parmaklıkların ardı.
devamını gör...
geldi yine evimin ergen "atayizi"

agnostik de olabilirsin ama agnostikler genelde böyle vampir görünce haç çıkaranlar gibi tetkilenmezler. ateist olacaksanız, iyi bir teoloji yani din felsefesi bilgisine sahip olmanız, çünkü benim gibi müslüman ve teoloji bilen bir adam çıkarsa ortamlarda eğer erkekseniz hatunlara bakacak 1 miligram karizmanız kalmaz.

tanım ; tanrının kaderi olmaz, neden?

tanrı ; tanrı ya da ilah, özellikle tek tanrılı inançlar tarafından evrenin tek yaradanı ve yöneteni olduğuna inanılan doğaüstü varlık

eğer bir varlık, doğaüstü ise, doğanın kurallarının kendisinin koymuş olması gerekir ve de bu kurallardan üstün olması gerekir öyle değil mi? evet öyle.

öyleyse tanrı zamandan da üstün olmalı mıdır? evet olmalıdır. dolayısıyla başlık öncelikle hatalı akabinde de bir "oksimoron" içerir.

peki bir "müslüman'ın" allah tanımını da buna uyar mı? uyar. şimdi iyi oku ateist kardeşim. en azından inanmıyorsanız da, neye inanmadığınızı oturup 3 gram da olsa savunabilin yani. kültürsüz ve cahilsiniz çoğunuz maalesef ki. tartışılmıyor bile sizinle, çünkü masadan sonunda kalkıyorsunuz ehehe.

allah kendi yazdığı fizik kurallarına, biyolojik kurallara, matematiksel asla düzene uymak zorunda değildir çünkü allah her şeyden üstün bir varlıktır, ilmi de sonsuzdur her özelliğinin sonsuzluğu gibi ve her şeyi kuşatır. her şeyden üstün olan bir varlık, ilmi de sonsuz olacağı için haliyle, kendi kurallarına asla tabii olmak zorunda da değildir. zaten bu düzenleri bozduğu zamanlarda ortaya çıkan olağanüstü duruma mucize deriz. kuran'da mucize kelimesi değil beyyine ve ayet kelimeleri geçer. delil adına bu 2 kelime kullanılır.

mucize sözlük anlamıyla "aciz bırakan" demektir. sıradışı, olağanüstü ve insanüstü yönü bulunan, insanı allah'ın kudreti, büyüklüğü ve ilmi karşısında aciz bırakan olayları peygamberler getirdiğinde mucize, peygamber olmayan insanlar deneyimlediğinde ise dini tecrübe demekteyiz. hz. musa'nın denizi yarması ve hz. isa'nın beşikte konuşması, ölüleri allah'ın mucizesi, izni ve bilgisi dahilinde diriltmesi başlıca mucizlere örnektir. ama bu adlandırışımızın dayanağı insanî bir sınıflandırmadır aslında; belki biraz da tüm dünyada yaygın kullanılan din psikolojisi-felsefesi terminolojisine ters düşmemek içindir.

allah'ın zatı dışındaki her şey ona kıyasla acizdir ve kuldur. buna matematik, kimya, kuantum, fizik ve biyoloji yasaları da dahildir. allah dilerse kendi kulu olan yasaları bozabilir. zaten allah a priori olarak her şeye kadir olan, kudreti her şeye yeten demekken kendi yasasını dilerse bozmaması gibi bir şey söz konusu dahi olamaz. bunun aksini iddia etmek sonsuz olan bir varlığın gücünü kısıtlamak ve sonsuzluk sıfatını yok etmek olacaktır. yalnız şu var allah vaadine asla, hiçbir zaman ters düşmez. yani allah isterse cennetlikleri cehenneme atar ama bunu yapmaz, yapmayacaktır çünkü vaadi yapmayacağı yönündedir ve allah bir şey vaad ettiyse, o vaat mutlaka olacaktır ve bu oluş bir "ilim" doğrultusunda bilinçli şekilde gerçekleşecek demektir.

biz kullar allah'ın kendi yarattığı evrenin yasalarına bağlı kalacağını, asla bozmayacağını tek bir şartla iddia edebilirdik. o da kendisinin buna söz vermiş olması şartıyla. yani eğer allah'ın kendi yasalarını bozmayacağına, asla müdahale etmeyeceğine dair bir sözü olsaydı o zaman biz de bunu savunabilirdik. elimizde böyle bir vaad yok.

allah, kur'an'a göre yüce allah, gözetleyici ve denetleyici olarak evrene içkin, zatı itibariyle ise aşkındır.

içkin ; varlığın içinde bulunan, varlığın yapısına karışmış olandır. ancak bilinçle ile kavranılan demektir.

aşkın ; fazla, haddinden fazla, aşmış olan. belli bir sürenin ötesine geçmiş demektir.

eğer siz, allah'ı zamanın içine sokarsanız, onun zatını da "aşkın" olmaktan çıkarırsınız zira zamana dahil olan birisinin de, mutlaka bulunduğu zaman içerisinde bir mekana da sokmak zorundasınız ki, zamana sokmanızın akıl ve mantık ile izah edilir olsun, geçerli olsun ve yapılan savunma da tutarlı olabilsin kendi içerisinde. siz hiç şöyle bir şey gördünüz mü? ben zamana tabiiyim, ama mekanım yok. mekanı aşabiliyorum ama zamana bağlıyım. tamamen taban tabana zıt şeylerdir. çünkü zamana tabii olan birisinin bir mekanı, mekana tabii olan birisinin de zamana tabii olması mutlaktır. iki kavram da birbirine bağlıdır sonuç olarak ve kur'an'da bu şekilde bir allah tasviri buna dair en ufak bir çelişki, kafa karıştıran hiçbir ayet bulunmaz.

öpüyorum seni olmayan inancından bir de gıdından, sıradaki gelsin.
devamını gör...
madem öyle, allah kaçamayacağı bir hapishane yaratabilir mi?
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"tanrının kaderi" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim