1.
rap müzik hayatımızdan çıksa müzik dinlemeyecek on binlerce insan var. bir de yalandan zevk alıyormuş gibi yapıyorlar dinlerken. zevk aldıkları tek şey arka planda çalan ritim, sözler kimsenin umurunda değil. türk gençliği ilerledikçe müzik zevkini yitiriyor, çıtayı düşürüyor. rap'ın altın çağını geride bırakalı çeyrek asır olacak, günümüzdekiler sinek vızıltısından hallice.
devamını gör...
2.
eskiden daha iyiydi. saray türk sanat muskisi ne güzeldi. hatta mozart bach. daha da eskiye gidersek ortaçağ ziriltilari. daha da eski tın tınlar, zurnalar, iniltiler, ulumalar.
mgm'ye göre 12.30 sonrasi bit pazarına da nur yağıyormuş bugün.
mgm'ye göre 12.30 sonrasi bit pazarına da nur yağıyormuş bugün.
devamını gör...
3.
rap müzik dinleyen insan ya ergendir ya da müptezeldir. cidden ayık kafayla dinlenecek bir şey değil. baş ağrısı yapıyor. cigarayı analdan çekiyorlar sonra o kafayla tabi her şarkı kulağa güzel gelir.
mesela ege!’nin yeni albümü şuan kulağıma çok güzel geliyor ama kafam aynı zamanda daşşah gibi, muhtemelen ayık olsam dinlemem.
rap, amerika gibi ülkelerde kulüp ve araba müziğidir. evde açıp dinlenecek şeyler değil. hareketli bir ortam ve alkol lazım.
ama “zevk alıyormuş gibi yapıyorlar” kısmına katılmıyorum. rap müzikten cidden zevk alınabilir. sözlerin anlamlarına odaklanmak önemli. sözler genelde merdiven altı ortamlara sübliminal mesaj çaktığı için sadece hedef kitle anlıyor.
mesela ege!’nin yeni albümü şuan kulağıma çok güzel geliyor ama kafam aynı zamanda daşşah gibi, muhtemelen ayık olsam dinlemem.
rap, amerika gibi ülkelerde kulüp ve araba müziğidir. evde açıp dinlenecek şeyler değil. hareketli bir ortam ve alkol lazım.
ama “zevk alıyormuş gibi yapıyorlar” kısmına katılmıyorum. rap müzikten cidden zevk alınabilir. sözlerin anlamlarına odaklanmak önemli. sözler genelde merdiven altı ortamlara sübliminal mesaj çaktığı için sadece hedef kitle anlıyor.
devamını gör...
4.
oto ayar, ritim kaçıran akış, bozuk diksiyon ve anlamsız kafiyeler, rap'i saçma, başarısız ve hatta komik gösterebiliyor.
devamını gör...
5.
müzik dinlerken arkadaki müzikten, ritimden zevk almak normal değil mi. neyden zevk alınacaktı albüm kapağı görselinden mi. sözler saçma kısmı apayrı komedi, pop müzik diye bir tür varken.
hani zamanında tarkan'ın bir şarkısı tdk'dan ödül almıştı ya, şanışer'in susamam parçası başlı başına eğitim kurumlarından falan ödül almalı. adamlar 10 dakikada eğitim, ahlak dersi veriyor. hemen hemen tüm şarkılarında toplumsal sorunlara değiniyor. keza çok tanımasam da denk geldiğim bazı hidra vs parçaları da öyle.
poptaki gibi üç kelimeyle şarkı yazmıyor adamlar. sarı sarı benim sarı en güzeli benim sarı diye şarkı dinlendi bu ülkede. rap şarkıları 1 sayfa kitap gibi. yazması daha zor.
siz hiç pop müziğin şiddet gören kadınlara, asgari ücretle ev geçindirmeye çalışan babalara, çocuk işçilere, tecavüz mağduru kızlara değindiğini gördünüz mü. müzik sadece anlamsız uydurma adeyyo, şinanay gibi şeyler değildir. bunları herkes uydurur ama toplumsal sorunlara değinecek cesareti göstermeyi ve bunu kafiyeli yapmayı herkes beceremez.
"memleketimi iblisler sarmış, yar
nuriye'yle semih'i içeri almışlar
sen toksun tabii! haberin var mı?
bu gece van'da 7 tane çocuk ölmüş açlıktan?"
"bu gece alınların teriyim
akılların kiriyim
eşitlik için atılmış adımların biriyim
susamam
sesimi duyurmam gerek bu gece
şiddet gören bütün sessiz kadınların diliyim
derviş değil abayım
pamuk tarlasında çabayım
şehrin ağzı bilmem belki kabayım
ama yalan söz demem, bırakın öyle kalayım
bu gece kırsalım, bu gece üç kuruşla
çocuk okutan emekçi bi' babayım
gök kaybetmiş şevkini
uyan, aşalım adi engini
kim dengimiz?
biz güzel şeylere inanıyo'sak zenginiz
boş ver
önemli olan tek şey sevgimiz
gönlümüz bir olsun da
varsın farklı olsun rengimiz.."
rap çok boş, aynen! keşke servetine servet katanlar da az cesur olup ellerini rapçiler kadar taşın altına koysa.
edit: buradan
şundan daha eğitici, daha bilgilendirici, daha gerçekçi, daha doğru bir şarkı sözü linki bırakın da okuyalım. şarkı değil resmen kitap. şunu beğenmeyen ülkede olan bitenden zerre haberi olmayan, umursamayan ya da yandaş badem bıyıklı falandır. resmen bir başyapıt, manifesto.
hani zamanında tarkan'ın bir şarkısı tdk'dan ödül almıştı ya, şanışer'in susamam parçası başlı başına eğitim kurumlarından falan ödül almalı. adamlar 10 dakikada eğitim, ahlak dersi veriyor. hemen hemen tüm şarkılarında toplumsal sorunlara değiniyor. keza çok tanımasam da denk geldiğim bazı hidra vs parçaları da öyle.
poptaki gibi üç kelimeyle şarkı yazmıyor adamlar. sarı sarı benim sarı en güzeli benim sarı diye şarkı dinlendi bu ülkede. rap şarkıları 1 sayfa kitap gibi. yazması daha zor.
siz hiç pop müziğin şiddet gören kadınlara, asgari ücretle ev geçindirmeye çalışan babalara, çocuk işçilere, tecavüz mağduru kızlara değindiğini gördünüz mü. müzik sadece anlamsız uydurma adeyyo, şinanay gibi şeyler değildir. bunları herkes uydurur ama toplumsal sorunlara değinecek cesareti göstermeyi ve bunu kafiyeli yapmayı herkes beceremez.
"memleketimi iblisler sarmış, yar
nuriye'yle semih'i içeri almışlar
sen toksun tabii! haberin var mı?
bu gece van'da 7 tane çocuk ölmüş açlıktan?"
"bu gece alınların teriyim
akılların kiriyim
eşitlik için atılmış adımların biriyim
susamam
sesimi duyurmam gerek bu gece
şiddet gören bütün sessiz kadınların diliyim
derviş değil abayım
pamuk tarlasında çabayım
şehrin ağzı bilmem belki kabayım
ama yalan söz demem, bırakın öyle kalayım
bu gece kırsalım, bu gece üç kuruşla
çocuk okutan emekçi bi' babayım
gök kaybetmiş şevkini
uyan, aşalım adi engini
kim dengimiz?
biz güzel şeylere inanıyo'sak zenginiz
boş ver
önemli olan tek şey sevgimiz
gönlümüz bir olsun da
varsın farklı olsun rengimiz.."
rap çok boş, aynen! keşke servetine servet katanlar da az cesur olup ellerini rapçiler kadar taşın altına koysa.
edit: buradan
şundan daha eğitici, daha bilgilendirici, daha gerçekçi, daha doğru bir şarkı sözü linki bırakın da okuyalım. şarkı değil resmen kitap. şunu beğenmeyen ülkede olan bitenden zerre haberi olmayan, umursamayan ya da yandaş badem bıyıklı falandır. resmen bir başyapıt, manifesto.
devamını gör...
6.
aslında keko rap'i çıkarınca bi nebze dinlenebilir. ama hakikaten 80'li, 90'lı yıllardaki zirve dönem başkaydı.
kimse bir daha gangsta's paradise yapamayacak veya sago'nun küfürlü albümlerinden. iyi ki youtube var da dinleyebiliyoruz.
kimse bir daha gangsta's paradise yapamayacak veya sago'nun küfürlü albümlerinden. iyi ki youtube var da dinleyebiliyoruz.
devamını gör...
7.
devamını gör...
8.
rap müzik saçma değil. newschool rapçilerin autotune kısıtlı söz gucci prada tiktok için yapılan şarkıları saçma.
sen battle dinle protes parça dinle.
sen gelip saianın kelime haznesine bak.
bi çağrı sinci, joker allame hidra patron stabil killa sago ceza sansar vs dinle.
sen battle dinle protes parça dinle.
sen gelip saianın kelime haznesine bak.
bi çağrı sinci, joker allame hidra patron stabil killa sago ceza sansar vs dinle.
devamını gör...
9.
bu dahil bütün genellemeler aptalcadır.
devamını gör...
10.
rap dinleyenler
vatandaşlıktan çıkarılsın
vatandaşlıktan çıkarılsın
devamını gör...
"rap müzik saçmalığı" ile benzer başlıklar
rap müzik
24