1.
semada; gökyüzünde.
inanmayan kafasını yukarı kaldırsın. ben diyorum.
inanmayan kafasını yukarı kaldırsın. ben diyorum.
devamını gör...
2.
ders çalışmaya mı gitmiş..
devamını gör...
3.
selefi zırvasıdır.
devamını gör...
4.
selefi uydurmasıdır. ibn teymiyye gibi insanlar destekler. allah adına uydurulan bir hikaye.
ha-shem için de aynısını diyen teistler mutlaka vardır.
ha-shem için de aynısını diyen teistler mutlaka vardır.
devamını gör...
5.
allah ı bi rahat mı bıraksak... he? hani yüce yaratıcı diyip orda bursa demek, yada tartışma konusu etmek falan... hoş değil.
devamını gör...
6.
selefi uydurması değil, allah'ın ayetleri apaçık, okursan öğrenirsin. allah'ın ayetlerde tasdik ettiği durumdur ayrıca allah'a mı inanalım yoksa sizin müfteri sahtekar hacı hocalarınıza mı inanalım. o'nun arşı/seması her şeyin üstündedir, fakat gücüyle, duymasıyla, görmesiyle her yerdedir.
allah o’dur ki; gökleri direksiz bir şekilde yükseltti. siz onu görmektesiniz. sonra arşa istiva etti. güneş’e ve ay’a boyun eğdirip emrine amade kıldı. her biri belirlenmiş bir süreye kadar (bir yörüngede) akıp gider. her işi çekip çevirir, idare eder. rabbinizle karşılaşacağınıza yakinen inanın diye (allah,) ayetlerini detaylı bir biçimde açıklar. (13/ra'd 2)
er-rahmân arşa istiva etti. (20/tâhâ 5)
(o allah) ki gökleri, yeri ve ikisi arasındakileri altı günde yaratan, sonra arşa istiva edendir. (o,) rahmân’dır. o’nu bilene sor. (25/furkân 59)
gökleri ve yeri altı günde yaratıp sonra da arşa istiva eden o’dur. yere giren, ondan çıkan, gökten inen ve ona çıkan her şeyi bilir. nerede olursanız o, sizinle beraberdir. allah, yaptıklarınızı görendir. (57/hadîd 4)
allah, gökleri, yeri ve ikisi arasındakileri altı günde yarattı, sonra da arşa istiva etti. sizin, o’nun dışında bir veliniz ve şefaatçiniz yoktur. öğüt almaz mısınız? (32/secde 4)
allah’ın (cc) arşına istiva etmesi, o’nun her daim ilmi, görmesi ve kuşatıcılığıyla kullarıyla beraber olmasına engel olmadığı gibi; ilmiyle kullarını kuşatması da zatı ve sıfatlarıyla en yüce (el-aliy) olmasına engel değildir.
kur’ân ve sahih sünnet bütünlüğünde anlıyoruz ki; allah (cc), yedi kat göğün üzerinde arşına istiva etmiştir; görmesi, işitmesi ve ilmiyle her daim kullarıyla beraberdir.
allah o’dur ki; gökleri direksiz bir şekilde yükseltti. siz onu görmektesiniz. sonra arşa istiva etti. güneş’e ve ay’a boyun eğdirip emrine amade kıldı. her biri belirlenmiş bir süreye kadar (bir yörüngede) akıp gider. her işi çekip çevirir, idare eder. rabbinizle karşılaşacağınıza yakinen inanın diye (allah,) ayetlerini detaylı bir biçimde açıklar. (13/ra'd 2)
er-rahmân arşa istiva etti. (20/tâhâ 5)
(o allah) ki gökleri, yeri ve ikisi arasındakileri altı günde yaratan, sonra arşa istiva edendir. (o,) rahmân’dır. o’nu bilene sor. (25/furkân 59)
gökleri ve yeri altı günde yaratıp sonra da arşa istiva eden o’dur. yere giren, ondan çıkan, gökten inen ve ona çıkan her şeyi bilir. nerede olursanız o, sizinle beraberdir. allah, yaptıklarınızı görendir. (57/hadîd 4)
allah, gökleri, yeri ve ikisi arasındakileri altı günde yarattı, sonra da arşa istiva etti. sizin, o’nun dışında bir veliniz ve şefaatçiniz yoktur. öğüt almaz mısınız? (32/secde 4)
allah’ın (cc) arşına istiva etmesi, o’nun her daim ilmi, görmesi ve kuşatıcılığıyla kullarıyla beraber olmasına engel olmadığı gibi; ilmiyle kullarını kuşatması da zatı ve sıfatlarıyla en yüce (el-aliy) olmasına engel değildir.
kur’ân ve sahih sünnet bütünlüğünde anlıyoruz ki; allah (cc), yedi kat göğün üzerinde arşına istiva etmiştir; görmesi, işitmesi ve ilmiyle her daim kullarıyla beraberdir.
devamını gör...
7.
arkadaşlar allah zamandan ve mekândan münezzehtir. türkçesi, allah'ı bir mekânla ya da zamanla kısıtlayamazsınız çünkü o, bütün bunların yaratıcısı ve sahibidir.
devamını gör...
8.
mekanı yaratana: mekanda konum atfetmek saçmalığını ifade eden, mantıksız önermedir.
zamanı ve mekanı yaratan zamandan da mekandan da münezzeh ve müberradır. ona zaman veya mekan atfetmek o şu zamandadır veya o bu mekandadır demekte: açıkça küfürdür.
kıl tüyden milleti tekfir eden ahmaklarında, asıl küfür olan meselelerde yanlışa düşmesi; hiç şaşırtıcı olmamakla beraber, doğrunun kimin ağzından çıkanlar olduğunu: bir kez daha tasdik etmektedir.
zamanı ve mekanı yaratan zamandan da mekandan da münezzeh ve müberradır. ona zaman veya mekan atfetmek o şu zamandadır veya o bu mekandadır demekte: açıkça küfürdür.
kıl tüyden milleti tekfir eden ahmaklarında, asıl küfür olan meselelerde yanlışa düşmesi; hiç şaşırtıcı olmamakla beraber, doğrunun kimin ağzından çıkanlar olduğunu: bir kez daha tasdik etmektedir.
devamını gör...
9.
selefilere göre tanrı, gökyüzündeki tahtında oturan beyaz sakallı bir varlık herhalde.
devamını gör...
"allah semadadır" ile benzer başlıklar
allah allah
16