var olmuş şeyler tanrı değildir o halde tanrı vardır
başlık "mir" tarafından 14.12.2024 11:03 tarihinde açılmıştır.
1.
bir önerme.
din mensuplarına ait klasik bir önermedir. doğru mudur yoksa yanlış mıdır.. yorumu yazarlara bırakıyorum..
düzeltme :
zaman zaman mucizeler mantıksal akıl yürütmeleri tamamlayıcı öğeler olarak sunulmuştur dinleyci kitlesine, bazen ise sunulan mucizeler mantıksal sorgulamaların ustalarına yeterli gelmediği için, varlık mantıksal çıkarımlar ile ispatlanmaya çalışılmıştır.
başlığın konusunun dağılmaması adına bir kasnak oluşturma gereği duydum.
din mensuplarına ait klasik bir önermedir. doğru mudur yoksa yanlış mıdır.. yorumu yazarlara bırakıyorum..
düzeltme :
zaman zaman mucizeler mantıksal akıl yürütmeleri tamamlayıcı öğeler olarak sunulmuştur dinleyci kitlesine, bazen ise sunulan mucizeler mantıksal sorgulamaların ustalarına yeterli gelmediği için, varlık mantıksal çıkarımlar ile ispatlanmaya çalışılmıştır.
başlığın konusunun dağılmaması adına bir kasnak oluşturma gereği duydum.
devamını gör...
2.
devamını gör...
3.
tanrı "var" olmamışsa; varlıklarla, varolanlarla varlık iddiasına giremez ki.. eğer, 'kıyaslanmak istedikleri gibi' var olduğu iddiasındaysa, var oluğundan önceki yokluğunu kabul etmek zorunda. (tıpkı diğerleri gibi.) eğer var edilen biriyse de, herşeyi var eden o tanrı kendisi olamaz.
tanrı, ya 'sadece kendisine inananlarca varlığının kabulüyle' yetinmeli, inanmayanların yokluğu iddiasına da itiraz edememeli, ya da kendisinin 'diğer varlıklar gibi'varlığını kendisi kanıtlamalıdır. hani o herşeye kadir ya..
tanrı, ya 'sadece kendisine inananlarca varlığının kabulüyle' yetinmeli, inanmayanların yokluğu iddiasına da itiraz edememeli, ya da kendisinin 'diğer varlıklar gibi'varlığını kendisi kanıtlamalıdır. hani o herşeye kadir ya..
devamını gör...
4.
sacma 1 argumanmis
devamını gör...
5.
bu bağlamda imam bayıldı güzel bir yemeğimizdir şeklinde devam etmesi muhtemel önerme. patlıcanları ilk önce kızartarak yaparsanız daha lezzetli olur. ama mide problemi de yaratabilir. mideye dikkat.
devamını gör...
6.
herkes vardan var elde edebilir ama kimse yoktan var edemez. bu durumda mutlak suretle bir yaratıcı olması gerekir, zira vardan var edebilmek için önce var olması gerekir.
madde aleminde görünen her şey sadece ve sadece yaratıcı esmalarının tezahürüdür. muhyiddin ibnül arabi insan neden yaratıldı sorusuna o gizli bir hazineydi ve bilinmek istedi ve o yüzden tüm varlık alemini görünür ve ufak bir gözlem ile bilinir kıldı der.
madde aleminde görünen her şey sadece ve sadece yaratıcı esmalarının tezahürüdür. muhyiddin ibnül arabi insan neden yaratıldı sorusuna o gizli bir hazineydi ve bilinmek istedi ve o yüzden tüm varlık alemini görünür ve ufak bir gözlem ile bilinir kıldı der.
devamını gör...
7.
sabah sabah kafam din yapmıyor. gece olsun konuşuruz belki.
devamını gör...
8.
" görmek" varolmak mıdır, şeklinde devam edelim, o zaman... çok klasik olcak ama hz. musa, allah ' a , kuran da geçtiği şekliyle, " kendini bana göster!" demiştir!! allah da, ulan eşşeoleşşek seninle yok çalının içinden, yok kudret helvası üreten aletin içinden konuşuyoruz, yetmiyo mu?, dememiş, şu karşı ki tepeye kendimi gösteriim, eğer o dayanırsa sana da gösteririm!, demiştir!! ( bu tabii kuran ' da bireyin sorgulama hakkını savunur, ama sizin çok sayın şeyhleriniz " bunu" unuturlar !!)<--- (işlerine öyle gelir!!), musa allah ' ın celali o tepeyi yerle bir ettiğinde bayılır, ve rabbinden af diler, ben cahilmişim affet beni, der.
görmek, elektrik sinyalidir, görme işi beynin içinde tamamen karanlık bi yerde gerçekleşir. o görülen şeyin " orada" olduğu beş duyu olmasa kesinlikle ispat edilemez !!
ve beş duyunun beşi de elektrik sinyalleridir!!
artık ondan sonra, ne vardır, ne yoktur, bunu kimse bilemez!! biz " birşeyleri" ölçebiliyoruz ama prof süsskind, bizim ölçebildiklerimiz belki de ölçülmesi gerekenin %1 bile değildir, bile demiştir!!
demek ki biz tanrıyı ölçemeyiz !!
o yüzden bilemediğimiz konular hakkında fazla konuşmamamız lazım !!
görmek, elektrik sinyalidir, görme işi beynin içinde tamamen karanlık bi yerde gerçekleşir. o görülen şeyin " orada" olduğu beş duyu olmasa kesinlikle ispat edilemez !!
ve beş duyunun beşi de elektrik sinyalleridir!!
artık ondan sonra, ne vardır, ne yoktur, bunu kimse bilemez!! biz " birşeyleri" ölçebiliyoruz ama prof süsskind, bizim ölçebildiklerimiz belki de ölçülmesi gerekenin %1 bile değildir, bile demiştir!!
demek ki biz tanrıyı ölçemeyiz !!
o yüzden bilemediğimiz konular hakkında fazla konuşmamamız lazım !!
devamını gör...