tarif etmeye çalışmak daha olanaksız.
devamını gör...
düşünmek olanaksız, düşünmemek imkansız.
devamını gör...
kolayca çürütülebilecek başlık ve önerme. düşünme eylemi yalnızca bir olanağı değil olanaksızlığı da kapsar. yani ben şu an zamansız kelebekle seviştiğimi düşünürsem bu düşünme eylemi olanaksızlığı olanak haline, sevişmenin kendisini düşüncede gerçeklik getirir. bunu gerçek kılması ayrı mevzudur ki düşünme eylemi yalnızca gerçeklikten hareket etmez. ne diyor descartes, düşünüyorum, öyleyse varım. şayet ben tanrıyı düşünüyorsam tanrı zaten düşüncenin olanağı haline gelmiş demektir. ancak burada yazar kendince kelime oyunu yaparak atesitliğini süslemye çalışmış lakin kavramsal yaklaşım falsolu.
devamını gör...
ziya paşa konuyu özetlenmiştir. idraki maali bu küçük akla gerekmez, zira bu terazi o kadar sikleti çekmez.
devamını gör...
düşünmek olanaklıdır da, kabul etmektir zor olan. çünkü güya kavrayıp anlayabilecek bir akıl ve düşünce kapasitesi verilmemiştir insana. vermeyen kim tanrı. tanrı insanı yaratıyor, buyruklar, yasaklar, yükümlülükler veriyor, bunları idrak için akıl da veriyor; gelgelelim bu akıl, bu buyruk, yasak ve ödüllerin 'koyucusunun varlığını' anlamaya yetmeyecek bir akıl.. peki niye böyle, tanrı bunu neden istemiş olsun. bu sorulmaz, hikmetinden sual olunmaz..?? e soranlar kimin verdiği akılla soruyor ki.. tanrıdan başka yaratıp akıl verecek var mı yok. o halde bunları sormayı akleden akıl, tanrının verdiği akıl ; o akıl bunu sormaya itiyor ve o akıl, neden eksik verildiğini, bu eksikliğin doğrudan tanrının varlığını kabulde neden sorun oluşturan bir akıl olduğunu soruyor tanrıya. kendisine yönelik değil, tanrıya yönelik olumsuzluk yarattığı için. tanrı bunu düşünmemiş olamaz ki. o kusursuz ve benzersiz..!
devamını gör...
kul olan cefa çeken benim, dertler zincir. o beni düşünse artık.
devamını gör...
düşünmekten kasıt varlığını akılla kavramaya çalışmaksa bu imkansız. yaratıcıyı akılla kavrayamazsın. akıl elimiz kolumuz gibi fiziksel dünyaya bağlı bir organdan ibaret. limitleri var. insanın kalbi ise ötelerin ötesine erişebilen bir organ. yaratıcıyı akıl kavrayamaz ama kalp kavrar.
devamını gör...
felsefe'de bunun sebebi ekmel varlık olmasıdır. kafanızın sınırları o mükemmelliği almadığı için düşünemezsiniz.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"tanrıyı düşünmenin olanaksızlığı" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim