bir başkasının seçimini aptallık olarak değerlendirmek
başlık "dinsiz kitapsiz kafir" tarafından 17.05.2025 13:54 tarihinde açılmıştır.
1.
ülkemizde çok sevilen bir eleştiri şekli.
sözlüktede devamlı görmek mümkün.
yok hayır, bunu diyenler einstein gibi zeki, elon musk gibi zengin olmuş insanlar olsa tamam diyeceğim, herif herşeyi bizden iyi biliyor ki bizden çok üst seviyede ama bu tip konuşanların çoğu üç kuruşun hesabını yapan, yapmak zorunda olan vasıfsız elemanlarken sormadan duramıyor insan:
ulan yapraaaam, milleti aptal olarak değerlendirme cürretini kim verdi sana?
sen çok mu zekisin?
bu yüzden mi vasıfsızın tekisin????
...
başkalarının seçimlerini doğru saymak gibi bir zorunluluğun yok. ama başkalarının seçimlerine bakıp hakaret etme hakkında yok.
sözlüktede devamlı görmek mümkün.
yok hayır, bunu diyenler einstein gibi zeki, elon musk gibi zengin olmuş insanlar olsa tamam diyeceğim, herif herşeyi bizden iyi biliyor ki bizden çok üst seviyede ama bu tip konuşanların çoğu üç kuruşun hesabını yapan, yapmak zorunda olan vasıfsız elemanlarken sormadan duramıyor insan:
ulan yapraaaam, milleti aptal olarak değerlendirme cürretini kim verdi sana?
sen çok mu zekisin?
bu yüzden mi vasıfsızın tekisin????
...
başkalarının seçimlerini doğru saymak gibi bir zorunluluğun yok. ama başkalarının seçimlerine bakıp hakaret etme hakkında yok.
devamını gör...
2.
müsaadeniz olursa ben bir fikir beyan ediciym. durun durun taşlamayın ben başlıkla konuşacağım lütfen izin verin.
sen kim oluyorsun da bir başkasının seçimini aptallık olarak nitelendiriyorsun yüksek sesle? üstelik ucu sana bile dokunmuyorken bir başkasının davranışı. hadsizler.
sen kim oluyorsun da bir başkasının seçimini aptallık olarak nitelendiriyorsun yüksek sesle? üstelik ucu sana bile dokunmuyorken bir başkasının davranışı. hadsizler.
devamını gör...
3.
ciddi anlamda kritik düşünme kabiliyetinden yoksunluk belirtisidir. tercihler eleştirilebilir elbet ama hakaret etmek, bunları aptallık olarak addetmek haddini aşmaktır. "en mantıklı olan bu, aksini yapan/düşünen aptaldır" kafasında çok insan görüyorum son dönem. benim ihtiyacım olan bu, seni alakadar etmez deyip geçin en iyisi.
devamını gör...
4.
aptallık göreceli bir saptamadır. bu bazan öylesine birbirine karışır ki, doğruyu bunlar arasında arama aptallığı yaparken bulursunuz kendinizi.. yapmanız gereken şey, bir aptalmetreye sahip olduğunuz inancından vaz geçerek davranmaktır.
endişe etmeyin yaşam er ya da geç aptalı ortaya çıkartacaktır zaten..
endişe etmeyin yaşam er ya da geç aptalı ortaya çıkartacaktır zaten..
devamını gör...
5.
çünkü aptallık
saçma sapan işler yapmayın.
saçma sapan işler yapmayın.
devamını gör...
6.
haset sebepli eşitlenme arzusundan kaynaklanır. işte bir dostoyevski okuyup bu yönünüzü keşfetseniz bunlar olmaz.
psikoloji diye bir bilim var bak bunları çözmüş. sen kendinde kritik önemde bir şeyi eksik olarak görüyorsan ve bu eksikliğini giderecek kaynaklara sahip değilsen, vahşileşip o ihtiyacını karşılamak eğiliminde olursun.
o kadar kritik önemde olmadığında da yine bir eksiklik hissedersin azizim, doğamız gereği. ama kaynağın yok; hayatını, sağlığını da riske atamazsın sırf onu elde etmek için, çünkü kritik önemde değil. o zaman napıcan? mutluluk sentezliycen.
bunun en etkin yolu da eşitlenmekten geçer. sende var, bende yok. napıcam? bir şekilde ikimizi eşitliycem. e ben yukarı çıkamıyorum napim? o zaman sen aşağı ineceksin kardeşim. sen güçsüzsün, sen aptalsın, sen gerizekalısın. benden çok çok daha güzel, çok çok daha zengin, sofistike - neyse artık - olabilirsin, görünebilirsin. ama sen düşük yaşam formusun! senin kararların senin ne kadar da aşağılık biri olduğunu gösteriyor!
işte özetle haset böyledir. bunun edebiyattaki en güzel örneği yeraltından notlar'da yeraltı adamı ile vuku bulmuştur. çok çok çok tavsiye edilir efenim henüz okunmadıysa.
yanlış anlamayınız, bu hepimizin içinde var, hepimizin doğası böyle işliyor. ama eşitlenmenin de, mutluluğu sentezlemenin de binbir çeşit yolu vardır, bunun sağlıklı olan yolları da vardır.
bak konu nereye geldi yine. neyse. kendi şeytanınızla barışmanız dileğiyle efenim.
psikoloji diye bir bilim var bak bunları çözmüş. sen kendinde kritik önemde bir şeyi eksik olarak görüyorsan ve bu eksikliğini giderecek kaynaklara sahip değilsen, vahşileşip o ihtiyacını karşılamak eğiliminde olursun.
o kadar kritik önemde olmadığında da yine bir eksiklik hissedersin azizim, doğamız gereği. ama kaynağın yok; hayatını, sağlığını da riske atamazsın sırf onu elde etmek için, çünkü kritik önemde değil. o zaman napıcan? mutluluk sentezliycen.
bunun en etkin yolu da eşitlenmekten geçer. sende var, bende yok. napıcam? bir şekilde ikimizi eşitliycem. e ben yukarı çıkamıyorum napim? o zaman sen aşağı ineceksin kardeşim. sen güçsüzsün, sen aptalsın, sen gerizekalısın. benden çok çok daha güzel, çok çok daha zengin, sofistike - neyse artık - olabilirsin, görünebilirsin. ama sen düşük yaşam formusun! senin kararların senin ne kadar da aşağılık biri olduğunu gösteriyor!
işte özetle haset böyledir. bunun edebiyattaki en güzel örneği yeraltından notlar'da yeraltı adamı ile vuku bulmuştur. çok çok çok tavsiye edilir efenim henüz okunmadıysa.
yanlış anlamayınız, bu hepimizin içinde var, hepimizin doğası böyle işliyor. ama eşitlenmenin de, mutluluğu sentezlemenin de binbir çeşit yolu vardır, bunun sağlıklı olan yolları da vardır.
bak konu nereye geldi yine. neyse. kendi şeytanınızla barışmanız dileğiyle efenim.
devamını gör...
7.
dün akp seçmenine seçimleri nedeniyle hakaret edenler bugyn burada "insanlık" taslıyor.
aptal değiliz çok şükür yemiyoruz ama siz de dürüst insan değilsiniz.
aptal değiliz çok şükür yemiyoruz ama siz de dürüst insan değilsiniz.
devamını gör...
8.
bir başkasının seçiminin ne olduğunu öğrenmeden bilemem... neymiş o seçim? belki de gerçekten aptallıktır. şayet aptallıksa bu çok da anormal bir şey olmazdı. ne yani birinin seçim yapma özgürlüğü var diye aptallıktan münezzeh mi oluyor? saçma duyarlar bunlar. aptalca bir seçim daima aptallıktır. görecelilikle falan konuyu sulandırmak zararlı bir şey.
akıl her insanda eşit bir şey değildir. daha bunu idrak edebilmiş değil çoğunluk. minnoş minnoş her insanı eş değer sanıyorlar falan. bu tontiş ılımlılıklar kimseyi bir adım öteye taşımıyor. bırakınız.
akıl her insanda eşit bir şey değildir. daha bunu idrak edebilmiş değil çoğunluk. minnoş minnoş her insanı eş değer sanıyorlar falan. bu tontiş ılımlılıklar kimseyi bir adım öteye taşımıyor. bırakınız.
devamını gör...
9.
dün akp seçmenine seçimleri nedeniyle hakaret edenler bugyn burada "insanlık" taslıyor.
aptal değiliz çok şükür yemiyoruz ama siz de dürüst insan değilsiniz.
türkiye'nin içinde bulunduğu ve her gün dahada kötüye giden durumundan bunun baş kahramanları olarak ne kadar aptal, ne kadar akıllı olduğunuz sonucunu çıkarabiliyorsunuzdur umarım.
devamını gör...
10.
bir başkası da senin seçimini aptallık olarak görüyor. sadece kendi penceremizden bakıyoruz hayata herkes birilerine aptal diyor aptal olduğunu bilmeden..
devamını gör...