ilkokul biyoloji bilgilerine göre allah cansızdır.

canlıların üç özelliği:
1)doğması
2)üremesi
3)ölmesi

allah'ta bu üç özelliğin hiç biri olmadığından allah cansız bir varlıktır.
devamını gör...
kafaya bak saçmalamışsın.
devamını gör...
(bkz: arkadaşlar bu bir virüs olabilir mi)
devamını gör...
doğru olduğunu düşündüğüm önerme. zira canlı varlıkların ölmesi lazım. allah canlıdır derseniz, bir gün ölecektir. eğer derseniz ki ölmez, canlı bir varlık değildir.
devamını gör...
doğum, yaşam ve ölüm kimlere verilmiş bilmeyenler tarafından sanılan şey.
devamını gör...
tr de ki atesitler böyle denyo işte, iskandinav ateistleri ile alakaları yok bu avellerin lol, insanı argümanlar tanrısal argümanlara uyarlanamaz, ölüm yaşam ya da bir varlık insana özgü kavramlardır. tanrı bunları kapsar ise, insan yarı tanrı olur. avel olduğunun farkındasın muhtemelen bende tescillemiş olayım
devamını gör...
şayet allah'a inanıyorsanız allah'ın "hayy" isminin olduğunu bilirsiniz. eğer bilmiyorsanız da "hayy" isminin anlamı: "diri olan, canlı olan, ölmek şanında olmayan" anlamına gelir. allah, hiçbir yaratılmışa benzemez. doğmak, üremek ve ölmek ise allah'ın yarattığı canlılar için geçerlidir.
devamını gör...
çok yüzeysel bir bakış açısı ile kısmen doğru tespittir. ancak, şöyle bir önemli ayrıntı var. canlı olabilmek için önce cansız olmanız lazım. cansız varlıkların fiziksel özellikleri ile tespit edilmesi gerekiyor. en azından varlığının somut delillerle ortaya koyulması gerekiyor. bu açıdan bakınca, canlı bir varlığın cansız olana kıyasla daha gelişkin olduğu inkar edilemez. yani, allah'ın bırakın canlı olmayı bir kenara, cansız olarak bile bir varlığı söz konusu değildir. eğer bir allah varsa bunun varlığı mümkün değildir. bu durumda, içinde bulunduğumuz evren dahilinde allah'ın varlığını veya yokluğunu sorgulamak da anlamsızdır.
devamını gör...
allah, ne bir varlık ne de olmak eyleminde olduğundan yanlış önerme.
devamını gör...
"can" farsça bir kelime olup arapçadaki "ruh" veya "hayat" kelimesinin karşılığı olarak kullanılır. bu başlık altında “yaşamak, diri ve canlı olmak” anlamına gelen can/ hayat kökünden sıfat olup “diri olan, yaşayan” demektir. evet her canlı doğar ve ölür. onları yaratıp can ve hayat veren yaratıcı hariç. yoksa tanrı olmazdı. allah’a mahsus olan hayatın ismi ise "beka"dır. yani ölümsüz olması. ebedi bir hayat sahibi olması demektir. allah'ın "hay" ismi “hakkında, ölüm geçerli olmayan varlık” demektir. yaratılan her canlıya hayatı veren o'dur. hayat vermekle kalmayıp her an o yaratılanlar farkında olmasalar dahi onların hayatını her an idame edip devam ettiren o'dur. bu da allah'ın "kayyum" isminin bir karşılığıdır.

allah herşeyi bilen ve gücü yetendir, dediğimizde, “neyi bilen ve neye gücü yeten?” gibi bir soru akla geldiği halde, “allah hay'dir” denilince akıl benzer bir soru sormaya ihtiyaç duymaz. herşeyi yaratan o olduğu için. yani ruhu, canı, hayatı ve diğer akla gelen bu tür kavramları yaratan zaten o'dur. o'nun zat'ı hakkındaki ruhu var mı, hayatı nasıl, canlılığı nasıl, nasıl herşeye gücü yeter vs vs sorulara insan aklı cevap bulamaz. çünkü kendi canlılığını ve hareketliliğini bile kendi başına yapamayan aciz, aklı ve melekeleri kısıtlı ölümlü bir canlıdır ve bu konu hakkında düşündükçe aklı durur. aynı zamanda bu konular hakkında kendisine bir ilimde haber de verilmemiştir. yaratılmışların sonsuza dek tam olarak anlayıp kavrayamayacağı gaybî haller vardır. ziya paşa
"idrâk-i maâlî bu küçük akla gerekmez. zira bu terazi o kadar sıkleti çekmez." diyerek durumu özetlemiştir. yani, insanın aklı sınırlı, idrakı anlayışı sınırlı olduğu için insan böyle birçok hususu anlama noktasında aciz kalır ve onun akıl terazisi bu kadar ağırlığı çekemez" demiş. hiçbir mahluk kapsamlı bir şekilde allah’ın zatını ve sıfatlarını idrak edemez. bırakın yaratıcısını, insan kendisini ve diğer yaratılan şeylerin tamamının bile mahiyetini anlamaktan acizdir.
devamını gör...
(bkz: abi geç oldu yat istersen)
devamını gör...
sözü kısa keseceğim. allah’ın varlığına inanan kişi allah’ın mahiyetine akıl yolu ile ulaşılamayacağını bilir. inanmayan kişininse zaten olmadığını düşündüğü herhangi bir şeyin varlığını açıklamak için bir şey yapması gerekmez.

insanoğlu zaman boyutundan çıkmadan bu konu hakkındaki yorumunda ilerleme kaydedemez.
devamını gör...
allahçılar neden buna kızmış ki gayet doğru bir çıkarım.
devamını gör...
kıyas-ı batıl nedir?

zıplayabiliyorum o zaman ben kanguruyum.

allah'a inanmıyor olabilirsin, bu seçimdir ve senin bileceğin bir iş ama insanı bağlayan kuralların allah'ı bağlayabileceğini sanman ise yanlış bir çıkarım olur. zaten doğa üstü bir canlı olduğu için bu kanunlardan bağımsız. yoksa bizde bir uzun adam var o çoktan ilan ederdi şey olduğunu xd.
devamını gör...
buradaki paradoks kısıtlı veya eksik bir bilgi verip bundan çıkarım yapmaktır.

önerme: allah cansızdır.
ispat: doğmuyor, büyümüyor, ölmüyor.

eksik bilgi: canlı ya da cansız kavramı maddeye ait bir bilgidir. allah tanımı mekandan ve zamandan bağımsız olarak tasvir edilir.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"allah'ın cansız bir varlık olması" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim