1.
ustalıkla yönetilen büyük ortadoğu projesi, arap baharı gibi tezgahların, getirdiği sonuçları yaşıyoruz.
ırak, cezayir, libya, suriye, pakistan ve afganistan ardından türkiye'nin felakete sürüklenmesi. dinci haçlı zihniyetindeki batılı yöneticilerin bu sayılan ülkelerde ilk uyguladıkları yöntem, ülke içerisinde aydınlık karşıtı dinci yapıları, yöneticileri, desteklemeleri yanlarında olmalarıdır. isteklerini tek adam rejimleri ile de daha kolay elde etmektedirler.
yaratıcı ve teşkilatçı deha atatürk'ün aydınlık türkiyesinden karanlığa savruluş, menderes dönemiyle başladı.
...bizi yeni sulara götürecek akıntı durdu. uskumrunun arkasından gidiyordum, sürünün içinde bende vardım, sırtımda bir zıpkın yarası; ah hayırsız gecelerde olur ne olursa, iri gözlerimde keder, kılıcımda hüzün, atın beni bir takaya, satın beni...
ırak, cezayir, libya, suriye, pakistan ve afganistan ardından türkiye'nin felakete sürüklenmesi. dinci haçlı zihniyetindeki batılı yöneticilerin bu sayılan ülkelerde ilk uyguladıkları yöntem, ülke içerisinde aydınlık karşıtı dinci yapıları, yöneticileri, desteklemeleri yanlarında olmalarıdır. isteklerini tek adam rejimleri ile de daha kolay elde etmektedirler.
yaratıcı ve teşkilatçı deha atatürk'ün aydınlık türkiyesinden karanlığa savruluş, menderes dönemiyle başladı.
...bizi yeni sulara götürecek akıntı durdu. uskumrunun arkasından gidiyordum, sürünün içinde bende vardım, sırtımda bir zıpkın yarası; ah hayırsız gecelerde olur ne olursa, iri gözlerimde keder, kılıcımda hüzün, atın beni bir takaya, satın beni...
devamını gör...
2.
kırbaçlamanın öyküsü diye okudum. yanlış anlaşıma olmasın kpssden geliyorum.
devamını gör...
3.
bir halim şefik güzelson şiiri.
bu bir kılıç balığının öyküsü
yazılmasa da olurduama bizi yeni sulara götürecek akıntı durdu
uskumrunun arkasından gidiyorduk
sürünün içinde ben de vardım
sırtımda bir zıpkın yarası
mutlu olmasına mutluydum
nedense gitmiyordu
kulağımdan bir türlü o ağ var sesleri
deniz kızı girmiş düşünceme ben iflah olmam
dalyanları birbirine katmak orkinosların harcı
dolanınca çok geçmeden küserim
bir çocuk bile çeker sandal beni
bu kadar ağır olmasam
beni böyle koşturan yaşama sevinci
kanal boyunca, bir o yana bir bu yana
siz yok musunuz siz, derya kuzuları
kestim kılıcımla karanlığın dibin
yakamoz içinde bıraktığım suları
ah haysız gecelerde olur ne olursa
sırtımda bir zıpkın yarası
atın beni mor kuşaklı bir takaya götürün
iri gözlerimde keder kılıcımda hüzün
satın beni
satın beni
rakı için
şiir önce ruhi su daha sonra ahmet kaya tarafından seslendirilip albümlerine alınmıştır.
ruhi su’nun yorumu daha duru , daha melankolik , daha şiir şiirken , ahmet kaya yorumu daha keskin ve sitemkardır. kullanılan stilden ve enstrüman farklarından da kaynaklanıyor tabii bu biraz.
ruhi su yorumu:
ahmet kaya yorumu :
bu bir kılıç balığının öyküsü
yazılmasa da olurduama bizi yeni sulara götürecek akıntı durdu
uskumrunun arkasından gidiyorduk
sürünün içinde ben de vardım
sırtımda bir zıpkın yarası
mutlu olmasına mutluydum
nedense gitmiyordu
kulağımdan bir türlü o ağ var sesleri
deniz kızı girmiş düşünceme ben iflah olmam
dalyanları birbirine katmak orkinosların harcı
dolanınca çok geçmeden küserim
bir çocuk bile çeker sandal beni
bu kadar ağır olmasam
beni böyle koşturan yaşama sevinci
kanal boyunca, bir o yana bir bu yana
siz yok musunuz siz, derya kuzuları
kestim kılıcımla karanlığın dibin
yakamoz içinde bıraktığım suları
ah haysız gecelerde olur ne olursa
sırtımda bir zıpkın yarası
atın beni mor kuşaklı bir takaya götürün
iri gözlerimde keder kılıcımda hüzün
satın beni
satın beni
rakı için
şiir önce ruhi su daha sonra ahmet kaya tarafından seslendirilip albümlerine alınmıştır.
ruhi su’nun yorumu daha duru , daha melankolik , daha şiir şiirken , ahmet kaya yorumu daha keskin ve sitemkardır. kullanılan stilden ve enstrüman farklarından da kaynaklanıyor tabii bu biraz.
ruhi su yorumu:
ahmet kaya yorumu :
devamını gör...