hastalıkla doğacak bir bebeği dünyaya getirmeme hakkı
başlık "cordyceps" tarafından 16.03.2022 19:41 tarihinde açılmıştır.
1.
var olan haktır.
başlıkta bahsetmeye çalıştığım konu esas olarak sma, down sendromu vb. önceden tespit edilebilecek birtakım hastalıklara sahip bir bebeği dünyaya getirip getirmemek etik midir olacaktı.
kimine acımasızlık gibi gelebilir ama bana göre ben ve eşimden kaynaklı genetik bir bozukluk varsa ben doğacak çocuğuma da bu hastalığın taşınmasını istemem bu yüzden dünyaya da hastalıklı bir çocuk getirmek istemem. mevzu bakmaktan kaçınmak değil tam aksine ben ölüp gittiğimde çocuğuma kim bakar kime güvenirim korkusu.
başlıkta bahsetmeye çalıştığım konu esas olarak sma, down sendromu vb. önceden tespit edilebilecek birtakım hastalıklara sahip bir bebeği dünyaya getirip getirmemek etik midir olacaktı.
kimine acımasızlık gibi gelebilir ama bana göre ben ve eşimden kaynaklı genetik bir bozukluk varsa ben doğacak çocuğuma da bu hastalığın taşınmasını istemem bu yüzden dünyaya da hastalıklı bir çocuk getirmek istemem. mevzu bakmaktan kaçınmak değil tam aksine ben ölüp gittiğimde çocuğuma kim bakar kime güvenirim korkusu.
devamını gör...
2.
tamamen etiktir.
sağlıklı bireyler bile doğmamayı istiyor, ergenler "beni doğururken bana mı sordunuz" diyor.
olaya tamamen materyalist açıdan bakacağım: hamileliğin ilk bir kaç haftasında sinir sistemi ve beyin tam fonksiyonel olmadığından alınacak fetüs de hiç bir şey hissetmeyecektir.
gerisine teologlar ve etik bilimciler baksın.
sağlıklı bireyler bile doğmamayı istiyor, ergenler "beni doğururken bana mı sordunuz" diyor.
olaya tamamen materyalist açıdan bakacağım: hamileliğin ilk bir kaç haftasında sinir sistemi ve beyin tam fonksiyonel olmadığından alınacak fetüs de hiç bir şey hissetmeyecektir.
gerisine teologlar ve etik bilimciler baksın.
devamını gör...
3.
zor seçim.
devamını gör...
4.
bebek katili olacağınızı gösteren durumdur.
devamını gör...
5.
imani açıdan yaratılanın canını ancak yaradan alır.
insani açıdan zor karardır.
tamamen vicdanla baş başa kalındığı andır.
insani açıdan zor karardır.
tamamen vicdanla baş başa kalındığı andır.
devamını gör...
6.
hiçbir vicdan sahibinin pat diye vardır ya da yoktur diye ahkam kesemeyeceği konudur.
tüm canlıların istisna gözetmeksizin ilk temel hakkı yaşamdır. ben aslında bir insanın bir diğeri için daha iyi olanı bilme iddiasından tiksinen biri olarak özellikle bu gibi olaylarda ağız dolusu küfür etmeden kendimi ifade edemiyorum. ancak bu konudaki malumatı ciguli kadar olan insanları da ciddiye alıp bir şey söylemek de istemiyorum. keşke başkasının yaşam hakkında gözü olan arsızların kendi yaşam haklarında kendi ebeveynleri doğru tasarrufta bulunabilseymiş.
tüm canlıların istisna gözetmeksizin ilk temel hakkı yaşamdır. ben aslında bir insanın bir diğeri için daha iyi olanı bilme iddiasından tiksinen biri olarak özellikle bu gibi olaylarda ağız dolusu küfür etmeden kendimi ifade edemiyorum. ancak bu konudaki malumatı ciguli kadar olan insanları da ciddiye alıp bir şey söylemek de istemiyorum. keşke başkasının yaşam hakkında gözü olan arsızların kendi yaşam haklarında kendi ebeveynleri doğru tasarrufta bulunabilseymiş.
devamını gör...
7.
haktır ve etiktir.
aklı başında bireyler, sağlıksız bir bireyin dünyaya gelmesinde ısrar etmez ve onun hayatını, bile isteyerek duygusal kararlar vererek ömür boyu kalıcı bedensel ve zihinsel zorluklarla yaşamasını kabul etmemelidir.
aklı başında bireyler, sağlıksız bir bireyin dünyaya gelmesinde ısrar etmez ve onun hayatını, bile isteyerek duygusal kararlar vererek ömür boyu kalıcı bedensel ve zihinsel zorluklarla yaşamasını kabul etmemelidir.
devamını gör...
8.
açıkcası rabbim kimseyi bu duruma düşürmesin.. ama kendi adıma bunun uygun olmadığı görüşündeyim.rabbimin verdiği canı, hastalığı olduğu için göz göre göre öldürmeyi seçmek bana biraz farklı bir duygu veriyor.
binevi birinin canına kast ediyorsunuz..
rabbim hepimizin evladını korusun inşallah
binevi birinin canına kast ediyorsunuz..
rabbim hepimizin evladını korusun inşallah
devamını gör...