1.
bana göre bir sanatçı için en büyük tehlikelerden biri bolca taltif aldığı bir işini tekraren üretmesi, önceki üretiminin üzerine yeni bir şey koymadan, risk almadan, yaratıcılığını zorlamadan, beğenilme konforunu gözden çıkarmadığı için kendini tekrar etmesidir.
sanat tarihinde bunların örneklerini çokça görebiliriz. monet gibi bir deha bile water lilies/nilüferler serisinde ya da the water-liliy pond/nilüfer gölü serisinde bu tür bir tekrara düşmüştür.
jenkell mutlu da bu sanatçılardan (!) biri. bonbon şekerleri yapıyor, her renkten yapıyor, her yere dikiyor. bir tanesini görmek diğerlerini tahmin etmeye yetiyor. görseniz de şaşırmıyorsunuz zaten. boyutları değilse de proporsiyonları aynı, niyet aynı, biçimsel kaygısı aynı; fark eden tek şey bonbon şekerlerinin renkleri. birçok ülkede bonbon heykellerini sergileniyor, kiminin üzerine de o ülkenin bayrağını iliştiriyor. bonbonların fiyatları 50 bin ile 400 bin dolar arasında değişiyor.
nereden aklına geldi şimdi bu derseniz; şeker bayramından. "olmuş mu yani?" diye sormadan edemiyorum.
sanat tarihinde bunların örneklerini çokça görebiliriz. monet gibi bir deha bile water lilies/nilüferler serisinde ya da the water-liliy pond/nilüfer gölü serisinde bu tür bir tekrara düşmüştür.
jenkell mutlu da bu sanatçılardan (!) biri. bonbon şekerleri yapıyor, her renkten yapıyor, her yere dikiyor. bir tanesini görmek diğerlerini tahmin etmeye yetiyor. görseniz de şaşırmıyorsunuz zaten. boyutları değilse de proporsiyonları aynı, niyet aynı, biçimsel kaygısı aynı; fark eden tek şey bonbon şekerlerinin renkleri. birçok ülkede bonbon heykellerini sergileniyor, kiminin üzerine de o ülkenin bayrağını iliştiriyor. bonbonların fiyatları 50 bin ile 400 bin dolar arasında değişiyor.
nereden aklına geldi şimdi bu derseniz; şeker bayramından. "olmuş mu yani?" diye sormadan edemiyorum.
devamını gör...