hz. muhammed'in takipçisine ait kaya yazıtının bulunması
başlık "kedi yiyen fare" tarafından 04.09.2024 11:18 tarihinde açılmıştır.
1.
gectigimiz aylarda uzerinde calisma yapilmis kesiftir.
muhammed peygamber'in takipcisine ait oldugu soylenen ayni kayaya yazilmis 2 paleo-arapca (eski arapca) yazi bulundu.
alttaki gorselde gorebileceginiz 2 yazidan ustte olani muhtemelen muhammed peygamber'in sahabilerinden olarak kaynaklarda adi gecen hanzala bin abduamr tarafindan, islam oncesi (cahiliye denen donem) donemde oyulmustu.
bu yazit, suudi arabistan'da, terk edilmis 1 camiinin yakinindaki kayada bulundu.
yazit, suudi arabistan'in el-bahah bolgesinde bulundu. ve kayadaki ilk yazinin yazarinin sahabi oldugu, hatta daha sonralari mekke valisi olarak gorev yaptigi kaynaklarda geciyor.
dikkatinizi cekerim ki bu kesif, turk 1 hattat tarafindan yapildi.
(bkz: journal of near eastern stuides)'de yayimlanan makalede ilgili yazit incelendi, ve muhammed peygamber ile baglantili olabilecegi dogrulanan ikinci yazit oldu.
kesif 2021 yilinda, taif'teki antik 1 camiyi ziyaret eden turk hattat yusuf bilin tarafindan yapildi. hakeza bu caminin, halife ali tarafindan insa edildigi dusunuluyor
eski arapca 1 uslupta yazilmis kaya yazitlarindan ustte olaninda, islam kaynaklarinda adi gecen sahabi hanzala bin abduamr'in adi var. yazitlar soyle tercume ediliyor,
senin adinla, rabbimiz, ben abduamr oglu hanzala, seni allah'a karsi takvali olmaya davet ediyorum
2'ci yazi,
senin adinla, rabbimiz, ben sufyan oglu abduluzza, seni allah'a karsi takvali olmaya davet ediyorum
(burda takvaya davet ettikleri sahis, kaya yazisini okuyan kisilerdir, bu eski arap yazitlarinda sıkca gozlemlenen 1 usluptur)
ilgili yaziti inceleyen arastirmacilar, islam kayitlarini incelediler, ve "hanzala bin abduamr" isim kombinasyonunun nadir oldugu sonucuna ulastilar. bu da bu yazitin sahabi olan hanzala tarafindan yazilmis olma ihtimalini arttiriyordu.
yazinin uslubu sayesinde, yazitin kolayca 500'lerin sonlari veya 600'lerin baslarina ait oldugu anlasildi.
ustelik ikinci yazittaki kisinin adinin pagan tanricasi uzza'nin adini icermesi de, yazitin islam oncesi doneme ait olabilecegi fikrini destekliyor.
makalenin yazarlarindan, washington d.c. uluslararasi kuran arastirmalari dernegi'nin genel muduru hythem sidky, soyle diyor,
bu yazitin muhammed'in peygamberligine baslamasindan sonra yazilmis olmasi aslinda dusunelemez, cunku taif'teki insanlar ona son derece dusmandi ve takipcilerinden birinin oraya gidip bu yaziti yazmasi pek olasi degil.
ayrica ohio eyalet universitesi arapca calismalari profesoru, ve makalenin yazarlarindan ahmed el-jallad, yazitin boyasi ve hava kosullarina maruz kaldigini gosteren imgeleri sebebiyle bunun, modern 1 sahtekarlik olma olasiliginin da olmadigini soyluyor.
cambridge universitesi arap ve ortadogu calismalari profesoru james montgomery soyle diyor,
makale cok etkileyici 1 akademik calisma. kanitlarin kullanimi konusunda dikkatli, titiz ve ihtiyatli olup, her iddia tum ilgili ve mevcut kanitlara atifta bulunarak duzgun 1 sekilde dogrulanmis.
montgomery, yazitin gercekligine inansa da, yazitta bahsedilen hanzala'nin, sahabi olan hanzala ile ayni oldugu gorusu hakkinda supehelere sahip olup soyle diyor,
yazarlarin kullandigi kati tarihlendirme kriterlerini karsilayan 2 yazit daha elde edene kadar kararimi sakli tutmak istiyorum.
kaynak
muhammed peygamber'in takipcisine ait oldugu soylenen ayni kayaya yazilmis 2 paleo-arapca (eski arapca) yazi bulundu.
alttaki gorselde gorebileceginiz 2 yazidan ustte olani muhtemelen muhammed peygamber'in sahabilerinden olarak kaynaklarda adi gecen hanzala bin abduamr tarafindan, islam oncesi (cahiliye denen donem) donemde oyulmustu.
bu yazit, suudi arabistan'da, terk edilmis 1 camiinin yakinindaki kayada bulundu.
yazit, suudi arabistan'in el-bahah bolgesinde bulundu. ve kayadaki ilk yazinin yazarinin sahabi oldugu, hatta daha sonralari mekke valisi olarak gorev yaptigi kaynaklarda geciyor.
dikkatinizi cekerim ki bu kesif, turk 1 hattat tarafindan yapildi.
(bkz: journal of near eastern stuides)'de yayimlanan makalede ilgili yazit incelendi, ve muhammed peygamber ile baglantili olabilecegi dogrulanan ikinci yazit oldu.
kesif 2021 yilinda, taif'teki antik 1 camiyi ziyaret eden turk hattat yusuf bilin tarafindan yapildi. hakeza bu caminin, halife ali tarafindan insa edildigi dusunuluyor
eski arapca 1 uslupta yazilmis kaya yazitlarindan ustte olaninda, islam kaynaklarinda adi gecen sahabi hanzala bin abduamr'in adi var. yazitlar soyle tercume ediliyor,
senin adinla, rabbimiz, ben abduamr oglu hanzala, seni allah'a karsi takvali olmaya davet ediyorum
2'ci yazi,
senin adinla, rabbimiz, ben sufyan oglu abduluzza, seni allah'a karsi takvali olmaya davet ediyorum
(burda takvaya davet ettikleri sahis, kaya yazisini okuyan kisilerdir, bu eski arap yazitlarinda sıkca gozlemlenen 1 usluptur)
ilgili yaziti inceleyen arastirmacilar, islam kayitlarini incelediler, ve "hanzala bin abduamr" isim kombinasyonunun nadir oldugu sonucuna ulastilar. bu da bu yazitin sahabi olan hanzala tarafindan yazilmis olma ihtimalini arttiriyordu.
yazinin uslubu sayesinde, yazitin kolayca 500'lerin sonlari veya 600'lerin baslarina ait oldugu anlasildi.
ustelik ikinci yazittaki kisinin adinin pagan tanricasi uzza'nin adini icermesi de, yazitin islam oncesi doneme ait olabilecegi fikrini destekliyor.
makalenin yazarlarindan, washington d.c. uluslararasi kuran arastirmalari dernegi'nin genel muduru hythem sidky, soyle diyor,
bu yazitin muhammed'in peygamberligine baslamasindan sonra yazilmis olmasi aslinda dusunelemez, cunku taif'teki insanlar ona son derece dusmandi ve takipcilerinden birinin oraya gidip bu yaziti yazmasi pek olasi degil.
ayrica ohio eyalet universitesi arapca calismalari profesoru, ve makalenin yazarlarindan ahmed el-jallad, yazitin boyasi ve hava kosullarina maruz kaldigini gosteren imgeleri sebebiyle bunun, modern 1 sahtekarlik olma olasiliginin da olmadigini soyluyor.
cambridge universitesi arap ve ortadogu calismalari profesoru james montgomery soyle diyor,
makale cok etkileyici 1 akademik calisma. kanitlarin kullanimi konusunda dikkatli, titiz ve ihtiyatli olup, her iddia tum ilgili ve mevcut kanitlara atifta bulunarak duzgun 1 sekilde dogrulanmis.
montgomery, yazitin gercekligine inansa da, yazitta bahsedilen hanzala'nin, sahabi olan hanzala ile ayni oldugu gorusu hakkinda supehelere sahip olup soyle diyor,
yazarlarin kullandigi kati tarihlendirme kriterlerini karsilayan 2 yazit daha elde edene kadar kararimi sakli tutmak istiyorum.
kaynak
devamını gör...
2.
favlamamış ama, sadece like...
devamını gör...