robert wise ve jerome robbins'in yönettiği, yine jerome robbins'in tasarladığı aynı adlı müzikalden uyarlanmış, ernest lehman tarafından senaryolaştırılmış, 1961 yılında gösterilmiş olan film.
film, new york'ta rakip olan iki çetenin üyesi iki gencin aşık olmalarını ve sonrasında yaşanan gerilimleri ve trajedileri konu alır.
film, new york'ta rakip olan iki çetenin üyesi iki gencin aşık olmalarını ve sonrasında yaşanan gerilimleri ve trajedileri konu alır.
yönetmenler:
robert wise
jerome robbins
oyuncular:
natalie wood
richard beymer
russ tamblyn
rita moreno
george chakiris
robert wise
jerome robbins
oyuncular:
natalie wood
richard beymer
russ tamblyn
rita moreno
george chakiris
1961 akademi ödülleri - en iyi film / en iyi yardımcı aktör / en iyi yardımcı aktris / en iyi yönetmen / en iyi sinematografi / en iyi sanat yönetmeni ödülleri / en iyi kostüm / en iyi ses / en iyi film düzenleme / en iyi müzik ödülleri
1963 bafta - en iyi film ödülleri
1962 altın küre - en iyi film / en iyi yardımcı aktris / en iyi yabancı aktör ödülleri
1962 grammy - en iyi film müziği albümü / en iyi jazz performansı ödülleri
1963 bafta - en iyi film ödülleri
1962 altın küre - en iyi film / en iyi yardımcı aktris / en iyi yabancı aktör ödülleri
1962 grammy - en iyi film müziği albümü / en iyi jazz performansı ödülleri
öne çıkanlar | diğer yorumlar
başlık "emrebey003" tarafından 15.05.2021 18:41 tarihinde açılmıştır.
1.
1961 abd yapımı müzikal film.
çevrildiği yıl toplamda 10 adet oscar ödülü kazanmıştır.
çevrildiği yıl toplamda 10 adet oscar ödülü kazanmıştır.
devamını gör...
2.
1957 yılında bir broadway yapımı olarak sahnelenen ünlü müzikali, 1961 tarihli sinema projesiyle büyük kitlelere hitap etmesinden çok uzun yıllar sonra steven spielberg gibi bir ustanın imzasıyla, 2021 senesinde yeniden sinema izleyicisiyle buluşturan remake.7 dalda oscar adayı.
müzikal izlemeyi çok seven beni birden fazla yerde ağlatmış olmasının çok bir haber değeri yok kabul ediyorum. dans, müzik ve bunlardan doğan duygu beni zaten her daim coşturur. ama böyle güzel uyarlamaları, bu kadar büyük setleri, kostümünden, dekoruna, oyunculuğundan, kurgusuna bu kadar başarılı sunumları çok izleyemiyoruz beyaz perdede bunun da hakkını teslim etmek lazım. sanırım biraz da içinde bulunduğum ruh halinden kaynaklı olarak benim enerjimi çok yükseltti film. eyv.
spielberg sadece teknik detaylara hakim olmayı gözetmemiş, hikaye anlatıcılığına da en az sahnelere çalıştığı kadar çalışmış her zamanki gibi. ilk filmi görmeyen benim gibi izleyicilere, daha çok batı yakası hikayesi atın üzerime arzusunu geçirmeyi başardığını söylersem abartmış olmam bence. ilk uyarlamanın da çok başarılı olduğu, hatta bundan yer yer daha iyi olduğuna dair bir iki bir şey okudum filmi izledikten sonra. şu izlemem gerekenleri bir eriteyim oralara da geleceğiz.
daha önce hiç müzikal çekmemiş olan bu sinema dehası, bu filminde ışıklarla çok oynamış. gölgelerin oyunculardan neredeyse bağımsız hareket ettiğinden, loş sokak aydınlatmaların su birinkilerindeki, binalardaki yansımalarının filme kattığı şiirsel tattan, hikayenin masalsılığı ile yönetmenin tercihlerinin uyumundan bahsetmemek ayıp kaçar. teknik dalların yanı sıra en iyi yönetmen, sinematografi, en iyi film dallarında da adaylığı olan filmde oyunculuklar da göz dolduruyor. baby driver'da şapkadan adeta tavşan çıkaran 1994 doğumlu; ilerde adından sık sık bahsettireceği neredeyse kesin olan genç oyuncu ansel elgort'un janrı ne kadar geniş bir oyuncu olduğunu kanıtlamasının yanı sıra, en iyi yardımcı kadın oyuncu dalında göz alıcı performansıyla ariana debose'ye de adaylık getirmeyi başardığından söz edelim. cast seçimi kusursuza yakın. türü severler için oldukça doyurucu bir film. izleyiniz, öneriniz. 8/10.
müzikal izlemeyi çok seven beni birden fazla yerde ağlatmış olmasının çok bir haber değeri yok kabul ediyorum. dans, müzik ve bunlardan doğan duygu beni zaten her daim coşturur. ama böyle güzel uyarlamaları, bu kadar büyük setleri, kostümünden, dekoruna, oyunculuğundan, kurgusuna bu kadar başarılı sunumları çok izleyemiyoruz beyaz perdede bunun da hakkını teslim etmek lazım. sanırım biraz da içinde bulunduğum ruh halinden kaynaklı olarak benim enerjimi çok yükseltti film. eyv.
spielberg sadece teknik detaylara hakim olmayı gözetmemiş, hikaye anlatıcılığına da en az sahnelere çalıştığı kadar çalışmış her zamanki gibi. ilk filmi görmeyen benim gibi izleyicilere, daha çok batı yakası hikayesi atın üzerime arzusunu geçirmeyi başardığını söylersem abartmış olmam bence. ilk uyarlamanın da çok başarılı olduğu, hatta bundan yer yer daha iyi olduğuna dair bir iki bir şey okudum filmi izledikten sonra. şu izlemem gerekenleri bir eriteyim oralara da geleceğiz.
daha önce hiç müzikal çekmemiş olan bu sinema dehası, bu filminde ışıklarla çok oynamış. gölgelerin oyunculardan neredeyse bağımsız hareket ettiğinden, loş sokak aydınlatmaların su birinkilerindeki, binalardaki yansımalarının filme kattığı şiirsel tattan, hikayenin masalsılığı ile yönetmenin tercihlerinin uyumundan bahsetmemek ayıp kaçar. teknik dalların yanı sıra en iyi yönetmen, sinematografi, en iyi film dallarında da adaylığı olan filmde oyunculuklar da göz dolduruyor. baby driver'da şapkadan adeta tavşan çıkaran 1994 doğumlu; ilerde adından sık sık bahsettireceği neredeyse kesin olan genç oyuncu ansel elgort'un janrı ne kadar geniş bir oyuncu olduğunu kanıtlamasının yanı sıra, en iyi yardımcı kadın oyuncu dalında göz alıcı performansıyla ariana debose'ye de adaylık getirmeyi başardığından söz edelim. cast seçimi kusursuza yakın. türü severler için oldukça doyurucu bir film. izleyiniz, öneriniz. 8/10.
devamını gör...