1.
bazı efsanelere göre (bkz: lilith) adem'in ilk eşi. adem ile eşitlik konusunda zıtlaşmış ve yasaklı olan kelimeyi söyleyeyip cennetten kaçmıştır. sonrasında tanrı havva'yı yaratır. havva'nın şeytan tarafından kandırılması aslında lilith'in intikamıdır. lilith şeytan kılığında havva'nın aklına girmiştir. lilith baş kaldıran, havva ise boyun eğen kadın figürünü tasvir etmiştir. çünkü kutsal kitapta havva'nın ademden yaratıldığı yazılmış.
başka bir rivayette, havva adem'e yardımcı olarak gelmiştir. birbirlerine iyi bakılmaları emredilmiştir. şeytan yılan kılığına girip elmanın güzelliğinden bahsetip havva'yı yemeye ikna etmiştir.
neden yasak olsun burası cennet bahçesi, adem'i git mutlu et. olay bu işte.*
yasaklanan bir ağaç vardır ve bu ağacın da karşı konulmaz derecede bir meyvesi vardır.
meyveyi havva veriyor, adem onu yiyiyor. insana verilen iradenin sınanması mı bu? hem adem hem havva şeytan tarafından kandırılan değil mi bu anlatıda? havva ilk aldatılan ve farkına varmayan. adem ile havva aslında sorgulamayan. adem son bir manevra ile havva'nın elinden elmayı alıp kanmayalım buna deseydi, havva şeytanı kış kış etseydi acaba neler olurdu?*
meyvenin yenmesi istenmeseydi o ağaç oraya dikilmezdi ** bu da başka bir bakış.
insanoğlunun topraktan gelip toprağa gideceği varmış diyelim. tüm bu anlatılar insanın kusurlarıyla var olduğunu, iradesinin kısıtlandığını
( başka gücün üstünlüğü)* zorluklarla mücadele etmesi gerektiğini gösteriyor. kadın ile erkeğin doğasının farkını da ortaya koyuyor. ve mücadele başlıyor.
iş, aş, aşk dünyanın derdi
erkeği yenenmiş kadının fendi
bir elma için değer miydi?
suçlu havva mı sadece o zaman adem o elmayı niye yedi?
üst tanım,
ben elma üzerinden yazdım buğdayı da varmış. lan bırak, monoteist falan anlamam yazını ademim ekmek yiyelim diyerek yorumladım* adem: o ekmeğin içinde ne var deyip havva'nın gözünü açaydı ya.
başka bir rivayette, havva adem'e yardımcı olarak gelmiştir. birbirlerine iyi bakılmaları emredilmiştir. şeytan yılan kılığına girip elmanın güzelliğinden bahsetip havva'yı yemeye ikna etmiştir.
neden yasak olsun burası cennet bahçesi, adem'i git mutlu et. olay bu işte.*
yasaklanan bir ağaç vardır ve bu ağacın da karşı konulmaz derecede bir meyvesi vardır.
meyveyi havva veriyor, adem onu yiyiyor. insana verilen iradenin sınanması mı bu? hem adem hem havva şeytan tarafından kandırılan değil mi bu anlatıda? havva ilk aldatılan ve farkına varmayan. adem ile havva aslında sorgulamayan. adem son bir manevra ile havva'nın elinden elmayı alıp kanmayalım buna deseydi, havva şeytanı kış kış etseydi acaba neler olurdu?*
meyvenin yenmesi istenmeseydi o ağaç oraya dikilmezdi ** bu da başka bir bakış.
insanoğlunun topraktan gelip toprağa gideceği varmış diyelim. tüm bu anlatılar insanın kusurlarıyla var olduğunu, iradesinin kısıtlandığını
( başka gücün üstünlüğü)* zorluklarla mücadele etmesi gerektiğini gösteriyor. kadın ile erkeğin doğasının farkını da ortaya koyuyor. ve mücadele başlıyor.
iş, aş, aşk dünyanın derdi
erkeği yenenmiş kadının fendi
bir elma için değer miydi?
suçlu havva mı sadece o zaman adem o elmayı niye yedi?
üst tanım,
ben elma üzerinden yazdım buğdayı da varmış. lan bırak, monoteist falan anlamam yazını ademim ekmek yiyelim diyerek yorumladım* adem: o ekmeğin içinde ne var deyip havva'nın gözünü açaydı ya.
devamını gör...
2.
bitemeyen hikaye.
efsanenin bence ilginç ayrıntısı yasak meyvenin elma oluşudur. akılda kalıcı olsun diye kasten seçilmiş olabilir bu imge.
efsanenin bence ilginç ayrıntısı yasak meyvenin elma oluşudur. akılda kalıcı olsun diye kasten seçilmiş olabilir bu imge.
devamını gör...
3.
birçok dini inanışa göre dünyaya gelen ilk insan çiftidir; tevrat'ın yazdığına göre tanrı ilk önce hz. adem'i, sonra da ona yardımcı olması için hayvanları yaratmıştır.
adem yaratılan hayvanlardan hiçbirini kendisine denk görmediği için tanrı ona eş olarak, adem'in bir kaburga kemiğinden havva'yı yaratmıştır. daha sonra ikili, cennet bahçesine bekçi olarak
gönderilmiştir. bu bahçede "hayat" ve "iyi ile kötüyü tanıma" adında iki ağaç vardır, adem'e bu ikinci ağacın meyvesinden tatma yasağı tanrı tarafından koyulmuştur. cennet bahçesindeki bir yılan, bu elmaya güzellemeler dizerek önce havva'ya elmayı tattırmış. daha sonra da yılan ve havva ikilisi, beraber adem'i ikna etmişlerdir. ve böylece ikili tanrının yasakladığı meyveden tatmış olur.
tanrı, koyduğu yasağı çiğneyen adem ve havva çiftini cennet'ten kovmuştur.
tevrat'ın başında ele alınan bu konunun asur kaynaklarından geldiği öne sürülür.
kuran'ın birçok suresinde de hz. adem ve hz. havva'dan bahsedilmektedir. ancak kuran-ı kerim'e göre adem ile havva topraktan yaratılmışlar, sonra da kendilerine ruh verilmiştir. adem'e secde etmeye çağrılan melekler arasından iblis, secde etmek istemediğinden lanetlenmiştir.
ayrıca bir rivayete göre,
cennetten kovulan adem, serendip adasına düşmüş, burada eşinden ayrı 200 yıl kalmıştır. seylan adasında "ademtepesi" adı verilen, harika manzaralı bir dağda insan ayağı biçiminde bir oyuk varmış. müslümanlar olarak biz bu ayak izini hz. adem'e, budistler buda'ya, hindu'lar da şiva'ya atfediyor.
adem daha sonra eşiyle buluşmuştur.
son olarak,
islam rivayetlerine göre, "iyi ile kötüyü tanıma" ağacının meyvesini önce havva yediği için, havva ve havva'dan sonra gelecek olan kadınlara bir ceza olarak doğum sancısı, regl görme, gebelik gibi cezalar verilmiş, buna karşılık dinine ve kocasına bağlı kadınların mutlaka cennete gidecekleri müjdelenmiştir.
adem tepesi:
ayak izini fotoğraf olarak bulamadım. bir gezgin videosunu çekmiş. "adam's peak" olarak aratırsanız kolayca bulabilirsiniz.
adem yaratılan hayvanlardan hiçbirini kendisine denk görmediği için tanrı ona eş olarak, adem'in bir kaburga kemiğinden havva'yı yaratmıştır. daha sonra ikili, cennet bahçesine bekçi olarak
gönderilmiştir. bu bahçede "hayat" ve "iyi ile kötüyü tanıma" adında iki ağaç vardır, adem'e bu ikinci ağacın meyvesinden tatma yasağı tanrı tarafından koyulmuştur. cennet bahçesindeki bir yılan, bu elmaya güzellemeler dizerek önce havva'ya elmayı tattırmış. daha sonra da yılan ve havva ikilisi, beraber adem'i ikna etmişlerdir. ve böylece ikili tanrının yasakladığı meyveden tatmış olur.
tanrı, koyduğu yasağı çiğneyen adem ve havva çiftini cennet'ten kovmuştur.
tevrat'ın başında ele alınan bu konunun asur kaynaklarından geldiği öne sürülür.
kuran'ın birçok suresinde de hz. adem ve hz. havva'dan bahsedilmektedir. ancak kuran-ı kerim'e göre adem ile havva topraktan yaratılmışlar, sonra da kendilerine ruh verilmiştir. adem'e secde etmeye çağrılan melekler arasından iblis, secde etmek istemediğinden lanetlenmiştir.
ayrıca bir rivayete göre,
cennetten kovulan adem, serendip adasına düşmüş, burada eşinden ayrı 200 yıl kalmıştır. seylan adasında "ademtepesi" adı verilen, harika manzaralı bir dağda insan ayağı biçiminde bir oyuk varmış. müslümanlar olarak biz bu ayak izini hz. adem'e, budistler buda'ya, hindu'lar da şiva'ya atfediyor.
adem daha sonra eşiyle buluşmuştur.
son olarak,
islam rivayetlerine göre, "iyi ile kötüyü tanıma" ağacının meyvesini önce havva yediği için, havva ve havva'dan sonra gelecek olan kadınlara bir ceza olarak doğum sancısı, regl görme, gebelik gibi cezalar verilmiş, buna karşılık dinine ve kocasına bağlı kadınların mutlaka cennete gidecekleri müjdelenmiştir.
adem tepesi:
ayak izini fotoğraf olarak bulamadım. bir gezgin videosunu çekmiş. "adam's peak" olarak aratırsanız kolayca bulabilirsiniz.
devamını gör...
4.
kafa yapıları ilginç.
kafana göre 1 kadın 1 erkek takılıyorsun. havva hanım dalından üzüm uzatıyor. lapss yiyip bol bol sevişmeli aksiyonlar içindesin incir ağacının dibinde falan ama bi mahrem bölgeleri gizleme kaygısı var. utanma duygusu desen değil, henüz utanç duygusunun keşfi yok o evrende sanırım. izleyen desen, zaten tanrı var, melekler falan var. neyin ne olduğunu bizzat biliyorlar. bi anlamsız örtünme var ortada.
penis ile vajiştoyu çaput benzeri şeylerle örtüp, kıç açıkta takılıyorlar. neden yani. anadan üryan olmaları gerekiyor. saçma da havva'nın memeler açık her tasvirde. sallanıyor. ama vajinası örtülü.
çok değişik işler. havva'nın hadi memeleri açık, hangi tarihte kadınlar memelerini utanç duygusuyla örtmeye başladı. nasıl oldu acaba. olmuş işte olmazdı diyemezsin.
kafana göre 1 kadın 1 erkek takılıyorsun. havva hanım dalından üzüm uzatıyor. lapss yiyip bol bol sevişmeli aksiyonlar içindesin incir ağacının dibinde falan ama bi mahrem bölgeleri gizleme kaygısı var. utanma duygusu desen değil, henüz utanç duygusunun keşfi yok o evrende sanırım. izleyen desen, zaten tanrı var, melekler falan var. neyin ne olduğunu bizzat biliyorlar. bi anlamsız örtünme var ortada.
penis ile vajiştoyu çaput benzeri şeylerle örtüp, kıç açıkta takılıyorlar. neden yani. anadan üryan olmaları gerekiyor. saçma da havva'nın memeler açık her tasvirde. sallanıyor. ama vajinası örtülü.
çok değişik işler. havva'nın hadi memeleri açık, hangi tarihte kadınlar memelerini utanç duygusuyla örtmeye başladı. nasıl oldu acaba. olmuş işte olmazdı diyemezsin.
devamını gör...