alevilerin camiye gitmeme sebebi
başlık "pegasus19 astral yolcusu" tarafından 26.08.2022 13:35 tarihinde açılmıştır.
1.
islam yönetimini ele alan ve hz. ali, hz. hüseyin ve hz. hasan'ın katili olan emevilerin camilerde her fırsatta onlara küfretmesi ve kötülemesinden dolayı alınmış yerinde bir karardır. islam dininin tahribatı buradan biraz daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.
devamını gör...
2.
bugün camii dediğimiz yapıların temeli peygamber dönemindeki mescidlere dayansa da, bugünkü yapılara temel olacak gösterişli yapılar emevi dönemine denk gelmektedir. halifelik iddiasında bulunan ve bunu bir müddet sonra eline alan emevilerin de bu yapılarda ali’ye ve ali yandaşlarına, çocuklarına, analarına avratlarına söven, halkı kin ve nefrete sürükleyen söylemlerde gün aşırı bulunmasından mütevellit alevilerin camiilere bakışı şekillenmiştir.
ki, biraz araştırdığımızda peygamber dönemindeki mescid şeklindeki ibadethaneye de bugün en yakın ibadethane yine cem evleridir. neden mi?
misal; bugün cem evlerinde dağıtılan, ikram edilen lokma anlayışı; emevi camilerinden değil, peygamber mescidi anlayışından gelmektedir.
ki, biraz araştırdığımızda peygamber dönemindeki mescid şeklindeki ibadethaneye de bugün en yakın ibadethane yine cem evleridir. neden mi?
misal; bugün cem evlerinde dağıtılan, ikram edilen lokma anlayışı; emevi camilerinden değil, peygamber mescidi anlayışından gelmektedir.
devamını gör...
3.
aleviliği, bektaşi koluna indirgemek yanlış bir çıkarımdır.
temelde beş kola ayrılan aleviliğin cami kültürüne bakış açısı; salt bektaşi bakış açısıyla değerlendirilemez.
caferi ve zeydi aleviliğinin mescid kavramı sünni islama yakın iken; nusayri ve bektaşi aleviliğinin yorumu daha farklı bir noktadadır. ismaililiğin bakış açısı ise bir başka boyuttur.
aleviliği ekol haline getiren, mezhebi duruşu tanımlayan 6. imam cafer es sadık (as) dır. diğer bütün ekoller bir şekilde caferilik ekolünün imamına intisab eder. bilindiği kadarıyla imam(as), siyasi açıdan zorluk çekmesine rağmen, 4000 öğrenci yetiştirmiş ve dünya'nın her köşesine ilim adamları göndermiştir. diğer ekoller imam(as) ın bu gönderdiği öğrencileri aracılığıyla aleviliği öğrenmiş ve yaymıştır.
emevi zalimlerinin, peygamber(saa) ehlibeytine mescid minberlerinde hakaret ettikleri doğrudur. ancak; bir çok ehlibeyt imamı (as), emevi zalimlerinin bu denli zulmüne rağmen, mescid ve cami kavramını birbirinden ayırmamıştır.
hz. ali (as) nin kufe mescidinin minberinde şehid edilmesi, alevileri mescide düşman etmez. mescidin köpek ve eşşeklere bırakılmaması gerektiğini alevilere öğretir. nitekim cami veya mescid minberleri köpek ve eşşeklerin hutbe vermek için çıkacağı yerler değildir. ehlibeyt imamlarının cami ve mescit minberlerini emevi ve abbasi zalimlerine bıraktığını düşünmek o imamlara en büyük hakarettir.
temelde beş kola ayrılan aleviliğin cami kültürüne bakış açısı; salt bektaşi bakış açısıyla değerlendirilemez.
caferi ve zeydi aleviliğinin mescid kavramı sünni islama yakın iken; nusayri ve bektaşi aleviliğinin yorumu daha farklı bir noktadadır. ismaililiğin bakış açısı ise bir başka boyuttur.
aleviliği ekol haline getiren, mezhebi duruşu tanımlayan 6. imam cafer es sadık (as) dır. diğer bütün ekoller bir şekilde caferilik ekolünün imamına intisab eder. bilindiği kadarıyla imam(as), siyasi açıdan zorluk çekmesine rağmen, 4000 öğrenci yetiştirmiş ve dünya'nın her köşesine ilim adamları göndermiştir. diğer ekoller imam(as) ın bu gönderdiği öğrencileri aracılığıyla aleviliği öğrenmiş ve yaymıştır.
emevi zalimlerinin, peygamber(saa) ehlibeytine mescid minberlerinde hakaret ettikleri doğrudur. ancak; bir çok ehlibeyt imamı (as), emevi zalimlerinin bu denli zulmüne rağmen, mescid ve cami kavramını birbirinden ayırmamıştır.
hz. ali (as) nin kufe mescidinin minberinde şehid edilmesi, alevileri mescide düşman etmez. mescidin köpek ve eşşeklere bırakılmaması gerektiğini alevilere öğretir. nitekim cami veya mescid minberleri köpek ve eşşeklerin hutbe vermek için çıkacağı yerler değildir. ehlibeyt imamlarının cami ve mescit minberlerini emevi ve abbasi zalimlerine bıraktığını düşünmek o imamlara en büyük hakarettir.
devamını gör...
4.
alevilik ali'nin soyunu temsil ediyorsa öldürüldüğüm yerde kimsenin can güvenliği yok demektir.
ibadet edilen yerde sırtından hançerlenen birinin yasını tutan elbette ki cami yada benzeri yerleri benimsemeyecektir.
haklı bir gerekçe.
ibadet edilen yerde sırtından hançerlenen birinin yasını tutan elbette ki cami yada benzeri yerleri benimsemeyecektir.
haklı bir gerekçe.
devamını gör...