kendisi hariç tüm ülkelere savaş ülkesi diyen din
başlık "alpinçayırı" tarafından 15.05.2024 09:50 tarihinde açılmıştır.
1.
islam dinidir. müslümanlığa göre dünya, darü'l-harb ve darü'l-islam olmak üzere ikiye ayrılır. müslümanlar, darü'l-harb'e karşı cihad'a çıktığında oradakilere üç seçenek sunulur:
1) müslüman olup bize katılın.
2) müslüman olmuyorsanız bize cizye (haraç) verin.
3) her iki seçeneği de kabul etmiyorsanız öleceksiniz.
siz gelin bu zihniyettekilerden demokrasi, insan hakları vb. bekleyin. islam, terör dinidir.
1) müslüman olup bize katılın.
2) müslüman olmuyorsanız bize cizye (haraç) verin.
3) her iki seçeneği de kabul etmiyorsanız öleceksiniz.
siz gelin bu zihniyettekilerden demokrasi, insan hakları vb. bekleyin. islam, terör dinidir.
devamını gör...
2.
fikih hukuk bilmeyen yazarimsinin actigi sacma sapan baslik.
arkadaslar oncelikle, bu arkadasa, "darulharb" kavraminin peygamber degil, daha sonraki islam hukukculari tarafindan ortaya cikarildigini soylemek gerek.
ki sadece darulharb degil, darulsirk, darulkahr gibisinden kavramlar da vardir.
bir diger nokta, 4 mezhep imami, darulharb ulkeleriyle savasi esas almislar, eger darulislam devleti gucluyse, darulharb ulkeleriyle savasmalidir demisler.
fakat, burdaki nokta, muctehidin, ictihadini kendi zaman ve zeminine gore vermesidir.
soyle ki, 4 mezhep imaminin yasadigi devre bakildiginda, ebu hanife emevi ve abbasi devri, diger 3 mezhep imami abbasi devrinde yasamistir.
keza o donem, insan haklari, dunya barisi gibi kavramlar olmayip, kralliklar bir kurulup, bir yikiliyordu. yani zaten cogu ulke birbiriyle savasip topragini genisletme halindeydi.
iste bu zeminde verildi bu ictihad.
ki muctehidin ictihadi, bu konudaki kendi dini gorus ve yetkisi olup, bazen, zaman ve zemin olarak, kendi donemsel ve kulturel duzleminde verilir.
kisacasi bu arkadas, 1300 sene kadar once, emevi ve abbasi imparatorlugunda yasamis fukahanin, diger ulkelerle savasmak lazim sozunu, bugun, dunya barisi, insan haklari gibi kavramlar dogmusken, ki tum bunlardan ilave, artik bir ulke bir digeriyle kolay kolay savasamiyorken, ki insanlarin canini tehlikeye atacak onca nukleer silah da gelistirilmisken, boyle bir donemde, 1300 sene onceki dini gorusleri ve fetvalari, halen daha rasyonel sayabiliyor.
garip.
biz tabiki dini kanunlari her donemde uygular ve evrensel olduguna inaniriz, ama, ictihad, muctehidin dini gorusunu yansitir. ve kulturel ve donemsel duzlemde de degiskenlik gosterir.
yani kisacasi birisinin basligi acan yazara din ve tarih dersi vermesi lazim
arkadaslar oncelikle, bu arkadasa, "darulharb" kavraminin peygamber degil, daha sonraki islam hukukculari tarafindan ortaya cikarildigini soylemek gerek.
ki sadece darulharb degil, darulsirk, darulkahr gibisinden kavramlar da vardir.
bir diger nokta, 4 mezhep imami, darulharb ulkeleriyle savasi esas almislar, eger darulislam devleti gucluyse, darulharb ulkeleriyle savasmalidir demisler.
fakat, burdaki nokta, muctehidin, ictihadini kendi zaman ve zeminine gore vermesidir.
soyle ki, 4 mezhep imaminin yasadigi devre bakildiginda, ebu hanife emevi ve abbasi devri, diger 3 mezhep imami abbasi devrinde yasamistir.
keza o donem, insan haklari, dunya barisi gibi kavramlar olmayip, kralliklar bir kurulup, bir yikiliyordu. yani zaten cogu ulke birbiriyle savasip topragini genisletme halindeydi.
iste bu zeminde verildi bu ictihad.
ki muctehidin ictihadi, bu konudaki kendi dini gorus ve yetkisi olup, bazen, zaman ve zemin olarak, kendi donemsel ve kulturel duzleminde verilir.
kisacasi bu arkadas, 1300 sene kadar once, emevi ve abbasi imparatorlugunda yasamis fukahanin, diger ulkelerle savasmak lazim sozunu, bugun, dunya barisi, insan haklari gibi kavramlar dogmusken, ki tum bunlardan ilave, artik bir ulke bir digeriyle kolay kolay savasamiyorken, ki insanlarin canini tehlikeye atacak onca nukleer silah da gelistirilmisken, boyle bir donemde, 1300 sene onceki dini gorusleri ve fetvalari, halen daha rasyonel sayabiliyor.
garip.
biz tabiki dini kanunlari her donemde uygular ve evrensel olduguna inaniriz, ama, ictihad, muctehidin dini gorusunu yansitir. ve kulturel ve donemsel duzlemde de degiskenlik gosterir.
yani kisacasi birisinin basligi acan yazara din ve tarih dersi vermesi lazim
devamını gör...
3.
tanımadığım din. öyle bir din mi varmış? neyse mevzu o değil. mevzu ne biliyor musun? islama saldırmak için fırsat kollayanların tamamının dünya üzerinde en çok katliamı yapmış olan ve bunu da para için yapmış olan bir sözde medeniyetin, amerikanın, avrupanın hasılı batının en yılmaz yalayıcıları olmaları. batının son 200 yılda kendinden zayıflara uyguladığı insanlık dışı vahşete karşı bir kez yorum yaptıklarını gördünüz mü? ama varsa yoksa islam şunu dedi islam bunu dedi. tam aksine bunlara batı hakkındaki fikirlerini sorsanız var ya ağızlarından salyalar akarak överler. birisi bunlara gel lan avrupada sana oturum vercez ama tuvalet bekçisi olcaksın dese şener şen gibi koşa koşa giderler. ama sorsan islam ve müslümanlar çok şey.
hatta en yakın örnek israili dost ve kardeş ülke gören yine bunlar. çoluk çocuğu paramparça etmelerine yine alkış tutan bunlar. ama sorsan islamı medeniyet adına, insanlık adına, insani değerler adına eleştiriyorlar. çok gaddarca(!) buluyorlar.
hatta en yakın örnek israili dost ve kardeş ülke gören yine bunlar. çoluk çocuğu paramparça etmelerine yine alkış tutan bunlar. ama sorsan islamı medeniyet adına, insanlık adına, insani değerler adına eleştiriyorlar. çok gaddarca(!) buluyorlar.
devamını gör...
4.
kendi ülkelerine de diyip işlerine gelmeyen şeriat kurallarını uygulamaktan yırtıyolar kolaylık dini dkdkdkdsj
devamını gör...
5.
kendi dini, kendi dilini ve dinini bırakmayanları ipe götürdüğünü görmeyen sözde demokrat , özde dikdatörlerin kur'an dinine iftirası.
kur'an sadece zalimlerle harb emrini verir.
fitne (zulüm ve işkence) kalmayıncaya ve kulluk da yalnızca allah'a oluncaya kadar onlarla (saldıranlarla) savaşın! vazgeçerlerse zalimlerden başkasına düşmanlık yoktur.
bakara 193.
allah, din hakkında sizinle harp etmeyen ve sizi yurtlarından çıkarmayan kimselere iyilik etmekten ve adalet göstermekten sizi menetmez. allah adalet yapanları sever. yalnız din hakkında sizinle muharebe eden ve sizi yurtlarından çıkaran ve sizi çıkarmak için onlara yardım edenleri dost etmekten nehyeder. her kim onlarla dostluk ederse onlar zalimlerdendir.” (mümtahine suresi ayet 8-9).
bu zatlar, filstin'in israyil'e katliyamından ötürü karşılık vermesini bile istemiyor. sırf ; zina, humar, içki, karılı- kızlı dans gibi zevlerini islam yasaklıyor diye bu düşmanlık. yoksa atalarının dininde açkarın bokunda boğuluyorlar.
kur'an sadece zalimlerle harb emrini verir.
fitne (zulüm ve işkence) kalmayıncaya ve kulluk da yalnızca allah'a oluncaya kadar onlarla (saldıranlarla) savaşın! vazgeçerlerse zalimlerden başkasına düşmanlık yoktur.
bakara 193.
allah, din hakkında sizinle harp etmeyen ve sizi yurtlarından çıkarmayan kimselere iyilik etmekten ve adalet göstermekten sizi menetmez. allah adalet yapanları sever. yalnız din hakkında sizinle muharebe eden ve sizi yurtlarından çıkaran ve sizi çıkarmak için onlara yardım edenleri dost etmekten nehyeder. her kim onlarla dostluk ederse onlar zalimlerdendir.” (mümtahine suresi ayet 8-9).
bu zatlar, filstin'in israyil'e katliyamından ötürü karşılık vermesini bile istemiyor. sırf ; zina, humar, içki, karılı- kızlı dans gibi zevlerini islam yasaklıyor diye bu düşmanlık. yoksa atalarının dininde açkarın bokunda boğuluyorlar.
devamını gör...
6.
dünyadaki savaşların bir kısmının din yüzünden çıktığını düşünürsek çokra şaşırtıcı olmayan bir bakış açısı
devamını gör...
7.
yahu diyen varsa desin de.. sonra ilan ettiği savaşta boyunun ölçüsünü aldığında zırlayıp, miyavlayıp çevreyi rahatsız etmesin sussun hiç olmazsa.. sorun orada..
devamını gör...