1.
[insanlık kendi iradesiyle varlığını sona erdirmelidir. - peter wessel zapffe]
bakunin ya da proudhon veya işte sivil itatsizliği uç raddesi thoreau gibi insana dayalı yaklaşmayacağım. bu isimler başlıca anarşizm denildiğinde, isimleri 'kakafoni' olmuş sayılı adamlardan birkaçı olabilir. anarşist ruhlu olmak mı? yoksa anarşist kuramcı dedelerin düşün-ortalığına soyunmak mı?
fetüsten çıkar çıkmaz lime lime edilmeli çocuk!
bir ödev ahlâkı varsa: anarko primitivizm yerine anarko-natalist şuuru koyuyorum. (biz insansızlaşmayı kucakladıkça ekosistem veya çok endişelendiğimiz dünya-içindeki yaşam kendiliğindenliğini sağlayacaktır.)
-
bugünkü rejimler yıkılacaksa ve her otorite ezilecek ise, ceninken devam etmemesi sağlanmalı. ama nasıl? yasa koyucu diye arka planda duranların; çetenin başı denilecek, sözde efendi bozuntularının başını çekenlerin varlığıyla sürüler hareket ediyor. her şeyleşen insanın özgürlüğü adı altında yalanla buluşuyor: dahası (!) başkaldırı tumturak devam edemeden, kitleyi çoktan hiçliğe doğru atıyor. en iyi insanın devamlılığı üzerine değil... her şeyin efendileriyle birlikte, biz de bolca ölüm görerek sadece – insansızlaşmayı kutsamalıyız.
[rüya ülkesi ’nde yaşayanların bir' çoğu çocuk sahibi olmaya uygun değildi.] - `alfred kubin`
devamını gör...
2.
alaycı olmak iyidir - memnun bir kedi olmak daha iyidir - ve hiç var olmamak en iyisidir. evrensel intihar, dünyadaki en mantıklı şeydir - sadece ilkel korkaklığımız ve çocukça karanlık korkumuz nedeniyle reddediyoruz. h. p. lovecraft, nietzscheism and realism, 1921
-
yarın yok olsaydık, bu gezegende hiçbir organizma bizi özleyemezdi. doğada hiçbir şeyin bize ihtiyacı yoktur. - thomas ligotti insan ırkına karşı komplo: korkunun doğuşu (2010)
[felsefenin affedilemez ihaneti: üreme.]
guido ceronetti , l'occhio del barbagianni , 2014
-
iki şey kabul edilemez: doğum ve ölüm. onları istemedim ve kabul etmiyorum.
eugene ıonesco , un homme en soru , 1979
-
yutaka haniya:
[insanın eyleme geçebileceği en bilinçli iki eylem vardır: intihar ve terkedilmiş üreme.] 1997
devamını gör...