1.
• premier lig’de küme düşen burnley’in alacağı para: 57.750.000 euro
• laliga şampiyonu barcelona’nın alacağı para: 54.910.000 euro.
• laliga şampiyonu barcelona’nın alacağı para: 54.910.000 euro.
devamını gör...
2.
premier lig'deki oyuncuların %28'i ingiliz oyunculardan, la liga'nın da %56,2'si ispanyol oyunculardan oluşuyor. dolayısıyla ikisi de çok büyük oranda yerli ve milli olamamış liglerdir. yani herhangi bir ülkenin ligi olaraktan da isimlendirilebilirler.
devamını gör...
3.
ingiliz ligi, fitboldan anlamayan istatistikçilerce parlatıldı. serie a ve la liga gibi yetenekli oyunculara dayalı ligler gözardı edildi.
geçen gullit'in bir yazısına denk geldim. derinlemesine dalan ve topu konuşturan oyuncuların yokluğundan ve pas sisteminden rahatsızmış. aynen, ingiliz ligini parlatmakla görevli ayağına top değmemiş bandanalı troller sayesinde fitbol bitti.
geçen gullit'in bir yazısına denk geldim. derinlemesine dalan ve topu konuşturan oyuncuların yokluğundan ve pas sisteminden rahatsızmış. aynen, ingiliz ligini parlatmakla görevli ayağına top değmemiş bandanalı troller sayesinde fitbol bitti.
devamını gör...
4.
tempo ve güç dengesi açısından dünyada premier ligle yarışabilecek bir lig yok.
hep böyleydi zaten.
istisna seria a'nın 90lar başı ve seven sisters dönemi.
hakemlerin ve oyuncuların, oyuna bakış açısı oynamak üzerinedir. sürekli top oyunda olsun, oyun hızlı aksın ve bu gösteri sporu şovunu yapsın isterler. (bu sebeple sürekli yerde yatanlarla karşılaştıklarında kahkaha atmalarının sebebi budur)
mücadelenin kralı orada, hız orada.
90+'larda değişen kaderler orada.
heyecan premier ligde.
la liga çok yumuşak, savunmasız bir lig.
saçma sapan forvetler sezonda 20 gol atıyor, başka yere transfer olunca 5 gol ortalamasına devam*
güç dengesi diye bir şey yok.
normal şartlar altında real ve barcelona'nın sezonda maksimum 4-5 maçta puan kaybı oluyor.
sürekli bir hakem desteklemesi ile yürüyorlar.
zevki kaçtı çoktan, artık el clasico bile izlenmiyor.
insanlar böyle adaletsiz ortamları sevmiyor.
hep böyleydi zaten.
istisna seria a'nın 90lar başı ve seven sisters dönemi.
hakemlerin ve oyuncuların, oyuna bakış açısı oynamak üzerinedir. sürekli top oyunda olsun, oyun hızlı aksın ve bu gösteri sporu şovunu yapsın isterler. (bu sebeple sürekli yerde yatanlarla karşılaştıklarında kahkaha atmalarının sebebi budur)
mücadelenin kralı orada, hız orada.
90+'larda değişen kaderler orada.
heyecan premier ligde.
la liga çok yumuşak, savunmasız bir lig.
saçma sapan forvetler sezonda 20 gol atıyor, başka yere transfer olunca 5 gol ortalamasına devam*
güç dengesi diye bir şey yok.
normal şartlar altında real ve barcelona'nın sezonda maksimum 4-5 maçta puan kaybı oluyor.
sürekli bir hakem desteklemesi ile yürüyorlar.
zevki kaçtı çoktan, artık el clasico bile izlenmiyor.
insanlar böyle adaletsiz ortamları sevmiyor.
devamını gör...
"premier lig vs laliga" ile benzer başlıklar
premier lig
22