antarktika'nın bir zamanlar yeşil olması
başlık "sonkullanmatarihçisi" tarafından 21.05.2026 06:29 tarihinde açılmıştır.
1.
nasıl bir sıcak dünyaymış o zamanlar... her yer su kaplıydı her halde; waterworld.
bir kilometre kalınlığında antarktika buz tabakasının altında milyonlarca yıldır neredeyse hiç değişmeden gizlenmiş bir manzara yatıyor.
doğu antarktika buz örtüsünün altında, wilkes land bölgesindeki araştırmacılar, kabaca abd'nin maryland eyaleti büyüklüğünde devasa bir antik alan keşfettiler. uydu verileri ve buzun içinden geçebilen radar kullanarak yaklaşık 34 milyon yıldır yüzeyden kopmuş batık bir dünyayı görünür hale getirmeyi başardılar.
1,6 kilometreden fazla buzun altında, yaklaşık 1.200 metre derinliğinde büyük yayla blokları ve derin vadiler bulunuyor. görünen o ki, bu şekiller antarktika'nın bugün bildiğimiz donmuş kıta haline gelmesinden çok önce nehirler tarafından oluşmuş. o zamanlar önemli ölçüde daha sıcak bir iklim vardı, muhtemelen ormanlar ve çeşitli hayvan ve bitki dünyası vardı.
kaynak:işkembe-i kübra
bir kilometre kalınlığında antarktika buz tabakasının altında milyonlarca yıldır neredeyse hiç değişmeden gizlenmiş bir manzara yatıyor.
doğu antarktika buz örtüsünün altında, wilkes land bölgesindeki araştırmacılar, kabaca abd'nin maryland eyaleti büyüklüğünde devasa bir antik alan keşfettiler. uydu verileri ve buzun içinden geçebilen radar kullanarak yaklaşık 34 milyon yıldır yüzeyden kopmuş batık bir dünyayı görünür hale getirmeyi başardılar.
1,6 kilometreden fazla buzun altında, yaklaşık 1.200 metre derinliğinde büyük yayla blokları ve derin vadiler bulunuyor. görünen o ki, bu şekiller antarktika'nın bugün bildiğimiz donmuş kıta haline gelmesinden çok önce nehirler tarafından oluşmuş. o zamanlar önemli ölçüde daha sıcak bir iklim vardı, muhtemelen ormanlar ve çeşitli hayvan ve bitki dünyası vardı.
devamını gör...
"antarktika'nın bir zamanlar yeşil olması" ile benzer başlıklar
antarktika
16