1.
bilal editi: #654575 ayetin başındaki emre bak "müşriklere sor" mızraklı ilmihal okuyup ahkam kesme.
dönemin mekke müşrikleri; meleklere cinsiyet atfederek "allah'ın kızları" derlerken.
kuran
"müşriklere sor: kızlar rabbinin de, erkekler onların mı? biz melekleri onların gözü önünde kız olarak mı yarattık? kesinlikle yalan söylüyorlar" saffat149-151
"ahirete inanmayanlar, meleklere, dişilerin adlarını takıyorlar" necm 27
diyerek olayın vehametini açıklıyor, bugünkü (afedersiniz) müşrikler dedelerinin adetlerini devam ettirerek meleklere cinsiyet dağıtmaya devam ediyorlar.
genel anlamda melek kadın ismiyken; cebrail, mikail, israfil (!) gibi isimler de erkek ismi olarak kullanılıyor.
evet.. maalesef bu adette hristiyanlardan aparmadır.
angel
gabriel
michael
dönemin mekke müşrikleri; meleklere cinsiyet atfederek "allah'ın kızları" derlerken.
kuran
"müşriklere sor: kızlar rabbinin de, erkekler onların mı? biz melekleri onların gözü önünde kız olarak mı yarattık? kesinlikle yalan söylüyorlar" saffat149-151
"ahirete inanmayanlar, meleklere, dişilerin adlarını takıyorlar" necm 27
diyerek olayın vehametini açıklıyor, bugünkü (afedersiniz) müşrikler dedelerinin adetlerini devam ettirerek meleklere cinsiyet dağıtmaya devam ediyorlar.
genel anlamda melek kadın ismiyken; cebrail, mikail, israfil (!) gibi isimler de erkek ismi olarak kullanılıyor.
evet.. maalesef bu adette hristiyanlardan aparmadır.
angel
gabriel
michael
devamını gör...
2.
aristokrates abi gözünü seveyim dinler tarihi oku ya
devamını gör...
3.
rivayete göre fatih sultan mehmet istanbul'u fethederken, bizanslı din adamlarının en önem verdiği ve ayrılıklar yaşadığı tartışmadır.
devamını gör...
4.
erkeği dişiden üstün gören ve adaletli olduğunu iddia eden bir yaratıcıdan şüphe etmek lazımdır.
kadının, erkeğin kaburgasından geldiğini anlatan kuran mitleri de aslında bu erkek üstünlüğünü ispat etmek çabasından başka birşey değildir. halbuki gerçekte erkek kadından çıkmaktadır.
kadın ve erkek birbirini tamamlayan iki varlıktır. bu sebeple meleklerin kadın veya erkek olmasına kafayı takan bir yaratıcı daha da büyük bir problem teşkil eder.
esasen kurandaki bu ayetler mekke putların lat, menat ve uzzaya itafen söylenmiştir.
lat, menat ve uzza, en büyük ilah olan el-ilahın kızlarıdır. islam tebliğ edilince bu üç tanrıça, allah'ın meleği formunu almış ve eskiden tanrıça olmalarından dolayı melekler dişidir söylentisinin çıkmasına sebep olmuştur.
kadının, erkeğin kaburgasından geldiğini anlatan kuran mitleri de aslında bu erkek üstünlüğünü ispat etmek çabasından başka birşey değildir. halbuki gerçekte erkek kadından çıkmaktadır.
kadın ve erkek birbirini tamamlayan iki varlıktır. bu sebeple meleklerin kadın veya erkek olmasına kafayı takan bir yaratıcı daha da büyük bir problem teşkil eder.
esasen kurandaki bu ayetler mekke putların lat, menat ve uzzaya itafen söylenmiştir.
lat, menat ve uzza, en büyük ilah olan el-ilahın kızlarıdır. islam tebliğ edilince bu üç tanrıça, allah'ın meleği formunu almış ve eskiden tanrıça olmalarından dolayı melekler dişidir söylentisinin çıkmasına sebep olmuştur.
devamını gör...
5.
alnımıza değmeden bilemeyiz.
devamını gör...