1.
çok senedir bazen düzenli, bazense ara sıra yaptığım şeydir. bazen de aylarca okumam ama, yalan olmasın.
bu bağlamda aeon.co ve thoughtco.co'yu takip ederim uzun yıllardır. başka sitelerden de google aramasıyla bularak/rastlayarak veya yapay zeka önerisiyle makaleler okuyabiliyorum ayrıca. genelde ingilizce makale okurum.
sider denen microsoft edge ai eklentisiyle de daha bile doyurucu bir deneyim yaşamaya başladım bu konuda diyebilirim.
şöyle bir metot uyguluyorum artık. öncelikle makale sayfasını açıp microsoft copilot'a okutarak pre-reading map/text (okuma öncesi haritası/metni) hazırlatıyorum ve onu inceledikten/okuduktan sonra makalenin kendisini okuyorum. ondan sonra ise sider'ın fusion ai moduna "summarize this page" (bu sayfayı özetle) diyorum; yazının hem özetini hem de anahtar noktalarını sunuyor bana eklenti ve dikkatimden kaçan veya yanlış anladığım önemli bir şeyler var mı diye bakıyorum ki bu bağlamda ai da yanılabilir, yani makaleye dönmek de gerekebilir. en sonunda da copilot ile makaleyi tartışıyoruz. default browser'ım olan edge'in kenar çubuğuna da 20'den fazla yapay zeka modeli dizdim. bunları da, en azından bir kısmını bu aktiviteme dahil etmeyi planlıyorum bundan sonrasında. yani her makalede bu kadarıyla uğraşmam ama bazılarında buna değebilir. copilot ve sider, açık olan sayfayı görebildiklerinden makale ne kadar uzun olursa olsun pratikçe onları zaten kullanabiliyorum. diğer, kenar çubuğundan erişeceğim yz modellerinin ise chatbox'larına içerik kopyalayıp yapıştırmam, ya da işte o an ilgilenmekte olduğum konuyla ilgili sorular sormam gerekecek. tahminimce çoğuna ve belki hiçbirine makalelerin tümünü kopyala-yapıştır yapamam. yani karakter limiti aşımı olur. ama yazıların bazı mühimsenesi bulduğum kısımları özelinde bunu yapabilirim.
bu bağlamda aeon.co ve thoughtco.co'yu takip ederim uzun yıllardır. başka sitelerden de google aramasıyla bularak/rastlayarak veya yapay zeka önerisiyle makaleler okuyabiliyorum ayrıca. genelde ingilizce makale okurum.
sider denen microsoft edge ai eklentisiyle de daha bile doyurucu bir deneyim yaşamaya başladım bu konuda diyebilirim.
şöyle bir metot uyguluyorum artık. öncelikle makale sayfasını açıp microsoft copilot'a okutarak pre-reading map/text (okuma öncesi haritası/metni) hazırlatıyorum ve onu inceledikten/okuduktan sonra makalenin kendisini okuyorum. ondan sonra ise sider'ın fusion ai moduna "summarize this page" (bu sayfayı özetle) diyorum; yazının hem özetini hem de anahtar noktalarını sunuyor bana eklenti ve dikkatimden kaçan veya yanlış anladığım önemli bir şeyler var mı diye bakıyorum ki bu bağlamda ai da yanılabilir, yani makaleye dönmek de gerekebilir. en sonunda da copilot ile makaleyi tartışıyoruz. default browser'ım olan edge'in kenar çubuğuna da 20'den fazla yapay zeka modeli dizdim. bunları da, en azından bir kısmını bu aktiviteme dahil etmeyi planlıyorum bundan sonrasında. yani her makalede bu kadarıyla uğraşmam ama bazılarında buna değebilir. copilot ve sider, açık olan sayfayı görebildiklerinden makale ne kadar uzun olursa olsun pratikçe onları zaten kullanabiliyorum. diğer, kenar çubuğundan erişeceğim yz modellerinin ise chatbox'larına içerik kopyalayıp yapıştırmam, ya da işte o an ilgilenmekte olduğum konuyla ilgili sorular sormam gerekecek. tahminimce çoğuna ve belki hiçbirine makalelerin tümünü kopyala-yapıştır yapamam. yani karakter limiti aşımı olur. ama yazıların bazı mühimsenesi bulduğum kısımları özelinde bunu yapabilirim.
devamını gör...
"internetten makale okumak" ile benzer başlıklar
makale
13