#ödüllü filmler
orijinal adı: l'année dernière à marienbad
1961 yılı fransa ve italya ortak yapımı filmin yönetmenliğini alain resnais yapmıştır. delphine seyrig ile giorgio albertazzi'nin başrollerini paylaştığı yapımdaki karakterlere isim verilmemiştir. bir parkın içindeki şatafatlı bir palasta "adam", "kadın" ile karşılaşır ve daha önce mutlaka tanıştıklarını iddia etmektedir. bu gerçekten olmuş mudur ve "ikinci adam" ise "kadın"ın şimdiki kocası mıdır? film, fransız yeni dalga sinema akımına dahildir ve 1961 venedik film festivali'nden altın aslan ödülüyle dönmüştür.
1961 yılı fransa ve italya ortak yapımı filmin yönetmenliğini alain resnais yapmıştır. delphine seyrig ile giorgio albertazzi'nin başrollerini paylaştığı yapımdaki karakterlere isim verilmemiştir. bir parkın içindeki şatafatlı bir palasta "adam", "kadın" ile karşılaşır ve daha önce mutlaka tanıştıklarını iddia etmektedir. bu gerçekten olmuş mudur ve "ikinci adam" ise "kadın"ın şimdiki kocası mıdır? film, fransız yeni dalga sinema akımına dahildir ve 1961 venedik film festivali'nden altın aslan ödülüyle dönmüştür.
yönetmen:
alain resnais
oyuncular:
delphine seyrig
giorgio albertazzi
sacha pitoeff
françoise bertin
luce garcia-ville
alain resnais
oyuncular:
delphine seyrig
giorgio albertazzi
sacha pitoeff
françoise bertin
luce garcia-ville
*venedik film festivali (1961) - altın aslan [alain resnais]
*fransız sinema eleştirmenleri sendikası (1962) - en iyi film: eleştirmenlerin ödülü
*fransız sinema eleştirmenleri sendikası (1962) - en iyi film: eleştirmenlerin ödülü
öne çıkanlar | diğer yorumlar
başlık "monika" tarafından 01.03.2021 23:21 tarihinde açılmıştır.
1.
alan resnais'in fransa ve italya ortak yapımı, gizem ve yanılmıyorsam deneysel türde olan filmi.
net bir biçimde sosyete hayatı eleştirilir. filmde bu yüzden her şey keskin biçimde yer alır. fakat bilinmezlikle harmanlanmıştır. bunun da içini doldurmak amacıyla yapıldığını düşünüyorum. çekim tekniklerinden, diyaloglarına, müziklerinden, mekanına kadar her şey bir tuhaftır. size kendinizi küçük hissettirir.
açıkçası izlenmesini zor buluyorum. estetik ve güzel olanı gösterme kaygısı ile çekilmiş ve çok fazla sembolizm kullanıldığı için filme eklenen her şey kaybolmuş.
bir şeyler denenmiş, ya çok anlamlı olmuş ben anlayamamışım ya da bütünüyle anlamsız.
truffaut bir filminde bu filmi ti'ye alır.
(bkz: domicile conjugal)
net bir biçimde sosyete hayatı eleştirilir. filmde bu yüzden her şey keskin biçimde yer alır. fakat bilinmezlikle harmanlanmıştır. bunun da içini doldurmak amacıyla yapıldığını düşünüyorum. çekim tekniklerinden, diyaloglarına, müziklerinden, mekanına kadar her şey bir tuhaftır. size kendinizi küçük hissettirir.
açıkçası izlenmesini zor buluyorum. estetik ve güzel olanı gösterme kaygısı ile çekilmiş ve çok fazla sembolizm kullanıldığı için filme eklenen her şey kaybolmuş.
bir şeyler denenmiş, ya çok anlamlı olmuş ben anlayamamışım ya da bütünüyle anlamsız.
truffaut bir filminde bu filmi ti'ye alır.
(bkz: domicile conjugal)
devamını gör...