1.
bir antik mısır tanrısı. ölüm ve cenaze tanrısıdır. mezarları çakallardan korur.
anubis'in hiyerogliflerde adı "anpu" olarak geçer. hiyeroglif olarak
anubis'in hiyerogliflerde adı "anpu" olarak geçer. hiyeroglif olarak
devamını gör...
2.
başı çakal, vücudu insan biçiminde tasvir edilen ve osiris'in oğlu sayılan eski bir mısır tanrısıdır.
ps: kendisini çok severim
ps: kendisini çok severim
devamını gör...
3.
antik mısır mitolojisinde yer alan bir cenaze tanrısı. bana göre tanrıların en değersizidir. bedeni insan bedeni olup, kafası çakal kafasıdır. antik mısırlılar herhalde bununla katillere bir gönderme yapmışlardır. çakalsınız siz demişlerdir ve bu yüzden ölüm tanrısına da çakallığı layık görmüşlerdir.
devamını gör...
4.
mumyalama işinin piridir. ölü bedenleri mumyalamak öyle kolay iş değil. o kadar firavun ve vatandaş adamın elinden geçiyor. işin emek kısmında bir nevi. empati yapmak lazım. yemeden içmeden sonsuzluğa kadar insan mumyala, ruh yönlendir buna can mı dayanır?
o sebeple anubis'e sahip çıkmak boynumuzun borcu. misal yunan mitolojisindeki kayıkçı kharon'a bir bakın, o da öte alem yolculuğundan sorumlu ama şahsiyetsizin teki. anubis'in değerini bilelim. ona değersiz falan demeyelim zira adamın yaşamı çalkantılarla dolu; anubis darbe ile görevden alınan bir tanrı. demokratik ilkeleri savunan her birey, anubis'in yanında saf tutmakla mükelleftir.
osiris'in, anubis'e yaptığı tanrısal müdahalenin savunulacak hiç bir yanı yok. yetkileri kısıtlanıp sadece ölülerin geride bırakılmaması işlerine bakmak zorunda kalmış ve bir nevi kızağa çekilmiştir ki, yapılanlar ayıptır, günahtır, zulümdür...
adamın çocukluğu zaten çalkantılı geçmiş, anası olacak neftis'in yediği halt yüzünden çocuk neredeyse canından olacakmış. sen kalk çocuğu babası set dururken osiris'e ver. akıllı işi değil yemin ederim. adam dellenmiş haliyle, vallahi de billahi de keserim bu çocuğu demiş ve düşmüş çocuğun peşine...
neftis bakmış durum ciddi. çocuğu kaptığı gibi nil nehri'nin yakınlarında bir bataklığa saklamış. burada onu isis bulmuş ve büyütmüş. adamın anası babası kaç kere değişmiş, psikolojisini bir düşünün yahu. ilişkiler ağı o kadar karmaşık ki, o mertebelere geldiğine şükretmemiz lazım.
bütün bunları yaşamış adam, yine de vazifesini yapmak için elinden geleni yapmış, öte dünya terazisini hatasız tartmak her babayiğidin harcı değil. ölen kişinin kalbini alıyorsun, karşısına bir tüy koyuyorsun ve şaşmaz bir adaletle bu tartıdan sonuç çıkarıyorsun. hangi tanrı bu kadar ince ve hassas çalışıyor?
sırf çakal kafalı diye adama haksızlık yapılmasını kabul etmiyorum. şekilciliğe kurban ediyorsunuz bu emekçi abimizi. artı bu adam iyi ruhları koruyor, kolluyor. milleti öte dünyada ağzı dili lal bırakmıyor. daha ne yapsın da şu ölümlülere yaransın bilemiyorum.
nankörüz vesselam.
o sebeple anubis'e sahip çıkmak boynumuzun borcu. misal yunan mitolojisindeki kayıkçı kharon'a bir bakın, o da öte alem yolculuğundan sorumlu ama şahsiyetsizin teki. anubis'in değerini bilelim. ona değersiz falan demeyelim zira adamın yaşamı çalkantılarla dolu; anubis darbe ile görevden alınan bir tanrı. demokratik ilkeleri savunan her birey, anubis'in yanında saf tutmakla mükelleftir.
osiris'in, anubis'e yaptığı tanrısal müdahalenin savunulacak hiç bir yanı yok. yetkileri kısıtlanıp sadece ölülerin geride bırakılmaması işlerine bakmak zorunda kalmış ve bir nevi kızağa çekilmiştir ki, yapılanlar ayıptır, günahtır, zulümdür...
adamın çocukluğu zaten çalkantılı geçmiş, anası olacak neftis'in yediği halt yüzünden çocuk neredeyse canından olacakmış. sen kalk çocuğu babası set dururken osiris'e ver. akıllı işi değil yemin ederim. adam dellenmiş haliyle, vallahi de billahi de keserim bu çocuğu demiş ve düşmüş çocuğun peşine...
neftis bakmış durum ciddi. çocuğu kaptığı gibi nil nehri'nin yakınlarında bir bataklığa saklamış. burada onu isis bulmuş ve büyütmüş. adamın anası babası kaç kere değişmiş, psikolojisini bir düşünün yahu. ilişkiler ağı o kadar karmaşık ki, o mertebelere geldiğine şükretmemiz lazım.
bütün bunları yaşamış adam, yine de vazifesini yapmak için elinden geleni yapmış, öte dünya terazisini hatasız tartmak her babayiğidin harcı değil. ölen kişinin kalbini alıyorsun, karşısına bir tüy koyuyorsun ve şaşmaz bir adaletle bu tartıdan sonuç çıkarıyorsun. hangi tanrı bu kadar ince ve hassas çalışıyor?
sırf çakal kafalı diye adama haksızlık yapılmasını kabul etmiyorum. şekilciliğe kurban ediyorsunuz bu emekçi abimizi. artı bu adam iyi ruhları koruyor, kolluyor. milleti öte dünyada ağzı dili lal bırakmıyor. daha ne yapsın da şu ölümlülere yaransın bilemiyorum.
nankörüz vesselam.
devamını gör...
5.
1860 yılında keşfedilen mısır papirüsünde anubis ve bata adlı iki kardeşin arasında geçen bir hikaye anlatılıyor.bu iki kardeşin hikayesinin anlatıldığı papirüs şu an british museum'da bulunmaktadır. papirüs, 1857'de madam d'orbiney'den satın alınarak müzeye kazandırıldığı için "d'orbiney papirüsü" denilmektedir. '
kadın, bir erkekten murat alma niyetini belli eder ve sonra onu, kendisini iğfal etmekle suçlar. hikayeyusuf kıssası'ndaki hikayeye çok benzemektedir.
kadın, bir erkekten murat alma niyetini belli eder ve sonra onu, kendisini iğfal etmekle suçlar. hikayeyusuf kıssası'ndaki hikayeye çok benzemektedir.
devamını gör...
6.
antik mısır'ın ölüler tanrısı. nedendir bilmem ama çocukluğumdan beridir en çok sevdiğim mitolojik figür kendisi.
devamını gör...
7.
antik mısır mitolojisine göre cenaze ve ölüm tanrısıdır.
devamını gör...
8.
antik mısır mitolojisine göre ölüm ve cenaze tanrısıdır. osiris ve nephthys'in oğludur. çakalların mezarlar etrafında dolaşması nedeniyle ...
devamını gör...