nazımın ' on yıl onbeş yıl yatılmaz değil
yeterki kararmasın sol göğsünün altındaki cevahir ' diyerek öğüt verdiği hayat bence
devamını gör...
hem merak ediyorum hem de şişlenmekten korkuyorum
devamını gör...
kurşun ata ata biter, mahpus yata yata biter, yollar gide gide biter, aldırma gönül aldırma, aldırma gönül aldırma, gönül aldırma...
devamını gör...
zordur. ben gürcistan cezaevinde yattım, tabi 2 ay. orda seyfettin usta vardı, iyi çay yapardı, türktü. abi gürcistana nasıl geldin ve üstelik nasıl hapishaneye düştün dedim. bak kerata dedi, bu hayatta dedi, 2 şeyi çok iyi bileceksin dedi. "karımı ve arkadaşlarımı mı ustam" dedim, hayır dedi. yaşadığın yeri ve yaşadığın yerin halkını dedi. pek bir şey anlamadım herhalde bunamış diye geçiştirdim, "tamam ustam tamam hadi eyvallah" dedim, ordan kalkıp igorlarla takılmaya gidecektim igor da rus, araba kazası yapmış hapse düşmüş neyse işte, kalkarken seyfettin usta "dur" dedi, "efendim ustam?" dedim, "ben yaşadığım yeri bilemedim, gürcistan'a geldim. yaşadığım yerin halkını bilemedim, cezaevine düştüm" dedi. ben o an "aha bu adam ramiz dayı gibi bi adam" dedim, fena gaza geldim. gözümün önüne eyşan geldi, ben de kendimi cengiz zannettim. neden ezel değil de cengiz ben de bilmiyorum neyse. oturdum ustanın yanına dedim "ustam yaşadığın yeri nasıl bilemedin?" dedim. o da dedi ki, bak kardeşim dedi, 1986 senesinde amerika'dan türkiye'ye döndüm dedi. ustam dedim amerikaya ne zaman gitmiştin, 1976 senesinde dedi. düşünün yani 10 yıl. dedi ki geldiğimde her şey değişmişti dedi, daha farklı arabalar, daha farklı evler ve insanlar çoğalmıştı dedi. sevindim dedi sonra, ülkemiz büyüyor dedi, halkı aynı sandım dedi. dedi ki burda yani türkiyede naci diye biriyle arkadaşlık kurdum dedi. sonra da, bu naci, seyfettin ustaya demiş ki seninle çok büyük bir iş yapacaz, gürcistana gidecez demiş. seyfettin usta durur mu sevinmiş, malum türkiye değişti bir arkadaş da lazım yani. seyfettin ustayla plan-projeler yapmışlar, naci demiş ki ustaya, seyfettin demiş, git demiş, akşam saat 11-de şu yerden şu mahalleden şu malları al demiş şu eşyaları al demiş. seyfettin bunlar ne demiş, naci de mobilyalar demiş, yani gürcistana götürücez ticaretle uğraşacaz. neyse işte bu seyfettin de uymuş naci'ye, gitmiş akşam almış mobilyaları. naci de demiş ki tamam, 11 haziranda çıkıp gidiciiz (tabi o zamanlar gideceğiz değil gidiciizdi bilirsiniz yeşilçam filmlerinden) gürcistana. ne zaman demiş seyfettin, naci de demiş ki gece 2-de. seyfettin şaşırmış, "neden gece?" demiş. naci de, ben bize lazım olan kamyonu o saate ayarlayabildim anca demiş. neyse naci demiş ki, ben arabayla seni takip edeceğim sen kamyonla git. neyse giderken, polis durdurmuş. düşünün gecenin 2-sinde. seyfettin, noluyor memur bey demiş. ihbar aldık demiş ve kamyonu incelemişler mobilyalar ve bunlar da işte arızalı. yani kaçak maçak illegal işler dönüyor reisler. seyfettin şaşırmış aha ben buraya naci ile geldim arkada demiş bakmış arkasına anaa naci yok laan! naci meğer seyfettin ustayı keklemiş, sonra ihbar etmiş. seyfettin usta anlattı bunları bana sonra dedi ki işte ben yaşadığım yeri tanıyamadım, insanların değiştiğini anlayamadım dedi.

ben de e hapse nasıl girdin dedim. dedi ki o gün kurtuldum ben dedi, olayı anlattım gerekli dosyaları gösterdim. sonra gürcistanda yaşamaya başladım, burda elene denen bir kadınla tanıştım dedi. çok sevdim dedi. bu elenenin abisi arseni, cezaevine girecekmiş 2 yıllığına. bazı şu an burda anlatamayacağım sebeplerden dolayı. neyse işte, elene yalvarmış sen suçu üstlen demiş, seyfettin usta demiş ki, tamam. çünkü eleneyi öyle böyle sevmemiş yani, aşıkmış fenaymış. mektuplar, şiirler falan. hatta küçük bir şiir kitabı da varmış da, işte anlatacağım olaydan sonra yakmış. seyfettin 2 yıl sonuçta 1988-de çıkarım diyerekten girmiş hapse. 1 beklemiş 2 beklemiş cezaevinde gürcistanda, elene yok. elene ziyarete gelmiyor. 2 ay olmuş elene de gelmiş arseni de. seyfettine bakıp gülmüşler, keriz demişler küfretmişler. meğer arseni elenenin abisi değil sevgilisiymiş. seyfettin de 2 yıl değil 20 yıl hapse girmiş. buna fena kazık atmışlar ben detaya girmeyeceğim. bu olaydan sonra seyfettin hiçbir şey dememiş, cezam bu, çekerim demiş. ve son bir şiir yazmış ve o kitabını da yakmış. işte dedi ki, ben yaşadığım yerin yani geldiğim gürcistanın, halkını tanımadım, insanını tanımadım da bu yaşandı dedi. ben bu olaydan sonra seyfettin ustaya karşı sevgim arttı. ne adammış diye düşündüm. 2 ay sonra, maalesef seyfettin ustadan ayrıldım hapisten çıktım ordan da türkiyeye döndüm. - tabi bunların hiçbirisi yaşanmadı, ama mesela yani. yaşansa böyle olabilirdi.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"hapishanelerdeki hayatım" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim