aslında islam'da başlangıçta içki serbestti, ta ki hamza içkiyi adabıyla içmeyip ayarsızlık yaparak sağa sola sataşıncaya kadar. bir kişinin dengesizliği yüzünden kurunun yanında yaş da yandı. o gün bugündür islam'da alkol haramdır. allah'ın arslanı alkolik hamza'ya bak sen. bir kadeh içki içmeyle dengesizce içkiyle sarhoş olmak aynı mıdır?
ilgili linkler:
1)
kütüphane görevlisi'nden ''kuran'da içki ayetlerinin inişi ve yahudi cenazesinin sırrı'' adlı video
2)
cafer akkaya'dan ''kuran ayetlerinin oluşumunda halife ömer'in etkisi. (maide 90-91-93, bakara 219, nisa 43)'' adlı video
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel islam'da içkinin yasaklanmasından önce hamza'nın zilzurna sarhoş olup yaptığı bir ayarsızlık
devamını gör...
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...
hamza, o son kırmızıyı içmeyecektin...bizi de yaktın.
devamını gör...
hamza'ya o konuda ben de çok kırgınım. bu içkinin yasaklanması süreci hakkaten çok zippo bi süreç ya.

#2376725

şurda anlattık. 10 sene içinde kademeli olarak artmış yasak dozajı. sadece hamza bey de değil, sapıtan çok olmuş ne yazık.
devamını gör...
(bkz: arap sen içme bokunu çıkarıyorsun)
devamını gör...
al işte. şimdi mübarek de bir insan, bir şey diyemiyorsun ama ağzınla iç be kardeşim yaktın bizi evladım dedirtiyor, bünyeye bir ibrahim tatlıses havası katıyor bu durum.

bizim ailenin de hamza'sı benim. yatmıyor muşum etmiyor muşum, kardeşim taşkınlık çıkarıyor muyum? hayır. sen buna bak.
devamını gör...
hamza mı ayarsız, bir avuç arabı örnek alıp tüm insanlığa kural koymaya kalkan mı.. anlamadım ki.. bu nasıl bi evrensellikse..
devamını gör...
gene bir kulp takarlardı, rahatiya bağ.
devamını gör...
1 hadise.

yazar, islamcilar bunu nasil aciklayacak demis,

#3169299

diye 1 islamci olarak bunu aciklamam gerek.

oncelikle yazarin temel olarak dustugu hatadan bahsetmek istiyorum,

yazar herhalde islam tarih ve fikhindan bihaber olacak ki diyor ki,

"aslinda icki ilk baslarda serbestti"

halbuki sevgili yazar, islam 1 paket olarak inmemistir. zaten her sey tedricen, zamanla, yavas yavas yasaklanmis veya emredilmistir.

ornegin zina, ornegin alkol zamanla yasaklanmis, muta nikahi zamanla yasaklanmis, namaz zamanla emredilmis, tesettur zamanla emredilmis.

islam 1 paket halinde inmemistir. her sey zamanla olmustur..

peki neden?

bunu zaten hz. aise validemiz guzelce aciklamis, kulak verelim bakalim ne demis;

ilk olarak kuran'dan cennet ve cehennemin islendigi 1 sure nazil oldu. ne zaman ki insanlar islam'a girmeye basladi, haram ve helale iliskin ayetler indi. eger ilk olarak "sarap icmeyin!" diye 1 ayet inseydi, insanlar "asla sarabi birakmayiz" diyerek islam'a yanasmazlardi. eger ilk olarak "zina etmeyin!" diye 1 ayet inseydi, "asla zinayi birakmayiz" diyerek islam'a yanasmazlardi.

bu rivayet, en guvenilir hadis kaynagimiz sahih-i buhari'de var.

gordugunuz uzere, islam ilk cennet ve cehennemi aciklamis, daha da guclenince fikiha dair kaideler gelmis.

cunku islam, araplarin yerlesik adetlerini daha onceden kaldirsa, insanlar bu sefer hayir biz bunu birakmayiz derlerdi.

cunku sarap, araplarda o kadar yaygindi ki, adamlar mezarlarina sarapla ilgili siirler dahi yazmislardir.

anladiniz mi meseleyi?

bu yuzden islam, sarabi 3 ana merhalede kaldirmistir,

1. once sarapta faydalar ve zararlar var, zarari daha fazladir denmis,

2. ikinci merhalede sarap ictiginizde namaza yaklasmayin denmis,

3. ucuncude mutlak olarak haram kilinmistir.

simdii, madem oyle, yazarin, hasa, "alkolik hamza" dedigi meseleyi de aciklayalim,

simdii bakalim, buhari'deki hadis'e, hani dert ettiginiz seylerin basitligini gorun diye yapiyorum,

simdi hz. ali aktariyor ki,

bedir savasinin ganimetleri dagitildigi sirada bana yasli 1 deve dusmustu. resulullah bana, yasli 1 deve daha verdi. 1 gun bu 2 deveyi, ensarli 1 kimsenin kapisinin onunde cokturmustum. satmak amaciyla deve ile izhir otu tasimak istiyordum. yanimda da beni kaynukalilardan 1 sarraf vardi. elde edecegim kazancla fatima'in dugun yemegine yardim etmek istiyordum.

hamza bin abdulmuttalib de bu evde, yaninda 1 sarkici kadin ile beraber (icki) iciyordu. bu sirada kadin, "ey hamza! şu semiz develere bak" seklinde baslayan siiri okudu.

bunun uzerine hamza firladi ve kilici ile devenin horguclerini kopardi, belini yardi, cigerlerinden 1 parca aldi.

-bu rivayeti aktaran zuhri'ye, "horguclerini de mi?" diye sorulmus. o da, "evet, horguclerini de" diye cevap vermis.-

daha sonra gitti. beni saskinlik icinde birakan bu manzarayi izledikten sonra peygamber'e gittim. yaninda zeyd bin harise vardi. olanlari anlattim.

resulullah, zeyd ile birlikte cikti. ben de onlara katildim. hamza'nin yanina girdi ve ona kizdi. hamza gozunu kaldirdi ve, "siz benim dedelerinin koleleri degil misiniz?" dedi. bunun uzerine peygamber geri cekilerek döndü ve ordan cikti. bu olay, henuz sarap haram kilinmadan once gerceklesti.

yani arkadaslar ali deve aliyor ganimetten, hamza o sirada sarki esliginde sarap iciyor. kadin develi 1 siir okuyunca hamza cok sarhos 1 halde, sarabin etkisiyle deveye vurup kesiyor.

olay peygamber'e soylenince, peygamber hamza'ya kiziyor. hamza sarhos halde peygamber'e laf soyleyince peygamber hamza sarhos oldugundan olacak ki 1 sey soylemeyip gidiyor.

burda 1kac soru sorulabilir,

1. hamza icki mi iciyordu?

cevap: evet. dedim ya, araplar arasinda icki yaygindi, sahabilerin de 1 kismi icki icerdi. hatta bazilari sarap haram kilindiktan sonra dahi birakamamis. onlar bizden faziletli de olsa tipki bizler gibi insandirlar, gunahlari da sevaplari da vardir. ki hamza bunu sarap haram kilinmadan once yapmistir. zina yapan sahabi bile var, maiz bin malik gibi. sasirilacak 1 sey yok bunda. bunlar anlatilmis, yazilip cizilmis. siz okumadiysaniz sizin probleminizdir. kimse sansurlememis ki zaten bunlari.

yani burda ooww islam coqqtu'luk 1 durum yoktur...

hatta diger 1 anlatiya gore hamza ayilinca, yaptigi isten pisman olup peygamber'den ozur dileyip, sonra develerin bedellerini de ali'ye odemistir.

2. peki sarap, hamza icti diye mi haram kilindi?

cevap: hayir, neden? cunku bu olay bedir sonrasi yasanmistir, rivayette beni kaynukali 1 tuccardan da bahsediyor. beni kaynuka surgununden once yasanmis olmali, yani mart 624'ten once.

sarabin yasaklanisi agustos 625, beni nadir surgununden sonraya tekabul eder.

bu donem uhud savasi biteli, yani hz. hamza sehid olali mart 625'ten, 5 ay, hamza'nin sarhosligu olayindansa herhalde 1.5 yil sonrasidir.

yani olayin hz. hamza'nin sarhosluguyla pek 1 baglantisi olmadigini soyleyebiliriz. olsaydi zaten 1.5 yil bekletilmezdi.

tarihi kendi keyfinize gore degistirmeyin, 1 seyi ideolojinize gore evirip cevirmeyin, arastirin, 1 olayi degerlendirecekseniz once o olay hakkindaki tum anlatilanlara bakin.

soyle sacma sapan argumanlarin alemi yok.
devamını gör...
benim bi arkadaş sırf bu sebepten hem müslümanım diyor hem içiyor.

“kardeşim başkası sapıtıp karısını dövüyor diye ben niye alkol içemiyorum? ben keyfine içiyorum. bıçak ile yemek de yapabilirsin adam da öldürebilirsin. ee bıçak da mı haram olsun şimdi?”

adam haklı, yalan yok.
devamını gör...
hayır içki şartlı helaldir islam'da: antispiritualist.blogspot.c...
devamını gör...
şartlı helal ne içtikten sonra kusma garantisi verip mi içebiliyoruz
devamını gör...
bir atayistin alay etmek için ortaya attığı necis iddeayı ,sözde kur'an savunur layikçinin din adına savunmak için uplattığı mevzu.

"şüphesiz ki hayvanlarda da sizin için ibret vardır. [*] size, onların karınlarındaki atık (gübre) ile kan arasından (gelen), içenlerin boğazından kolayca geçen saf bir süt içiriyoruz"

nahl 66

"hurma ağaçlarının ürünlerinden ve üzümlerden, hem sarhoşluk veren içki hem de güzel rızık elde edersiniz. aklını kullanan bir topluluk için bunda kesin bir belge (ayet) vardır"

nahl 77.

ilk ayette aynı yerden necis olan poh ve kanın arasından süt üretildiğinden bahsetmiş.

2. ayette yine benzer bir mantıkla hurma ağacından hem şıra hem de sarhoşljk veren içecek elde edildiği söylenmiş.

sonra aynı canlıdan birbirine zıt iki ürün. sütü içersin; ama kanı ve pohu bitkilere gübre olarak kullanırsın.

yine hurmada iyi ve necisin aynı meyveden elde edildiği vurgulanmış. bu olayın ibretlik olarak vurgulanması ileride gelecek içki ayetlerinin habercisidir. insan aklını örten, ona suç ve hatalar işleten, sağlığını ve toplum huzurunu bozan tüm sarhoş edici maddeler " hamr" başlığı altında yasaklanmıştır.

nahl 67.

sana hamrı (sarhoşluk veren maddeleri)ve kumarı soruyorlar. de ki her ikisinde büyük bir ism zararlar ve insanlar için yararlar vardır.ama bunlardaki ism yararlarından büyüktür. (hayra) neyi harcayacaklarını da soruyorlar. de ki: artanı! allah, âyetlerini size böyle açıklar ki düşünesiniz.

bakara 219.

ey inanıp güvenenler! hamr (kişiyi sarhoş edip uyuşturan şey), kumar, (kurban sunmak için) dikili taşlar ve şans oyunları, şeytan işi pisliklerdir. onlardan uzak durun ki umduğunuza kavuşasınız.

maide 90.

şeytan, hamr (kişiyi sarhoş edip uyuşturan şey) ve kumarla aranıza düşmanlık ve nefret sokmak bir de allah’ın zikri’nden (kur’an’dan) ve salattan sizi alıkoymak ister. artık vazgeçersiniz değil mi?

maide 91.

aşama aşama ve son nokta.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"hamza'nın ayarsızlığı yüzünden islam'da içkinin yasaklanması" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim