renee knight'ın aynı adlı romanından temeli alınan, senarist ve yönetmeni olarak alfonso cuaron'u gördüğümüz, başrollerinde ise cate blanchett, kevin kline ve leila george'u izlediğimiz, 81. venedik film festivali'nde prömiyerini yapan ve ağırlıkla eleştirmenlerin olumlu kritikleriyle karşılanan 2024 çıkışlı, abd ve birleşik krallık ortak yapımı psikolojik gerilim, gizem ve drama türlerindeki 7 bölümlük mini dizidir. yapımın konusunun merkezinde catherine ravenscroft (blanchett) bulunmaktadır; başkahramanımız bir televizyon belgeseli gazetecisidir ve çalışmaları, uzun süredir bir saygınlığa sahip olan kurumların sınırları aşmalarını gün yüzüne çıkarmak üzerinedir. fakat okuduğu bir roman onu neden korkutacaktır?
*satellite ödülleri (2025) - bir mini dizi, sınırlı dizi ya da tv filmindeki en iyi aktris [cate blanchett]
*kadın film eleştirmenleri camiası ödülleri (2025) - en iyi televizyon dizisi: wfcc ödülü
*kadın film eleştirmenleri camiası ödülleri (2025) - en iyi televizyon dizisi: wfcc ödülü
öne çıkanlar | diğer yorumlar
başlık "zed's dead baby" tarafından 27.09.2024 20:14 tarihinde açılmıştır.
1.
bir apple tv+ yapımı mini dizi.yönetmenliğini alfonso cuarón'yaptığı ve başrollerinde cate blanchett, sacha baron cohen ve kevin kline'in oynadığı gerilim türünde ki dizinin yayın tarihi 11 ekim 2024.
devamını gör...
2.

alfonso cuarón'un renée knight'ın romanından uyarladığı ayrıca yönetmenliğini yaptığı, cate blanchett'in ''karanlık sırrının'' ifşa edilmesiyle tehdit edilen bir yazarı canlandırdığı yedi bölümlük psikolojik bir gerilim, olabildiğince rafhatsız edici ve karanlık bir drama. cate blanchett ve kevin kline'ın mükemmel oyunculuğu diziyi izlenesi kılan etkenlerden biri ayrıca.
biraz yavaş ilerliyor diyenler için; hikaye o kadar kompleks ki, doğru ve yanlışlar çözülemeyecek kadar karışmış bir yumağı andırıyor. o yumağı bir anda çözmek o kadar imkansız ki. insanız; empati kuruyoruz, yanılabiliyoruz, bize sunulanla gerçeklerin örtüşmeme ihitimalini düşünmüyoruz. bazen insan önyargılı yaklaşır durumlara ve sunulan bilginin ışığında insanları yargılar. genellikle genellemeler yaparak doğruyu ve yanlışı ayırır beynimiz. aslında ayrıntıları daha yakından incelesek ve yorumlasak bize sunulan bilgilere kuşkuyla yaklaşır ve başka bir bakış açısıyla baktığımızda başka türlü yorumlanabileceğini anlarız.
catherine'in çoğu zaman suskun kaldığı zamanlarda aslında içten içten nasıl acı çektiğini bilmiyorduk. bir annenin acısıyla kaleme aldığı kitabın her cümlesine inanarak öfkelendik catherine'e. annenin tek bildiği şey oğlunun ölüme terk edildiği bilgisiydi ve tabii ki fotoğraflar; inanılmaz erotik görünen ve bir günahın en erotik bir biçimde resmedilmesi gibi baktık bu fotoğraflara. gerçeğin ise bambaşka bir hikayeye uzandığını anladığımızda ise kandırılmış gibi hissettik.
stephen karısının acısından, oğlunun ölümünden sorumlu tuttuğu catherine'e acıların en büyüğünü yaşatmaya çalışmasına kadar empati duyduk, kitabı yayınlamasına sevindik ve catherine'in dünyanın gözünde rezil olmasını istedik hep birlikte. yalnız, intikam zehri insanın gözünü kör eder, stephen öfkesinin kurbanı olmaya razıydı. gerçekleri gördüğünde ise büyük hayal kırıklığı yaşadı ama artık öfkesinden kurtulmuş bu adamı kendi halinde o acı dolu evde kendi yalnızlığıyla başbaşa bırakmış olduk.
mutluluk, bazen bir adım uzağındadır ya da hiç var olmaz. tam ulaştım derken geçmiş yakana yapışır; yaşanmışlıklar bir set gibi önüne dikilir. bu dizide nancy'e, stephen'e, catherine'e, ve de en çok nicholas'a üzüldüm. bir yaşamın var ve o yaşam bir karenin etkisinde oradan oraya savrularak geçiyor. suçsuzluğun tek kanıtı olan o fotoğrafta görüyoruz nicholas'ın o çocuk bakışlarını.
devamını gör...