biri kapitalist, biri komünisttir.

aynı babanın zıt karakterlere sahip çocuklarıdır. ikisi de toplum-birey çatışmasından beslenir. biri bireyin çıkarını önceler, diğeri toplumun çıkarını önceler.

edit; toplum ve bireyin ahenk içinde yaşadığı günlerin geleceği ümidini besleyenlere selam olsun.
devamını gör...

yiruma - kiss the rain

devamını gör...

ülkemizdeki güzellik furyası azıcık (bir 2 sene kadar) geriden geldiğinden drugstorelara yeni teşrif eden yağımız olur kendileri (artık hangi drugstore onu da siz bulacaksınız).

palmitik oleik linolenik ve linoleik asit içeren omega 3 açısından zengin bir yağ ve cilde olan katkısı da zaten omega 3 yağlarından geliyor. bir portakaldan 7 10 kat daha c vitamini içeren (gerçi portakal zaten en etkisiz c vitamini elemanı gibi) baobab yağı kalsiyum demir b vitamini potasyum magnezyum fosfor ve manganez de içermekte. valla kafa sözlüğü portakal yerine baobab a mı eşlesek *

baobab yağı komedojenik değil (puanlaması 2)yani vücudunuza sürdüğünüzde cilt gözeneğinizi tıkamamakta. ha naturallyserein çok güzel anlatmıştı hindistancevizi yağı komedojeniktir ama üstünüze kovayla sürersiniz bir şey yapmaz. baobab ya da x yağı sıfır komedojeniktir ama cildinize sürersiniz mayın tarlasına dönersiniz.

hiç reklam olmayacağını bildiğimden yabancı sözlük arkadaşlarının bilgilenmesi açısından söylüyorum shea moisture'un ürününü kullandım. baobab yağı cildimle iyi anlaştı ancak kullandım bir anda kendimi porselen bir ciltle çeyiz setinin içinde buldum gibi bir hal olmadı. sonuçta yağ yağ olduğundan benim yağ arayışındaki tek kriterim cildimle iyi anlaşması. ayrıca egzamalı ciltler için iyi olduğu belirtilmiş ki benim cildim hassas olduğundan evet deneyimim bu bilgiyi de destekliyor.

bakalım ben bir tane cilt temizleme ürünü aldım. kalan yüzde yüz yağını da stokta olsa alırdım. neden yazıyorum? bu tarz antin kuntin ürünleri destekleyelim ki drug storelarda bunları zamanı gelince çekmesin. valla ben eziyet çekiyorum bari cildim çekmesin*.
devamını gör...

gerekli gereksiz her şeye teşekkür eden biri olarak nasıl içinin rahat ettiğini bir türlü anlamadığım insan.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bir adet sakin şarkısıdır. girişi ve kapanışı ayrı güzeldir. tanımlayamadığım kadar değişik ama güzel bir müziği var.

(bkz: sulukule susmayacak)

devamını gör...

şu sıralar sürekli bu cümleyi kullanmak durumunda kalıyorum.
devamını gör...

otobüse binen teyze vatandaşın gözünde haklıdır ama (bkz: bebeğin donundan medet ummak) gafletine düşen yöneticilerin vicdanında haksızdır.

emekli olup da çalışan vatandaşlara 'çift dikiş atıyorsunuz' diyenlerin ama lise mezunu dahi olmayan güreşçiyi banka yönetimine atayıp üstüne 6 farklı devlet dairesinden maaşlar verenlerin vicdanında haksızdır.

ekmek parası kazanmak kolay bir şey değildir.

hayat (bkz: itibardan tasarruf olmaz) deyip her yere saraylar, villalar yaptıranların gördüğü gibi toz pembe değildir.

bu pandemi sürecinde vatandaşına 1 ekmek, 5 maske bile dağıtmayı beceremeyen yetkililer, tüyü bitmemiş yetimin hakkı olan parayla ırak başbakanı'na rakılı mezeli ziyafet vererek vatandaşı ne kadar önemsediklerini(!) göstermişlerdir.

eğer bir yasak konuluyorsa, o yasak olan şeye bir alternatif de gösterilmesi gerekir.

' taksiye binsin' diyenler ahlak yoksunudur.

bu ülkede dolmuş parası olmadığı için işe kilometrelerce yürüyüp giden insanlar var çünkü...
devamını gör...

senin kazandığın paranın , bana ne faydası var? benim fakirliği min sana ne zararı var?
ikimizde aynı harf ve alfabeyi kullanıp yazıyoruz.
sen benden daha bilgi, daha edebî yazabilirsin, bu sana saygınlık kazandırır burda paran geçmez ...
hem edepli insan ulu orta parasını konuşmaz, birde sana nasihat paranın ve imanın kimde olduğunu kimse bilmez.
galiba çok ciddiye aldım ,şakacı arkadaşı..
devamını gör...

yine uykusuz geçen bir gecenin ardından herkese günaydın efem.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

hareketli oyun havası olarak çalınan ama hüzünlü hikayesi olan bir türkü. siyasi ve alevi kimliğinden dolayı kendi köyünden de dışlanan merhum mahzuni şerif 'in evi dört defa kundaklanır. bunun dışında saldırılara da uğrar ama köyü terk etmez. bir gün köy kahvehanesinde arkadaşlarıyla otururken, ateş açılır. asıl hedef mahzuni olmasına rağmen, adresi şaşan kurşun en yakın arkadaşına isabet eder. arkadaşı sandalyede başı yana düşmüş şekilde can verir. arkadaşını hayattan koparan kurşun, dom dom kurşunu denilen ve domuz avında kullanılan bir fişektir. mahzuni, daha sonra içine ateş düşüren bu hikayeyi sazına döker, sonra da halk ile paylaşır yıllar boyu.

ama, bu türkü, ibrahim tatlıses'in eline mikrofonu aldığı programlarda, düğünlerde, barlarda, gece kulüplerinde, konserlerde, oynak bir hava şeklinde çalınır. bir dönem merhum sanatçı ferhan şensoy da sahnelediği ferhangi şeyler isimli gösterisinde bu tezatlığa tepki göstermiş ve " kahramanmaraş'ta bir yiğit solcudur diye vuruldu da aşık mahzuni şerif dom dom kurşununu söyledi. siz diskoda fingirdeyin diye değil. " diyerek sert eleştiri de bulunmuştu.
devamını gör...

kanadalı aktör ve komedyendir.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
bence kanada’nın dünya insanlığına ve özellikle de sinefillere verdiği en büyük hediyedir. doğal bir güldürme yeteneği olan büyük aktör iki altın küre kazanmıştır. two time golden globe winner.

izleyeni çok güldüren ama gerçekten güldüren nefis filmlere imza atmıştır büyük oyuncu. liar liar, dumb and dumber, ace ventura, the cable guy ve me, myself and irene gibi.

bunlar dışında daha sakin komedileri de vardır ki bence bunların başında the truman show gelir. yes man’i de bu gruba ekleyebiliriz.

eternal sunshine of the spotless mind, the man on the moon ve number 23 filmlerinde ise sadece bir komedyen olmadığını, komple bir aktör olduğunu herkese kanıtlamıştır.

ayrıca bir kılık değiştirme ustasıdır: the mask, batman forever ve how the grinch stole stole chrismas filmlerinde mimik ve kılık değiştirme konusunda ne kadar yetkin olduğunu göstermiştir.

en sevdiğim komedyenlerden biri olan jim carrey’nin bütün filmleri bende çocukluk zamanlarının huzurunu yaratır. büyük aktörü perdede ya da ekranda görmek her zaman büyük bir keyiftir ve umarım üçüncü kez altın küre kazanıp hayalini (!) gerçekleştirir.
devamını gör...

"ne ben bir kimseye benziyordum ne de bir başkası bana. 'onlar hep birlikte, bense onlardan farklıydım' diye derin düşüncelere dalıyordum."

(bkz: yeraltından notlar)
devamını gör...

ülkede fazlasıyla karma bir gen havuzuna sahip olmamızdan ve iklimsel etmenler çeşitliliğimizden kaynaklıdır.
sayacak olursak iki elin parmaklarını aşan bir etnik köken havuzu içerisindeyiz. bu da çok çeşitli vücut yapıları, yüz hatları ve kalıtımsal fikir tabanı oluşmasına sebep oluyor.
ancak bu dışarıda böyle değil.
misal slavlar genellikle tek tip bir yapıdalar, latinler de benzeri şekilde.. bu böyle uzayıp giden bir listedir.
ancak bu yinede dünyada en güzel olduğunu mu gösterir?
ne yazık ki sanmıyorum.
göreceli kavramlara kesin bir dil ile yaklaşımlarda bulunmak yanlıştır.
devamını gör...

kimim, kimsem, gölgem..
günahım boynumda,
bak! beni getirdim sana...

ömer gümeli
devamını gör...

devamını gör...

eğer mutlu uyuyacak olmanız tek bir mesaja bağlıysa beklemeyin atın o mesajı dedirten başlık. dostlar belki yıllar önce olsa birisiyle iletişime geçip aklımızdaki tüm belirsizlikleri ortadan kaldırmak için mektup yazmamız gerekirdi hem de karşı taraftan mektup alabilmek için belki aylarca bile beklememiz gerekebilirdi fakat şuan yaşamakta olduğumuz dönemde birisiyle iletişime geçmek için saniyeler bile yetebiliyor. haydi ne duruyorsunuz atın o mesajı ve sizi üzen belirsizlikler yaşamanıza sebep olan bu durumdan kurtulun. hayat kısa kuşlar uçuyor ve dünyada bizlerden daha değerli hiçbir şey yok kimsenin de bizleri üzmeye hakkı yok.. atın o mesajı..
devamını gör...

meteorlar uzaydan dünya atmoferine girdiklerinde, genelde sürtünmenin etkisi ile tozlaşarak yok olurlar. ancak bazı kraterler bu sürtünme ile yok olmayacak boyutlarda olabilir. sahip olunan kinetik enerji öylesine büyüktür ki; çok büyük ısı ve şok dalgasına sebep olur.
bu etkiyi anlatmak için atom bombasının etkisi bile referans alınabilir. işte vredefort krateri'nin genişliğine ve derinliğine bakarak ''bir kaç atom bombasının aynı anda patlamasının yarattığı etki'' diye bir benzetme yapılır.
zira oluşan bu enerji, kayaların erimesine, camlaşmasına, byük parçaların sağa sola fırlayarak sağa sola saçılmasına neden olur.
vredefort krateri; tahminen 10 km'lik bir meteordu ve dünyaya düştüğünde 180 ila 300 genişliğinde ölçümler sağlandı, ancak krater 2 milyar önce düştüğünden, bu süre zarfında erozyon, ve aşınmalar nedeniyle tam genişliğini kimse bilmiyor.
2005 yılında, vredefort krateri , unesco dünya mirası alanları listesine girmiştir. yarrabubba kraterinden sonra dünya üzerinde bilinen en eski ikinci kraterdir .

aşağıda nasa'dan aldığım bir uydu görüntüsü mevcut. bu görüntüyle yarattığı etkinin büyüklüğünü anlayabilirsiniz.
dinazorları bu mu yok etti acaba?! tabi ki hayır; onun için (bkz: chicxulub krateri)

''
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel''

kaynak;
earthobservatory.nasa.gov/i...
tr.wikipedia.org/wiki/Vrede...
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim