çam ağacı süsleme türklerin mi sorunsalı
başlık "herhangi biri" tarafından 14.04.2021 18:24 tarihinde açılmıştır.
1.
hıristiyanların isa'nın doğuşu olarak kutladığı noel bayramı, çok eski türklerin yeniden doğuş bayramıdır.
*türklerin, tek tanrılı dinlere girmesinden önceki inançlarına göre, yeryüzünün tam ortasında bir akçam ağacı bulunuyor.
*buna hayat ağacı diyorlar. bu ağacı, motif olarak bizim bütün halı, kilim ve işlemelerimizde görebiliriz.
*türklerde güneş çok önemli. inançlarına göre gecelerin kısalıp gündüzlerin uzamaya başladığı 22 aralık'ta gece gündüzle savaşıyor. uzun bir savaştan sonra gün geceyi yenerek zafer kazanıyor.
*işte bu güneşin zaferini, yeniden doğuşu, türkler büyük şenliklerle akçam ağacı altında kutluyorlar.
*güneşin yeniden doğuşu, bir yeni doğum olarak algılanıyor.
bayramın adı nardugan
*
(nar=güneş, tugan, dugan=doğan) doğan güneş.
*güneşi geri verdi diye tanrı ülgen'e dualar ediyorlar.
duaları tanrıya gitsin diye ağacın altına hediyeler koyuyorlar, dallarına bantlar bağlayarak o yıl için dilekler diliyorlar tanrıdan.
*bu bayram için, evler temizleniyor. güzel giysiler giyiliyor. ağacın etrafında şarkılar söyleyip oyunlar oynuyorlar. yaşlılar,büyük babalar, nineler ziyaret ediliyor, aileler bir araya gelerek birlikte yiyip içiyorlar.
*yedikleri; yaş ve kuru meyveler, özel yemek ve şekerleme. bayram, aile ve dostlar bir araya gelerek kutlanırsa ömür çoğalır, uğur gelirmiş.
*akçam ağacı yalnız orta asya'da yetişiyormuş.
filistin'de bu ağacı bilmezlermiş. bu yüzden olayın türklerden hıristiyanlara geçtiği ve bunu da hunların avrupa'ya gelişlerinden sonra onlardan görerek aldıkları söyleniyor. isa'nın doğumu ile hiç ilgisi yok.
*"doğum, güneşin yeniden doğuşu"
sümerolog
muazzez ilmiye çığ
*türklerin, tek tanrılı dinlere girmesinden önceki inançlarına göre, yeryüzünün tam ortasında bir akçam ağacı bulunuyor.
*buna hayat ağacı diyorlar. bu ağacı, motif olarak bizim bütün halı, kilim ve işlemelerimizde görebiliriz.
*türklerde güneş çok önemli. inançlarına göre gecelerin kısalıp gündüzlerin uzamaya başladığı 22 aralık'ta gece gündüzle savaşıyor. uzun bir savaştan sonra gün geceyi yenerek zafer kazanıyor.
*işte bu güneşin zaferini, yeniden doğuşu, türkler büyük şenliklerle akçam ağacı altında kutluyorlar.
*güneşin yeniden doğuşu, bir yeni doğum olarak algılanıyor.
bayramın adı nardugan
*
(nar=güneş, tugan, dugan=doğan) doğan güneş.
*güneşi geri verdi diye tanrı ülgen'e dualar ediyorlar.
duaları tanrıya gitsin diye ağacın altına hediyeler koyuyorlar, dallarına bantlar bağlayarak o yıl için dilekler diliyorlar tanrıdan.
*bu bayram için, evler temizleniyor. güzel giysiler giyiliyor. ağacın etrafında şarkılar söyleyip oyunlar oynuyorlar. yaşlılar,büyük babalar, nineler ziyaret ediliyor, aileler bir araya gelerek birlikte yiyip içiyorlar.
*yedikleri; yaş ve kuru meyveler, özel yemek ve şekerleme. bayram, aile ve dostlar bir araya gelerek kutlanırsa ömür çoğalır, uğur gelirmiş.
*akçam ağacı yalnız orta asya'da yetişiyormuş.
filistin'de bu ağacı bilmezlermiş. bu yüzden olayın türklerden hıristiyanlara geçtiği ve bunu da hunların avrupa'ya gelişlerinden sonra onlardan görerek aldıkları söyleniyor. isa'nın doğumu ile hiç ilgisi yok.
*"doğum, güneşin yeniden doğuşu"
sümerolog
muazzez ilmiye çığ
devamını gör...
2.
evet, ağaç süsleme geleneği eski türklerden gelir ve buna nardugan bayramı denilir. çeşitli halklarda da olan bu gelenek, kavimler göçü sırasında hun türkleri ile birlikte avrupa'da iyice benimsenmiştir.
ilgili linkler:
1) oggusto.com/yilbasi/yilbasi...
2) yenicaggazetesi.com.tr/agac...
ilgili linkler:
1) oggusto.com/yilbasi/yilbasi...
2) yenicaggazetesi.com.tr/agac...
devamını gör...
3.
cevabı hayır olan sorunsal.
eski türkler ve orta asya kavimlerini incelemek için çince öğrenen ve bu konuda en uzman isimlerden olan profesör doktor ahmet taşağıl'ın konu hakkındaki görüşleri;
muazzez hanım, türklerde çam ağacının kutsal olduğunu söyleyip, bu tezi ortaya attı. kadim türklerde kayın ağacı kutsal kabul edilirdi. ağaç süsleme friglerden batı’ya geçti. türklerin târihinde ayaz ata diye bir şahsiyet yok. ülgen ise altay türklerinde ‘tanrı’ olarak kabul ediliyor.
23 yıldır çin, moğol, rus ve türk cumhuriyetleri’ndeki arşivleri birinci kaynaktan inceliyorum. nardugan veya nardoğan diye bir kelime metinlerde geçmiyor. moğollar şubatın 21’inde büyük beyaz bayram adını verdikleri, mevsim dönüşümünü kutluyorlar. bu kutlamalar ise çin’de budist geleneği olan guonien bayramı’ndan alıntı. türkler, konar göçer bir millet. asya bozkırlarında hava eksi 30 derece. hava kapalı, yaşam şartları ağır. en kısa gün, en uzun gece gibi bir hesaplama modelleri yok. ortaya atılan görüşler, her şeyi türklüğe bağlamayı marifet sananların safsatalarından başka bir şey değil.
kaynak
muazzez hanım'a saygı duymakla beraber alanı sümeroloji. ve bu sümerler konusundaki çalışmalarında, sümer-türk bağlantısı konusunda fazlasıyla duygusal ve taraflı bir kişi. o yüzden alanı dışındaki tezlerine şüpheyle bakmakta fayda var.
eski türkler ve orta asya kavimlerini incelemek için çince öğrenen ve bu konuda en uzman isimlerden olan profesör doktor ahmet taşağıl'ın konu hakkındaki görüşleri;
muazzez hanım, türklerde çam ağacının kutsal olduğunu söyleyip, bu tezi ortaya attı. kadim türklerde kayın ağacı kutsal kabul edilirdi. ağaç süsleme friglerden batı’ya geçti. türklerin târihinde ayaz ata diye bir şahsiyet yok. ülgen ise altay türklerinde ‘tanrı’ olarak kabul ediliyor.
23 yıldır çin, moğol, rus ve türk cumhuriyetleri’ndeki arşivleri birinci kaynaktan inceliyorum. nardugan veya nardoğan diye bir kelime metinlerde geçmiyor. moğollar şubatın 21’inde büyük beyaz bayram adını verdikleri, mevsim dönüşümünü kutluyorlar. bu kutlamalar ise çin’de budist geleneği olan guonien bayramı’ndan alıntı. türkler, konar göçer bir millet. asya bozkırlarında hava eksi 30 derece. hava kapalı, yaşam şartları ağır. en kısa gün, en uzun gece gibi bir hesaplama modelleri yok. ortaya atılan görüşler, her şeyi türklüğe bağlamayı marifet sananların safsatalarından başka bir şey değil.
kaynak
muazzez hanım'a saygı duymakla beraber alanı sümeroloji. ve bu sümerler konusundaki çalışmalarında, sümer-türk bağlantısı konusunda fazlasıyla duygusal ve taraflı bir kişi. o yüzden alanı dışındaki tezlerine şüpheyle bakmakta fayda var.
devamını gör...
4.
bu yeni türkcüleri anlamak çok zor. elin hristiyanının paganın içlerine işleyen tüm kültürlere şimdi sahip çıkmaya başladılar.
(bkz: kiliselerde olan birçok figür attilla zamanında avrupa'ya geçmiştir.)
(bkz: attila'nın avrupaya türk mit unsurlarını taşıması)
(bkz: kiliselerde olan birçok figür attilla zamanında avrupa'ya geçmiştir.)
(bkz: attila'nın avrupaya türk mit unsurlarını taşıması)
devamını gör...
5.
bellerophontes zaten yeterince güzel bir cevap yazmış.
#3203831
muazzez ilmiye çığ alanında yetkin olsa da maalesef hala güneş dil teorisinin etkilerinden muzdariptir. fakat artık bu tarz teorilere gerek yok. türk kültürü bellidir, tarihi bellidir. kalkıp da herkesi türklüğe bağlamanın bir manası yok.
#3203831
muazzez ilmiye çığ alanında yetkin olsa da maalesef hala güneş dil teorisinin etkilerinden muzdariptir. fakat artık bu tarz teorilere gerek yok. türk kültürü bellidir, tarihi bellidir. kalkıp da herkesi türklüğe bağlamanın bir manası yok.
devamını gör...
6.
çam ağacı süslemeyi friglere atfedeceksek, frigler şu an için ön-türk kollarından biri olarak tartışılmakta. ancak friglere ait değil bu süsleme olayı. eski mısır’da mö. 3000’lere kadar uzanan bir gelenek. yine keltlerde de görülen gelenek. bazı tarihçiler bunu pagan inancıyla bir tutuyor. yani oradan gelme olduğunu söylüyorlar ancak henüz resmi veya kanıtlanmış bir durum yok, iddia yalnızca. ancak mısır’ın ra’yı onurlandırmak adına yeşil hurma yapraklarıyla ağaçları donattığını ve özel gün kutladığını biliyoruz.
palmiye, sedir ağaçları ve defne yapraklarıyla birlikte ağaç süsleyen, bilinen ilk topluluk mısırlılar. şu an için bu, böyle.
palmiye, sedir ağaçları ve defne yapraklarıyla birlikte ağaç süsleyen, bilinen ilk topluluk mısırlılar. şu an için bu, böyle.
devamını gör...
"çam ağacı süsleme türklerin mi sorunsalı" ile benzer başlıklar
çam ağacı
13