1.
super mario'nun 1988 yılında çıkan 2. oyunu.
bu oyun diğer mario oyunlarına nazaran çok farklıdır.
örneğin bowser'ın olmadığı tek mario oyunudur.
elbette bu kadar farklı olmasının özel bir nedeni var.
1985 yılında çıkan super mario'nun tüm dünya genelinde popüler olmasının ardından nintendo 1986 yılında super mario bros 2 oyunu japonya'da piyasaya sürdü.
bu oyun grafik anlamında bir önceki oyunla tamamen aynıydı.
ilk oyundan farkı çooook daha zor olmasıydı.
(bu oyun şu an bile en zor mario oyunu olarak biliniyor)
amaç, halihazırda super mario bros oyunu bitiren, kendine biraz daha zorlayıcı bölümler arayanlar için bir alternatif sunmaktı.
nintendo'nun japonya merkezi, oyunu nintendo'nun amerika merkezine yolladığında amerika'daki merkez oyundan pek memnun olmadı.
çünkü oyun hem grafik olarak aynıydı, hem de çok zordu.
bu yüzden hem eski oyuncuları kaybederiz, hem de yeni oyuncu kazanamayız diye düşündüler.
fakat super mario'nun da yeni bir oyunu çıkması gerekiyordu.
mario-sever'ler 4 gözle serinin ikinci oyununu bekliyordu.
bunun üzerinde japonya merkezi 1987 yılında sadece japonya'da piyasaya çıkan "yume kōjō: doki doki panic" adındaki oyunu amerika'ya gönderdi. bakın bakalım bu oyunu beğenecek misiniz dediler.
amerika merkezi oyunu beğendi. bunun üzerine doki doki panic oyunundaki karakterler super mario karakterlerine çevrildi, oyunda biraz grafik düzenlemesi yapıldı ve 1988'de amerika'da, 1989'da avrupa'da piyasaya sürüldü.
o zamanlar şimdiki gibi internet olmadığından ne japonya'daki oyuncular ne amerika'daki oyuncular kendi oynadıkları super mario bros 2'nin birbirinden farklı olduğunu anlamadılar.
ta ki 1993 yılına kadar.
nintendo 1993'te super mario bros all star adından oyun kasetini çıkardı.
bu kasette toplam 4 oyun vardı.
japonya'da çıkan super mario bros 2, bu kasette super mario bros lost levels adıyla
amerika ve avrupa'da çıkan super mario bros 2 ise japonya'da super mario usa adıyla çıktı.
bu oyun diğer mario oyunlarına nazaran çok farklıdır.
örneğin bowser'ın olmadığı tek mario oyunudur.
elbette bu kadar farklı olmasının özel bir nedeni var.
1985 yılında çıkan super mario'nun tüm dünya genelinde popüler olmasının ardından nintendo 1986 yılında super mario bros 2 oyunu japonya'da piyasaya sürdü.
bu oyun grafik anlamında bir önceki oyunla tamamen aynıydı.
ilk oyundan farkı çooook daha zor olmasıydı.
(bu oyun şu an bile en zor mario oyunu olarak biliniyor)
amaç, halihazırda super mario bros oyunu bitiren, kendine biraz daha zorlayıcı bölümler arayanlar için bir alternatif sunmaktı.
nintendo'nun japonya merkezi, oyunu nintendo'nun amerika merkezine yolladığında amerika'daki merkez oyundan pek memnun olmadı.
çünkü oyun hem grafik olarak aynıydı, hem de çok zordu.
bu yüzden hem eski oyuncuları kaybederiz, hem de yeni oyuncu kazanamayız diye düşündüler.
fakat super mario'nun da yeni bir oyunu çıkması gerekiyordu.
mario-sever'ler 4 gözle serinin ikinci oyununu bekliyordu.
bunun üzerinde japonya merkezi 1987 yılında sadece japonya'da piyasaya çıkan "yume kōjō: doki doki panic" adındaki oyunu amerika'ya gönderdi. bakın bakalım bu oyunu beğenecek misiniz dediler.
amerika merkezi oyunu beğendi. bunun üzerine doki doki panic oyunundaki karakterler super mario karakterlerine çevrildi, oyunda biraz grafik düzenlemesi yapıldı ve 1988'de amerika'da, 1989'da avrupa'da piyasaya sürüldü.
o zamanlar şimdiki gibi internet olmadığından ne japonya'daki oyuncular ne amerika'daki oyuncular kendi oynadıkları super mario bros 2'nin birbirinden farklı olduğunu anlamadılar.
ta ki 1993 yılına kadar.
nintendo 1993'te super mario bros all star adından oyun kasetini çıkardı.
bu kasette toplam 4 oyun vardı.
japonya'da çıkan super mario bros 2, bu kasette super mario bros lost levels adıyla
amerika ve avrupa'da çıkan super mario bros 2 ise japonya'da super mario usa adıyla çıktı.
devamını gör...
2.
sırf ilk mario oyununa çok benziyor diye amerika'da hackli oyun misali çıkan oyundur ki gayet negatif eleştirilmiştir. mario, luigi, toad ve prensesle oynanan bu oyunun sonunda her şey mario'nun rüyası çıkıyordu.
devamını gör...