"öğretmen maaşı çok" diyen gerizekalılar, önce üniversite sınavına giriyorsunuz, dört yıl sınavlara gireceksiniz, kpss kazanacaksınız, doğuya gidecekseniz. bir sayfa kitap okumaktan aciz yaratıklar, öğretmen maaşına "çok" diyor.
devamını gör...
maaş çok değil, türk parası çok değerli. dolar 80 olsun hepsi normalleşecek.
devamını gör...
öğretmen maaşı ideal ama gerçekten öğretmenlik yapan insan az sorun bu. ben öğretmen olsam aylık en az 1000 lirayı öğrencilerime harcardım, çoğu öğretmende öğretmenlik bilinci yok.
devamını gör...
100 bin lira şu an para değil, evet toplumun belki de yarısının evine bu paranın yaklaşık yarısı giriyor, ben dahil. bu sebeple çok para gibi geliyor olabilir tabii. benim elime geçse yaşam standartlarım biraz daha iyileşir. çok rahatsız olan varsa eğitim fakültesi orada, dört yılın ardından da kpss, zorunlu doğu görevi derken tahmini 8-10 yıla çok kıskandığınız o öğretmen maaşını elde edebilir halde arzuladığınız yerde yaşarsınız.
devamını gör...
ilk 300.000’e girmenin bu kadar önemli olduğunu bilmiyordum.

başlığı ve ilk entry’yi görünce bana bir gülme geldi.
devamını gör...
yoksulluk sınırı 110 bin olmuşken, öğretmenler hâlâ fukara oysa.
devamını gör...
ben türkiye ' de öğretmen olsam, hele almanca öğretmeni filan, hiç uğraşmam kıskanç türklerle, denkliğimi alır ücretli olarak gelir almanya'da, hollanda da öğretmenliğe başlarım 2800 euro ' m garanti. kadroya girersem 4400 euro... her halükar da sağlık sigortası ödemiyorum, bisürü sosyal indirimim var...

onu da geç, asgari ücret almanya ' da zaten 1710 euro oldu bizim eyalette, üstelik kira yardımı ve bedava ulaşım kartı verirler, türkiye ' deki öğretmen her bindiği taşıta para vermek zorunda...demek ki türkiye3' deki öğretmenin durumu, almanya ' daki bulaşıkçıdan daha kötü...üstelik sınav okuma derdi yok, sempozyum yok, velilerle stres yok...çalışma süren belli, kartını okut...bitti gitti...ne işin var türkiye ' de...

türkiye ' deki türkler kendi çocuklarının akibetini kendileri düşünmüyolarsa, bana değer vermiyolarsa, ben niye düşüniim lan o çocukların akibetini ?!...türkiye bulur, ucuz yollu öğretmen, afgan ' dan, suriye ' liden filan...
devamını gör...
muhalif arkadaşlarda performans eksikliği gözlemliyorum.
biride çıkıp tayyip kendi atadığı öğretmenlere iyi maaş veriyor dememiş.

bu durumda bize de yazacak başka bir şey kalmadı.
edit.
derecelere göre 2026 ocak zamlı öğretmen maaşı :
başöğretmen (1/4): 84.634 tl
uzman öğretmen (1/4): 77.517 tl
öğretmen (1/4): 68.824 tl
uzman öğretmen (2/1): 76.742 tl
öğretmen (2/1): 68.608 tl
uzman öğretmen (3/1): 74.247 tl
öğretmen (3/1): 67.729 tl
uzman öğretmen (4/1): 72.559 tl
öğretmen (4/1): 66.974 tl
öğretmen (5/1): 65.329 tl
öğretmen (6/1): 65.038 tl
öğretmen (7/1): 64.664 tl
öğretmen (8/1): 64.418 tl
öğretmen (9/1): 62.632 tl
sözleşmeli öğretmen: 64.096 tl
(bkz: https://www.ogretmenlergezi...).
devamını gör...
üniversitede öğretmenliği ve kpss'yi kazanmakta çok bir zorluk yok ki. önemli olan hükümetin kadro açması ve sonra "mülakatta" elenmemeniz. atanmanız sizin kalitenize yada çalışkanlığınıza değil, direkt hükümetin kararlarına yada yüksek yerlerde torpiliniz olmasına falan bağlı. yaşadığınız bütün zorluklar hükümetin politikalarının birer sonucu. ama diğer meslekler kadar da sıkıntılı değilsiniz, hatta öğretmenler gayet iyi durumda.
başlığı açan yazar sanki doktorlar, mühendisler, mimarlar, hemşireler üniversite sınavına girmiyor, dört yıl sınavlarını projelerini bir tek öğretmenler geçiyor, bir tek öğretmenler kitap okuyor gibi yazmış. üniversite sınavında hangi sıralamadan öğrencilerin tercih ettiği ve sonrasında üniversite eğitim kalitesi de belli. ek olarak fen-edebiyat okuyup kıytırık formasyonla öğretmen olanlar da var. yani çemkirmeden önce biraz saksıyı çalıştırmak gerek. sanırım yukarıdaki yazar kendisi de öğretmen ki durduk yere böyle bir başlık açmış ve bu kadar içerlemiş.*

haftada 20 saat derse girip 60-70 bin lira alıyorlar, ek ders ücretleri var. ara tatilleri, 3 ay yaz tatilleri, iş garantileri, öğretmen evleri vs. bir sürü avantajı var. imkansızı başararak en iyinin iyisi olarak da atanmıyorsunuz. kpss'nin nasıl bir sınav olduğunu bilmesek, atama şartlarını bilmesek, atanan öğretmenleri belki bulunmaz hint kumaşı olarak yedirebilirsiniz. hepimiz okuduk, öğretmen kalitesinin ne demek olduğunu da biliyoruz. devlet okullarında her yıl 2 tane işini seven ve öğrencilerini iyi eğiten öğretmene denk gelirseniz müthiş bir şanstı. haliyle saatlik bazda yüksek maaş almayı hak eden öğretmen oranı %8-10'u geçmez muhtemelen.

çocuklarla uğraşması, velilerle uğraşması zor diyorsan niye o mesleği seçtin ve kendini paralayıp niye atandın o zaman? bunlar başından beri bilinen zorluklardı. her mesleğin zorluğu var. ve öğretmenliğin görece avantajları çok olan bir iş olduğunu bildiğin için tercih edip atanmak için uğraştın. hepimiz bunu biliyoruz. bugün kişi başına düşen milli geliri bizim kaç katımız olan bazı ülkelerde bile öğretmenler türkiye'deki öğretmenler kadar kazanamıyor. can güvenliği dersen, ülkede hangi birimizin can güvenliği sorunu yok? sanayideki işçiler iş kazası geçirebilir, sokakta çarşıda pazarda yürürken samuray kılıcıyla herkes kesilebilir yada hırtlar tarafından herkes bıçaklanarak katledilebilir. o yüzden boş yapmayın.

türkiye'de kötü giden şeylerden öğretmenler başka meslekler kadar olumsuz etkilenmemesine rağmen bu kadar ağlıyor olmaları onları daha da itici yapıyor. öğretmenlerin kendilerine eleştiriyi kabul etmeyi öğretmesi, durum değerlendirmesi yapmayı öğretmesi, hakkaniyetli olmayı öğretmesi gerek. çocuk kandırmıyorsunuz. öğretmen bir arkadaşım var, üniversitede ev arkadaşıydık. akıllı ve çalışkandı. türkiye'nin mevcut şartlarında ne kadar şanslı olduğunun da gayet farkında, hiç kendini acındırmaz. taşrada fen edebiyat okuyup formasyon alan tipler gibi ağlamıyor. öğretmenlik saatlik ücreti yüksek, çalışma saati diğer mesleklere göre az, iş garantili ama aynı zamanda o kadar da vasıflı olmayan kişilerin %80'ini oluşturduğu bir meslek işte. özel sektördeki öğretmenlerden yada sözleşmelilerden bahsetmiyorum. atanmış ağlaklardan bahsediyorum.
devamını gör...
eşim öğretmen maaşı 100 bin falanda değil. full ek ders alsa yine o meblağaya ulaşabilir mi onu da bilmiyorum. öğretmen derken hangi öğretmen? uzman mı ordinaryüs mü nedir alameti farikası?
devamını gör...
brüt maaştır o. eline geçen de 75-80 civarıdır.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"öğretmen maaşının 100 bin olmasının batması" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim