1.
ilahiyatçı ebubekir sifil, keyfi olarak namaz kılmayanların öldürülebileceğini söylemiş.
“bir adam var çok laubali davranıyor. efendim, aslında namazın önemini biliyor. kılmamak için herhangi bir meşru mazereti yok. yani eli sağlam ayağı sağlam suya kavuşmuş, abdest alma sıkıntısı yok, namaz kılma sıkıntısı yok, zaman sıkıntısı yok vesaire. bu adam keyfi olarak namazı sürekli biçimde aksatıyorsa cezaya çarptırılır. çağırılır, azarlanır. çağırılır, tekdir edilir. çağırılır, dövülür. devam ederse taziren öldürülebilir.”
video:buradan
“bir adam var çok laubali davranıyor. efendim, aslında namazın önemini biliyor. kılmamak için herhangi bir meşru mazereti yok. yani eli sağlam ayağı sağlam suya kavuşmuş, abdest alma sıkıntısı yok, namaz kılma sıkıntısı yok, zaman sıkıntısı yok vesaire. bu adam keyfi olarak namazı sürekli biçimde aksatıyorsa cezaya çarptırılır. çağırılır, azarlanır. çağırılır, tekdir edilir. çağırılır, dövülür. devam ederse taziren öldürülebilir.”
video:buradan
devamını gör...
3.
ne kadar rahat söylemiş lan "taziren öldürülebilir" diye. evine haciz gelebilir, hesapları bloke olabilir ya da nebileyim ayakları keçilere yalatılabilir dermişçesine söylemiş. kurumsal duruş çok başka hakikaten*.
devamını gör...
4.
ülkede adalet kalmamış ve insanlar temel haklarından neredeyse mahrum kalacak şekildeyken bu herifin derdine bak.
fatih sultan mehmet han yayınladığı fermanında; insanlara oruç tutuyor musun , namaz kılıyor musun gibi allah 'ın kula soracağı sorular değil; karnın aç mı , bir ihtiyacın var mı gibi kulun kula soracağı sorular yöneltin der.
fatih sultan mehmet han yayınladığı fermanında; insanlara oruç tutuyor musun , namaz kılıyor musun gibi allah 'ın kula soracağı sorular değil; karnın aç mı , bir ihtiyacın var mı gibi kulun kula soracağı sorular yöneltin der.
devamını gör...
5.
dini bunlar gibi yorumlandığım için ve benim inandığım dinle bunların inandığı dini ayrı gördüğüm için ben yine de allah'ın öbür dünya için uygulayacağı tarifenin adaletli olacağını umuyorum. ben mesela eskaza cennete girebilirsem, bunlarla aynı cennette olursam olay çıkartırım. ya da bunlarla aynı cehennemde de olmak istemiyorum. ben iki odunla yanıyorsam, bunlar 10 odunla yansın. nasıl böyle bir düşüncesi olan birisiyle ben aynı olabilirim?
devamını gör...
6.
hz. peygamber (asm) irtidad, kısas, yol kesme ve isyan durumu gibi had cezalarına giren belli haller dışında mümine ölüm cezası vermeyi reddeder. (bk. ibrahim canan, kütüb-i sitte tercüme ve şerhi, akçağ yayınları: 7/490)
devamını gör...
7.
bir yerinden fetva uyduranlarda bugün...
allah ile kul arasında kalan ibadet eylemlerini yapmayanlar için kur’ân bir ceza belirlememiştir. fıkıh adamlarının kendi düşünceleriyle ortaya attıkları görüşler din değildir.
şu halde günümüzde de namaz hususunda gözüken tek çözüm yolu, aydınlatmak, irşad etmek, bilgilendirmek, kolaylaştırmak, sevdirmek, teşvik etmek ve müjdelemekten geçmektedir. korkutmak, kabir azabıyla veya cehennem ateşiyle tehdit etmek, zor kullanmak, küfürle itham etmek, kınamak, küçümsemek, dışlamak; peygamber efendimizin
“müjdeleyiniz; nefret ettirmeyiniz! kolaylaştırınız; zorlaştırmayınız!” (r. sâlihîn, 635)
emrine aykırı fiiller olur. ki, gâyet nâzik ve nezih bir ibâdet olan namaz için aslâ tasvip edilmez.
"din için" adı altında dinden nefret ettirenlerin iyi niyetli olduğunu da müslümanlık adına çalıştığını da düşünmüyorum.
allah ile kul arasında kalan ibadet eylemlerini yapmayanlar için kur’ân bir ceza belirlememiştir. fıkıh adamlarının kendi düşünceleriyle ortaya attıkları görüşler din değildir.
şu halde günümüzde de namaz hususunda gözüken tek çözüm yolu, aydınlatmak, irşad etmek, bilgilendirmek, kolaylaştırmak, sevdirmek, teşvik etmek ve müjdelemekten geçmektedir. korkutmak, kabir azabıyla veya cehennem ateşiyle tehdit etmek, zor kullanmak, küfürle itham etmek, kınamak, küçümsemek, dışlamak; peygamber efendimizin
“müjdeleyiniz; nefret ettirmeyiniz! kolaylaştırınız; zorlaştırmayınız!” (r. sâlihîn, 635)
emrine aykırı fiiller olur. ki, gâyet nâzik ve nezih bir ibâdet olan namaz için aslâ tasvip edilmez.
"din için" adı altında dinden nefret ettirenlerin iyi niyetli olduğunu da müslümanlık adına çalıştığını da düşünmüyorum.
devamını gör...
8.
devamını gör...
9.
bunlar iyice çıldırdı. önce sopa atılır dediler şimdi öldürülebilir diyorlar. yakında ana rahminden alınmalıdır derlerse şaşırmam.
devamını gör...
10.
bu videonun tamamında tazir cezasını teorik düzlemde tanımlıyorsa yanlış olmayan önerme.
tazir cezalarının devlet tarafından belirlenen cezalar olduğu ve üst-alt bir limiti olmadığı teorik olarak doğrudur.
ancak pratikte mal, can ve namusa karşı işlenen suçlar dışında verilecek cezalarda teamülen bir seviye vardır.
mala karşı ve cana karşı işlenen suçlarda usul had cezalarıyla belirlenmiştir. vücut bütünlüğüne karşı işlenen suçlarda kısas kaidesi geçerlidir.
namusa karşı işlenen tecavüz, istismar gibi suçlarda da kıyasen idam cezası uygulanabilir ancak bu ceza, had cezasının kıyas yoluyla uygulanması olur, tazir cezası değil. (zinaya ölüm cezası öngörülmüşse evleviyet kuralı gereği tecavüze ölüm cezası verilmesi gibi)
namaz gibi allah tarafından terki ile ilgili had cezası belirlenmemiş bir hususta ise, taziren bir ölüm cezası tesis etmek pratikte ne kuranla ne sünnetle bağdaşır.
kur'an ölüm cezasını başta "tüm insanlığı öldürmüş gibi olmak" olarak tanımlanan cinayet suçuna karşı düzenlemiştir.
ancak namaz kılmamak kuran bütünlüğüne göre böyle bir tanımlama kapsamında değildir bilakis kuranda birçok ayet namaza teşvik eder. ama kuranda yüzlerce ayette "insan öldürmeyin" ifadesi geçmez.
namazı kılmayan, zaaf gösteren vardır, kuran da bunu kabul etmiş ve namaza teşvik etmiştir. ancak cinayet konusunda böyle bir zaaf kabul edilmemiştir. cezası da bu nedenle ölümdür.
bunları aynı kefeye koyup namaz kılmamaya taziren idam cezası düzenlemek açıkça cinayettir. kaldı ki bu konu gerektiği takdirde kuran ile had cezasına pek tabii bağlanabilir idi.
selefi ve yanlış taraftan tutan ilim ve hadis usullerine dogmatik bir bağlılık, böyle bir söyleme neden oluyor.
maalesef ebubekir sifil'in içinde bulunduğu durum bu.
tazir cezalarının devlet tarafından belirlenen cezalar olduğu ve üst-alt bir limiti olmadığı teorik olarak doğrudur.
ancak pratikte mal, can ve namusa karşı işlenen suçlar dışında verilecek cezalarda teamülen bir seviye vardır.
mala karşı ve cana karşı işlenen suçlarda usul had cezalarıyla belirlenmiştir. vücut bütünlüğüne karşı işlenen suçlarda kısas kaidesi geçerlidir.
namusa karşı işlenen tecavüz, istismar gibi suçlarda da kıyasen idam cezası uygulanabilir ancak bu ceza, had cezasının kıyas yoluyla uygulanması olur, tazir cezası değil. (zinaya ölüm cezası öngörülmüşse evleviyet kuralı gereği tecavüze ölüm cezası verilmesi gibi)
namaz gibi allah tarafından terki ile ilgili had cezası belirlenmemiş bir hususta ise, taziren bir ölüm cezası tesis etmek pratikte ne kuranla ne sünnetle bağdaşır.
kur'an ölüm cezasını başta "tüm insanlığı öldürmüş gibi olmak" olarak tanımlanan cinayet suçuna karşı düzenlemiştir.
ancak namaz kılmamak kuran bütünlüğüne göre böyle bir tanımlama kapsamında değildir bilakis kuranda birçok ayet namaza teşvik eder. ama kuranda yüzlerce ayette "insan öldürmeyin" ifadesi geçmez.
namazı kılmayan, zaaf gösteren vardır, kuran da bunu kabul etmiş ve namaza teşvik etmiştir. ancak cinayet konusunda böyle bir zaaf kabul edilmemiştir. cezası da bu nedenle ölümdür.
bunları aynı kefeye koyup namaz kılmamaya taziren idam cezası düzenlemek açıkça cinayettir. kaldı ki bu konu gerektiği takdirde kuran ile had cezasına pek tabii bağlanabilir idi.
selefi ve yanlış taraftan tutan ilim ve hadis usullerine dogmatik bir bağlılık, böyle bir söyleme neden oluyor.
maalesef ebubekir sifil'in içinde bulunduğu durum bu.
devamını gör...
11.
dinde zorlama, korkutma yoktur. asıl korkulacak şey allah korkusu, bu baya şirk koşmak gibi bişey olmuş.
devamını gör...
12.
(bkz: hoşgörü dini aynen)
devamını gör...
13.
namazın dünyevi hiç bir cezası ve kazası yoktur. eğer zorunlu bir ibadetse ki kuranda namaz kılın kılmayanları cehennemde yakacağım gibi bir ibare yok. allah ile kulu arasındaki bir iletişim olup ahirette ceza varsa verilir yoksa verilmez. zorla ibadette olmaz, kulluk da.
devamını gör...
14.
bunu söyleyen şeriatçı yobaz evinde rahatça oturup çayını hüpletebiliyor ama ortamlarda ''gülşen bizi tahrik etti, mağdur olduk'' dedikleri için gülşen'e ölüm tehditleri bir yana anında hapis cezası veriliyor.
devamını gör...
15.
bunun tam tersi söylense
hapse girersin.
hapse girersin.
devamını gör...
16.
islam dinine göre doğru bir ifadedir. müslümanla namaz farz kılınmıştır(bakara 43). kuran'da da bakara 191, 244 ve nisa 71'de allah yolunda (haram aylar dışında) savaşılması, öldürülmesi farzdır. hatta savaşa çıkarken ağırdan almayın da yazılıdır. din dünyaya hakim oluncaya dek savaşın der. allah yolunda savaşıp ölenlere cennet armağan edilmiştir. bu yoldan dönenler ise ebedi cehennem azabına tabi olacaktır der. namaz kılmayanları öldürmek de bir nevi allah yolunda savaşmak olarak görülebilir. zira allah'a secde etmeyen ve ortak koşanlar müşriktir ve öldürülmesi farz. buna kim karşı çıkabilir ki?
ne güzel din, temelinde korku var.
ne güzel din, temelinde korku var.
devamını gör...
17.
hoşgörü dini moruk, kuşu ölene taziyeye gitmiş peygamber, kızı omzunda gezermiş o çağda, gayrimüslim cenazesini ayakta selamlamış, kuran değişmemiş içinde her doğru yazan tek kitap bla bla bla… okumadan körü körüne savunanı ayrı bir dert, okuyup da kafayı kıranı ayrı. şu kitabı okuyup da birine dayatma yapmadan, hoşgörü içinde ve namuslu yaşayan insan sayısı neden bir elin parmakları kadar acaba.
herif sanki mangal yapalım diye plan yapıyor ne rahat söylemiş öldürülebilir falan. namaz da kılmıyorum dinine kitabına da inanmıyorum gel öldür de gelelim sapladığımın yobazı seni.
bizim kesimin sadece eleştirerek, laf anlatmaya çalışarak, tartışarak bir şeyleri değiştirebileceğini sanmaktan vazgeçmesi lazım derhal. bizde bunlar gibi fırsatını buldukça bunları patates etmeliyiz. zaten sayıca çoklar, tavşan gibi de çoğalıyor bunlar. iyice azınlık kaldık. fırsat buldukça saldırmaktan da geri kalmıyorlar zaten. biz de anca demokrasi nedir, laiklik nedir falan anlatmaya çalışalım. düşmanın sıradan bir düşman değil. ortaçağ maymunlarıyla harpte olduğumuzu anlamamız lazım artık. fırsatı bulunca isa gibi çarmıha gereceksin bunları. başka yolu yok.
herif sanki mangal yapalım diye plan yapıyor ne rahat söylemiş öldürülebilir falan. namaz da kılmıyorum dinine kitabına da inanmıyorum gel öldür de gelelim sapladığımın yobazı seni.
bizim kesimin sadece eleştirerek, laf anlatmaya çalışarak, tartışarak bir şeyleri değiştirebileceğini sanmaktan vazgeçmesi lazım derhal. bizde bunlar gibi fırsatını buldukça bunları patates etmeliyiz. zaten sayıca çoklar, tavşan gibi de çoğalıyor bunlar. iyice azınlık kaldık. fırsat buldukça saldırmaktan da geri kalmıyorlar zaten. biz de anca demokrasi nedir, laiklik nedir falan anlatmaya çalışalım. düşmanın sıradan bir düşman değil. ortaçağ maymunlarıyla harpte olduğumuzu anlamamız lazım artık. fırsatı bulunca isa gibi çarmıha gereceksin bunları. başka yolu yok.
devamını gör...
18.
kendine ait din ve kitap oluşturmuş bir kişi. allah'a şirk koşuyor, bundan da zevk alıyor. böyle dini kullanan, boş hüküm verip kendini bir halt sanan insanları tepeye çıkarıyorlar ama şarkıcıyı içeri atıyorlar çünkü şeriatçı ve sağcı kısım bunu emretti. çok komik bir durum. herkes zekâsını belli ediyor.
ben namaz kılmayı da abdest almayı da bilmiyorum. bana ne tür bir işkence edersiniz hz. ebubekir bey?
ben namaz kılmayı da abdest almayı da bilmiyorum. bana ne tür bir işkence edersiniz hz. ebubekir bey?
devamını gör...
19.
sonra gençler niye dinsiz oluyor diye ağlarlar. harbiden ağlıyorlar. *
www.odatv4.com/guncel/gencl...
www.odatv4.com/guncel/gencl...
devamını gör...
20.
oruç tutmuyor diye asılan "teğmen" gibi.
devamını gör...
21.
x.com/TamgaTurk/status/1856...
"namaz kılmayan öldürülebilir" diyen mürteci ebubekir sifil ile "namaz kılmayan ve oruç tutmayan sopalanabilir" diyen diğer mürteci halil konakçı hakkında suç duyurusu yapılmasının ardından başlatılan soruşturmada ''kovuşturma yapılmasına yer olmadığına'' karar verildi.
"namaz kılmayan öldürülebilir" diyen mürteci ebubekir sifil ile "namaz kılmayan ve oruç tutmayan sopalanabilir" diyen diğer mürteci halil konakçı hakkında suç duyurusu yapılmasının ardından başlatılan soruşturmada ''kovuşturma yapılmasına yer olmadığına'' karar verildi.
devamını gör...
"namaz kılmayan öldürülebilir" ile benzer başlıklar
namaz
114