oğuzlardan ve kayı boyundan olan yazarlar
başlık "husamettin kokorecsever" tarafından 20.03.2024 21:01 tarihinde açılmıştır.
1.
bir gülme tuttu.
hadi bekliyorum neler yumurtlayacak sayın vatandaşlarımız, aslanlarım benim.
dedesi orta asya'dan gelen sırp-hırvatlar çabuk olsun..
memali gibi orta asya kürt'ü olanlar baş tacımız.
hakiki türk senagalli siyah afrikalılar canımız ciğerimiz.
makedon asenalar ...
konvoya yeni katılanlar. ;
kayı boyundan suriyeliler.
üç oklardan afganlar.
bozoklu hintler.
hadi bakalım kolay gelsin..
hadi bekliyorum neler yumurtlayacak sayın vatandaşlarımız, aslanlarım benim.
dedesi orta asya'dan gelen sırp-hırvatlar çabuk olsun..
memali gibi orta asya kürt'ü olanlar baş tacımız.
hakiki türk senagalli siyah afrikalılar canımız ciğerimiz.
makedon asenalar ...
konvoya yeni katılanlar. ;
kayı boyundan suriyeliler.
üç oklardan afganlar.
bozoklu hintler.
hadi bakalım kolay gelsin..
devamını gör...
2.
yoktur öyle bir şey.
devamını gör...
3.
ha ha ha çok komik birşeyler olmuş bu yazarlara falan filan. bir gözü mavi bir gözü yeşil zenci sarışın japon gibilermiş de farkında değilll aha aha aha.
lassie vardı çok eskiden yemin ederim onu bile anlardım birşey anlatmaya çalıştığında. tehlikeli bir durum var mesela yada biri komik bir şekilde zor durumda kald, hayvancağız bir şekilde belli ederdi. ama yemin ederim ne zaman denk gelsem bu bu sakatat ne diyor derdi ne toynağına çivi mi girdi, elinden salçalı ekmeğini mi çaldılar, önünden yalını mı aldılar hiç anlamıyorum.
bazı insanların derdi hedef aldıklarını küçültmek kisvesi altında kendini büyütmek oluyor. bunlar karşı oldukları şeylere kendilerinde onu yapacak imkanı bulamadıkları için karşı oluyorlar sadece.
lassie vardı çok eskiden yemin ederim onu bile anlardım birşey anlatmaya çalıştığında. tehlikeli bir durum var mesela yada biri komik bir şekilde zor durumda kald, hayvancağız bir şekilde belli ederdi. ama yemin ederim ne zaman denk gelsem bu bu sakatat ne diyor derdi ne toynağına çivi mi girdi, elinden salçalı ekmeğini mi çaldılar, önünden yalını mı aldılar hiç anlamıyorum.
bazı insanların derdi hedef aldıklarını küçültmek kisvesi altında kendini büyütmek oluyor. bunlar karşı oldukları şeylere kendilerinde onu yapacak imkanı bulamadıkları için karşı oluyorlar sadece.
devamını gör...
4.
5.
türküm, oğuzların kayı boyundanım. erzincanlıyım.
geldik anadolu'yu aldık 1071.
istanbulu'da aldık 1453.
bizans artıkları o günden beri ağlaşıyorlar.
başbakanlık arşivi belgeleri’ne göre osmanlı imparatorluğu’nda oymak aşiret ve cemâatlar. / cevdet türkay ; tashih ahmed nezih galitekin. -- istanbul : işaret yayınları, 2001. 832 s. : fot. ; 24 cm.
geldik anadolu'yu aldık 1071.
istanbulu'da aldık 1453.
bizans artıkları o günden beri ağlaşıyorlar.
başbakanlık arşivi belgeleri’ne göre osmanlı imparatorluğu’nda oymak aşiret ve cemâatlar. / cevdet türkay ; tashih ahmed nezih galitekin. -- istanbul : işaret yayınları, 2001. 832 s. : fot. ; 24 cm.
devamını gör...
6.
oğuz ve kayı boyundanım diyen aldatılmış vatandaş .
oğuz ve kayı boyu olayı mit-efsane ve söylencedir , oğuz han yaşamamıştır kayı ve diğer boylar diye gerçek kabileler yoktur .
1071 ve öncesi ( ms.950 sonrası ) anadolu'ya girenlerin çok büyük kısmımın türkçe konuştukları halde türk olduklarından haberi yotu.
1071 savaşında bile paralı asker tatar-uz ve peçenekler alpaslan'ın ordusuna siz türksünüz dediklerinde pek çok komutan şaşırmıştı. eğer bu türk paralı askerler alpaslan tarına geçmeseydi ?????
amadolu'da 1400 öncesi tek türk bile oğuz efsanesinin içinde geçen isimler yok,ms.1000 'de (rakam ile bin) kaşgari oğuz tanımlaması yaptığı ırak ve suriye'den geçen türkler oğuz diye anılır , aslında oğuz falan değillerdi .
benim bir dedemde erzincanlı ,üçüncüoğlu trabzon'un en eski türk-çepni ailesi onların içinde bile kürt ve laz var.
fazla kurcalamayın ya ermeni ya yerli çıkarsınız. erzincan'in adı ermenice'dir şeytanın cenneti anlamına gelir ve erzincan dersim eyalet sınırları içindedir.
ne kayı'sı , olsa olsa malatya'dan kayısı.
oğuz ve kayı boyu olayı mit-efsane ve söylencedir , oğuz han yaşamamıştır kayı ve diğer boylar diye gerçek kabileler yoktur .
1071 ve öncesi ( ms.950 sonrası ) anadolu'ya girenlerin çok büyük kısmımın türkçe konuştukları halde türk olduklarından haberi yotu.
1071 savaşında bile paralı asker tatar-uz ve peçenekler alpaslan'ın ordusuna siz türksünüz dediklerinde pek çok komutan şaşırmıştı. eğer bu türk paralı askerler alpaslan tarına geçmeseydi ?????
amadolu'da 1400 öncesi tek türk bile oğuz efsanesinin içinde geçen isimler yok,ms.1000 'de (rakam ile bin) kaşgari oğuz tanımlaması yaptığı ırak ve suriye'den geçen türkler oğuz diye anılır , aslında oğuz falan değillerdi .
benim bir dedemde erzincanlı ,üçüncüoğlu trabzon'un en eski türk-çepni ailesi onların içinde bile kürt ve laz var.
fazla kurcalamayın ya ermeni ya yerli çıkarsınız. erzincan'in adı ermenice'dir şeytanın cenneti anlamına gelir ve erzincan dersim eyalet sınırları içindedir.
ne kayı'sı , olsa olsa malatya'dan kayısı.
devamını gör...
7.
ben kısalar boyundanım.
devamını gör...
8.
erzincan bibliyogrası, makaleleri buraya yazmadım. bibliyografyada ki kitapların hepsini okumasam da bunların bir çoğuna göz attım.
ben kütüphaneciyim bana mabadından uydurduğun hikayeleri anlatmayacaksın kaynak göstereceksin. gösteremezsen sözlüğün yazarı değil soytarısı olursun.
ba, td, nr. 60, s. 1-64; nr. 199, s. 25-46; nr. 387, s. 802-814; nr. 540, s. 337-417.
tk, td, nr. 46, vr. 4a-114b.
yâkūt, muʿcemü’l-büldân, ı, 150.
kazvînî, âs̱ârü’l-bilâd (nşr. f. wüstenfeld), leiden 1848, s. 332.
reşîdüddin, câmiʿu’t-tevârîḫ (nşr. ahmet ateş) ankara 1960, ıı. cilt, 5. cüz, s. 38-39.
marco polo, the travels of marco polo (nşr. yule), london 1929, ı, 46-47.
ebü’l-fidâ, taḳvîmü’l-büldân (nşr. j. t. reinaud – m. g. de slane), paris 1840, s. 392-393.
müstevfî, nüzhetü’l-ḳulûb, s. 110.
eflâkî, menâḳıbü’l-ʿârifîn, s. 24-25.
ibn battûta, seyahatnâme, ı, 328.
clavijo, timur devrinde kadis’ten semerkand’a seyahat (trc. ömer rıza doğrul), istanbul 1939, ı, 89-90.
esterâbâdî, bezm ü rezm (trc. mürsel öztürk), ankara 1990, bk. indeks.
celâlzâde, selimnâme (nşr. ahmet uğurlu – mustafa çuhadar), ankara 1990, s. 273-274, 370-372, 406.
hoca sâdeddin, tâcü’t-tevârîh, ıı, 284.
kâtib çelebi, cihannümâ, s. 424.
evliya çelebi, seyahatnâme, ıı, 379-383.
cuinet, ı, 210-216.
ali kemali [aksüt], erzincan, istanbul 1932.
mükrimin halil yinanç, türkiye tarihi, selçuklular devri ı: anadolu’nun fethi, istanbul 1944, s. 53-54.
e. honigmann, bizans devletinin doğu sınırı (trc. fikret ışıltan), istanbul 1970, s. 192-193, 195, 198, 202, 204.
yaşar yücel, anadolu beylikleri hakkında araştırmalar (kadı burhaneddin ahmed ve devleti), ankara 1970, s. 40-161; a.e. (mutahharten ve erzincan emirliği), ankara 1982.
osman turan, doğu anadolu türk devletleri tarihi, istanbul 1973, s. 71-74.
w. heyd, yakın-doğu ticaret tarihi (trc. enver ziya karal), ankara 1975, s. 542.
tahir erdoğan şahin, erzincan tarihi, erzincan 1985-87, ıı c.
ismet miroğlu, kemah sancağı ve erzincan kazası (1520-1566), ankara 1990.
a.mlf., “xvı. yüzyılın başlarında erzincan şehri (1516-1530)”, td, sy. 28-29 (1975), s. 71-82.
kevork pamukciyan, “inciciyan’a göre erzincan”, tt, xıx/114 (1993), s. 43-47.
besim darkot, “erzincan”, ia, ıv, 338-340.
r. hartmann – [fr. taeschner], “erzind̲j̲an”, eı2 (ing.), ıı, 711-712.
c. e. bosworth, “arzenǰān”, eır., ıı, 690-691.
erzincan binali yıldırım üniversitesi uluslararası erzincan tarihi sempozyumu
26- 28 eylül 2019 erzincan tarihi, 8 c.
ben kütüphaneciyim bana mabadından uydurduğun hikayeleri anlatmayacaksın kaynak göstereceksin. gösteremezsen sözlüğün yazarı değil soytarısı olursun.
ba, td, nr. 60, s. 1-64; nr. 199, s. 25-46; nr. 387, s. 802-814; nr. 540, s. 337-417.
tk, td, nr. 46, vr. 4a-114b.
yâkūt, muʿcemü’l-büldân, ı, 150.
kazvînî, âs̱ârü’l-bilâd (nşr. f. wüstenfeld), leiden 1848, s. 332.
reşîdüddin, câmiʿu’t-tevârîḫ (nşr. ahmet ateş) ankara 1960, ıı. cilt, 5. cüz, s. 38-39.
marco polo, the travels of marco polo (nşr. yule), london 1929, ı, 46-47.
ebü’l-fidâ, taḳvîmü’l-büldân (nşr. j. t. reinaud – m. g. de slane), paris 1840, s. 392-393.
müstevfî, nüzhetü’l-ḳulûb, s. 110.
eflâkî, menâḳıbü’l-ʿârifîn, s. 24-25.
ibn battûta, seyahatnâme, ı, 328.
clavijo, timur devrinde kadis’ten semerkand’a seyahat (trc. ömer rıza doğrul), istanbul 1939, ı, 89-90.
esterâbâdî, bezm ü rezm (trc. mürsel öztürk), ankara 1990, bk. indeks.
celâlzâde, selimnâme (nşr. ahmet uğurlu – mustafa çuhadar), ankara 1990, s. 273-274, 370-372, 406.
hoca sâdeddin, tâcü’t-tevârîh, ıı, 284.
kâtib çelebi, cihannümâ, s. 424.
evliya çelebi, seyahatnâme, ıı, 379-383.
cuinet, ı, 210-216.
ali kemali [aksüt], erzincan, istanbul 1932.
mükrimin halil yinanç, türkiye tarihi, selçuklular devri ı: anadolu’nun fethi, istanbul 1944, s. 53-54.
e. honigmann, bizans devletinin doğu sınırı (trc. fikret ışıltan), istanbul 1970, s. 192-193, 195, 198, 202, 204.
yaşar yücel, anadolu beylikleri hakkında araştırmalar (kadı burhaneddin ahmed ve devleti), ankara 1970, s. 40-161; a.e. (mutahharten ve erzincan emirliği), ankara 1982.
osman turan, doğu anadolu türk devletleri tarihi, istanbul 1973, s. 71-74.
w. heyd, yakın-doğu ticaret tarihi (trc. enver ziya karal), ankara 1975, s. 542.
tahir erdoğan şahin, erzincan tarihi, erzincan 1985-87, ıı c.
ismet miroğlu, kemah sancağı ve erzincan kazası (1520-1566), ankara 1990.
a.mlf., “xvı. yüzyılın başlarında erzincan şehri (1516-1530)”, td, sy. 28-29 (1975), s. 71-82.
kevork pamukciyan, “inciciyan’a göre erzincan”, tt, xıx/114 (1993), s. 43-47.
besim darkot, “erzincan”, ia, ıv, 338-340.
r. hartmann – [fr. taeschner], “erzind̲j̲an”, eı2 (ing.), ıı, 711-712.
c. e. bosworth, “arzenǰān”, eır., ıı, 690-691.
erzincan binali yıldırım üniversitesi uluslararası erzincan tarihi sempozyumu
26- 28 eylül 2019 erzincan tarihi, 8 c.
devamını gör...
9.
oğuz un kayı boyundan daha önemli meseleler var............
türk islam tarihçileri, türklerin anadoluya girişini 1071 den başlatıyorlar
kasıtlı olarak yalan söylüyorlar, kendilerince bir tarih yazmak zorundalar
oysa bu anadolu coğrafyasında türk ün varlığı, en az 2000 yıl...............
kürtten ve diğer etnolardan önce de türk burada
kürtler irandan ayrılan (veya kovulan) irani bir halk ve sonradan anadoluya göçüyor.
kendilerine gagavuz diyen bir soytarılar var, fena halde rus aşığıdır bunlar..........
sanıyorum son zamanlarda, çoğuda kendini rus falan zannediyordur
oysa bir zaman anadolu toprağında, larende de (bugünkü konya-karaman dolayları)
yaşayan hristiyanlaşmış türk toplulukları, selçuklu gelmiş bunlara ya müslüman olun yada
ittirin demiş, bunlar orada barınamayınca kalkmış karadenizin kuzey taraflarına göç etmişler vs vs
türklüğünü unutmuş, ruslaşmış bile kırolar....
öyleyse ? bu millet osmanlı veya yavuz un sayesinde müslüman olmamış
selçuklu ve daha öncesinde de zaten bu coğrafyada müslüman türk topluluklar varmış
tabii ki gayrı müslüm türklerde varmış...
(senin rum bu deyip burun kıvırdığın adama dna testi yapılsa,
aslında genetik olarak senden daha hakiki türk olabilir)
yani 1. ci selim, islamı devletin dini haline getirmiş.
neticeten ; türk olmak için oğuzun kayısından olmayı devletin resmi tarihçileri zorunlu hale getiriyor
ama bunlara kalkıp çepni ve afşar türkmüdür ? dediğinde de kıyameti koparıyorlar.
türk islam tarihçileri, türklerin anadoluya girişini 1071 den başlatıyorlar
kasıtlı olarak yalan söylüyorlar, kendilerince bir tarih yazmak zorundalar
oysa bu anadolu coğrafyasında türk ün varlığı, en az 2000 yıl...............
kürtten ve diğer etnolardan önce de türk burada
kürtler irandan ayrılan (veya kovulan) irani bir halk ve sonradan anadoluya göçüyor.
kendilerine gagavuz diyen bir soytarılar var, fena halde rus aşığıdır bunlar..........
sanıyorum son zamanlarda, çoğuda kendini rus falan zannediyordur
oysa bir zaman anadolu toprağında, larende de (bugünkü konya-karaman dolayları)
yaşayan hristiyanlaşmış türk toplulukları, selçuklu gelmiş bunlara ya müslüman olun yada
ittirin demiş, bunlar orada barınamayınca kalkmış karadenizin kuzey taraflarına göç etmişler vs vs
türklüğünü unutmuş, ruslaşmış bile kırolar....
öyleyse ? bu millet osmanlı veya yavuz un sayesinde müslüman olmamış
selçuklu ve daha öncesinde de zaten bu coğrafyada müslüman türk topluluklar varmış
tabii ki gayrı müslüm türklerde varmış...
(senin rum bu deyip burun kıvırdığın adama dna testi yapılsa,
aslında genetik olarak senden daha hakiki türk olabilir)
yani 1. ci selim, islamı devletin dini haline getirmiş.
neticeten ; türk olmak için oğuzun kayısından olmayı devletin resmi tarihçileri zorunlu hale getiriyor
ama bunlara kalkıp çepni ve afşar türkmüdür ? dediğinde de kıyameti koparıyorlar.
devamını gör...
10.
ben çepni türk'üyüm.
devamını gör...
11.
başlığa hemen türkiye'de türk yokcular toplanmış. nereden biliyorsunuz? gören de tüm dna sonuçlarını yalayıp yuttular zanneder. hele türk lafını duyunca kuduran k*rdo ezik kokocu atlamış yine. ulan sana ne milletin türklüğünden? kodumun kürdosu sen kendi dandik soyunla ilgilen.
onlardan biri benim. avşar boyundanım. 7 sülalem türk. siz melezsiniz diye herkesi de öyle sanmayın. umut fakirin ekmeği işte.
onlardan biri benim. avşar boyundanım. 7 sülalem türk. siz melezsiniz diye herkesi de öyle sanmayın. umut fakirin ekmeği işte.
devamını gör...
12.
dodurga boyundanım lakin dna testi yaptırmadım velev ki ermeni geni de çıktı. ben türk örfüyle büyüdüm türk' üm demeye de devam edeceğim. sizin gibi bu gen işlerini karıştıran bir tarafından tarih uydurmaya çalışanlar türkiye' liyim diyebilir.
devamını gör...