iş sağlığı ve güvenliği
başlık "mavi gozlu tipsiz yazar" tarafından 07.12.2020 11:42 tarihinde açılmıştır.
1.
(bkz: isg) işçilerin iş kazalarına uğramalarını önlemek amacı ile güvenli çalışma ortamını oluşturmak için alınması gereken tedbirler, mesleklerde çalışanların sağlıklarını sosyal, psikolojik ve fiziksel olarak en üst seviyede tutmak, çalışma şartlarını ve üretim araçlarını sağlığa uygun hale getirmek, çalışanları çalışma ortamlarının tüm zararlı etkilerinden koruyarak işin ve işçinin birbirine uyumunu sağlamak üzere kurulmuş, mühendislik ve tıp disiplinlerini temel alan entegre bir bilim dalıdır.
şahsımca kurallara uymak için en motive edici söz (bkz: dalgınlık sizi sevdiklerinizden ayırır)
şahsımca kurallara uymak için en motive edici söz (bkz: dalgınlık sizi sevdiklerinizden ayırır)
devamını gör...
2.
devlet bünyesine alınması gereken meslek.
siz bu işi yapanı direk iş yerinin patronuna bağlarsanız kağıt üstündeki hariç bir varlık göstermeleri mümkün değil olsa da bir yere kadar. fakat devlet memuru sıfatıyla iş yerlerinde bulundurma zorunluluğu gelmesi, kuralların daha iyi uygulanabileceği anlamına gelir. ve tabii sonuç olarak iş kazalarının önüne geçilmesi yönünde çok etkili olacaktır.
devletin böyle bir projesi olmasına rağmen yürürlüğe girmesi sürekli nedeni belirsiz sekilde ertelenmekte. umarım en kısa zamanda doğru olan yapılır.
siz bu işi yapanı direk iş yerinin patronuna bağlarsanız kağıt üstündeki hariç bir varlık göstermeleri mümkün değil olsa da bir yere kadar. fakat devlet memuru sıfatıyla iş yerlerinde bulundurma zorunluluğu gelmesi, kuralların daha iyi uygulanabileceği anlamına gelir. ve tabii sonuç olarak iş kazalarının önüne geçilmesi yönünde çok etkili olacaktır.
devletin böyle bir projesi olmasına rağmen yürürlüğe girmesi sürekli nedeni belirsiz sekilde ertelenmekte. umarım en kısa zamanda doğru olan yapılır.
devamını gör...
3.
kurumlarda her sene aynı videolar ve sonunda yapılan teste sorulan aynı sorularla eğitimi verildiği sanılmaktadır. elektriğin e'sinden anlamayan ben ve anlamama da gerek olmayan bir görevim olmasına rağmen "kaçak akım rölesinin görevi nedir?" sorusunu cevaplamaktan bıktım.
devamını gör...
4.
kapıların dışarı açılması gerekiyor deyip içeri açılan kapılara bakakalmak.
devamını gör...
5.
sözde denetim yapmak için oluşturulan iş kolu fakat maaşınızı ödeyen kurumsal dilde sizi fonlayan kişi ya da kurumlara hiç bir yaptırımınız olamaz evet teoride olur ama ilk fırsatta sirket yetkilisi e devlet üzerinden sözleşmeyi iptal eder. bulması da gayet kolay olur yeni bir iş güvenliği uzmanını yada kurumunu. aynı halt bir çok yerde var yapı denetim de mesela bunlardan birisidir.
devamını gör...
6.
önemli alandır. a/b/c sınıfı olarak ayrılır. a sınıfında maaşlar oldukça yükselebilir. ama bu sizi yanıltmasın. ölümlü iş kazası olduğunda savcıların kaldırıp ilk saplayacağı kişiler de isg uzmanlarıdır.
devamını gör...
7.
bel ve boyun düzleşmesi ve fıtığından korunmak için; masa başı işlerde oturuş sandeyede dik ve sırta destek konularak, ekran göz hizasında olmalı ne aşağıda nede yukarıda.
karpal tünel sendromu için bilek destekli mause altlığı kullanılmalı. elin bilekle birleştiği yer klavyenin alt kısmına oturmalı oradan destek almalı.
karpal tünel sendromu için bilek destekli mause altlığı kullanılmalı. elin bilekle birleştiği yer klavyenin alt kısmına oturmalı oradan destek almalı.
devamını gör...
8.
şöyle bir çıkmazın içinde yeşermeye çalışan sektör; sizi denetlemesi için görevlendirilen igu'nun maaşını siz veriyorsunuz. o igu sizi nasıl denetleyecek? nasıl önlemler alabilecek? nasıl size ceza yazabilecek?
dip: bölüm mezunuyum, c yim. iki belgede çekmecemde duruyor.
dip: bölüm mezunuyum, c yim. iki belgede çekmecemde duruyor.
devamını gör...
9.
türkiye de sadece kağıt üzerinde çalışan sektör. uzmanlar ve firmalar sorumluluğu kendi üzerlerinden atmak için ortalığı bürokrasiye boğarlar ama olan işçiye emekçiye olur.
devamını gör...
10.
türkiye'de sanayi sermayesi sahiplerinin iş kalitesi masrafları ihtivasında değerlendirilen iş dalı.
devamını gör...
11.
bu yıl çalıştığım firmada zorunlu sertifakasını aldığım program. orjinali işçi sağlığı ve iş güvenliğidir.
devamını gör...
12.
iş sağlığı ve güvenliği, her meslekte yer alan işveren ve çalışanın işyerlerinde daha sağlıklı ve güvenlikli bir ortamda çalışmalarını amaçlamaktadır. aynı zamanda işyerlerinde kişileri sağlık ve güvenlik konular hakkında eğitimler verilerek iş sağlığı ve güvenliği bilincinin oluşması sağlanmalıdır.
uygulansa ölümler azalacak, çocuklar anne babasız kalmayacak.
uygulansa ölümler azalacak, çocuklar anne babasız kalmayacak.
devamını gör...
13.
bu dersten aa almayı beceremeyen ilk insan olma konusunda emin adımlarla ilerlediğim ders. komedi cidden, komedi.
devamını gör...
14.
hem bölümünü okuduğum hem uzmanlığını kazandığım sektör... hasss söktör...akkuyu nükleere gireyim dedim, herifler 7 gün 24 saat burada olacaksın dedi... görüşürüz dedim... 2. çüke gerenk yok...
devamını gör...
15.
oturacak yer yok, yerde oturuyoruz. slaytı okuyor adamın biri. sorarsan iş sağlığı eğitimi aldık. salon kocaman ama bunlar mal olduğu için 3-4 fakülteyi aynı anda çağırmış. herkes ya uyuyor ya telefona bakıyor. saat 17.00 a kadar sürecek yarında aynı. saat 8 de geldik. 9 da anca başladı. resmen eziyet. pdf atsalar daha faydalı, adam akıllı not alayım dedim çok hızlı, fotoğraf çekeyim dedim slaytı atladı. önemli dediği yerde 4 saniye falan durdu. anasını sevdiğimin şahsı ben nasıl verim alayım bundan.
devamını gör...
16.
"...de gözetilerek elektrik kesintisi yapılacaktır."
devamını gör...
17.
türkçe bilmeyen bir iş bilirin isim tamlamasi. ne demek iş sağlığı? iş sağlıkli işlesin, güvenli olsun ki patron zarar etmesin, demek istememişse eğer.
devamını gör...
18.
sadece bir ders, ahlak felsefesi gibi.
devamını gör...
19.
işin sağlıklı ve güvenli bi şekilde yapılması için konulan kurallar demek. yalnız bu işin uzmanları maaşlarını işverenden aldıkları için güvensiz işlerde rapor tutamıyorlar. mesela işçi açısından güvenli olmayan bi ortamda güvenlik tedbirleri yüksek maliyetliyse görmemiş gibi yapıp devam ediyorlar. sorsak işçiyi düşünürler ama işverenden maaş aldıkları sürece asla olması gerekeni yapamazlar.
bence bu iş öğretmenlik gibi devlet kadrosunda olmalı. denetime geldiklerinde "nerde bu işçilerin güvenlik ekipmanları? kapadım dükkanı" diyebilmeliler de nerdeee.
-pakize hanım aylardır bu işi yapıyoruz ama şuraya bi platform yapılmalı. bakın düşecek biri sonunda iş kazası olacak.
+evet haklısınız. müdüre ilettik ilgilenecek en kısa zamanda.
8 ay sonra iş kazası olur;
-nasıl oldu kaza?
+arkadaş şunun üstündeki somunları sıkarken düştü.
-çıkmamalıydı oraya. güvenlik tedbirlerini alarak çıkmalıydı ya da.
+ne gibi tedbirler almalıydı mesela pakize hanım?
-alınabilecek bi tedbir yok, platform yapılmalı buraya. platform yapılana kadar da çıkmayın makinenin üstüne.
8 aydır o makine nasıl çalışıyo biliyorsun pakize ama iş kazası olana kadar şu cümleyi kuramıyorsun.
bence bu iş öğretmenlik gibi devlet kadrosunda olmalı. denetime geldiklerinde "nerde bu işçilerin güvenlik ekipmanları? kapadım dükkanı" diyebilmeliler de nerdeee.
-pakize hanım aylardır bu işi yapıyoruz ama şuraya bi platform yapılmalı. bakın düşecek biri sonunda iş kazası olacak.
+evet haklısınız. müdüre ilettik ilgilenecek en kısa zamanda.
8 ay sonra iş kazası olur;
-nasıl oldu kaza?
+arkadaş şunun üstündeki somunları sıkarken düştü.
-çıkmamalıydı oraya. güvenlik tedbirlerini alarak çıkmalıydı ya da.
+ne gibi tedbirler almalıydı mesela pakize hanım?
-alınabilecek bi tedbir yok, platform yapılmalı buraya. platform yapılana kadar da çıkmayın makinenin üstüne.
8 aydır o makine nasıl çalışıyo biliyorsun pakize ama iş kazası olana kadar şu cümleyi kuramıyorsun.
devamını gör...