ana-yol vs refah-yol vs anasol-d hükümetleri
başlık "flavius belisarius" tarafından 08.05.2026 23:09 tarihinde açılmıştır.
1.
53, 54 ve 55. dönem tc hükümetlerinin karşılaştırılmasıdır. baş aktörleri çiller, erbakan, mesut yılmaz, ecevittir. 90lara damga vurmuş, 1000 yıl süreceği iddia edilen 28 şubat'ın yolunu döşemiş hükümetlerdir.
90lı yıllarda yetişkin olan abilerimiz ablalarımız anlatsınlar o dönemi lütfen.
90lı yıllarda yetişkin olan abilerimiz ablalarımız anlatsınlar o dönemi lütfen.
devamını gör...
2.
öküz başlı antilopun yırtıcı kedigillerden kaçıp suyu geçerken timsaha yem olması misali. hani adam yatakta o gece ilişki istemeyen karısına demiş ya, nereye dönersen dön, deliğin biri benim.
devamını gör...
3.
çiller'in ben bu işi yaparım edalarıyla, o pısırık kocasıyla beraber halt yediği hükümettir. erbakan da '' sıra bana geldi lan diyerek başbakan olmuş ve ardından her türlü rezillikler gelmiştir.
demirel'in her gelen öneriyi reddettiği bir hükümetti düşünün.
banka hortumlamalar, %1000 faizler, müslüm gündüz, ali kalkancı gibi şarlatanlarla medyada istediği algıyı yaratanlar.
ekmek çalanlar vardı o zamanda.
imam hatiplere sürekli polis baskınları düzenleniyordu. ama nedense fethullah'a kimse bir şey demedi. yalandan bir kaç saçmalık ve amerika'ya yollandı.
mirkelem'a kaset yaptırdı darbeciler. hatta o '' her gece'' şarkısını yazdıkları iddiası vardı.
imar bankasını kuran cem uzan milleti tokatladı. sonra da o paralarla jardel'i gs'ye alarak temizlendi.
daha sonra da kahraman olarak çıktı ve seçimlere girdi.
sincan'da düzenlenen sözde dini geceyi düzenleyenler, ertesi gün tankları yürüttü şehirde.
daha ne rezillikler oldu. sonra da ecevit kurtarıcı olarak geldi! sonrası malûm işte.
demirel'in her gelen öneriyi reddettiği bir hükümetti düşünün.
banka hortumlamalar, %1000 faizler, müslüm gündüz, ali kalkancı gibi şarlatanlarla medyada istediği algıyı yaratanlar.
ekmek çalanlar vardı o zamanda.
imam hatiplere sürekli polis baskınları düzenleniyordu. ama nedense fethullah'a kimse bir şey demedi. yalandan bir kaç saçmalık ve amerika'ya yollandı.
mirkelem'a kaset yaptırdı darbeciler. hatta o '' her gece'' şarkısını yazdıkları iddiası vardı.
imar bankasını kuran cem uzan milleti tokatladı. sonra da o paralarla jardel'i gs'ye alarak temizlendi.
daha sonra da kahraman olarak çıktı ve seçimlere girdi.
sincan'da düzenlenen sözde dini geceyi düzenleyenler, ertesi gün tankları yürüttü şehirde.
daha ne rezillikler oldu. sonra da ecevit kurtarıcı olarak geldi! sonrası malûm işte.
devamını gör...
4.
basit üç adımla anlatılabilir:
öncelikle merkezde rol alan şu detayı bilmek lazım: toplumun görmezden gelinen değerlerine saldırı ayyuka çıktığı için, bu sıkıntılara karşı dik duracak bir parti refah partisi olarak necmettin erbakan öncülüğünde kurulmuştur.
53. hükümet: seçimlerden lider çıkan refah partisi'nin tek başına hareket etmemesi için kurulmuş tampon hükümettir. anlaşmazlıklardan ötürü başarısız olmuştur.
54. hükümet : malumun ilanı niteliğinde yine refah partisi genel seçimlerde birinci çıkmıştır. ancak kendini 'aydın'(!) olarak niteleyen kesimin adil bir seçimi kabul etmemesi ve milletvekili dağılım şartı sebebiyle koalisyon oluşturulmuştur.
55. hükümet(?): tarihe post modern darbe olarak geçen darbeyle halkın seçimini askeri güçle yok sayan bir hükümettir. cumhuriyete sahip çıktığını iddia ederek cumhur çiğnemiş bir darbe rejimidir. o yüzden hükümetten sayılır mı bilemedim.
bu hükümetlerden sosyoloji alanına oldukça fazla mesele çıkar bana kalırsa. özellikle 'millet', 'kutsal', kutsalın çiğnenmesi, darbe rejimlerinin toplumdaki travmatikliği gibi meseleler...
sol kesimin anlayamadığı çok önemli bir mesele var hâlâ: aynı ülkede yaşadığın vatandaşın kutsalını çiğneme hakkının olmadığının bilinci. (nitekim güncel hükümet bu bilinç eksikliğinin nimetinden istifade etmektedir.) kimsenin kimseye bir şey dayatmadığı ve kendi halinde yaşadığı bir dönem de mümkünmüş. ancak iyi ve kötü insan her süreçte kendini belli etmiştir.
aynı şeyleri yaparak farklı sonuç beklemek akıllı olmayanların yapacağı bir şeydir. yani, bu toplumda her kesim ile beraber yaşamanın bir yolunu bulmalıyız.
toplumun korkuyla seçmek zorunda kalmadığı bir ülke olması temennisiyle...
öncelikle merkezde rol alan şu detayı bilmek lazım: toplumun görmezden gelinen değerlerine saldırı ayyuka çıktığı için, bu sıkıntılara karşı dik duracak bir parti refah partisi olarak necmettin erbakan öncülüğünde kurulmuştur.
53. hükümet: seçimlerden lider çıkan refah partisi'nin tek başına hareket etmemesi için kurulmuş tampon hükümettir. anlaşmazlıklardan ötürü başarısız olmuştur.
54. hükümet : malumun ilanı niteliğinde yine refah partisi genel seçimlerde birinci çıkmıştır. ancak kendini 'aydın'(!) olarak niteleyen kesimin adil bir seçimi kabul etmemesi ve milletvekili dağılım şartı sebebiyle koalisyon oluşturulmuştur.
55. hükümet(?): tarihe post modern darbe olarak geçen darbeyle halkın seçimini askeri güçle yok sayan bir hükümettir. cumhuriyete sahip çıktığını iddia ederek cumhur çiğnemiş bir darbe rejimidir. o yüzden hükümetten sayılır mı bilemedim.
bu hükümetlerden sosyoloji alanına oldukça fazla mesele çıkar bana kalırsa. özellikle 'millet', 'kutsal', kutsalın çiğnenmesi, darbe rejimlerinin toplumdaki travmatikliği gibi meseleler...
sol kesimin anlayamadığı çok önemli bir mesele var hâlâ: aynı ülkede yaşadığın vatandaşın kutsalını çiğneme hakkının olmadığının bilinci. (nitekim güncel hükümet bu bilinç eksikliğinin nimetinden istifade etmektedir.) kimsenin kimseye bir şey dayatmadığı ve kendi halinde yaşadığı bir dönem de mümkünmüş. ancak iyi ve kötü insan her süreçte kendini belli etmiştir.
aynı şeyleri yaparak farklı sonuç beklemek akıllı olmayanların yapacağı bir şeydir. yani, bu toplumda her kesim ile beraber yaşamanın bir yolunu bulmalıyız.
toplumun korkuyla seçmek zorunda kalmadığı bir ülke olması temennisiyle...
devamını gör...
"ana-yol vs refah-yol vs anasol-d hükümetleri" ile benzer başlıklar
refah
6