak olduğunu göstermezsem şerefsizim. entry şikayet etmek de neymiş!
devamını gör...
the fool
rus sineması’nın yükselişte olan yönetmenlerinden olan yuriy bykov'un karanlık filmi. film umursamazlık, o günün rusyasında olan kendini kurtarma, gelir adaletsizliği, rüşvet gibi konulara öyle bir parmak basıyor ki en aptal olanın anlayacağı bir şekilde. hikayemizin merkezinde sıradan babası ile tesisatçılık yapan dima yer almaktadır. dima iyilik sever dürüst namuslu bir adamdır fakat sosyal konular ve siyasetl ile de ilgilidir. aslında hayatı her hece kırılıp tamir ettiği evinin önünde olan bank gibidir. her gece sarhoş uyuşturucu etkisinde olan gençler kavga eder kırar, o da babası ile bıkmadan usanmadan tamir eder, hayalinde olan toplum gibi. filmin esas başlangıcı patlayan boruyu tamir etmek için gittiği fakir bir semtte olan binanın yıkılacak olduğunu farketmesi üzerine annesinin yardımıyla o gece doğumgününü şehrin ileri gelenleri aslında pisliğe batmış olanları ile kutlayan belediye başkanına aktarır ama eğlencede bulunanların umrunda değildir o binadakiler sadece kendi keseleri umurlarındadır ve bunun için herkesi harcayabilirler dimayı bile. bir süre sonra dima önemli bir karar ile başbaşa kalacaktır ya kendi canı ya binada olanların canı.
karanlık film sevenler için kaçırılamayacak bir yuriy bykov ustalığı.
karanlık film sevenler için kaçırılamayacak bir yuriy bykov ustalığı.
devamını gör...
tarhuncu ahmet paşa
osmanlı'da ilk bütçeyi yapan adam , o kadar ileri görüşlü ve iyi bir ekonomist , maliye politikaları ile dış borçları azaltmaya çalışmış . padişaha bazı şartlar sunarak vezirazam olmuştur. modern bir bütçe hazırlar iken idam edilmiştir.
--- alıntı ---
wikipedia:
19 haziran 1652'de tarhuncu ahmed paşa sadrâzam olarak tayin edildi.
tarhuncu ahmed paşa hazine açığını kapatmak, para değerindeki istikrarsızlığı kaldırmak, gümrük gelirlerini artırmak, saray ve tersane harcamalarını azaltmak ve yolsuzluğu önlemek için gayet ciddi ve dürüstlükle gece gündüz çalışmaya koyuldu. bundan dolayı hem devlet içinden hem de devlet dışından tarhuncu ahmed paşa icraatından menfaatleri zarar görenler ona düşman olup diş bilemeye başladılar.
en sonunda bu düşmanların sadrazamın padişahı tahttan indireceği iftirası saraylıları birleştirdi ve tarhuncu ahmed paşa'nın sadrazamlıktan uzaklaştırılmasına dair bir hatt-ı hümayun çıkartıldı.
nevruz günü olan 21 mart 1653'te sadrazam yılbaşı hediyelerini pâdışâha takdimden sonra donanma işleri için tersanede bulunduğu sırada saraya davet olunarak deniz yoluyla hasbahçe'ye girdikten sonra kendisini kızlar ağası (darüssaâde ağası) karşılayıp sadaret mührünü geri aldı. vezir-i âzamlığı 9 ay kadar sürmüştü.
sonra tarhuncu ahmed paşa bostancılara teslim edilip onlar vasıtası ile boğuldu.
--- alıntı ---
--- alıntı ---
wikipedia:
19 haziran 1652'de tarhuncu ahmed paşa sadrâzam olarak tayin edildi.
tarhuncu ahmed paşa hazine açığını kapatmak, para değerindeki istikrarsızlığı kaldırmak, gümrük gelirlerini artırmak, saray ve tersane harcamalarını azaltmak ve yolsuzluğu önlemek için gayet ciddi ve dürüstlükle gece gündüz çalışmaya koyuldu. bundan dolayı hem devlet içinden hem de devlet dışından tarhuncu ahmed paşa icraatından menfaatleri zarar görenler ona düşman olup diş bilemeye başladılar.
en sonunda bu düşmanların sadrazamın padişahı tahttan indireceği iftirası saraylıları birleştirdi ve tarhuncu ahmed paşa'nın sadrazamlıktan uzaklaştırılmasına dair bir hatt-ı hümayun çıkartıldı.
nevruz günü olan 21 mart 1653'te sadrazam yılbaşı hediyelerini pâdışâha takdimden sonra donanma işleri için tersanede bulunduğu sırada saraya davet olunarak deniz yoluyla hasbahçe'ye girdikten sonra kendisini kızlar ağası (darüssaâde ağası) karşılayıp sadaret mührünü geri aldı. vezir-i âzamlığı 9 ay kadar sürmüştü.
sonra tarhuncu ahmed paşa bostancılara teslim edilip onlar vasıtası ile boğuldu.
--- alıntı ---
devamını gör...
aya ilk ayak basan türk olsaydınız ilk açıklamanız ne olurdu sorunsalı
imam hatipler kapatılsın.
devamını gör...
zeugma mozaik müzesi
gaziantep'te bulunan müze içinde yer alan mozaiklerin kapladığı alan ve bina büyüklüğü ile dünyanın en büyük mozaik müzesidir. zeugma antik kenti'nden çıkartılan ve çok büyük bir mozaik rezervine sahip müzede roma dönemi’ne ait heykeller, sütunlar, çeşmeler de yer alır.
panoların çoğu binlerce minik mozaiğin bir araya gelmesiyle oluşturulmuştur. mozaiklerden yapılan panolardaki figürler çok gerçekçidir ve hala canlılıklarını korumaktadır.
müzenin göz bebeği olan mozaik ise zeugma’nın mona lisa’sı olarak adlandırılan çingene kızı mozaiği / maenad 'dir ve bu mozaik müzenin simgesi haline gelmiştir.
müze hakkında daha fazla bilgiye sahip olmanız ve sanal olarak müzeyi gezebilmeniz için aşağıya linki bırakıyorum:
zeugma müzesi
çingene kızı mozaiği;
panoların çoğu binlerce minik mozaiğin bir araya gelmesiyle oluşturulmuştur. mozaiklerden yapılan panolardaki figürler çok gerçekçidir ve hala canlılıklarını korumaktadır.
müzenin göz bebeği olan mozaik ise zeugma’nın mona lisa’sı olarak adlandırılan çingene kızı mozaiği / maenad 'dir ve bu mozaik müzenin simgesi haline gelmiştir.
müze hakkında daha fazla bilgiye sahip olmanız ve sanal olarak müzeyi gezebilmeniz için aşağıya linki bırakıyorum:
zeugma müzesi
çingene kızı mozaiği;
devamını gör...
yazarların bugünkü mutsuzluk sebebi
benim seven ve benim sevdiğim arasında kaldım! *
seven insanın gözünün içine bakmıyor mu memnun olunsun diye...birşey istesin de yapayım diye..
ama gönül bu.ille sevmeyen olacak.
sevmeyenin peşinde koşacak,kendinden ödün vereceksin.
olmayacak olsa dahi insan çırpınmıyor mu,içler acısı (kalbim sızlıyor)*
seven insanın gözünün içine bakmıyor mu memnun olunsun diye...birşey istesin de yapayım diye..
ama gönül bu.ille sevmeyen olacak.
sevmeyenin peşinde koşacak,kendinden ödün vereceksin.
olmayacak olsa dahi insan çırpınmıyor mu,içler acısı (kalbim sızlıyor)*
devamını gör...
kutuplaştıran değil kucaklaştıran olduk
bu bir sosyal deneyse bitsin artık dediğimdir.. sabrımızı deniyorlarsa biz de insanız, bu ibrenin, bu dozun bittiği bir yer yokmu, akp liler dışındakiler, şişerek patlamak suretiyle azalarak bitsin istiyorlar galiba, benim artık kalbim ruhum kaldırmıyor bunların saçmalıklarını gerçekten... rt konuşurken sandıkta göstereceğiz herkese filan diyince, oh diyorum sandık yerinde duruyor, o sandığa oy atacağız... allahım sevindiğimiz şeye bak... bir yandan da bu kadar kendilerine güvenmeleri kazanacaklarına inanmaları da iyi birşey, seçime kadar korkuyormuş gibi yapmalıyız bence, o seçimde kurtulduk kurtulduk... yoksa diğer ihtimali düşünmek bile istemiyorum, hergün bi numarayla çıkıyorlar ortaya, şeytanın aklına gelmeyecek şeyler buluyorlar, adil dövüşseler eyvallah, ama o da yok....
devamını gör...
özgür demirtaş'ın cumhurbaşkanı adayı olması
ego patlaması yaşayan birisinin cumhurbaşkanı olması bence de mantıklı değil.
ekonomik bilgisi iyi olabilir fakat bilmediği konulara bilgisizce yorum yapması demirtaş'ı komik duruma düşürüyor.
ekonomik bilgisi iyi olabilir fakat bilmediği konulara bilgisizce yorum yapması demirtaş'ı komik duruma düşürüyor.
devamını gör...
adli tıp
görev yapan kişilere büyük saygı duyduğum kurum. kolay değil bir cesedi kesmek biçmek otopsi yapmak. asıl yıpranma payı yüksek tutulacak insanlar onlar aslında.
devamını gör...
fatma şahin'in rte'yi başöğretmen ilan etmesi
sayın erdoğan sevgisinin coştuğu şu söylemlerin yanında oldukça masum kalan söylem.
- akp istanbul milletvekili oktay saral: "erdoğan için her gün 2 rekat şükür namazı kılınmalı"
-egemen bağış: "erdoğan ikinci atatürk olacak
-cumhurbaşkanı başdanışmanı yiğit bulut: "erdoğan benim atam"
-akp çorum milletvekili murat yıldırım: "erdoğan ümmetin lideri"
-akp gaziantep milletvekili şamil tayyar: "dünya lideri"
-atılgan bayar: "halife-i ruyi zemin" ( bütün yeryüzünün halifesi ).
-akp bursa milletvekili hüseyin şahin: "erdoğan'a dokunmak bile ibadettir"
-akp aydın il başkanı ismail hakkı eser: "erdoğan ikinci peygamberdir"
-akp düzce milletvekili fevai arslan: "erdoğan allah'ın tüm vasıflarını üstünde toplayan bir lider"
detaylar için
- akp istanbul milletvekili oktay saral: "erdoğan için her gün 2 rekat şükür namazı kılınmalı"
-egemen bağış: "erdoğan ikinci atatürk olacak
-cumhurbaşkanı başdanışmanı yiğit bulut: "erdoğan benim atam"
-akp çorum milletvekili murat yıldırım: "erdoğan ümmetin lideri"
-akp gaziantep milletvekili şamil tayyar: "dünya lideri"
-atılgan bayar: "halife-i ruyi zemin" ( bütün yeryüzünün halifesi ).
-akp bursa milletvekili hüseyin şahin: "erdoğan'a dokunmak bile ibadettir"
-akp aydın il başkanı ismail hakkı eser: "erdoğan ikinci peygamberdir"
-akp düzce milletvekili fevai arslan: "erdoğan allah'ın tüm vasıflarını üstünde toplayan bir lider"
detaylar için
devamını gör...
ruh eşini bulamamak
yıllardır kendisiyle saklambaç oynuyoruz. ama hissediyorum az kaldı, ebeleyeceğim.
ted mosby’e saygılar.
ted mosby’e saygılar.
devamını gör...
müsrif
“savurgan, tutumsuz” anlamlarına gelen kelimedir.
devamını gör...
hayalindeki meslek vs okuduğun bölüm
hayal: bilgisayar mühendisliği
okunan bölüm: bilgisayar mühendisliği
şu anda yapılan meslek: web geliştirme uzmanı
şu anda yapılmak istenen meslek: taksi şoförlüğü (medeni bir ülkede, türkiye'de değil tabiki canıma susamadım)
okunan bölüm: bilgisayar mühendisliği
şu anda yapılan meslek: web geliştirme uzmanı
şu anda yapılmak istenen meslek: taksi şoförlüğü (medeni bir ülkede, türkiye'de değil tabiki canıma susamadım)
devamını gör...
