1.
zeus'tan olma eurynome'dan doğma kharitler. hem doğayı hem insan hayatını güzelleştiren her şeyin; göze hoş gelen her şeyin; parlaklığın, ışıltının, güzelliğin, neşe ve sevincin simgeleri olan tanrıçalar.
kharitler, latincede zarafet, çekicilik, şefkat ve lütuf anlamlarına gelen gratia sözcüğünden gelir.
sanat tarihinin, ta eski roma ve yunan uygarlıklarından beri hatta minos girit kültüründen beri vazgeçilmez temalarından biridir aynı zamanda.
üç güzeller ilk başlarda uzun giysiler içinde, m.ö. 4. yüzyıldan itibaren çıplak olarak; bazen balık etli, küçük memeli, küçük kalçalı; bazen zayıf, ince bilekli, uzun boylu olarak tasvir edildiler. her devrin bir güzellik anlayışı olduğunu düşünürsek ideal vücut algısı bu tiplemenin ana unsurudur.
genellikle birbirlerine yakın ve sarılmış olarak tasvir edilen bu güzelim kadınların ortadaki izleyiciye sırtı dönük, sağ ve sol baştaki ise yüzü izleyiciye dönük olarak ele alınır.
mersin, narlıkuyu'da 4. yüzyıla ait bir roma hamamı üzerinde bir mozaik müzesi var: narlıkuyu mozaik müzesi içinde de 3 güzeller mozaiği sergileniyor. eşsiz bir parça.
mozaikte, zeus'un güzelim kızları aglaia, euphrosyne ve thalia dans ediyorlar. etraflarında kumrular ve keklikler var. mozaiğin en üstünde şu cümle yazılı:
“ey konuk dost, şimdiye kadar gizli duran bu güzel suyu kimin yeniden bulup ortaya çıkardığını öğrenmek istiyorsan; bil ki o, imparatorlarla dostluk kuran, onların arkadaşı, kutsal adaları yöneten şerefli poimenios’tur”
![kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel](https://media.normalsozluk.com/up/2022/06/12/mrztdt6redetbggw-t.jpg)
kaynak
kaynak
kaynak
kharitler, latincede zarafet, çekicilik, şefkat ve lütuf anlamlarına gelen gratia sözcüğünden gelir.
sanat tarihinin, ta eski roma ve yunan uygarlıklarından beri hatta minos girit kültüründen beri vazgeçilmez temalarından biridir aynı zamanda.
üç güzeller ilk başlarda uzun giysiler içinde, m.ö. 4. yüzyıldan itibaren çıplak olarak; bazen balık etli, küçük memeli, küçük kalçalı; bazen zayıf, ince bilekli, uzun boylu olarak tasvir edildiler. her devrin bir güzellik anlayışı olduğunu düşünürsek ideal vücut algısı bu tiplemenin ana unsurudur.
genellikle birbirlerine yakın ve sarılmış olarak tasvir edilen bu güzelim kadınların ortadaki izleyiciye sırtı dönük, sağ ve sol baştaki ise yüzü izleyiciye dönük olarak ele alınır.
mersin, narlıkuyu'da 4. yüzyıla ait bir roma hamamı üzerinde bir mozaik müzesi var: narlıkuyu mozaik müzesi içinde de 3 güzeller mozaiği sergileniyor. eşsiz bir parça.
mozaikte, zeus'un güzelim kızları aglaia, euphrosyne ve thalia dans ediyorlar. etraflarında kumrular ve keklikler var. mozaiğin en üstünde şu cümle yazılı:
“ey konuk dost, şimdiye kadar gizli duran bu güzel suyu kimin yeniden bulup ortaya çıkardığını öğrenmek istiyorsan; bil ki o, imparatorlarla dostluk kuran, onların arkadaşı, kutsal adaları yöneten şerefli poimenios’tur”
![kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel](https://media.normalsozluk.com/up/2022/06/12/mrztdt6redetbggw-t.jpg)
kaynak
kaynak
kaynak
devamını gör...