kur'an'da tomurcuk göğüslü kızlar ifadesi geçer mi sorunsalı
başlık "knowledge" tarafından 20.07.2023 22:46 tarihinde açılmıştır.
1.
"hayır, böyle bir ifade kur'an'da geçmez." şeklinde cevaplanabilecek sorunsal.
ispatı: buradan
ispatı: buradan
devamını gör...
2.
çoğu çevirmen ayeti tevil edemediği için tahrif etmiş.
nebe suresi 31: 2. diyanet vakfı meali 31, 32, 33, 34. şüphesiz takvâ sahipleri için umulanı buldukları yer, bahçeler, üzüm bağları, göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar, içki dolu kâseler vardır.
hayrat neşriyat meali 31,32,33,34. şübhesiz ki takvâ sâhibleri için (büyük) bir kurtuluş, bahçeler ve üzüm bağları, göğüsleri tomurcuklanmış aynı yaşta kızlar ve dolu kadehler vardır!
an naba:
"gardens, vineyards,and full-bosomed maidens of equal age never to hear any idle talk or lying therein—"
kısaca vardır.
nebe suresi 31: 2. diyanet vakfı meali 31, 32, 33, 34. şüphesiz takvâ sahipleri için umulanı buldukları yer, bahçeler, üzüm bağları, göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar, içki dolu kâseler vardır.
hayrat neşriyat meali 31,32,33,34. şübhesiz ki takvâ sâhibleri için (büyük) bir kurtuluş, bahçeler ve üzüm bağları, göğüsleri tomurcuklanmış aynı yaşta kızlar ve dolu kadehler vardır!
an naba:
"gardens, vineyards,and full-bosomed maidens of equal age never to hear any idle talk or lying therein—"
kısaca vardır.
devamını gör...
3.
bir müslüman için, böyle bir ifadenin geçip geçmemesinin itikadında herhangi bir değişikliğe mahal vermemesi gerektiği açık olan sual.
cinselliğin, genel itibariyle cinsel kavramların ayıp kabul edilmesi, dini bir altyapıya sahip değildir, daha çok kültürel bir durumdur.
islamdaki "mahremiyet" ile arasında fark vardır.
kitabı da kültürel kodların etkisi ile okuyunca, kitapta cinsellikle ilgili, tırnak içinde "ayıp" bir kavram geçmiş olması sanki bir sorunmuş gibi başkaca açılardan savunmaya geçiyoruz.
inancımıza göre cinsellik zaten allah tarafından fıtratımıza işlenmiş bir kavram olup, bu arzuların tatmin edileceği bir ödül tasvirinin neden yanlış görüldüğünü anlamak mümkün değil.
dünyevi olarak düşünürsek dahi, erişkin ve sağlıklı bir erkeğin, kadınları arzulaması zaten fıtri bir durum. tersi de böyle.
8 milyar insan en az 8 milyar cinsel birleşme sonucu meydana geldi.
ancak bununla birlikte bu ayet için konuşulacak olursa, ayetin gidişatı, bahçeler, üzüm bağları, kadehler şeklindeyken, kevaib kelimesinin tane anlamına geldiği kabulü de sıradışı bir yorum olmayacaktır.
bir müslüman için iki yorum da önem arz etmemelidir. kuranın şiirsel dilli mükafat tasviri olan birçok ayetinden bir tanesidir.
yine bir müslüman için kuran'ın emir ve yasaklarını içeren icrai ayetleri esas olmalıdır.
tartışmaya kapalı ve muhkem ayetlerle belirtilmiş emirlerin onda birine dahi uymadan, diğer ayetler üzerine orada şu mu yazıyor bu mu yazıyor tartışmasına girmenin hiçbir anlamı yoktur
cinselliğin, genel itibariyle cinsel kavramların ayıp kabul edilmesi, dini bir altyapıya sahip değildir, daha çok kültürel bir durumdur.
islamdaki "mahremiyet" ile arasında fark vardır.
kitabı da kültürel kodların etkisi ile okuyunca, kitapta cinsellikle ilgili, tırnak içinde "ayıp" bir kavram geçmiş olması sanki bir sorunmuş gibi başkaca açılardan savunmaya geçiyoruz.
inancımıza göre cinsellik zaten allah tarafından fıtratımıza işlenmiş bir kavram olup, bu arzuların tatmin edileceği bir ödül tasvirinin neden yanlış görüldüğünü anlamak mümkün değil.
dünyevi olarak düşünürsek dahi, erişkin ve sağlıklı bir erkeğin, kadınları arzulaması zaten fıtri bir durum. tersi de böyle.
8 milyar insan en az 8 milyar cinsel birleşme sonucu meydana geldi.
ancak bununla birlikte bu ayet için konuşulacak olursa, ayetin gidişatı, bahçeler, üzüm bağları, kadehler şeklindeyken, kevaib kelimesinin tane anlamına geldiği kabulü de sıradışı bir yorum olmayacaktır.
bir müslüman için iki yorum da önem arz etmemelidir. kuranın şiirsel dilli mükafat tasviri olan birçok ayetinden bir tanesidir.
yine bir müslüman için kuran'ın emir ve yasaklarını içeren icrai ayetleri esas olmalıdır.
tartışmaya kapalı ve muhkem ayetlerle belirtilmiş emirlerin onda birine dahi uymadan, diğer ayetler üzerine orada şu mu yazıyor bu mu yazıyor tartışmasına girmenin hiçbir anlamı yoktur
devamını gör...
4.
kul hakkını pas geçip tomurcuk memelere takılıyorsan zaten baştan kaybetmişsindir sjsj
devamını gör...
5.
6.
böyle bir tanımın açılması bile gerçekten çok çirkin hani konuşacak konudamı kalmadı bu ülkede kardeşim.
devamını gör...
7.
kadınları dövmekten bahsedeceğine en azından güzel olan bir çift memeden bahsetmesi daha iyidir. göğsü tohum kadar olan kızları eş yapan herifler en azından tomurcuklanmış göğüslere yönelse bile hiç yoktan iyidir olaya böyle bakmak lazım.
devamını gör...
"kur'an'da tomurcuk göğüslü kızlar ifadesi geçer mi sorunsalı" ile benzer başlıklar
tomurcuk
4