1.
teknoloji tanrısına tapanların ilahı.
wittgensteinın dediği gibi modern bilim insanı uyutur. cidden de uyutuyor , bu kadar teknolojinin bilimin insanı , tarihin hiçbir evresinde olmadığı kadar düşünmeye sevk etmesi gerekirken uyuşmuş ve uyumuş bir insan var bu yüzyılda.
gerçi herkes şu aralar teknolojiden şikayet ediyor mesela transhumanizm tehlikesinin farkına varıp insanı robotlaştırcağından dem vuruyor ama aha böyle robot gibi de düşünmeye devam ediyor. gücü ele geçirenin her boku yiyebileceğine imanları var çünkü bu güce tapanların.
bi defa kimin gücü? hangi güç? bu güç insanı makinalaştırırken , insanı insansızlaştıran bir güç mü? bu gücü elinde tutanın insan tanımı ne ? bunu elinde tutanların seni insan olarak bile görmediğinin farkında mısın? gücü elinde tutanın insan tanımı; beyaz , avrupalı , anglosakson ırkına mensup , katolik ya da protestan kişi. diğerleri insan değil. "hayvanımsı insanlar" demişti yahudi dölünün biri, sen onu sadece fisltinlilere mi söyledi zannediyorsun mesela?
wittgensteinın dediği gibi modern bilim insanı uyutur. cidden de uyutuyor , bu kadar teknolojinin bilimin insanı , tarihin hiçbir evresinde olmadığı kadar düşünmeye sevk etmesi gerekirken uyuşmuş ve uyumuş bir insan var bu yüzyılda.
gerçi herkes şu aralar teknolojiden şikayet ediyor mesela transhumanizm tehlikesinin farkına varıp insanı robotlaştırcağından dem vuruyor ama aha böyle robot gibi de düşünmeye devam ediyor. gücü ele geçirenin her boku yiyebileceğine imanları var çünkü bu güce tapanların.
bi defa kimin gücü? hangi güç? bu güç insanı makinalaştırırken , insanı insansızlaştıran bir güç mü? bu gücü elinde tutanın insan tanımı ne ? bunu elinde tutanların seni insan olarak bile görmediğinin farkında mısın? gücü elinde tutanın insan tanımı; beyaz , avrupalı , anglosakson ırkına mensup , katolik ya da protestan kişi. diğerleri insan değil. "hayvanımsı insanlar" demişti yahudi dölünün biri, sen onu sadece fisltinlilere mi söyledi zannediyorsun mesela?
devamını gör...