maddi olarak zor şartlarda çalışan mülayim, hastanede raporlanın karışması sonucu çok yakında öleceği bilgisini alır. sonrasında yaşadığı olaylar oldukça trajikomiktir.
yönetmen:
natuk baytan
oyuncular:
kemal sunal
turgut özatay
ayşin atav
nejat gürçen
zafer önen
hikmet taşdemir
rıza pekkutsal
belkıs dilligil
natuk baytan
oyuncular:
kemal sunal
turgut özatay
ayşin atav
nejat gürçen
zafer önen
hikmet taşdemir
rıza pekkutsal
belkıs dilligil
öne çıkanlar | diğer yorumlar
başlık "sokak lambası" tarafından 25.11.2020 22:07 tarihinde açılmıştır.
1.
1979 yılı yapımı, başrolünü kemal sunal'ın, yönetmenliğini natuk baytan'ın yaptığı komedi filmi. bu filmden dilimize pelesenk olan birçok diyalog kalmıştır. ayı abbas, sansar selim, gaddar kerim, gerzek hamdi gibi karakterlere sahiptir.
devamını gör...
2.
bütün nuri bilge ceylan, zeki demirkubuz filmlerini falan toplasanız bu filmin tek başına taşıdığı derinliği taşıyamaz. çünkü bu film varoluşçu modern felsefenin dibidir. ve bunu (bkz: breaking bad) gibi trajediye dayanarak değil de mizaha dayanarak yapması ise büyük olaydır gerçekten.
otantik veya hakiki bir yaşayışa sahip olmak sonlu bir varlık olduğunu bilmekle gerçekleşir. yani eğer ölüm bana yakınsa, ölümümle yüzleşebilirsem ben sahici bir hayata başlamış olurum. kendi yok oluşuyla yüzleşmemiş biri varlığı ve varoluş tarzıyla da yüzleşemez, değil mi? bunun bir örneği dini düşüncede vardır: insan âkıbetini düşünerek yaşamaya başlar, o yüzden "ölümü unutma!", denir, çünkü tarzını değiştirecek olan gerçek budur. bunun uç örneği ise "ben zaten bitmişim" tribine giren walter white'ın cür'etkarlığıdır. işte yakın geleceğindeki ölüp bitme gerçeğiyle birlikte yaşamaya başlayan mülayim de "severler" moduna girmiş ve artık "uyanmıştır". mizahın başladığı yer burası değildir tabii ama zirve yaptığı yer kesinlikle bu noktadır bence.
mis gibi film. 10/10
otantik veya hakiki bir yaşayışa sahip olmak sonlu bir varlık olduğunu bilmekle gerçekleşir. yani eğer ölüm bana yakınsa, ölümümle yüzleşebilirsem ben sahici bir hayata başlamış olurum. kendi yok oluşuyla yüzleşmemiş biri varlığı ve varoluş tarzıyla da yüzleşemez, değil mi? bunun bir örneği dini düşüncede vardır: insan âkıbetini düşünerek yaşamaya başlar, o yüzden "ölümü unutma!", denir, çünkü tarzını değiştirecek olan gerçek budur. bunun uç örneği ise "ben zaten bitmişim" tribine giren walter white'ın cür'etkarlığıdır. işte yakın geleceğindeki ölüp bitme gerçeğiyle birlikte yaşamaya başlayan mülayim de "severler" moduna girmiş ve artık "uyanmıştır". mizahın başladığı yer burası değildir tabii ama zirve yaptığı yer kesinlikle bu noktadır bence.
mis gibi film. 10/10
devamını gör...
3.
müdürün odasına sürekli "dosyalara" bakması için alımlı genç bir kadın gider. çiçek dilligil'in annesi belkıs dilligil ise buna bozulur.
-neyim eksik şu sıska karıdan? diye sorar.
mülayim bıyık altından gülerek yanıtlar:
-eksik değil fazlan var.
güç mulayimin eline geçince, dosyalara bakmak için, etine dolgun kadın belkıs dilligil'i çağırdığı o anı hiç unutmam.
adaleti "kendince" her yerde tahsis eder bizim korkusuz korkak.
-neyim eksik şu sıska karıdan? diye sorar.
mülayim bıyık altından gülerek yanıtlar:
-eksik değil fazlan var.
güç mulayimin eline geçince, dosyalara bakmak için, etine dolgun kadın belkıs dilligil'i çağırdığı o anı hiç unutmam.
adaleti "kendince" her yerde tahsis eder bizim korkusuz korkak.
devamını gör...
4.
mülayim'in hemşire sevil ile konuştuğu sahnede arka planda gözüken duman, o dönemde boğazda kaza yapıp patlayan tanker independenta'ya aittir.
![kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel](https://media.normalsozluk.com/up/2022/09/19/rkstzgleimfs5id2-t.jpg)
(bkz: independenta tanker kazası)
ayrıca filmde mülayime galatasaray kayseri ne olur diye sorulduğunda cevabı kayseri olmuştur ve kayserispor o yıl ligden düşmüştür :'(
![kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel](https://media.normalsozluk.com/up/2022/09/19/rkstzgleimfs5id2-t.jpg)
(bkz: independenta tanker kazası)
ayrıca filmde mülayime galatasaray kayseri ne olur diye sorulduğunda cevabı kayseri olmuştur ve kayserispor o yıl ligden düşmüştür :'(
devamını gör...
5.
bombacı mülayim gibi efsane ve kült bir karakteri bizlere kazandıran, kaç kere izlediğimi hatırlayamadığım, mükemmel film.
piyangodan gelen parayı zamansız gelen paranın üzerine s..rım diyerek umumi hela yaptıran müthiş bir karakter mülayim abimiz.
piyangodan gelen parayı zamansız gelen paranın üzerine s..rım diyerek umumi hela yaptıran müthiş bir karakter mülayim abimiz.
devamını gör...
6.
bir natuk baytan şaheseri ;
karakterler olsun , replikler olsun, durum komedisi olsun kısaca bir natuk baytan filmidir. absürt karakterler, durumlar , olaylar hep değişik bir kafanın ürünü.
patron(nejat gürçen),ayı abbas (turgut özatay), gaddar kerim(hikmet taşdemir), müdür(zafer onan),kemancı (yadigar ejder), sansar selim (muhteşem durukan), fedakar arkadaşımız gerzek hamdi ( kadir kök) gibi kimisi yan rol kimisi yardımcı oyuncu kimisi ise figuran olarak filme ayrı bir tat katmışlardır. mülayimin arkadan nasıl vurduğunu anlamayan anlasa adı gerzek hamdi olmayacak rahmetli kadir kök ....
hemşire sevil, esin, melek hanım, raziye kadınlar ise filme ayrı bir tat katar hele raziye'yi oynayan remziye fırtına hanım efendi ses tonuyla tavrıyla olsun kırar geçer filmde. melek hanım'ı oynayan belkıs dilligil ise özel dosya sırasında sıra kendisine gelince yaptığı hareketler ile kahkaha krizine sokar. dosyaları karıştırdığı için pişman olan ve güzel ve türkiyenin en iyi seslendirme sanatçıların'dan olan ayşin atav.
gaddar kerim ve ayı abbas filmin baş kötüleri. ayı abbas rahmetli turgut özataydan başkası oynayamaz dersiniz o limon karşısında yamulma sahnelerini. gaddar kerim ise absürt bir komedide hiç absürtlük olmadan sadece sert bakışlar ile nasıl komedi yapılır ayrı bir ders verir bir kere prensipli müşteriyi sever, namına leke düşmesini istemez, hayırlı evlattır babasına bile iş koyulmuştur temizlemiştir, ptt memuru gibi adamdır.....
karakterler olsun , replikler olsun, durum komedisi olsun kısaca bir natuk baytan filmidir. absürt karakterler, durumlar , olaylar hep değişik bir kafanın ürünü.
patron(nejat gürçen),ayı abbas (turgut özatay), gaddar kerim(hikmet taşdemir), müdür(zafer onan),kemancı (yadigar ejder), sansar selim (muhteşem durukan), fedakar arkadaşımız gerzek hamdi ( kadir kök) gibi kimisi yan rol kimisi yardımcı oyuncu kimisi ise figuran olarak filme ayrı bir tat katmışlardır. mülayimin arkadan nasıl vurduğunu anlamayan anlasa adı gerzek hamdi olmayacak rahmetli kadir kök ....
hemşire sevil, esin, melek hanım, raziye kadınlar ise filme ayrı bir tat katar hele raziye'yi oynayan remziye fırtına hanım efendi ses tonuyla tavrıyla olsun kırar geçer filmde. melek hanım'ı oynayan belkıs dilligil ise özel dosya sırasında sıra kendisine gelince yaptığı hareketler ile kahkaha krizine sokar. dosyaları karıştırdığı için pişman olan ve güzel ve türkiyenin en iyi seslendirme sanatçıların'dan olan ayşin atav.
gaddar kerim ve ayı abbas filmin baş kötüleri. ayı abbas rahmetli turgut özataydan başkası oynayamaz dersiniz o limon karşısında yamulma sahnelerini. gaddar kerim ise absürt bir komedide hiç absürtlük olmadan sadece sert bakışlar ile nasıl komedi yapılır ayrı bir ders verir bir kere prensipli müşteriyi sever, namına leke düşmesini istemez, hayırlı evlattır babasına bile iş koyulmuştur temizlemiştir, ptt memuru gibi adamdır.....
devamını gör...
7.
oyuncu listesinde kemal sunal, aynur akkum, ayşin atav, rıza pekkutsal, muzaffer nebioğlu, hikmet taşdemir, turgut özatay, zeki alpan, muhteşem durukan, erdoğan seren, ekrem gökkaya, nejat gürçen, belkıs dilligil, renan fosforoğlu, remziye fırtına, zafer önen, yadigar ejder ve yavuz şeker gibi oyuncuların olduğu 1979 yapımı komedi/dram türündeki bu filmin yönetmenliğini ise natuk baytan yapmıştır.
çevresindekiler tarafından kullanılan mülayim'in doktor tarafından altı aylık ömrü kaldığı söylenince bambaşka biri olup çıkar. patronuna ve müdürüne karşı çıkan mülayim bu da yetmezmiş gibi bir kabadayıya kendini öldürtmek için onu sinirlendirir ama tersi bir durum olup kabadayı mülayime haraç vermeye başlar. mülayim öleceğini öğrendiği anda kendisine ikramiye çıkar hatta bir bombayı alıp elinde patlamasını ister ama bomba patlamaz. bombanın patlamayacağını söyleyen mülayim onu boş bir yere fırlatır ve bomba patlar bu hareketiyle herkesçe tanınır ve adı bombacı mülayime çıkar. ne olursa olsun ölmeyi kafasına koyan mülayim kendisini öldürmesi için bir katil tutar ama daha sonra doktorun asistanı gelir ve dosyaları karıştırdığını söyleyince mülayim bu sefer şansının tam tersine döndüğünü anlar ama artık geç olmuştur. doktorun asistanı ile nasıl bu işin içinden çıkacağını konuşan mülayim katilden kurtulmak ister ama aracı kişiye araba çarpar ve mülayim katilin kim olduğunu bilmez. bu halde yaşamaya çalışan mülayimi öldürmek isteyen kabadayı da adamlarını yollar mülayimi öldürmek için ama katil gelen adamların hepsini sakatlayıp geri yollar. işi bitirmek isteyen kabadayı ve katil mülayimi iş yerine gittiklerinde ise ikisi de ben öldüreceğim diye tutturunca mülayim yazı tura atar ve dik gelirse çekip giderim deyip parayı havaya atar para yerde dik şekilde durur ve mülayim oradan hemen kaçar. peşinden giden kabadayı ve katil onu yakalamak isterler ama mülayim yine bir bombanın tam üstüne gelir ve bombayı alıp kabadayı ve katilin kucağına atar bomba patlar. mülayim patladı diyerek filmi bitirir.
gaddar kerim rolü bu filmde en çok beğendiğim rol oldu. adam başlı başına bir hikaye barındırıyor ama kendisi için film yapılmamış. çoğu büyük filmde oynamış ama asla öne atılmamış sebebi kendisi ile mi alakalı bilinmez fakat kendisinin filmlerini de izlemek isterdim. bu filme gelecek olursak bize çok şey anlatan bir film sadece izlemek yeterli. iyi seyirler.
çevresindekiler tarafından kullanılan mülayim'in doktor tarafından altı aylık ömrü kaldığı söylenince bambaşka biri olup çıkar. patronuna ve müdürüne karşı çıkan mülayim bu da yetmezmiş gibi bir kabadayıya kendini öldürtmek için onu sinirlendirir ama tersi bir durum olup kabadayı mülayime haraç vermeye başlar. mülayim öleceğini öğrendiği anda kendisine ikramiye çıkar hatta bir bombayı alıp elinde patlamasını ister ama bomba patlamaz. bombanın patlamayacağını söyleyen mülayim onu boş bir yere fırlatır ve bomba patlar bu hareketiyle herkesçe tanınır ve adı bombacı mülayime çıkar. ne olursa olsun ölmeyi kafasına koyan mülayim kendisini öldürmesi için bir katil tutar ama daha sonra doktorun asistanı gelir ve dosyaları karıştırdığını söyleyince mülayim bu sefer şansının tam tersine döndüğünü anlar ama artık geç olmuştur. doktorun asistanı ile nasıl bu işin içinden çıkacağını konuşan mülayim katilden kurtulmak ister ama aracı kişiye araba çarpar ve mülayim katilin kim olduğunu bilmez. bu halde yaşamaya çalışan mülayimi öldürmek isteyen kabadayı da adamlarını yollar mülayimi öldürmek için ama katil gelen adamların hepsini sakatlayıp geri yollar. işi bitirmek isteyen kabadayı ve katil mülayimi iş yerine gittiklerinde ise ikisi de ben öldüreceğim diye tutturunca mülayim yazı tura atar ve dik gelirse çekip giderim deyip parayı havaya atar para yerde dik şekilde durur ve mülayim oradan hemen kaçar. peşinden giden kabadayı ve katil onu yakalamak isterler ama mülayim yine bir bombanın tam üstüne gelir ve bombayı alıp kabadayı ve katilin kucağına atar bomba patlar. mülayim patladı diyerek filmi bitirir.
gaddar kerim rolü bu filmde en çok beğendiğim rol oldu. adam başlı başına bir hikaye barındırıyor ama kendisi için film yapılmamış. çoğu büyük filmde oynamış ama asla öne atılmamış sebebi kendisi ile mi alakalı bilinmez fakat kendisinin filmlerini de izlemek isterdim. bu filme gelecek olursak bize çok şey anlatan bir film sadece izlemek yeterli. iyi seyirler.
devamını gör...
8.
film yerli absürt komedinin en iyi örneklerinden biridir. yönetmeni natuk baytan da zaten türk sinemasında absürt komedi denince akla gelen ilk yönetmen olur.
filmde amorti kazım, gaddar kerim, sansar selim, ayı abbas gibi absürt karakter vardır.
-benim adım kerim. hepinizi severim
filmde amorti kazım, gaddar kerim, sansar selim, ayı abbas gibi absürt karakter vardır.
-benim adım kerim. hepinizi severim
devamını gör...
9.
nedense kemal sunal'ı hiç komik bulamıyorum. her ne kadar filmleri "absurd" olarak adlandırılsa da, bu bile onun yapımlarında fazlasıyla sıkıyor.
kemal sunal nedense hep tek tipte insan rolüne hayat vermiş bir oyuncu.bir tık zeka geriliği bulunan, iyi niyetli, saf adam rolünde yıllarca sinemada evrildi durdu. dolayısıyla kendisini konfor alanından çıkartmış, risk almış bir oyuncu olarak göremiyorum. bir şekilde toplumun benimsediği karakter tipinde sabit kalarak, farklı farklı filmlerde; daima aynı şeyi oynadı. bu yüzden 1 filmini izlemeniz ile her filmini izlemeniz bence aynı şey. tek bir filmini izleyerek, genel olarak hakkında çıkarım yapabilirsiniz.
kendisini küçümsemiyorum. yeşilçam'a katkıları büyük ama her sinema filminde nedense hep itilip- kakılan, zekası yetersiz insan rolü verilmiş kendisine. kendisi de belki hayat belki geçim kaygısıyla bilemem hiç aykırı alanlarda evrilmeyi istememiş. mesela bir seri katili canlandırmak, farklı tipte bir suçluyu canlandırmak, bir gerilim, korku , trajedi de oynamak vs gibi farklı alanlarda hiç ortaya çıkmamış.
çıksaymış, evrimini her açıdan tamamlayabilmiş derdim ama şu an sadece kendisini sürekli tekrar eden bir oyuncu gibi geliyor bana.
kemal sunal nedense hep tek tipte insan rolüne hayat vermiş bir oyuncu.bir tık zeka geriliği bulunan, iyi niyetli, saf adam rolünde yıllarca sinemada evrildi durdu. dolayısıyla kendisini konfor alanından çıkartmış, risk almış bir oyuncu olarak göremiyorum. bir şekilde toplumun benimsediği karakter tipinde sabit kalarak, farklı farklı filmlerde; daima aynı şeyi oynadı. bu yüzden 1 filmini izlemeniz ile her filmini izlemeniz bence aynı şey. tek bir filmini izleyerek, genel olarak hakkında çıkarım yapabilirsiniz.
kendisini küçümsemiyorum. yeşilçam'a katkıları büyük ama her sinema filminde nedense hep itilip- kakılan, zekası yetersiz insan rolü verilmiş kendisine. kendisi de belki hayat belki geçim kaygısıyla bilemem hiç aykırı alanlarda evrilmeyi istememiş. mesela bir seri katili canlandırmak, farklı tipte bir suçluyu canlandırmak, bir gerilim, korku , trajedi de oynamak vs gibi farklı alanlarda hiç ortaya çıkmamış.
çıksaymış, evrimini her açıdan tamamlayabilmiş derdim ama şu an sadece kendisini sürekli tekrar eden bir oyuncu gibi geliyor bana.
devamını gör...
10.
her türde tek bir film seçmek gerekirse felsefe türünde türk sinemasından seçilmesi gereken film. mesela şöyle bir pasaj vardır mantık desen o da var dedirtir:
müdür: 8:35 mülayim efendi. 5 dakika geç kaldın!
mülayim: 8:30 treni şimdi geçti müdür bey geç kalmadım ki
müdür: ben geç kaldın diyorsam geç kalmışsın demektir
mülayim: ben geç kalmışsam 8:30 treni de geç kalmıştır. demek ki ikimiz de geç kaldık
patronu ile muhaveresi de anlayanlar için aşırı dozda hikmet içerir üç saniye önce tüm dosyalar önündeyken patronun geldiğini gören diğerleri mülayimin önündeki tüm dosyaları alıp kendileri çalışıyormuş havasına bürünürler ve patron içeri girer
patron: sende iş ahlakı yok mu, herkes çalışıyor sen tembel tembel oturup kalemlerle oynuyorsun,
mülayim: başka oynayacak bir şey yok ki
patron: seninle sonra konuşacağım mülayim
mülayim: olabilir
patron: olabilir ha!
müdür: 8:35 mülayim efendi. 5 dakika geç kaldın!
mülayim: 8:30 treni şimdi geçti müdür bey geç kalmadım ki
müdür: ben geç kaldın diyorsam geç kalmışsın demektir
mülayim: ben geç kalmışsam 8:30 treni de geç kalmıştır. demek ki ikimiz de geç kaldık
patronu ile muhaveresi de anlayanlar için aşırı dozda hikmet içerir üç saniye önce tüm dosyalar önündeyken patronun geldiğini gören diğerleri mülayimin önündeki tüm dosyaları alıp kendileri çalışıyormuş havasına bürünürler ve patron içeri girer
patron: sende iş ahlakı yok mu, herkes çalışıyor sen tembel tembel oturup kalemlerle oynuyorsun,
mülayim: başka oynayacak bir şey yok ki
patron: seninle sonra konuşacağım mülayim
mülayim: olabilir
patron: olabilir ha!
devamını gör...
11.
bu filmdeki dilencileri gördükten sonra hiçbir dilenciye para vermedim. tabii bir de sadakanın anlamını öğrenmem var o da dini yönü. neyse konumuz bu değil.
film öleceğini öğrenen bir adamın ölmek için bütün şartları zorlaması ile başlıyor. tabii filmin başında bize biraz yaşantısı gösteriliyor ve öleceğini öğrendikten sonra ise tam tersi davranıyor artık. eve giderken insanların toplandığını görüp ne olduğunu anlamaya çalıştığında insanların bombaya baktığını görür ve gidip bombayı eline alır. öleceğini düşündüğü için bomba umurunda değil. insanlar onun bu cesaretini görüp etkilenirler ve adamın namı yayılır. onu ger gören bombacı mülayim geliyor demeye başlar. herkes tanımaya başlar. adam bomba ile ölemeyince gidip kendine seri katil tutar ve ona belli kurallar koyar. neyse ki katil prensiplerine sahip biridir ve film komedi unsurlarını sınırsız kılar. adam ölmek için bütün yolları zorladıktan sonra hastanede çalışan hemşire gelip ona dosyaların karıştığını ve ölmeyeceğini söyler. zaten hastaneden çıktıktan sonra diğer adamı doktorun karşısına getirirler ve doktor turp gibisin yüz yaşına kadar yaşarsın dediğinde adam nah yaşarım deyip ölünce doktor adama yapışıp sen ölemezsin diyerek olayıça şaşkınlığı fazlasıyla belli eder.
güzel film iyi seyirler.
film öleceğini öğrenen bir adamın ölmek için bütün şartları zorlaması ile başlıyor. tabii filmin başında bize biraz yaşantısı gösteriliyor ve öleceğini öğrendikten sonra ise tam tersi davranıyor artık. eve giderken insanların toplandığını görüp ne olduğunu anlamaya çalıştığında insanların bombaya baktığını görür ve gidip bombayı eline alır. öleceğini düşündüğü için bomba umurunda değil. insanlar onun bu cesaretini görüp etkilenirler ve adamın namı yayılır. onu ger gören bombacı mülayim geliyor demeye başlar. herkes tanımaya başlar. adam bomba ile ölemeyince gidip kendine seri katil tutar ve ona belli kurallar koyar. neyse ki katil prensiplerine sahip biridir ve film komedi unsurlarını sınırsız kılar. adam ölmek için bütün yolları zorladıktan sonra hastanede çalışan hemşire gelip ona dosyaların karıştığını ve ölmeyeceğini söyler. zaten hastaneden çıktıktan sonra diğer adamı doktorun karşısına getirirler ve doktor turp gibisin yüz yaşına kadar yaşarsın dediğinde adam nah yaşarım deyip ölünce doktor adama yapışıp sen ölemezsin diyerek olayıça şaşkınlığı fazlasıyla belli eder.
devamını gör...
"korkusuz korkak" ile benzer başlıklar
korkusuz
8